quote:'Ik zie het rooskleurig in.'
Jouw reactie:quote:hij benadrukte dat hij het echt reuze gezellig vond gisteren, en dat we dat echt snel moeten gaan herhalen!
quote:Ik heb hem benadrukt dat de complete planning en invulling van die date op zijn schouders rust, en dat ik me laat verrassen.
Soms zijn mensen gewoon ff druk met wat anders (eten/koken), maak je niet te druk. Succesquote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:57 schreef Poephoofd_ het volgende:
@ LilDutchPrincess;
Het komt in mijn verhaal inderdaad over alsof ik niet echt enthousiast ben, maar geloof me, het tegendeel is waar. Ik durf te stellen dat ik head over heels verliefd ben. En dat heb ik met momenten ook echt expliciet laten merken. Maar ik wil mezelf ook behoeden voor een potentiële teleurstelling..
Hoe?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:57 schreef Poephoofd_ het volgende:
Ik durf te stellen dat ik head over heels verliefd ben. En dat heb ik met momenten ook echt expliciet laten merken.
Kan, maar misschien houdt ie gewoon z'n eigen tempo aan. Of wellicht vindt hij het leuk als hij wat meer moeite moet doen. Misschien vindt hij het leuk om je een beetje te laten zwemmen omdat hij in de gaten heeft dat je hem wilt. Misschien vindt hij het leuk om wat onzekerheid bij je te zien. Misschien houdt ie niet van zoenen als z'n vriend toekijkt. Het kan allemaal, we kunnen niet in z'n hoofd kijken. Al met al zou ik lekker van de onzekerheid genieten, want die hoort erbij als je achter iemand aanzit, zoals jij.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:05 schreef Poephoofd_ het volgende:
Wellicht is hij compleet overrompeld geweest door mijn gedragingen en acties, en deinst hij daarom een beetje terug?
Wat is deze..quote:Ik heb hem benadrukt dat de complete planning en invulling van die date op zijn schouders rust, en dat ik me laat verrassen.
Geloof me wanneer ik zeg dat hij inderdaad praktisch alles kan denken, maar denken dat ik niet zo 'into hem' ben, is echt uitgesloten.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:07 schreef hlmllp het volgende:
Hij wil gewoon een beetje stoer doen tegenover die vriend. Daarnaast is het misschien handig als jij ook wat meer moeite voor hem doet, want je laat nu alles aan hem over en misschien denkt hij wel dat jij niet zo "into hem" bent.
Maar doe je ding.
Wat bedoel je?quote:
Mensen reageren hier denk ik op omdat het een wat vreemd gevoel opwekt. Het komt denk ik een beetje over alsof je aan het werk bent en graag de volgende vergadering door de nieuwe voorzitter volledig gestructureerd wilt laten verlopen, zonder daarbij tijd te verliezen.quote:Ik heb hem benadrukt dat de complete planning en invulling van die date op zijn schouders rust, en dat ik me laat verrassen.
Spijkers met koppen slaan?quote:
Precies. Maar los daarvan, wat een gezeik zeg over het al dan niet online zijn op een dag op msn, net als al dat gezeur over facebook van mensen. Krijg daar echt de kriebels van.quote:Op zondag 18 maart 2012 01:09 schreef Friek_ het volgende:
Het grappige aan dit gedrag is dat wanneer hij precies zou reageren zoals dat jij verwacht, jij hem niet meer interessant zou vinden.
Wacht even.. Hij mag het niet naar zijn zin hebben in een discotheek met vrienden?quote:Op zondag 18 maart 2012 10:38 schreef Poephoofd_ het volgende:
Nou, ik heb mijn verklaring gekregen waarom ik niets meer van hem heb gehoord gisteravond.
Ik zie net een foto waarop meneer het wel erg naar zijn zin had, in een discotheek, samen met vrienden..
Ik kan het niet loslaten, en ik weet dondersgoed dat dat funest is. Maar het steekt, het knaagt. Het doet een klein beetje pijn. Is dat stom?
Waarom ben jij er niet dan?quote:Op zondag 18 maart 2012 10:38 schreef Poephoofd_ het volgende:
Nou, ik heb mijn verklaring gekregen waarom ik niets meer van hem heb gehoord gisteravond.
Ik zie net een foto waarop meneer het wel erg naar zijn zin had, in een discotheek, samen met vrienden..
Ik kan het niet loslaten, en ik weet dondersgoed dat dat funest is. Maar het steekt, het knaagt. Het doet een klein beetje pijn. Is dat stom?
Ik hoop niet dat hij hier meeleest en je herkent. Dat is pas funest.quote:Op zondag 18 maart 2012 10:38 schreef Poephoofd_ het volgende:
als hij met niemand anders heeft gezoend is er toch totaal geen probleem dat hij met z'n maten maar zonder zijn vriendin op stap gaat? Ik denk dat je overal te veel achter zoekt.quote:Op zondag 18 maart 2012 10:52 schreef Poephoofd_ het volgende:
Natuurlijk mag hij wel lekker op stap gaan met vrienden, in een discotheek. Dat is helemaal niet het punt waar ik over struikel. Ik vind het jammer dat we elkaar niet nog even hebben gesproken. Het zij een simpel smsje. Ik voel me 'vergeten'. Als in; Leuk dat we elkaar weer even hebben gezien, Poephoofd, maar nu ga ik weer verder met leven, want dat is zonder jou toch ook wel heel erg tof.
Maar kennelijk moet ik die teleurstelling wat dichter bij mezelf zoeken. Ik heb - bewust of onbewust - te hoge verwachtingen gecreëerd van iets. En dat is mijn fout, daar ben ik me van bewust.
Maar hoe laat je zoiets los?
Hoe kan ik deze situatie ook relativeren?
amenquote:Op zondag 18 maart 2012 11:17 schreef Copycat het volgende:
Een dramaqueen ben je wel, met je te hoog gekweekte verwachtingen.
Je hebt een leuke date gehad en gaat vervolgens janken als hij met vrienden op stap gaat.
Niet doen. Daar word je niet aantrekkelijker van.
Hoe moeten wij dat nou weten?quote:Op zondag 18 maart 2012 13:06 schreef Poephoofd_ het volgende:
Dus, even op een rijtje.
Jullie vinden dat het er gewoon positief uit ziet allemaal, dat ik me echt geen zorgen hoef te maken, en dat ik me ook echt niet druk moet maken om allemaal kleine dingetjes?
Er is dus nog hoop op een positieve afloop van dit hele verhaal, volgens jullie?
Ja. Zolang je je eigen ruiten niet in gaat lopen gooien met je onzekerheid tenminste.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:06 schreef Poephoofd_ het volgende:
Dus, even op een rijtje.
Jullie vinden dat het er gewoon positief uit ziet allemaal, dat ik me echt geen zorgen hoef te maken, en dat ik me ook echt niet druk moet maken om allemaal kleine dingetjes?
Er is dus nog hoop op een positieve afloop van dit hele verhaal, volgens jullie?
Dit dus. Dat obsessieve aandacht trekken, aan iemand hangen, onzekere gedoe en 20 keer per dag iemands FB checken waar diegene uithangt en met wie is de kant die je in ieder geval niet op wil gaan. Ga gewoon zelf wat leuks doen met vrienden in plaats van thuis te gaan zitten wachten tot meneer contact met je opneemt.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:36 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Ja. Zolang je je eigen ruiten niet in gaat lopen gooien met je onzekerheid tenminste.
Waarom wel?quote:Op zondag 18 maart 2012 13:36 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Waarom ging je niet mee met hem btw?
Laat hem de eerste stap nemen.quote:Op zondag 18 maart 2012 16:32 schreef Poephoofd_ het volgende:
Nog een laatste vraag.
Wat kan ik nu het beste doen?
Behalve me niet druk maken en alles op zijn beloop laten gaan?
Zelf initiatief nemen - en op welk gebied dan - of echt gewoon rustig wachten op zijn 'zet' en kijken waar het bootje strandt?
Omdat je het leuk hebt wellicht?quote:Op zondag 18 maart 2012 13:45 schreef Poephoofd_ het volgende:
[..]
Waarom wel?
Hij heeft zijn eigen leven, ik heb mijn eigen leven, en we hebben geen relatie.
quote:Op zondag 18 maart 2012 11:15 schreef Poephoofd_ het volgende:
Ik ben niet eens officieel zijn vriendin, dus in principe is hij vrij om te gaan en staan waar hij wil..
Dit dus.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:17 schreef Copycat het volgende:
Een dramaqueen ben je wel, met je te hoog gekweekte verwachtingen.
Je hebt een leuke date gehad en gaat vervolgens janken als hij met vrienden op stap gaat.
Niet doen. Daar word je niet aantrekkelijker van.
Zo de tering, ben jij ff onzeker.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:47 schreef Poephoofd_ het volgende:
Prins_Eerlijk;
Ik heb eerlijk gezegd geen fucking idee waarop hij mij niet mee vroeg. En om eerlijk te zijn, boeit me dat ook geen zier. Hij is mij niets verplicht, we wonen beide in een andere stad, .. Er zijn duizend redenen dat hij er voor koos om samen met zijn vrienden te gaan stappen. Maar je bent natuurlijk vrij om daar het jouwe van te denken.
Je komt echt over als een zielig wanhopig huisvrouwtje wat de hele dag niets te doen heeft en elke beweging van die kerel van jou gaat analyseren.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:47 schreef Poephoofd_ het volgende:
Prins_Eerlijk;
Ik heb eerlijk gezegd geen fucking idee waarop hij mij niet mee vroeg. En om eerlijk te zijn, boeit me dat ook geen zier. Hij is mij niets verplicht, we wonen beide in een andere stad, .. Er zijn duizend redenen dat hij er voor koos om samen met zijn vrienden te gaan stappen. Maar je bent natuurlijk vrij om daar het jouwe van te denken.
Wat de rest betreft, bedankt voor jullie input. Ik voel me nu heel rot, en dat is niet alleen om wat er gaande is omtreffende de punten in dit topic. Los van het feit dat hij sinds vanmiddag al online is, en me dood zwijgt, vind ik het ook lastig om onder ogen te zien dat ik in een sociaal isolement zit, en in mijn kleine wereldje leef. Dat doet me met momenten wel even wat met me, en als ik dan lees of hoor dat andere mensen zo'n heerlijk weekend hebben, steekt dat wel. Alleen zijn is soms heerlijk, daar niet van. Daar kan ik echt van genieten. Mijn eigen dingetjes doen. Maar dan wel als je een keuze hebt, om alleen thuis te zijn. Ik kan niet kiezen tussen wat leuks gaan doen met vrienden, of alleen thuis zitten. Om het eenvoudige feit dat ik geen keuze heb. En nu zal ik wel posts krijgen dat ik altijd een keuze heb, en ik kan die reacties wel plaatsen, maar in een vriendschap of relatie moet van beide partijen worden geïnvesteerd. En voor mijn gevoel, investeer ik vaak zelfs meer dan me soms lief is, omdat ik misschien te graag wil. En dan komt het geforceerd over, en dat werkt natuurlijk ook niet.
Ik grijp elke mogelijkheid aan om me uit dat kleine wereldje te worstelen, maar praktisch alle mensen in mijn leven, spenderen hun tijd liever aan hun partner.
Maar het komt wel goed, hoor. De puzzelstukjes vallen op den duur wel daar waar ze horen, dat is een feit wat zeker is. Ik laat het op zijn beloop gaan allemaal, en dan zie ik wel waar het bootje strandt.
Nee.quote:
Dat vind ik dan eerlijk gezegd ook best vaag, als ik dat in het licht van het hele topic lees. Ik heb geen idee of dat zo'n modern "spelletje" kan zijn, maar als ik hoteldebotel ben van een meisje zou ik actiever zijn in contact leggen.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:47 schreef Poephoofd_ het volgende:
...
Wat de rest betreft, bedankt voor jullie input. Ik voel me nu heel rot, en dat is niet alleen om wat er gaande is omtreffende de punten in dit topic. Los van het feit dat hij sinds vanmiddag al online is, en me dood zwijgt, ...
Dankjewel voor je complimentje.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:25 schreef Godshand het volgende:
Leuke schrijfstijl heb je TS
Waarom heb je geen keus om erop uit te gaan?
Nee, ik herken het. Als ik verliefd ben, wordt ik ook zo'n drama queen.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:39 schreef Poephoofd_ het volgende:
Ik heb wel een vraag voor de mensen die me zo'n onzeker 'huisvrouwtje' vinden.
In mijn optiek zouden veel gevoelsmensen wel wat onzeker worden in zo'n situatie als deze, hoor. De start ziet er rooskleurig uit, maar nu blijft het doodstil. Ben ik dan echt de enige die daar zo'n punt van maakt, of die zich daar op z'n minst wel een beetje druk om maakt? Want ik vind dat nu niet bepaald neigen naar een hoopgevend verloop..
Lekker makkelijk roepen, als jij niet verliefd bent.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:03 schreef Roncevaux het volgende:
En doe iets aan je onzekerheid issues. Het leven is veel prettiger als je zelfverzekerd bent, en blij bent met jezelf en je leven. Echt waar.
Dit, en als hij niks laten weten of een rare opmerking achter laat dan weet je voldoendequote:Op maandag 19 maart 2012 14:43 schreef Copycat het volgende:
Waag er zelf een luchtig (!!!) sms-je aan.
Waarom reageer je niet op mij.. WAAROM!quote:Op maandag 19 maart 2012 16:05 schreef Poephoofd_ het volgende:
Wat is een goed voorbeeld van een 'luchtig' smsje in deze situatie?
Godshand stelde iets in de trant van: 'Hoe was je dag vandaag?'
Dit jaquote:Op maandag 19 maart 2012 14:43 schreef Copycat het volgende:
Waag er zelf een luchtig (!!!) sms-je aan.
Wie zegt dat ik niet verliefd ben? Juist in de liefde moet je stevig in je schoenen staan.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:41 schreef Godshand het volgende:
[..]
Lekker makkelijk roepen, als jij niet verliefd bent.
Ja zoiets kan prima, of je kunt vragen of hij zich afgelopen weekend nog vermaakt heeft. Zou met iets algemeens beginnen, je kunt daarna wat persoonlijkere/gerichtere vragen stellen.quote:Op maandag 19 maart 2012 16:05 schreef Poephoofd_ het volgende:
Kan je hem niet vragen of hij dit weekend plannen heeft in een smsje ofzo? Ohnee hij zou volgende date regelen he?quote:Op maandag 19 maart 2012 16:05 schreef Poephoofd_ het volgende:
Ben bang dat dat dwingende zinnetje hem afgeschrikt heeft.quote:Op maandag 19 maart 2012 17:35 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Kan je hem niet vragen of hij dit weekend plannen heeft in een smsje ofzo? Ohnee hij zou volgende date regelen he?
Ik kan er maar 1 bedenken.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:47 schreef Poephoofd_ het volgende:
Prins_Eerlijk;
Oh ok, maar iest zeggen als verras me maar zou bij mij een irritatie opwekken. Moet ik op een wit paard komen, of een ring in je toetje stoppen. Als het gewoon veel leuker is om onbezorgd een filmje op de bank te kijken met een pizzaquote:Op maandag 19 maart 2012 18:24 schreef Poephoofd_ het volgende:
Hij heeft op onze eerste date bevestigd dat hij de tweede date zou gaan regelen, zonder dat ik hem daarbij een gevoel van drang heb gegeven. Daar ga ik dus echt geen toespelingen meer naar maken, dat balletje ligt nu aan zijn voeten.
Natuurlijk, daar is niets mis mee, maar juist een eigenschap van de verliefdheidshormonen is dat je wat onzekerder wordt. Volgens mij heb jij nooit echte verliefdheid gekend met 24 uur per dag aan iemand denken enzo.quote:Op maandag 19 maart 2012 17:32 schreef Roncevaux het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik niet verliefd ben? Juist in de liefde moet je stevig in je schoenen staan.
22 en 24.quote:
Tegen dit soort dames loop ik ook vaak aan die willen alles maar voorgekauwd hebben en dat alles maar van de man af moet komen .....quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Hou je er rekening mee dat het ook leuk is als jij ook een beetje enthousiast doet? Mannen zijn soms ook onzeker (niet verder vertellen hoor).
Ik weet niet meer wat wijsheid is..quote:Op maandag 19 maart 2012 21:13 schreef Cactus1 het volgende:
Wat ga je doen als hij wel weer contact zoekt of wat als hij helemaal geen contact meer zoekt?
Herkenbaar. Als ieder initiatief tot contact van jouw kant af moet komen ga je ook uiteindelijk ook van jezelf zitten balen. Had er zelf eerder dit jaar ook zo eentje, en dan ben ik er snel klaar mee.quote:En ik kan wel initiatief tonen door een luchtig smsje te sturen, maar dan ben ik weer aan zet. Er moet van beide kanten in geïnvesteerd worden, en voor mijn gevoel heb ik dat echt meer dan voldoende gedaan. Ik wil geen toespelingen meer maken nu, dat komt in mijn ogen ook heel geforceerd en te welwillend over, en dat wil ik absoluut niet.
Zo werkt dat hele date-spelletje nou eenmaal. Ben er zelf ook net mee bezig, superleuke date gehad en daarna een paar dagen helemaal niks meer gehoord. Ach, als je daarna weer eens contact oppakt ga je er zo meer verder hoor.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:39 schreef Poephoofd_ het volgende:
Ik heb wel een vraag voor de mensen die me zo'n onzeker 'huisvrouwtje' vinden.
In mijn optiek zouden veel gevoelsmensen wel wat onzeker worden in zo'n situatie als deze, hoor. De start ziet er rooskleurig uit, maar nu blijft het doodstil. Ben ik dan echt de enige die daar zo'n punt van maakt, of die zich daar op z'n minst wel een beetje druk om maakt? Want ik vind dat nu niet bepaald neigen naar een hoopgevend verloop..
Ach nouja, ik zou dat ook doen hoor, als je na een paar dagen niks hoort gewoon ff vragen. Ik zou het alleen niet per sms doen maar gewoon bellen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:06 schreef Copycat het volgende:
Zo'n wat wil je nuhuhu? sms is zo het verkeerde om te sturen, hoe luchtig je ook probeert te zijn.
Ik krijg het idee dat luchtigheid sowieso niet in jou zit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |