abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109210420
Wat ben ik met momenten toch een onzekere tuttebel. Over het algemeen kan ik de meeste dingen in perspectief plaatsen en ook wat relativeren, behalve als we het over het volgende materie gaan hebben. Liefde. Daar snap ik nu eens geen bal van.

Gistermiddag had ik een 'date' gepland staan, met bijzonder gezelschap. We hadden elkaar al een hele poos niet meer gezien wegens omstandigheden. Ik werd begroet met een 'massive squeeze', een minimalistisch, voorzichtig kusje op mijn mond, en een lieve, warme knuffel, die eindigde in een lift waar Patrick Swayze en Jennifer Grey nog een puntje aan konden zuigen, bij wijze van spreken. Er werd een lach van oor tot oor op mijn gezicht geplakt, en die heeft er de rest van de middag nog gezeten. Onbewogen en onvervaagd.

Ik heb met mijn bijzondere gezelschap heerlijk gewandeld door het park. Genoten van de natuur, van de rust en van de tastbare liefde die aanwezig was. We zijn bij een beekje gaan zitten, hebben gewandeld door het park met onze armen om elkaar heen geslagen of onze vingers in elkaar verstrengeld, op een houten bruggetje gezoend, we hebben samen steentjes en takjes in het water gegooid, genoten van het warme zonnetje op een terrasje en gelachen alsof het onze laatste dag samen was.

Een vriend kwam hem ophalen op het station, maar het afscheid vond ik een beetje .. ongemakkelijk, voor mijn gevoel. Weer een klein kusje, maar deze keer op mijn wang, terwijl hij me wel vastpakte bij mijn middel.

We hebben op het terrasje en tijdens onze romantische wandeling gepraat over vervlogen tijden, het heden en onze toekomstperspectieven. Het was zeker tof, maar ik voelde ook heel subtiel een 'kloof'. Hij reageerde wat precair, voor mijn gevoel. We hebben wel voor komende week nog een 'date' in de planning staan. Ik citeer: 'Ik zie het rooskleurig in.'

Na ons afscheid 's middags rond 5 uur, heb ik die dag niets meer van hem gehoord. Ik heb zelf ook geen initiatief genomen, though. Vanmorgen sprak hij me wel uit zichzelf aan op MSN, en hij benadrukte dat hij het echt reuze gezellig vond gisteren, en dat we dat echt snel moeten gaan herhalen! Ik heb hem benadrukt dat de complete planning en invulling van die date op zijn schouders rust, en dat ik me laat verrassen. Daarna liep ons gesprek van vanmiddag een beetje dood.

Net sprak ik hem even aan, maar hij ging koken en eten. We zouden elkaar straks nog wel even spreken, volgens hem, en ons gesprek eindigde van zijn kant met een eenvoudige 'doeii'.

Ik voel me echt een onzekere doos, die nu toch echt wel wat bevestiging nodig heeft van mensen die dit hele verhaal enigszins in perspectief kunnen zien. Ik kan er namelijk echt niet realistisch naar kijken.
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 19:33:21 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109210471
niet stressen, je merkt het volgende keer wel
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_109210509
Waarom moet hij alles doen?
pi_109210554
Hmmm zijn reacties:

quote:
'Ik zie het rooskleurig in.'
quote:
hij benadrukte dat hij het echt reuze gezellig vond gisteren, en dat we dat echt snel moeten gaan herhalen!
Jouw reactie:
quote:
Ik heb hem benadrukt dat de complete planning en invulling van die date op zijn schouders rust, en dat ik me laat verrassen.
:{ Hou je er rekening mee dat het ook leuk is als jij ook een beetje enthousiast doet? Mannen zijn soms ook onzeker (niet verder vertellen hoor).
pi_109210729
Wil je dat hij gelijk alles op tafel gooit ofzo? Het moet wel een beetje spannend zijn he. Ik zie weinig vreemds aan zijn gedragingen dus ga eerst maar eens op 2e date zou ik zeggen.
pi_109211158
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 19:34 schreef zarGon het volgende:
Waarom moet hij alles doen?
Dit.
pi_109211195
@ LilDutchPrincess;

Het komt in mijn verhaal inderdaad over alsof ik niet echt enthousiast ben, maar geloof me, het tegendeel is waar. Ik durf te stellen dat ik head over heels verliefd ben. En dat heb ik met momenten ook echt expliciet laten merken. Maar ik wil mezelf ook behoeden voor een potentiële teleurstelling..

@ Hen1056;

Nee, hij hoeft echt niet alles meteen op tafel. Het spelletje eromheen vind ik enerzijds fantastisch, maar anderzijds maakt het me ook onzeker, omdat ik geen concrete bevestiging krijg. Maar wat je zelf al aangeeft, ik moet gewoon geduld hebben en afwachten. We zien wel waar het bootje strandt..
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
pi_109211281
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 19:57 schreef Poephoofd_ het volgende:
@ LilDutchPrincess;

Het komt in mijn verhaal inderdaad over alsof ik niet echt enthousiast ben, maar geloof me, het tegendeel is waar. Ik durf te stellen dat ik head over heels verliefd ben. En dat heb ik met momenten ook echt expliciet laten merken. Maar ik wil mezelf ook behoeden voor een potentiële teleurstelling..
Soms zijn mensen gewoon ff druk met wat anders (eten/koken), maak je niet te druk. Succes
pi_109211354
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 19:57 schreef Poephoofd_ het volgende:
Ik durf te stellen dat ik head over heels verliefd ben. En dat heb ik met momenten ook echt expliciet laten merken.
Hoe?
pi_109211470
Mijn lach die constant op mijn gezicht was geplakt, lieve woorden en welgemeende complimentjes, subtiele en wat minder subtiele aanrakingen, een onverwachts kusje op zijn mond, ..

Wellicht is hij compleet overrompeld geweest door mijn gedragingen en acties, en deinst hij daarom een beetje terug?
pi_109212019
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 20:05 schreef Poephoofd_ het volgende:

Wellicht is hij compleet overrompeld geweest door mijn gedragingen en acties, en deinst hij daarom een beetje terug?
Kan, maar misschien houdt ie gewoon z'n eigen tempo aan. Of wellicht vindt hij het leuk als hij wat meer moeite moet doen. Misschien vindt hij het leuk om je een beetje te laten zwemmen omdat hij in de gaten heeft dat je hem wilt. Misschien vindt hij het leuk om wat onzekerheid bij je te zien. Misschien houdt ie niet van zoenen als z'n vriend toekijkt. Het kan allemaal, we kunnen niet in z'n hoofd kijken. Al met al zou ik lekker van de onzekerheid genieten, want die hoort erbij als je achter iemand aanzit, zoals jij.
pi_109213309
Hij wil gewoon een beetje stoer doen tegenover die vriend. Daarnaast is het misschien handig als jij ook wat meer moeite voor hem doet, want je laat nu alles aan hem over en misschien denkt hij wel dat jij niet zo "into hem" bent.

Maar doe je ding.
pi_109213366
poephoofd _O- als dat je bijnaam is, succes in du liefdu poepgezicht! :+
pi_109213995
quote:
Ik heb hem benadrukt dat de complete planning en invulling van die date op zijn schouders rust, en dat ik me laat verrassen.
Wat is deze..
pi_109214482
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 21:07 schreef hlmllp het volgende:
Hij wil gewoon een beetje stoer doen tegenover die vriend. Daarnaast is het misschien handig als jij ook wat meer moeite voor hem doet, want je laat nu alles aan hem over en misschien denkt hij wel dat jij niet zo "into hem" bent.

Maar doe je ding.
Geloof me wanneer ik zeg dat hij inderdaad praktisch alles kan denken, maar denken dat ik niet zo 'into hem' ben, is echt uitgesloten.
pi_109214489
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 21:27 schreef terdege het volgende:

[..]

Wat is deze..
Wat bedoel je?
pi_109215183
quote:
Mensen reageren hier denk ik op omdat het een wat vreemd gevoel opwekt. Het komt denk ik een beetje over alsof je aan het werk bent en graag de volgende vergadering door de nieuwe voorzitter volledig gestructureerd wilt laten verlopen, zonder daarbij tijd te verliezen.
Of zo van, ik heb de vorige date tot in detail bedacht, nu ben jij aan de beurt. Je zet de verwachtingen daarmee vrij hoog. Niet echt een relaxte insteek dus. Hij kan het ook anders beleven dan jij.
Ik denk dat je al blij bent als je bij 'm bent en met 'm kan praten. Dan maakt het geen zak uit wat je doet. Misschien wilde hij je wel uitnodigen voor een kopje thee, bij wijze van. Dat is nu misschien niet bijzonder genoeg.

Als je dan daarbij in je achterhoofd neemt dat je hem 'aan het chasen' bent, kan het wellicht een wat benauwend gevoel geven. Hij kan zich verplicht voelen om een complete planning en invulling aan een verplichte nieuwe date te moeten geven. Het komt wat geforceerd over zeg maar.
pi_109216714
pi_109216898
@ Henk1056;

Ik begrijp wat je bedoeld. Ik heb het wat bot en krom opgeschreven. Tijdens onze wandeling hadden we het over suggesties voor onze volgende date. Al lachend waren we hardop tips en voorstellen aan 't opsommen, en plots stelde hij voor om volgende keer een lange boswandeling te maken met mijn honden, als het zonnetje weer zo heerlijk schijnt. Daarop antwoordde ik dat me dat een fantastisch plan leek, en dat ik de invulling en planning van onze volgende date in zijn handen zou leggen, juist om het feit dat hij zulke toffe ideeën had. Ik heb hem er ook bij verteld dat ik de planning qua datum en tijd bij hem wil neerleggen, omdat het zo een stukje vrijblijvendheid is voor hem. We zijn absoluut geen vreemden van elkaar, dus hij weet gelukkig wel hoe hij zo'n reactie van mij moet interpreteren of moet incasseren, en wat mijn intentie was van die opmerking.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is geworden?
pi_109216929
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 22:57 schreef hlmllp het volgende:
[ afbeelding ]
Spijkers met koppen slaan?
pi_109218300
Zijn vriend stond er vrolijk bij toe kijken op het station tijdens jullie afscheid, toch? Waarschijnlijk was híj degene die zich nog het meest ongemakkelijk voelde. En dat staat verder los van jou, hij had waarschijnlijk niet zoveel zin om te cheesy te worden en zich de rest van de rit naar huis honende opmerkingen van z'n maat te laten welgevallen. (kerels doen dat, en in de meeste gevallen is het plagerig bedoelt en steekt er weinig kwaad achter, maar toch. Feels a little awkward.)

Dat hij niet direct na de date je plat gaat sms'en/whatsappen/msn'en is heel normaal. Jullie hebben de middag samen doorgebracht, flink wat gekletst en wellicht wil hij ook niet wanhopig overkomen of wilde hij voor zichzelf de middag even laten bezinken.

Dat jij hem eerder vanavond aansprak en hij druk was, soit. Hij is druk, kan gebeuren.

Ik denk dat het feit dat hij jou vanmorgen aansprak en eraan toevoegde dat het een geslaagde date was die hij snel wil herhalen boekdelen spreekt.

Verder ben je head over heels. Voelt gigantisch goed, toegegeven, maar als iets een voedingsbodem voor onzekerheid is, is het dat gevoel wel. Je wilt immers dat hij EXACT hetzelfde voelt nietwaar? Dus zoveel mogelijk contact hebben en houden, voortdurend, het liefst de hele dag door. En dan vreet het dat hij daar wat terughoudender in is. ;(

Onzekere doos, it is. Ik zie er namelijk totaal geen gevalletje ''not into you'' in. Don't panic. :)

[/men's mind]
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
pi_109218499
In de OP komt op mij het een beetje over alsof er in het verleden iets vervelends tussen jullie gebeurd is? Klopt dat? Misschien zit hij daar gewoon notabene beetje mee.
pi_109218701
Ontzettend bedankt voor je heldere post, Hungry_Joe!

Waar ik me dan wel echt aan erger, is het feit dat hij straks zei dat we elkaar nog wel zouden spreken vandaag. Inmiddels is het twaalf uur, en heb ik hem niet meer gesproken. Hij heeft zich drie uur geleden spontaan afgemeld op MSN, zonder ook maar een woord te zeggen.

Zoiets maakt mij dus echt onzeker. Kleine dingetjes misschien, maar als ik er een optelsom van maak.. Het knaagt aan me. Als hij mij minstens net zo tof zou vinden, zou hij zoiets toch niet doen?

En dit is niet de eerste keer overigens. Afgelopen donderdag was exact dezelfde situatie.
pi_109219984
Helder is niet de goede term op dit tijdstip, maar eerlijk (from a average guy's perspective) daarentegen weer wel. :+

En je zegt het zelf al; kleine dingetjes maken je onzeker. Je state of mind helpt daar ook niet echt bij. Niet leuk dat hij ineens off gaat, maar misschien had hij nog plannen voor vanavond of is er een dronken Pool door zijn voorgevel naar binnen gereden, weet jij veel.

De valkuil hier is dat je - juist door je verliefdheid - er teveel gewicht aan gaat hangen. Dingetjes waar je anders nooit wat achter zou zoeken worden nu extreem vergroot omdat je bij hem enorm op zoek bent naar datzelfde gevoel als wat jij hebt. Bevestiging dus.

Je moet je alleen wel realiseren dat je met je vraagstelling ''als hij mij minstens net zo tof zou vinden'' gelijk op het allerhoogste mikt. Hij zou minstens zo head over heels moeten zijn dus, wat op zich al een zeldzaamheid is.

Chill, gun hem even de tijd en jaag hem niet weg door er een claim van hoe-hij-zich-zou-moeten-voelen gebaseerd op jouw verliefdheid op te leggen. Dat werkt namelijk altijd averechts. ;)
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
pi_109220606
Het grappige aan dit gedrag is dat wanneer hij precies zou reageren zoals dat jij verwacht, jij hem niet meer interessant zou vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')