Ze hebben van alles. Live reportages, discussieprogramma's, overzichten, een vast programma van een uur iedere dag.quote:
Frits van Turenhout : NAC-NEC 0-0quote:Op zaterdag 24 maart 2012 08:49 schreef Hyperdude het volgende:
Autowassen met de Cup Final keihard op de autoradio van de BBC Worldservice was veel mooier.![]()
Of op het het einde die uitslagen:
Heart of Midlothian F.C. - Queen of the South; Nil-Nil
quote:Op zondag 25 maart 2012 01:14 schreef tong80 het volgende:
Ik ga nu slapen.
Reken maar dat ik er om 12.00 uur bij ben
Iedereen op het strand met een radio, in het stadion allemaal met de radio, etcquote:Op zondag 25 maart 2012 08:50 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat was de meest beluisterde uitzending in al die jaren.
Gewoon thuis vooral denk ik.quote:Op zondag 25 maart 2012 09:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Iedereen op het strand met een radio, in het stadion allemaal met de radio, etc
quote:Het NOS-radioprogramma Langs de Lijn wordt vandaag voor de 10.000ste keer uitgezonden. Er is van 12.00 tot 19.00 uur een jubileumuitzending vanuit het Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum.
Het zal voor een deel een normale uitzending worden met flitsen van de eredivisiewedstrijden en de wielerwedstrijd Gent-Wevelgem. Daarnaast wordt uitgebreid stilgestaan bij de historie. De kenmerkende tune van het programma, die is gebaseerd op het nummer Chump Challenge van Quincy Jones, wordt voor de gelegenheid live en a capella gezongen.
Record
Verder zijn er veel historische fragmenten te horen, onder meer van het vermaarde presentatieduo Koos Postema en Willem Ruis, Frits 'null-null' van Turenhout, en verslaggever Theo Koomen. Ook komen oudgedienden als Koos Postema, Heinze Bakker, Leo Driessen en muzieksamensteller Herman van der Velden langs.
De eerste uitzending van Langs de Lijn was op 1 januari 1967. De formule met veel live-schakelingen naar sportwedstrijden afgewisseld met interviews en muziek is in al die jaren nooit wezenlijk veranderd.
Het programma is dagelijks te horen, maar de zondagmiddageditie blijft veruit het populairst. Daar luisteren gemiddeld ruim een half miljoen mensen naar. Het absolute record dateert van 29 april 2007. Toen konden op de laatste dag van de voetbalcompetitie Ajax, AZ en PSV nog kampioen worden. Drie miljoen mensen hoorden toen in Langs de Lijn hoe PSV uiteindelijk de titel greep.
Tom is een geweldige radiohost.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:05 schreef TheGOAT het volgende:
Die Tom van 't Hek, realiseerde me dat hij een beetje een zeur stem had en kan hem nu al niet meer horen hehe
Dat dusquote:
hij heeft ooit na een plaat van Frans Bauer de legendarische woorden gesproken ''sommige platen verdienen een doelpunt''quote:
Met beeld kan je nooit zo snel schakelenquote:Op zondag 25 maart 2012 13:10 schreef Ajacied422 het volgende:
Toch jammer dat je niet zoiets op tv hebt like langs de lijn
Jaap Bax : 'Het is een gekkenhuis hier in Katwijk. Quick Boys komt terug van een 0-2 achterstand tegen Rijnsburgse boys. Het staat inmiddels 3-2. Henk van der Vlugt maakte er twee en heeft in totaal nu 21 doelpunten gemaakt, 2 meer dan Joop van der kant van Huizen.'quote:Op zondag 25 maart 2012 13:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Werkt alleen op de radio.
Wel jammer dat men tegenwoordig niet meer de hele zaterdagmiddag uitzend.
EN over Ajaxquote:Op zondag 25 maart 2012 13:43 schreef tong80 het volgende:
Het allereerste LdL-fragment is van Theo Koomen
Ja. Ik denk dat ze vanmiddag nog wel langer stil gaan st5aan bij T^heo Koomen.quote:
Komt misschien nog wel. Die was echt geweldigquote:Op zondag 25 maart 2012 13:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat ze vanmiddag nog wel langer stil gaan st5aan bij T^heo Koomen.
Wat een legendarische held
Met al zijn versprekingen kun je wel wat uurtjes vullen.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:22 schreef borisz het volgende:
Ik hoop dat Jacques Chapel ook nog even genoemd wordt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |