Op de loonstrijd staat zij zelf als werkgever, maar het is netto door een andere instantie die dat regelt over gemaakt. Helaas dus...quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:02 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Krijg jij dit bedrag bruto of wordt dit bedrag aan jou uitbetaald door een "tussenpersoon" (bijvoorbeeld de Sociale Verzekeringsbank) die jou netto uitbetaald? Optie 1 is overige werkzaamheden in 2011, optie 2 is looninkomsten in 2012. Wat ik uit je verhaal opmaak is optie 2 bij jou van toepassing.
Nogmaals, die wordt voor elk jaar opnieuw geindiceerd. Voor 2011 was dat 7,75% van je loon, of inkomsten anderszins zoals inkomsten uit een zaak.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:15 schreef Stefan het volgende:
hoe reken je de premie zorgverzekerng uit?
Je moet omzet nemen, niet inkomsten.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:20 schreef Stefan het volgende:
Ergens gaat er wat fout
Ik heb een x bedrag aan inkomsten
Dat is geen resultaat. Kleine investeringen zijn gewoon kosten, de grote investeringen moet je activeren en afschrijven.quote:daar gaat een x bedrag af aan investeringen
Startersaftrek heeft niks met balans te maken (en ook niet met de resultatenrekening). Verder: wat klopt er precies niet aan de balans? Heb je je privéonttrekkingen wel goed ingevuld?quote:daar gaat een x bedrag af aan onkosten
daar gaat een x bedrag af aan afschrijvingen
Blijft er wat over, dit is winst neem ik aan
Dan gaat er nog starters aftrek af
Maar balangs klopt steeds niet
Is dat niet net zoiets als je inkomstenbelasting als aftrekpost opvoeren?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:30 schreef starla het volgende:
De premie ZvW is 5.56% van je WINST met bovengenoemde maximale grondslag. Ik neem aan dat je dit als aftrekpost mag opgeven in Box 1, maar ik ben geen ondernemer.
Loon ZVW staat op je jaaropgave.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:54 schreef Stefan het volgende:
Hoe weet ik bij aangifte voor ondernemers wat mn loon zorgverzekeringswet is?
Wat MTF zegt.quote:
Nee, want een premie is geen belastinggeld (lijfrentepremies zijn immers ook aftrekbaar). Ik kan het trouwens nog niet vinden hoor, of het aftrekbaar is, maar dat lijkt me wel billijk tegenover ondernemers. Je betaalt immers die premie die voor werknemers vergoed wordt. Dit aftrekken zodat je minder belasting hoeft te betalen lijkt me eerlijker dan de volle mep.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Is dat niet net zoiets als je inkomstenbelasting als aftrekpost opvoeren?
Tsja, da's toch een voorwaarde voor een foutloze aangifte.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:50 schreef Stefan het volgende:
Dit krijg ik nog steeds niet kloppend Het Saldo fiscalewinstberekening is niet gelijk aan het saldo wint/verliesrekening
Met pen en papier of een rekenmachine?quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:15 schreef Stefan het volgende:
hoe reken je de premie zorgverzekerng uit?
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen: dank voor de mededeling.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:20 schreef Stefan het volgende:
Ergens gaat er wat fout
Ik heb een x bedrag aan inkomsten
daar gaat een x bedrag af aan investeringen
daar gaat een x bedrag af aan onkosten
daar gaat een x bedrag af aan afschrijvingen
Blijft er wat over, dit is winst neem ik aan
Dan gaat er nog starters aftrek af
Maar balangs klopt steeds niet
Nope. Dit is geen aftrekpost in de IB.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:30 schreef starla het volgende:
De premie ZvW is 5.56% van je WINST met bovengenoemde maximale grondslag. Ik neem aan dat je dit als aftrekpost mag opgeven in Box 1, maar ik ben geen ondernemer.
Daarom betalen ondernemers het lage tarief in plaats van het hoge tarief.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:45 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, want een premie is geen belastinggeld (lijfrentepremies zijn immers ook aftrekbaar). Ik kan het trouwens nog niet vinden hoor, of het aftrekbaar is, maar dat lijkt me wel billijk tegenover ondernemers. Je betaalt immers die premie die voor werknemers vergoed wordt. Dit aftrekken zodat je minder belasting hoeft te betalen lijkt me eerlijker dan de volle mep.
Het is het bedrag wat je uit de onderneming haalt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:19 schreef Stefan het volgende:
prive ontrekkingen zijn de dingen die je opneemt om van te leven?
Ok, dus de vergoeding zit hem al in die 5 nog wat % ipv de 7.1% die werknemers moeten afstaan.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Daarom betalen ondernemers het lage tarief in plaats van het hoge tarief.
Werknemers krijgen de ZVW-premie vergoed van de werkgever en betalen alleen de belasting. Ondernemers hebben deze tegemoetkoming niet zodat het lage tarief van toepassing is.
Juist, jij snapt 'm.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:01 schreef starla het volgende:
[..]
Ok, dus de vergoeding zit hem al in die 5 nog wat % ipv de 7.1% die werknemers moeten afstaan.
Duidelijk.
Ach, je weet nu tenminste zeker dat je niet hoeft te betalen en niets terug krijgt. Da's toch best nuttig?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:35 schreef Retarded het volgende:
Ik kom precies op 0,- euro uit... moet eerlijk zeggen dat ik me nooit echt bezig gehouden hem met belastingaangifte, mede omdat het me niet nuttig leek in mijn situatie (en ja, dan mag je best ignorant noemen...)
Maargoed, werk al meer dan 10 jaar bij hetzelfde bedrijf (detailhandel) met een huidig salaris van 2100,- per maand + eenmalig vakantiegeld. Ik doe geen studie, heb geen kinderen, geen uitkeringen, woon niet samen en heb geen koophuis (ik woon in een huurappartement). Heb wel een spaarrekening waar zo'n 3.000 euro opstaan, maar that's it.
De gegevens die het programma van tevoren aangeven komen overeen met mijn jaaropgave van 2011... dusss, kortgevraagd; Heeft dit nut gehad voor een persoon in, wat lijkt, de makkelijkste situatie ooit?
Dan geef je gewoon je winst op dus en dan rekent ie t uitquote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Loon ZVW staat op je jaaropgave.
Als het om het inkomen van winst uit onderneming gaat, rekent het programma dit zelf uit.
Hoef je volgens mij niet eens in te vullen. Neemt ie over uit het ondernemersdeel.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan geef je gewoon je winst op dus en dan rekent ie t uit
je kunt altijd nog even de gegevens van 2007 tm 2010 ook invullen om te kijken of het daarmee ook op 0 uit komt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:35 schreef Retarded het volgende:
Ik kom precies op 0,- euro uit... moet eerlijk zeggen dat ik me nooit echt bezig gehouden hem met belastingaangifte, mede omdat het me niet nuttig leek in mijn situatie (en ja, dan mag je best ignorant noemen...)
Maargoed, werk al meer dan 10 jaar bij hetzelfde bedrijf (detailhandel) met een huidig salaris van 2100,- per maand + eenmalig vakantiegeld. Ik doe geen studie, heb geen kinderen, geen uitkeringen, woon niet samen en heb geen koophuis (ik woon in een huurappartement). Heb wel een spaarrekening waar zo'n 3.000 euro opstaan, maar that's it.
De gegevens die het programma van tevoren aangeven komen overeen met mijn jaaropgave van 2011... dusss, kortgevraagd; Heeft dit nut gehad voor een persoon in, wat lijkt, de makkelijkste situatie ooit?
5.030 (eenmalig: 24.144)quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:07 schreef klusfoobje het volgende:
heren wizards, wie kan mij vertellen hoe hoog het bedrag was dan mijn ouders mij afgelopen jaar, 2011 dus, maximaal belasting vrij mochten schenken ?
...
Dan hoef je het volgens mij niet te betalen, net zo min je belasting hoeft te betalen dan.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:18 schreef Stefan het volgende:
nee, hij moet t weten´
Vraag me af hoe t gaat dan als je verlies hebt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |