Haha, er kriebelt heel stiekem heel diep van binnen misschien iets. Maar ik denk dat dat gevoel juist is wat sommigen als God beschouwen. Maar het is juist je eigen gezonde verstand.quote:
ja bij adolf hitler dikke fun hoorquote:Op maandag 19 maart 2012 21:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hell is where the fun people are.
Hitler was hoogstwaarschijnlijk een goede Katholiek die volgens de stricte regels (Jezus accepteren als je persoonlijke redder) gewoon enkeltje hemel zou krijgen. Indien hij dat net voor z'n dood zou doen. En die kans is aanwezig.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:11 schreef wuuht het volgende:
[..]
ja bij adolf hitler dikke fun hoor(ik ben trouwens echt tegen religie kweet niet waarom)
En dan nog? Dan gį je naar de hel! Oh inmense pijn, angst etc etc. Na 500 jaar went dat ook wel.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:15 schreef DrDentz het volgende:
Ik ga toch wel heel raar opkijken als er straks opeens echt een God of Allah blijkt te zijn en je hele leven gekeurd wordt op basis van het vlees dat je at, het hoedje dat je op je hoofd had en hoe vaak je naar de kerk ging. Ik zou dan wel balen, maar aan de andere kant zou ik ook niet echt iets voelen aangezien mijn hersenen en zenuwen hier weg liggen te rotten.
Nog een interessantere vraag is.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:18 schreef muzas het volgende:
[..]
En dan nog? Dan gį je naar de hel! Oh inmense pijn, angst etc etc. Na 500 jaar went dat ook wel.
Pedofilie ja? Kan je dat toelichten?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:14 schreef muzas het volgende:
Als er een hel bestond zou die god er naar zijn eigen maatstaven zelf het hardst naar toe moeten.
Homofobe, discriminerende, pedofiele, rasistiche, masochistische massamoordenaar dat het is.
Die mening deel ik met je.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:15 schreef DrDentz het volgende:
Ik ga toch wel heel raar opkijken als er straks opeens echt een God of Allah blijkt te zijn en je hele leven gekeurd wordt op basis van het vlees dat je at, het hoedje dat je op je hoofd had en hoe vaak je naar de kerk ging.
Erg goed punt.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nog een interessantere vraag is.
Waarom zou Satan jou straffen? Je bent toch een teleurstelling voor God? Lijkt mij logischer dat je bij aankomst een cocktail in je handen geduwd krijgt.
Volg je het nieuws?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:20 schreef zwartja het volgende:
[..]
Pedofilie ja? Kan je dat toelichten?
Ja, maar heb nooit een bericht gezien of gehoord dat God of Jezus zich heeft laten pijpen door een 5 jaar oud jongetje.quote:
Ja. Wel belangrijker.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:55 schreef zwartja het volgende:
zou God het niet belangrijker vinden dat iemand zich naar normale normen en waarden gedraagt dan dat hij of zij in Hem gelooft?
Je zegt hier eigenlijk dat wanneer je twijfelt aan iets of het waar is of niet, het waar is omdat je de optie overweegt? (God wel of niet is twijfel > God wel omdat je twijfelt)quote:Op maandag 19 maart 2012 22:27 schreef Habbah het volgende:
Als je je druk maakt of je naar de hel gaat of niet impliceert dat dat je gelooft in het bestaan ervan, en dus in het bestaan van God.
Hmmmquote:Op maandag 19 maart 2012 22:31 schreef zwartja het volgende:
[..]
Ja, maar heb nooit een bericht gezien of gehoord dat God of Jezus zich heeft laten pijpen door een 5 jaar oud jongetje.
quote:And they come into Bethany. And a certain woman whose brother had died was there. And, coming, she prostrated herself before Jesus and says to him, 'Son of David, have mercy on me.' But the disciples rebuked her. And Jesus, being angered, went off with her into the garden where the tomb was, and straightway a great cry was heard from the tomb. And going near Jesus rolled away the stone from the door of the tomb. And straightway, going in where the youth was, he stretched forth his hand and raised him, seizing his hand. But the youth, looking upon him, loved him and began to beseech him that he might be with him. And going out of the tomb they came into the house of the youth, for he was rich. And after six days Jesus told him what to do and in the evening the youth comes to him, wearing a linen cloth over his naked body. And he remained with him that night, for Jesus taught him the mystery of the kingdom of God. And thence, arising, he returned to the other side of the Jordan.[12]
Stel, alle autofabrikanten maken alleen maar autos waar krassen op zitten, is het dan de schuld van de consument of stiekem dan toch de schuld van de autofabrikanten dat er alleen maar autos met krassen zijn?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Stel je koopt een bruidsjurk/pak. Daar komen onuitwasbare verfspetters op. Je kleding is bedorven. Zou je het nog aantrekken voor je huwelijk?
Of stel, je wilt een nieuwe auto kopen. Je vindt de perfecte sportwagen. Maar er zit een kras op. Is die auto nog perfect?
Stel, je komt met de enige, heilige, pure God die alles wat is gemaakt heeft gemaakt in aanraking. Om niet spontaan te verdampen in zijn aanwezigheid, dien je even heilig en puur te zijn als hemzelf. Zelf heb je je best gedaan om een goed leven te leiden, maar helaas heb je ook verkeerde dingen gedaan. Ga je het op eigen krachten redden denk je?
Hij staat wel toe dat mensen die dat wél doen in zijn naam het woord verkondigen.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:31 schreef zwartja het volgende:
[..]
Ja, maar heb nooit een bericht gezien of gehoord dat God of Jezus zich heeft laten pijpen door een 5 jaar oud jongetje.
In mijn ogen zegt dit niets.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hmmm
Een stukje uit de omstreden Geheime Gospel van Mark
[..]
Hij staat ook toe dat jij zelf kiest wat je neerplempt.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:45 schreef muzas het volgende:
Hij staat wel toe dat mensen die dat wél doen in zijn naam het woord verkondigen.
Maar Hij heeft die mensen zelf niet uitgekozen. Die mensen kiezen zichzelf uit. (Toch? Of worden die door andere gelovigen gekozen..?)quote:Op maandag 19 maart 2012 22:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Hij staat wel toe dat mensen die dat wél doen in zijn naam het woord verkondigen.
Dus je mag geen homo zijn, maar je aan kinderen vergrijpen en namens hem zijn wil verkondigen aan hele volken is geen probleem?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:46 schreef 8Orly8 het volgende:
[..]
Hij staat ook toe dat jij zelf kiest wat je neerplempt.
Hmm, dat bedoelde ik niet helemaal zo, maar het goed uitdrukken blijft lastig. Als je twijfelt tussen twee zulke extremen (wel of niet bestaan) zul je beide situaties tegen elkaar afwegen. Je gaat uit van niet en denkt na over wat voor gevolgen dit heeft voor de rest van je stellingen/overwegingen. Dit doe je dan ook voor de 'wel'-situatie.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:38 schreef zwartja het volgende:
[..]
Je zegt hier eigenlijk dat wanneer je twijfelt aan iets of het waar is of niet, het waar is omdat je de optie overweegt? (God wel of niet is twijfel > God wel omdat je twijfelt)
"The revelation of the letter caused a sensation at the time, but was soon met with accusations of forgery and misrepresentation"quote:Op maandag 19 maart 2012 22:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De experts zegt het wel wat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Secret_Gospel_of_Mark#Analysis
Zoals ik al zei in mijn vorige comment "omstreden".quote:Op maandag 19 maart 2012 22:50 schreef zwartja het volgende:
[..]
"The revelation of the letter caused a sensation at the time, but was soon met with accusations of forgery and misrepresentation"
Zoals die mensen zich veel beter met hun eigen waarden en normen zouden kunnen bezighouden dan met die van anderen, geldt dat ook voor jou en mij. Dat is waar het om draait.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:47 schreef zwartja het volgende:
Maar Hij heeft die mensen zelf niet uitgekozen. Die mensen kiezen zichzelf uit. (Toch? Of worden die door andere gelovigen gekozen..?)
Hmm, is dat zo? Dat ga ik eens uitzoekenquote:Op maandag 19 maart 2012 22:52 schreef bianconeri het volgende:
Zucht is er dan niemand meer die enig onderzoek verricht naar de Bijbel?
De Bijbel leert niets over de hel! Sterker nog: Het woord 'hel' komt 0x voor in de Bijbel van oorsprong!
De hel is iets wat verzonnen is door de kerken om mensen bang te maken, dit in 1e instantie om veel geld te verdienen met plakaten enzo.
Dus niemand hoeft zich zorgen over de hel te maken, bestaat niet.
Wanneer je tussen de regels doorleest van mijn vraag kan je opmaken dat ik de vraag stel uit verbazing en een gevoel van tegenstrijdigheid van het goede en het kwade. Niet om een antwoord te vinden of God wel of niet bestaat. Ik heb mijn eigen antwoord al gevonden, God bestaat niet en mijn vraag is ontstaan uit onbegrip voor de gelovigen. Ik begrijp denk ik wat je probeert te zeggen en ergens klopt het ook wel, je denkt na over een optie en waarom zou je dat doen als je er niet in gelooft? Maar dit kan meerdere redenen hebben dan alleen "misschien geloof je er toch een beetje in". De resterende redenen reeds genoemd.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:48 schreef Habbah het volgende:
[..]
Hmm, dat bedoelde ik niet helemaal zo, maar het goed uitdrukken blijft lastig. Als je twijfelt tussen twee zulke extremen (wel of niet bestaan) zul je beide situaties tegen elkaar afwegen. Je gaat uit van niet en denkt na over wat voor gevolgen dit heeft voor de rest van je stellingen/overwegingen. Dit doe je dan ook voor de 'wel'-situatie.
Daarnaast, als je niet gelooft dat er een hel bestaat, waarom zou je je dan druk maken wat anderen hierover vinden? Als je daar namelijk serieus wat mee wilt doen zul je toch moeten gaan aannemen dat dit bestaat, want anders is je discussie bij voorbaat al zinloos.
Sorry ik zie het, dat woord heb ik gemist. En inderdaad, de bijbel, heb ik gehoord, is een verzameling verhalen.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zoals ik al zei in mijn vorige comment "omstreden".
Waarschijnlijk nep. Maar als je weet hoe de bijbel bij elkaar geraapt is dan ga je je afvragen. Wat is dan echt?
Wie had het over schuld? Zijn de auto's perfect ja of nee?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:41 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Stel, alle autofabrikanten maken alleen maar autos waar krassen op zitten, is het dan de schuld van de consument of stiekem dan toch de schuld van de autofabrikanten dat er alleen maar autos met krassen zijn?
Inderdaad, "misschien geloof je er toch een beetje in" was, achteraf gezien, niet op zijn plaats.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:59 schreef zwartja het volgende:
[..]
Wanneer je tussen de regels doorleest van mijn vraag kan je opmaken dat ik de vraag stel uit verbazing en een gevoel van tegenstrijdigheid van het goede en het kwade. Niet om een antwoord te vinden of God wel of niet bestaat. Ik heb mijn eigen antwoord al gevonden, God bestaat niet en mijn vraag is ontstaan uit onbegrip voor de gelovigen. Ik begrijp denk ik wat je probeert te zeggen en ergens klopt het ook wel, je denkt na over een optie en waarom zou je dat doen als je er niet in gelooft? Maar dit kan meerdere redenen hebben dan alleen "misschien geloof je er toch een beetje in". De resterende redenen reeds genoemd.
Mijn overtuiging is dat God het het belangrijkst vindt dat je in Hem gelooft en in Hem nieuw leven krijgt waardoor je je gedrag in je leven uit liefde voor God en voor alle andere mensen kunt laten motiveren. Als je dat doet ga je automatisch aan de moralen die je in je OP hebt genoemt voldoen.quote:En zou God het niet belangrijker vinden dat iemand zich naar normale normen en waarden gedraagt dan dat hij of zij in Hem gelooft?
Nee dat zijn ze niet en dat ligt aan het feit dat de autofabrikanten de autos met opzet imperfect gemaakt hebben. Zo ook met god, wij mensen zijn imperfect gemaakt en dan mag je toch wel stellen dat het knettergek is om de verantwoordelijkheid te verschuiven naar ons.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wie had het over schuld? Zijn de auto's perfect ja of nee?
Je slaat nu de spijker precies op zijn kop. De mening die je hier verkondigt is juist de reden van mijn vraag. Hoe kan God het het belangrijkst vinden dat je in Hem gelooft omdat je vanuit het geloof in Hem bepaalde normen en waarden nastreeft wanneer je die als ongelovige ook kan nastreven? Ben je niet juist beter bezig wanneer je die normen en waarden uit jezelf hanteert dan dat je het vanwege een hogere macht doet?quote:Op maandag 19 maart 2012 23:13 schreef Habbah het volgende:
Mijn overtuiging is dat God het het belangrijkst vindt dat je in Hem gelooft en in Hem nieuw leven krijgt waardoor je je gedrag in je leven uit liefde voor God en voor alle andere mensen kunt laten motiveren. Als je dat doet ga je automatisch aan de moralen die je in je OP hebt genoemt voldoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |