quote:
Aan de kust ook, maar warm is het allerminstquote:Op maandag 19 maart 2012 14:04 schreef appelsientje het volgende:
Hier op de veluwe schijnt de zon volop
san franciscoquote:
Hier word ik vrolijk vanquote:Op maandag 19 maart 2012 18:17 schreef Fredo55 het volgende:
Lente.![]()
Vannacht is bij de buurman een veulen geboren.
Eerst lag hij er voor pampus bij:
[ afbeelding ]
Maar later ging hij drinken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En later stond ie er voor Pampus bij. Duidelijk nog niet helemaal opgedroogd...quote:Op maandag 19 maart 2012 18:17 schreef Fredo55 het volgende:
Lente.![]()
Vannacht is bij de buurman een veulen geboren.
Eerst lag hij er voor pampus bij:
Dat nieuwe klimaat heb ik vorig jaar al geaccepteerd. Droge lente, natte zomer. Er is een regentijd aan het ontstaan in Nederland.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:27 schreef INViCTuS het volgende:
Het lijkt wel een verdacht patroon te worden. We hebben nu 2.5 maand regelmatig en meer neerslag gehad dan normaal in Nederland. Voor die 2.5 maand ongeveer eenzelfde periode zonder noemenswaardige neerslag. Ik zie het zo weer gebeuren dat maart, wat tot nu toe vrij droog verloopt en april en mei weer net zo droog en zonnig worden als vorig jaar en we in juni, july en augustus weer een vroege herfst hebben.
Ik wil niet zeggen dat dat gaat gebeuren maar ik vind het wel verdacht en het zou me niet verbazen
Ik hoop echt niet dat je gelijk krijg, vorig jaar zomer was echt rampzalig.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:27 schreef INViCTuS het volgende:
Het lijkt wel een verdacht patroon te worden. We hebben nu 2.5 maand regelmatig en meer neerslag gehad dan normaal in Nederland. Voor die 2.5 maand ongeveer eenzelfde periode zonder noemenswaardige neerslag. Ik zie het zo weer gebeuren dat maart, wat tot nu toe vrij droog verloopt en april en mei weer net zo droog en zonnig worden als vorig jaar en we in juni, july en augustus weer een vroege herfst hebben.
Ik wil niet zeggen dat dat gaat gebeuren maar ik vind het wel verdacht en het zou me niet verbazen
Alleen her en der een paar wolkjes.quote:
Wat is het nou?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:36 schreef Daywalk3r het volgende:
Heerlijk met zonder jas naar buiten geweest.
Inderdaad, veel bewolking vanmiddag en weinig zon. Daarnaast een vervelend harde wind. Geen al te best weer wat mij betreft.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:52 schreef Slobeend het volgende:
Zo warm is het anders nog niet in Groningen. Halve middag alweer bewolkt.
Opschepper.quote:
Ik woon in het momenteel warmste stukje van Nederlandquote:
15.9 hier.quote:
Noujaquote:
Buienradar gebruikt de ijkpunten van de officiële meteorologische stations van het KNMI.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:10 schreef Felagund het volgende:
Bij mij is de thermometer (Psychrometer) van het meteorologische instituut hier in de tuin, dus wel wat officieler dan buienradar.
Maar dat is sowieso interpoleert op de meeste punten (want je hebt maar op een paar plekken in Nl meetgegevens) en die thermometer ligt niet naast de deur. Al is die thermometer bij ons in de tuin ook niet goed calibreert volgens mij, dus misschien heb je gelijk.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:21 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Buienradar gebruikt de ijkpunten van de officiële meteorologische stations van het KNMI.
Dus dat kaartje lijkt me wel even iets betrouwbaarder.
Ik vraag me af wat jij doet als het 35 graden wordtquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:15 schreef appelsientje het volgende:
Heeeeerlijk
Heb net in de tuin gezeten maar daar is het al bijna niet uit te houden.. zo warm
In de schaduw zitten natuurlijkquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:24 schreef Toradora het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat jij doet als het 35 graden wordt![]()
Heerlijk weer trouwens, hele tijd zonder jas net rondgelopen. Het mag voorlopig wel zo blijven van mij
In de voortuin zittenquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:24 schreef Toradora het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat jij doet als het 35 graden wordt![]()
Heerlijk weer trouwens, hele tijd zonder jas net rondgelopen. Het mag voorlopig wel zo blijven van mij
Had deze winter 4 muggen dood geslagen in de badkamer.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef aloa het volgende:
Het nadeel van het warmere weer vliegt ook al weer rond.
Muggen![]()
Ik had gehoopt dat ze massaal waren doodgevroren begin februari, maar helaas.
En vergeet vooral de autoruiten niet. (en natuurlijk mond dicht tijdens het fietsen...quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:53 schreef INViCTuS het volgende:
1 van de nadelen van mooi en warm weer zijn insecten inderdaad. Vooral op de fiets als die dingen in je haar, mond, neus of op je kleding e.d komen. Sommige beesjes zijn zo klein en fragiel dat dat altijd weer vlekken geeft. kutbeesten
die had ik laatst onder mijn dekbed, ik denk wat de hel is dit, dus ik knijp erin en toen wist ik dat het geen kattengridje was maar een lieveheersbeestje en die beesten meuren als je ze platknijptquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:57 schreef MaLo het volgende:
Over insecten gesproken, wij hadden iets van 50 lieveheersbeestjes in de voortuin vandaag.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:45 schreef Klonk het volgende:
[..]
die had ik laatst onder mijn dekbed, ik denk wat de hel is dit, dus ik knijp erin en toen wist ik dat het geen kattengridje was maar een lieveheersbeestje en die beesten meuren als je ze platknijpt
Alez,die beesten vliegen hier al weken rond, zie ze vooral s'avonds dansen in dn achtertuin.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef aloa het volgende:
Het nadeel van het warmere weer vliegt ook al weer rond.
Muggen![]()
Ik had gehoopt dat ze massaal waren doodgevroren begin februari, maar helaas.
Je moet ze dan ook niet plat knijpen he.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:45 schreef Klonk het volgende:
[..]
die had ik laatst onder mijn dekbed, ik denk wat de hel is dit, dus ik knijp erin en toen wist ik dat het geen kattengridje was maar een lieveheersbeestje en die beesten meuren als je ze platknijpt
Deze vielen mij ook al op: weinig insecten, maar lieveheersbeestjes te over. Denk wel 50 in de tuin gespotquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:57 schreef MaLo het volgende:
Over insecten gesproken, wij hadden iets van 50 lieveheersbeestjes in de voortuin vandaag.
nog geen één gezienquote:Op woensdag 21 maart 2012 22:48 schreef Adelante het volgende:
[..]
Deze vielen mij ook al op: weinig insecten, maar lieveheersbeestjes te over. Denk wel 50 in de tuin gespot
Als het in januari 8 graden is doe je je winterjas aanquote:Op donderdag 22 maart 2012 08:17 schreef Toto69 het volgende:
Temperatuur nu alweer dik 8.5 graden in Twente. Mooi in shirt naar school fietsen dus.
Beetje overdreven is het wel ja, geen wonder dat mensen binnen de kortste keren weer ziek op bed liggen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:17 schreef Toto69 het volgende:
Temperatuur nu alweer dik 8.5 graden in Twente. Mooi in shirt naar school fietsen dus.
Ziek worden van in een t-shirt buiten lopenquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beetje overdreven is het wel ja, geen wonder dat mensen binnen de kortste keren weer ziek op bed liggen.
Ik zag gisteren al weer kinderen in korte broek naar school fietsen, keek op de temp meter: 3Cquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beetje overdreven is het wel ja, geen wonder dat mensen binnen de kortste keren weer ziek op bed liggen.
2 wanden zijn hier van glas. Alles kan open. Maar open zetten: ho maar.quote:
Ja hoor. Grote, warmtedoorlatende ramen. Als je ze een piepklein stukje openzet word je gek van het omgevingsgeluid en gaat het tochten. Ik haat het om in zo'n oud pand te werkenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |