abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109265968
@ Appeltje2010:

In de afzuigkap zitten 2 spotjes welke het aanrecht bijna helemaal verlichten aan die kant. De lamp aan het plafond is dimbaar, maar om alles goed zichtbaar te krijgen stond hij met de foto's vol aan. Je staat niet heel gauw in je eigen licht heb ik gemerkt, omdat je dus die 2 spotjes in de afzuigkap hebt zitten.

Aan de andere kant sta je wel in je licht, maar daar moet nog iets komen. Het huis is 6 december opgeleverd en we zijn nog druk bezig om de puntjes op de I te zetten. We weten alleen nog niet zo goed wat we daar tegen de muur willen, dus voorlopig doen we het zo :)

spachtelputz heb je gelijk in. Dat is echt afschuwelijk. Zit hier op de muren en de eerste vlekken zitten er jammergenoeg al op. Er is een middel wat je er op kan doen en dan kan je ook spachtelputz met een doekje afnemen. We gaan daar komend weekend voor kijken :)
pi_109265980
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 10:31 schreef NicoKaa het volgende:
Ik zou zelf kiezen voor hoge kasten ipv lage, met hierin ruimte voor een grote koelkast / vriescombinatie / oven / magnetron. Daarnaast heb je veel meer kastruimte
En waar heb je je werkruimte dan?
pi_109266136
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 10:32 schreef Puala het volgende:
Aan de andere kant sta je wel in je licht, maar daar moet nog iets komen. Het huis is 6 december opgeleverd en we zijn nog druk bezig om de puntjes op de I te zetten. We weten alleen nog niet zo goed wat we daar tegen de muur willen, dus voorlopig doen we het zo :)

Zoiets :P

Je hebt daar een prachtige muur. Gewoon wachten en rond kijken, kom je vast nog wel iets tegen wat je bevalt. Wij hebben er 4 jaar over gedaan voordat we wisten hoe onze keuken moest worden! (niet dat het veel sneller had gekund, maar toch :P)
pi_109266164
Wow wat een goede tips komen er al langs, ik ga zeker kijken naar 70cm aanrecht, daar win je ook al veel ruimte mee!

Inderdaad mis je wel werkruimte in de opstelling van puala als je daar alleen (half)hoge kasten neerzet. Daarom had ik in tekening 3 een deel hoge kasten (3 stuks vanaf het raam) getekend voor koelkast etc. en daaraan vast een stuk aanrechtblad met daaronder lades om zo nog wat werkruimte te creeeren, maar of dat nou mooi is om te zien.. dat betwijfel ik.

Puala, ik vind het een mooie keuken, maar wel wat kaal aan de linkerkant (op de foto). Maar je hebt nu wel een zee van werkruimte gecreëerd!
pi_109268174
Met het 3D ontwerp programma van Ikea lukte het ons niet om de kookplaat of spoelbak in de hoek te maken, om de simpele reden dat Ikea dit niet opgenomen heeft in het programma wat automatisch ook betekend dat er geen 25 jaar garantie op zit als het zo uitgevoerd zou worden. Ons werd bij het bestellen dus geadviseerd om een andere samenstelling te maken.

We hebben de keuken en kookplaat los van elkaar besteld en alsnog ons plan zelf uitgevoerd, nog geen moment spijt van gehad *)

Geen standaard kookplaat, maar een 3 pits langwerpig-geval..

..en die past perfect naast de carrousel-module in het hoekkastje, nog geen verschijnselen van hitte/smelten en bij het koken kan je ook je hand gewoon tegen de onderkant van het kookstel houden.
  maandag 19 maart 2012 @ 11:55:14 #31
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109268420
Is dat niet ongelofelijk ongemakkelijk in zo'n hoek Meike? En 3 pits, zou voor ons toch echt te weinig zijn, heb 9 van de 10 keer 4 pannen opstaan.

Zelf zou ik voor ongeveer hetzelfde gaan als SV-tje heeft, erg mooie keuken!!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_109268561
Wij zijn met z'n 2en en ik kook meestal met 2 pannen, hooguit soms 3, maar dan heb ik nog één grote oven en een kleine hete luchtoven. Zelden het gevoel gehad dat ik een gaspit te kort kwam. Bij een normalere opstelling wel een grotere plaat genomen omdat ook met 2 pannen het soms passen en meten is met de pannen naast elkaar.

In iedergeval kom ik er gemakkelijk bij en heb ik links en rechts van mij werkruimte en zelfs voor het aanrechtblad een beetje ruimte voor de snijplank. Zal er straks misschien nog wel een totaal plaatje van kunnen maken. Keuken staat er nu zo'n 1,5 jaar en ben er reuze blij mee :D
pi_109269199
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 10:41 schreef Jipster het volgende:
Wow wat een goede tips komen er al langs, ik ga zeker kijken naar 70cm aanrecht, daar win je ook al veel ruimte mee!

Inderdaad mis je wel werkruimte in de opstelling van puala als je daar alleen (half)hoge kasten neerzet. Daarom had ik in tekening 3 een deel hoge kasten (3 stuks vanaf het raam) getekend voor koelkast etc. en daaraan vast een stuk aanrechtblad met daaronder lades om zo nog wat werkruimte te creeeren, maar of dat nou mooi is om te zien.. dat betwijfel ik.

Puala, ik vind het een mooie keuken, maar wel wat kaal aan de linkerkant (op de foto). Maar je hebt nu wel een zee van werkruimte gecreëerd!
Ja, links moet een Klok komen van 120 doorsnede. Alleen euhm, ja op een gegeven moment zegt de bankrekening tot hier en niet verder :+ En de werkruimte is heerlijk O+
pi_109269792
Toch niet zo'n lelijke stationsklok van de Expo hé ? :r
pi_109271475
Als je hoge kasten links zet, dan komt daar dus ook de koel/vriescombi, dat geeft weer meer ruimte aan de andere kant op het blad.

Tip die ik nog was vergeten: neem lades... 3 stuks boven elkaar. Is ideaal voor je spullen en zoveel handiger dan kastruimte, nadeel is dat het duurder is maar dat weegt zeker op!
pi_109272088
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 12:42 schreef Meike26 het volgende:
Toch niet zo'n lelijke stationsklok van de Expo hé ? :r
Nee, moet iets worden wat bij de keuken past. Strak en modern dus :)

Maar dat is off topic eigenlijk :+
pi_109273983
@Meike: ik begrijp wel waarom dat niet op de IKEA planner kan ;).

Ik denk niet dat dit een pluspunt is als je verkoopt (zowel de 3 pitten als de plaatsing) maar zolang dat niet gebeurt en jij er blij mee bent is het goed.
Persoonlijk had ik dan maar gekozen voor dat doodlopende stukje en dan een eilandschouw erboven of dat ene kastje en doodlopende stukje weggelaten.
pi_109274491
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:58 schreef Appeltje2010 het volgende:
@Meike: ik begrijp wel waarom dat niet op de IKEA planner kan ;).

Ik denk niet dat dit een pluspunt is als je verkoopt (zowel de 3 pitten als de plaatsing) maar zolang dat niet gebeurt en jij er blij mee bent is het goed.
Persoonlijk had ik dan maar gekozen voor dat doodlopende stukje en dan een eilandschouw erboven of dat ene kastje en doodlopende stukje weggelaten.
Ach, als je dat soms hoort, het eerste wat ze zeggen als mensen naar een nieuw (tweedehands) huis kijken: die keuken moet eruit!
  maandag 19 maart 2012 @ 17:39:04 #39
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_109279732
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 10:41 schreef Jipster het volgende:

Dat kale heb je niet als je de opstelling van onze keuken aanhoud, met de spoelbak aan de ene kant en de kookplaat aan de andere kant.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_109281597
Jullie hebben inderdaad een mooie keuken zeg! Dit is best een goede optie! Hoe lang zijn jullie keukengedeeltes? En hebben jullie een koelkast en vriezer in de halfhoge keuken?
  Moderator maandag 19 maart 2012 @ 18:57:37 #41
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_109282454
Links (of rechts) drie á 4 HOGE kasten. Koelkast + vaatwasser ed.

Andere kant werkblad met mooie kookplaat.

Voordeel van slechts 4 kasten is dat je nog ruimte hebt voor een vuilnisbak oid. tenzij je die wilt inbouwen in een kast. Maar zelf ben ik hoe smerig het ook is/lijkt een voorstander van en losse vuilnisbak omdat je het daaromheen beter schoon kunt houden. Daarnaast is zonder die specifieke plek dat ding maar een sta-in-de-weg voor een kastje oid.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 19 maart 2012 @ 21:24:39 #42
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_109290470
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:37 schreef Jipster het volgende:
Jullie hebben inderdaad een mooie keuken zeg! Dit is best een goede optie! Hoe lang zijn jullie keukengedeeltes? En hebben jullie een koelkast en vriezer in de halfhoge keuken?
Als je onze keuken bedoeld, dank je wel :) Was ook een van de eerste dingen die we hebben uitgezocht en die belangrijk waren voor het huis.

Maar nu even praktisch. Beide zijden zijn 3 meter, aan de spoelbak kant, 5 kasten van 60cm (incl. vaatwasser). Aan de andere kant 2 kasten van 60cm met in de ene de koelkast (een maat groter dan tafelmodel) en de andere de vriezer (ong. tafelmodel) met daarboven de oven en de combi-oven. Dan kastje van 30cm kookplaat kast 120cm (even breed als kookplaat en grill samen) en dan weer 30cm.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 19 maart 2012 @ 22:03:43 #43
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_109292903
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:39 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dat kale heb je niet als je de opstelling van onze keuken aanhoud, met de spoelbak aan de ene kant en de kookplaat aan de andere kant.
Of als je aan 'de kale kant' de inbouwapparatuur plaatst.
Stop the world, I want to get out.
pi_109302238
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 22:03 schreef Lkw het volgende:

[..]

Of als je aan 'de kale kant' de inbouwapparatuur plaatst.
Maar dan heb je een stuk minder werkruimte als je 3m heb waar kookplaat en spoelbak afgaan en nog ruimte voor koffiezetapparaat, waterkoker etc. Als je de andere kant alleen kasten en apparatuur hebt.
Dat was nml ons originele ontwerp, maar we vonden daar dus de werkruimte wat weinig... :{
pi_109305427
Jipster, koken met je gezicht richting de kamer vind ik zelf echt super fijn. Wij hebben zelf een kleine vierkante afzuigkap boven het fornuis/eiland hangen, dus dat is ook niet zo'n enorm ding waar je je aan stoort.
Ik vind je opstelling 3 ook erg leuk. Ik zou dan kiezen voor halfhoge kasten en dan bv aan allebei de kanten 1. En koken en water niet aan dezelde kant zodat je naast je spoelbak en naast je fornuis genoeg ruimte hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cathmar op 20-03-2012 10:33:50 ]
Met een meidenkwartet
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:00:36 #46
363652 Nihao
Wo shi qiaomen de!
pi_109310131
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:58 schreef Adelante het volgende:
Eén groot eiland in het midden over de hele lengte van de inham? Wel mooi :7
Dit. Verschillende voordelen: het is speels, creëert een gevoel van ruimte en het combineert goed met je ramen die tot de vloer doorlopen.
啊呀!
pi_109312353
En dan met tafelmodel koelkasten en oven ook laag in het eiland? Want dan heb je geen ruimte voor kastenwand...
  dinsdag 20 maart 2012 @ 14:52:13 #48
100412 mefke79
komt goed!
pi_109314079
Mijn zusje heeft een wand met op de hoeken een hoge kast met daarin over en koelkast, daartussen werkblad met fornuis en ervoor een spoel eiland. Zou in jullie geval ook een schiereiland kunnen zijn. Eiland heeft aan twee kanten kasten en daar zit ook de vaatwasser in.
En het opofferen van de kelderkast om de muur te verlengen en de deur te verplaatsen? Dan kan je aan die wand een lange keuken maken, lijkt me ook mooi. Of, de deur naar de keuken juist verder naar voren doen waardoor je binnenkomt in de keuken, dan kan je de keuken wat meer naar het midden verplaatsen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 20 maart 2012 @ 18:39:09 #49
363652 Nihao
Wo shi qiaomen de!
pi_109321791
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:04 schreef Jipster het volgende:
En dan met tafelmodel koelkasten en oven ook laag in het eiland? Want dan heb je geen ruimte voor kastenwand...
Erg praktisch is het niet idd...
啊呀!
pi_109328100
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:00 schreef Nihao het volgende:

[..]

Dit. Verschillende voordelen: het is speels, creëert een gevoel van ruimte en het combineert goed met je ramen die tot de vloer doorlopen.
O, ik vind het altijd zo benauwend die plaatsvretende lompe kookeilanden, die je ruime keuken tot een gangetjesstelsel maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')