Schiet me net te binnen:quote:Op zondag 18 maart 2012 19:56 schreef Jipster het volgende:
Lkw, dat zeg je goed inderdaad, het lijkt nu een beetje een pijpenla, zo lang en smal. Daarom zoek ik ook naar een wat speelser ontwerp. Het raam kon dicht worden gemaakt, maar we hebben hier niet voor gekozen, omdat we dat zonde vonden, omdat er dan veel minder licht binnenkomt. Soms twijfel ik wel, of dat we inderdaad toch hadden moeten doen, maar helaas..
Maar elke dag na het koken spierpijn van het rondjes lopen rondom dat eiland?quote:Op zondag 18 maart 2012 19:58 schreef Adelante het volgende:
Eén groot eiland in het midden over de hele lengte van de inham? Wel mooi
Ik heb er geen moeite mee ze te plaatsenquote:Op zondag 18 maart 2012 17:11 schreef Jipster het volgende:
Puala, ben wel benieuwd naar foto's! Wil je ze hier plaatsen of zal ik mijn mailadres pm'en? Wij hebben ook een trapkast in elk geval, dus dat is wel prettig.
Vanwege het raam:quote:
quote:Op zondag 18 maart 2012 19:56 schreef Jipster het volgende:
Lkw, dat zeg je goed inderdaad, het lijkt nu een beetje een pijpenla, zo lang en smal. Daarom zoek ik ook naar een wat speelser ontwerp. Het raam kon dicht worden gemaakt, maar we hebben hier niet voor gekozen, omdat we dat zonde vonden, omdat er dan veel minder licht binnenkomt. Soms twijfel ik wel, of dat we inderdaad toch hadden moeten doen, maar helaas..
Ik zou er dan een glazen plaat o.i.d. voor zetten... Oh, en denk niet: "zo'n metalen plaat achter m'n fornuis is maar overbodige luxe" want dat is hij zeker niet!quote:Op maandag 19 maart 2012 09:15 schreef Appeltje2010 het volgende:
* Doe geen spachtelputz oid achter je blad, (geverfd) glasvlies-behang, kun je makkelijk schoonmaken. Als de wand natuurlijk doorloopt naar een woonkamer met spachtelputz kan ik me voorstellen dat je dit advies negeert hahaha.
En waar heb je je werkruimte dan?quote:Op maandag 19 maart 2012 10:31 schreef NicoKaa het volgende:
Ik zou zelf kiezen voor hoge kasten ipv lage, met hierin ruimte voor een grote koelkast / vriescombinatie / oven / magnetron. Daarnaast heb je veel meer kastruimte
quote:Op maandag 19 maart 2012 10:32 schreef Puala het volgende:
Aan de andere kant sta je wel in je licht, maar daar moet nog iets komen. Het huis is 6 december opgeleverd en we zijn nog druk bezig om de puntjes op de I te zetten. We weten alleen nog niet zo goed wat we daar tegen de muur willen, dus voorlopig doen we het zo![]()
Ja, links moet een Klok komen van 120 doorsnede. Alleen euhm, ja op een gegeven moment zegt de bankrekening tot hier en niet verderquote:Op maandag 19 maart 2012 10:41 schreef Jipster het volgende:
Wow wat een goede tips komen er al langs, ik ga zeker kijken naar 70cm aanrecht, daar win je ook al veel ruimte mee!
Inderdaad mis je wel werkruimte in de opstelling van puala als je daar alleen (half)hoge kasten neerzet. Daarom had ik in tekening 3 een deel hoge kasten (3 stuks vanaf het raam) getekend voor koelkast etc. en daaraan vast een stuk aanrechtblad met daaronder lades om zo nog wat werkruimte te creeeren, maar of dat nou mooi is om te zien.. dat betwijfel ik.
Puala, ik vind het een mooie keuken, maar wel wat kaal aan de linkerkant (op de foto). Maar je hebt nu wel een zee van werkruimte gecreëerd!
Nee, moet iets worden wat bij de keuken past. Strak en modern dusquote:Op maandag 19 maart 2012 12:42 schreef Meike26 het volgende:
Toch niet zo'n lelijke stationsklok van de Expo hé ?
Ach, als je dat soms hoort, het eerste wat ze zeggen als mensen naar een nieuw (tweedehands) huis kijken: die keuken moet eruit!quote:Op maandag 19 maart 2012 14:58 schreef Appeltje2010 het volgende:
@Meike: ik begrijp wel waarom dat niet op de IKEA planner kan.
Ik denk niet dat dit een pluspunt is als je verkoopt (zowel de 3 pitten als de plaatsing) maar zolang dat niet gebeurt en jij er blij mee bent is het goed.
Persoonlijk had ik dan maar gekozen voor dat doodlopende stukje en dan een eilandschouw erboven of dat ene kastje en doodlopende stukje weggelaten.
Dat kale heb je niet als je de opstelling van onze keuken aanhoud, met de spoelbak aan de ene kant en de kookplaat aan de andere kant.quote:Op maandag 19 maart 2012 10:41 schreef Jipster het volgende:
Wow wat een goede tips komen er al langs, ik ga zeker kijken naar 70cm aanrecht, daar win je ook al veel ruimte mee!
Inderdaad mis je wel werkruimte in de opstelling van puala als je daar alleen (half)hoge kasten neerzet. Daarom had ik in tekening 3 een deel hoge kasten (3 stuks vanaf het raam) getekend voor koelkast etc. en daaraan vast een stuk aanrechtblad met daaronder lades om zo nog wat werkruimte te creeeren, maar of dat nou mooi is om te zien.. dat betwijfel ik.
Puala, ik vind het een mooie keuken, maar wel wat kaal aan de linkerkant (op de foto). Maar je hebt nu wel een zee van werkruimte gecreëerd!
Als je onze keuken bedoeld, dank je welquote:Op maandag 19 maart 2012 18:37 schreef Jipster het volgende:
Jullie hebben inderdaad een mooie keuken zeg! Dit is best een goede optie! Hoe lang zijn jullie keukengedeeltes? En hebben jullie een koelkast en vriezer in de halfhoge keuken?
Of als je aan 'de kale kant' de inbouwapparatuur plaatst.quote:Op maandag 19 maart 2012 17:39 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat kale heb je niet als je de opstelling van onze keuken aanhoud, met de spoelbak aan de ene kant en de kookplaat aan de andere kant.
Maar dan heb je een stuk minder werkruimte als je 3m heb waar kookplaat en spoelbak afgaan en nog ruimte voor koffiezetapparaat, waterkoker etc. Als je de andere kant alleen kasten en apparatuur hebt.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:03 schreef Lkw het volgende:
[..]
Of als je aan 'de kale kant' de inbouwapparatuur plaatst.
Dit. Verschillende voordelen: het is speels, creëert een gevoel van ruimte en het combineert goed met je ramen die tot de vloer doorlopen.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:58 schreef Adelante het volgende:
Eén groot eiland in het midden over de hele lengte van de inham? Wel mooi
Erg praktisch is het niet idd...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:04 schreef Jipster het volgende:
En dan met tafelmodel koelkasten en oven ook laag in het eiland? Want dan heb je geen ruimte voor kastenwand...
O, ik vind het altijd zo benauwend die plaatsvretende lompe kookeilanden, die je ruime keuken tot een gangetjesstelsel maken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:00 schreef Nihao het volgende:
[..]
Dit. Verschillende voordelen: het is speels, creëert een gevoel van ruimte en het combineert goed met je ramen die tot de vloer doorlopen.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 06:10 schreef Jipster het volgende:
[..]
Maar dan heb je een stuk minder werkruimte als je 3m heb waar kookplaat en spoelbak afgaan en nog ruimte voor koffiezetapparaat, waterkoker etc. Als je de andere kant alleen kasten en apparatuur hebt.
Dat was nml ons originele ontwerp, maar we vonden daar dus de werkruimte wat weinig...
Precies, een eiland, zelfs een schiereiland vind ik alleen mooi in een zeer grote keuken, in andere gevallen wordt het onhandig. Dan hebben we het dus niet over de keukens die hier voorbij zijn gekomen (en helaas ook niet over mijn eigen keuken hahaha)...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:36 schreef Teslynd het volgende:
[..]
O, ik vind het altijd zo benauwend die plaatsvretende lompe kookeilanden, die je ruime keuken tot een gangetjesstelsel maken.
Wij hebben een aardig grote keuken, L-vormig, 29m2. En zelfs dat vond ik te klein voor een eiland. Dus wij hebben er een schiereiland van gemaakt (U-vorm) (in de hoek van de L)quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:09 schreef Appeltje2010 het volgende:
[..]
Precies, een eiland, zelfs een schiereiland vind ik alleen mooi in een zeer grote keuken, in andere gevallen wordt het onhandig. Dan hebben we het dus niet over de keukens die hier voorbij zijn gekomen (en helaas ook niet over mijn eigen keuken hahaha)...
Wij hebben een landelijke keuken, en geen bovenkastjes! Die spotjes zitten nu in het plafond...quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:50 schreef Claudia_x het volgende:
- Mijn buurvrouw heeft bovenkastjes, maar dan niet heel hoge. Ik vind ze juist erg leuk en helemaal niet voorbehouden aan een landelijke keuken. Het leuke aan die kastjes vind ik dat je er spotjes onder kunt monteren en dat geeft gewoon fijn licht.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik na ruim 2 jaar nog steeds heel blij ben met deze indeling. Wij willen ook nog steeds glas bij de kookplaat, maar schrik niet van de prijzen daarvan.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:52 schreef Jipster het volgende:
De knoop is door, we gaan voor een zelfde indeling als SV-tje! Koken, koelkast, oven aan de ene kant en spoelbak en vaatwasser aan de andere kant! Liefst hadden we het watergedeelte aan de lange muur gehad, maar dat is helaas niet mogelijk ivm leidingwerk. Dus naast de deur komt nu het spoelgedeelte.
Ook gaan we voor 70cm diep aanrechtblad als dat kan! En als achterwand/spatwanden willen we glas.
Volgende week vrijdag de afspraak bij keukenboer, dus wordt vervolgd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |