Dat idd.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:47 schreef Mickeys het volgende:
Foto's van anderen plaats je niet ongevraagd op internet tenzij het door die persoon er zelf op is gezet.
Dat lijkt me niet aan jou om dat te bepalen maar aan je vriendin.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:49 schreef Snowfish het volgende:
Maar dan ga je toch niet zwaar overdrijven alsof je leven ervanaf hangt?
En waarom niet? Jij vind het zwaar overdrijven, maar ik denk dat jijzelf gewoon overdrijft door dit ongevraagd te doen, voorbij te gaan aan de andere.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:49 schreef Snowfish het volgende:
Zij reageert zoals zij reageert. Dat is haar recht. Dat kun jij overdreven vinden, maar dat doet niet ter zake.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:49 schreef Snowfish het volgende:
Omdat ze nu weet dat die foto erop staat.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:55 schreef Snowfish het volgende:
Desbetreffende foto stond al een tijdje op internet en was niet door haar erop gezet maar door een andere kennis van haar. Intussen is ze niet doodgegaan hoor. Waarom nu wel een hoop bombarie?
Ik reageer absoluut niet agressief zoals zij dat doet. Het lijkt wel alsof ze wat te verbergen heeft. Zo komt dat nu op mij over.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zij reageert zoals zij reageert. Dat is haar recht. Dat kun jij overdreven vinden, maar dat doet niet ter zake.
Dat mag jij denken. Dat boeit totaal niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:58 schreef Snowfish het volgende:
Ik reageer absoluut niet agressief zoals zij dat doet. Het lijkt wel alsof ze wat te verbergen heeft. Zo komt dat nu op mij over.
en waarom zou dat voor hem niet boeien dan?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat mag jij denken. Dat boeit totaal niet.
Het topic gaat over de gevoelens van de vriendin. Niet over TS' gevoelens.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:59 schreef Xetran het volgende:
en waarom zou dat voor hem niet boeien dan?
Een foto vind ik niet vergelijkbaar met een privé-nummer. De foto in kwestie was trouwens niet onflatteus of (half-) naakt. Ze zit gewoon op een stoel met een biertje in dr hand bij een studenten-vereniging. Wat is daar zo erg aan. Ja dat boeit mij ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 05:01 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zou ook pislink zijn, vriendin in kwestie heeft groot gelijk.
Net als van die figuren die zomaar je telefoonnummer aan derden geven![]()
Al moet het ook niet wekenlang doorgaan natuurlijk, gedaan is gedaan.
Prive nummer aan 1 persoon of een foto aan de gehele wereld. Zie niet zoveel verschil daarin. Flatteus of niet is imho niet zo relevant, en ook niet aan jou om te beoordelen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 05:05 schreef Snowfish het volgende:
[..]
Een foto vind ik niet vergelijkbaar met een privé-nummer. De foto in kwestie was trouwens niet onflatteus of (half-) naakt. Ze zit gewoon op een stoel met een biertje in dr hand bij een studenten-vereniging. Wat is daar zo erg aan. Ja dat boeit mij ja.
Zoiets doe je gewoon niet. Je publiceert geen data (of aanverwante zaken) van mensen zonder hun toestemming. Je schaadt daarmee haar vertrouwen in jou.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 05:05 schreef Snowfish het volgende:
Een foto vind ik niet vergelijkbaar met een privé-nummer. De foto in kwestie was trouwens niet onflatteus of (half-) naakt. Ze zit gewoon op een stoel met een biertje in dr hand bij een studenten-vereniging. Wat is daar zo erg aan. Ja dat boeit mij ja.
Ik vind dat jij echt overdreven reageert op de reactie van die vriendin en er zelfs een topic voor moet openen. Wie is in deze nou overdreven bezig?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 05:06 schreef Snowfish het volgende:
Want ik ben echt met stomheid geslagen zoals zij reageert.
dat mag diegene gewoon vinden. hij hoeft t ook niet te begrijpen, slechts te verwijderen en accepteren.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 05:31 schreef tjoptjop het volgende:
Iemand die z'n hele hebben en houwen op internet zet zal het vreemd vinden dat iemand anders dat niet ok vindt.
En een topic op Fok openenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 05:34 schreef yucon187 het volgende:
[..]
dat mag diegene gewoon vinden. hij hoeft t ook niet te begrijpen, slechts te verwijderen en accepteren.
Als je een foto, ook al was ie al gepubliceerd, zomaar nogmaals publiceert en in een andere context plaatst en van commentaar voorziet kan ik me het probleem wel voorstellen..quote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:55 schreef Snowfish het volgende:
Desbetreffende foto stond al een tijdje op internet. En was niet door haar erop gezet maar door een kennis van haar. Intussen is ze niet doodgegaan hoor. Waarom nu wel een hoop bombarie?
Dat kon ze al niet, want het was een repost als ik TS goed begrijp.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:58 schreef Re het volgende:
je hebt er nu iig voor gezorgd dat ze niet meer anoniem op het internet kan gaan...
Ging je zitten discussieren erover, ofzo?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:44 schreef Snowfish het volgende:
Toen zij daar lucht van kreeg moest ik het per direkt en onmiddelijk van haar verwijderen. Zij reageerde zo fel alsof haar leven ervanaf hing.
Dit dus!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
TT veranderen naar 'TS overdrijft zwaar'?
Damn zeg, die vriendin staat volledig in haar recht!
Je hebt een bepaalde grens overschreven, dat is het enige wat hier voor jou te begrijpen valt. Dat de reden waarom niet met jou gedeeld wordt is niet meer dan logisch; je hebt iets gedaan zonder rekening te houden met.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:49 schreef Snowfish het volgende:
Vraag het haar anders in plaats van onsquote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:55 schreef Snowfish het volgende:
Desbetreffende foto stond al een tijdje op internet. En was niet door haar erop gezet maar door een kennis van haar. Intussen is ze niet doodgegaan hoor. Waarom nu wel een hoop bombarie?
Het heeft te maken met vertrouwen. Dat is keihard anaal genomen door TS. Het maakt niet uit wat je post; het gaat erom dat je niet het recht hebt (wettelijk (portretrecht) en moreel) om materiaal van anderen te plaatsen zonder hun toestemming.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:32 schreef shifto het volgende:
Het hangt een beetje van de foto af natuurlijk. maar vooral omdat de foto al online stond vind ik dat TS gelijk heeft en dat mens niet moet mauwen.
En al die mensen in het topic die het er mee eens zijn_!
Het is maar hoe zwaar je het wil zien. Voor zover wij weten is het een foto is de disco waar die chick met een duckface opstaat en schaamt zich nu omdat het ergens stond waar ze er wel op aangesproken werd, terwijl de foto al op sugababes ofzo stondquote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het heeft te maken met vertrouwen. Dat is keihard anaal genomen door TS. Het maakt niet uit wat je post; het gaat erom dat je niet het recht hebt (wettelijk (portretrecht) en moreel) om materiaal van anderen te plaatsen zonder hun toestemming.
Gelijk hebben en volkomen doordraaien zijn 2 dingen die we ff los moeten zien. TS zijn retard vriendinnetje heeft gelijk maar als ze altijd zo reageert op iets wat haar niet bevalt wens ik TS nog heel veel succes in de toekomst.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:49 schreef SonicVolcano het volgende:
"Vriendin overdrijft zwaar."
Nee. Ze staat volledig in haar recht om zo te reageren.
Goeie vraag, wat voor foto was het? Een gewaagde foto? Een duckface foto? Ja wat voor foto en waarom plaatste je hem?quote:
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:38 schreef shifto het volgende:
Het is maar hoe zwaar je het wil zien. Voor zover wij weten is het een foto is de disco waar die chick met een duckface opstaat en schaamt zich nu omdat het ergens stond waar ze er wel op aangesproken werd, terwijl de foto al op sugababes ofzo stond
En dat doet ook helemaal niet ter zake. Zij wil niet dat een willekeurige idioot zonder toestemming foto's van haar gaat plaatsen. Dat is haar goed recht. Ik zou ook kwaad worden.quote:De foto in kwestie was trouwens niet onflatteus of (half-) naakt. Ze zit gewoon op een stoel met een biertje in dr hand bij een studenten-vereniging.
Dan ben jij volgens mij net zon zeikerd als de vriendin van de TS. Zolang de foto beschaafd is zie ik geen probleem. Denk eens na man, op 100en foto's sta jij op de achtergrond bij mensen waar je niet eens weet wat ze ermee doen. Je staat vaker online dan je denkt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]TS heeft hier niks over gezegd, anders dan
[..]
En dat doet ook helemaal niet ter zake. Zij wil niet dat een willekeurige idioot zonder toestemming foto's van haar gaat plaatsen. Dat is haar goed recht. Ik zou ook kwaad worden.
Dat mag je denken. Net zoals anderen mogen denken zoals zij denken.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:51 schreef shifto het volgende:
Dan ben jij volgens mij net zon zeikerd als de vriendin van de TS. Zolang de foto beschaafd is zie ik geen probleem.
Op de achtergrond is niet hetzelfde als pontificaal en alleen op de foto staan uiteraard.quote:Denk eens na man, op 100en foto's sta jij op de achtergrond bij mensen waar je niet eens weet wat ze ermee doen. Je staat vaker online dan je denkt.
Niet gemaakt idd, wel degelijk toepasbaar. TS heeft zonder toestemming een foto openbaar gemaakt en heeft daarmee de wet op het portretrecht overtreden.quote:Tijdje terug mooi stukje docu over gezien. Vooral nu social media etc speelt hebben mensen eigenlijk geen recht van spreken, want zodra ze op internet komen en hun foto's posten weten ze wat de mogelijkheden zijn. Tuurlijk heb je wetten etc die misbruik hiervan moeten voorkomen maar die wetten zijn echt niet gemaakt voor verhaal wat hier nu speelt
Ik ben hier niet om jou te overtuigen met je tunnelvisie en onbegrip voor de realiteit. Maar blijf jij maar dit soort dingen posten op FOK! en dan mag TS naar echte mensen luisteren en komt het vast helemaal goedquote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat mag je denken. Net zoals anderen mogen denken zoals zij denken.
[..]
Op de achtergrond is niet hetzelfde als pontificaal en alleen op de foto staan uiteraard.
[..]
Niet gemaakt idd, wel degelijk toepasbaar. TS heeft zonder toestemming een foto openbaar gemaakt en heeft daarmee de wet op het portretrecht overtreden.
Doe niet zo neerbuigend, joh. Dat siert je niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:59 schreef shifto het volgende:
Ik ben hier niet om jou te overtuigen met je tunnelvisie en onbegrip voor de realiteit. Maar blijf jij maar dit soort dingen posten op FOK! en dan mag TS naar echte mensen luisteren en komt het vast helemaal goed
Mijn excuses.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Doe niet zo neerbuigend, joh. Dat siert je niet.
Excuses aanvaardquote:
Ze wil niet het idee hebben dat je ongevraagd haar foto's deelt met anderen, en dat gevoel heeft ze nu dus wel. Dat doe je gewoon niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 05:05 schreef Snowfish het volgende:
[..]
Dat was zij allang niet meer gast heb jij daar ook nog commentaar op?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:58 schreef Re het volgende:
je hebt er nu iig voor gezorgd dat ze niet meer anoniem op het internet kan gaan...
Sorry ik kan het niet weerstaan. What the fuck? Realiseer je wel wat je nu geschreven hebt?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:28 schreef Snowfish het volgende:
[..]
Dat was zij allang niet meer gast heb jij daar ook nog commentaar op?
Jemig wat een moraal-ridders hier zeg dat had ik echt niet verwacht van een forum als Fok.nl. Verder heeft zij wel te kennen gegeven dat er meer achter steekt maar het er verder niet over wilde hebben. Waarop zij vervolgde dat zij niet vroeg aan mij om het te begrijpen. Dat vond ik dus erg vaag. En mijn vraag was dan; zijn vrouwen over het algemeen zo of is zij dramaqueen no.1 ?
En nogmaals van alle fora moeten persé mensen op fok/r&p uiterst politiek correct gaan doen.. Dat kan ik ook niet helemaal begrijpen.
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:57 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat jij niet begrijpt is het volgende: Eenmaal een gezette foto op internet is heel erg lastig om het er weer af te halen. Mits publiekelijk toegang. Gebruikers kunnen de foto kopieëren en opnieuw uploaden, printen, plakken weet ik wat.
En dat kan best grote gevolgen hebben.
Totale onzin. Als ik iets op Facebook zet kunnen alleen vrienden het zien, daar kies ik bewust voor. Uiteraard loop ik het risico dat anderen mijn foto om wat voor reden dan ook ergens anders publiceren, zonder toestemming, maar ik heb toch zeker wel recht van spreken als ik dat liever niet heb?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:51 schreef shifto het volgende:
[..]
Tijdje terug mooi stukje docu over gezien. Vooral nu social media etc speelt hebben mensen eigenlijk geen recht van spreken, want zodra ze op internet komen en hun foto's posten weten ze wat de mogelijkheden zijn. Tuurlijk heb je wetten etc die misbruik hiervan moeten voorkomen maar die wetten zijn echt niet gemaakt voor verhaal wat hier nu speelt
Precies. Dat is ook met FB en Twitter zo. Ondanks dat jij bijvoorbeeld je account verwijderd hebt, of toegang voor friends only, de fotos blijven in bezit op de servers staan. FB kan bijvoorbeeld mee doen wat ze willen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:39 schreef Cavalinho het volgende:
Zo heb ik ook ooit een harde les geleerd. Foto van backstage modeshow geplaatst op facebook waar toevallig ook een zeer gewild model op stond in zijn blote bast. Dat stuk is er af geknipt door iemand en ergens in een blog geplaatst en heeft grote vlucht genomen en is nog overal op internet te vinden als je zijn naam googled. Nu is hij toevallig model en gewend om overal fotos van zichzelf tegen te komen, en een vriend van me en neemt het me niet kwalijk, maar het was wel mijn schuld dat het mogelijk was en dat vind ik nog steeds heel erg. Zal nooit meer en foto plaatsen waar iemand anders dan ik op sta. En van mezelf plaats ik trouwens ook geen foto's, om bepaalde redenen. Maar ik vind foto's die eerder op internet terecht gekomen zijn, nog steeds terug op bv gay erotische foto sites (wereldwijd) en bij muziek op Youtube waar men foto's bij heeft gemonteerd.
Foto's die eenmaal gepubliceerd zijn kunnen overal terecht komen en ook bewerkt worden zodat het lijkt alsof iemand naakt is bv.
moraal-ridders zijn er overal, maar dat heeft niets met dit te maken. Dit is gewoon wat je niet hoort te doen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:28 schreef Snowfish het volgende:
[..]
Jemig wat een moraal-ridders hier zeg dat had ik echt niet verwacht van een forum als Fok.nl. Verder heeft zij wel te kennen gegeven dat er meer achter steekt maar het er verder niet over wilde hebben. Waarop zij vervolgde dat zij niet vroeg aan mij om het te begrijpen. Dat vond ik dus erg vaag. En mijn vraag was dan; zijn vrouwen over het algemeen zo of is zij dramaqueen no.1 ?
En nogmaals van alle fora moeten persé mensen op fok/r&p uiterst politiek correct gaan doen.. Dat kan ik ook niet helemaal begrijpen.
spijkerbroek homo? "Een wijf van dichtbij gezien als je je zo gay opstelt" Wat heeft dat nou weer met die foto te maken. Dat vind ik opmerkingen om van te janken. Zeg dan gewoon niksquote:Op zondag 18 maart 2012 07:52 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Boeiend of je foto's op het internet pleurt! Waarschijnlijk is het beter om niet meer te doen nu je merkt dat ze het niet waardeert. Dat weet TS nu ook weer, hoef je toch geen drama van te maken.
En wat een moraalridders hier inderdaad, spijkerbroek homo! Zelf vast nog nooit een wijf van dichtbij gezien als je je zo gay opstelt. En de wet op portretrecht overtreden, wtf?! Hoe kan je dat uit deze info opmaken, je weet er duidelijk geen reet van! Sorry maar al die moraalridders hier in R&P zijn echt om te janken
Ik heb dat zelfs met naaktkiekjes. Natuurlijk niet netjes/strafbaar die online te zetten, maar zou 1 naaktkiekje van een paar tieten nou het verschil maken bij dat ontelbaar aantal tieten online. Het is ook een beetje zelfoverschatting altijd, de kans dat iemand dat paar tieten ziet is echt heel klein en er is ongetwijfeld wel een beter paar tieten beschikbaar online.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:51 schreef shifto het volgende:
[..]
Dan ben jij volgens mij net zon zeikerd als de vriendin van de TS. Zolang de foto beschaafd is zie ik geen probleem. Denk eens na man, op 100en foto's sta jij op de achtergrond bij mensen waar je niet eens weet wat ze ermee doen. Je staat vaker online dan je denkt.
Tijdje terug mooi stukje docu over gezien. Vooral nu social media etc speelt hebben mensen eigenlijk geen recht van spreken, want zodra ze op internet komen en hun foto's posten weten ze wat de mogelijkheden zijn. Tuurlijk heb je wetten etc die misbruik hiervan moeten voorkomen maar die wetten zijn echt niet gemaakt voor verhaal wat hier nu speelt
Als je nu eens uit zou leggen waarom je die foto geplaatst hebt??quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:28 schreef Snowfish het volgende:
[..]
Deze mening heb je alleen omdat je het gevoel hebt dat je niks kan gebeuren. Misschien heb je een hele goede baan, of ben je zelfstandige, enfin, je hebt niks om je zorgen over te maken en je hebt ook geen "collega's" die misbruik zouden maken van zo'n foto op het internet waar je een biertje vast hebt (zoals in dit voorbeeld).quote:Op zondag 18 maart 2012 08:54 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik heb dat zelfs met naaktkiekjes. Natuurlijk niet netjes/strafbaar die online te zetten, maar zou 1 naaktkiekje van een paar tieten nou het verschil maken bij dat ontelbaar aantal tieten online. Het is ook een beetje zelfoverschatting altijd, de kans dat iemand dat paar tieten ziet is echt heel klein en er is ongetwijfeld wel een beter paar tieten beschikbaar online.
Maar goed, ik snap het spastische gedoe ook wel, privacy en zulks, je voelt je toch een beetje bestolen van je eigen naakt. En daar mag je ook gerust spastisch over doen, maar een beetje relativeren heeft zin. Ik zou er niet wakker van liggen als een krikpartij van mij online staat, lekker belangrijk. Misschien kan iemand er nog wat van leren
Overigens gaat het hier om een gewoon kiekje, niet eens van een naaktbeeld. Was degene dronken/ drugs of wat dan ook? Dan snap ik het, dan is taggen niet zo grappig. Voor de rest sja... iedereen mag dat erg vinden he. Jij moet het gewoon laten, dus doorademen.
Ik heb wel degelijk collega's die daar misbruik van zouden maken en ik heb ook niet het gevoel dat me niets kan gebeuren. Zoals ik ook al aangaf, alcohol en drugsfoto's zijn niet zo relaxed nee ivm werk, maar ook facebook kun je afschermen. En natuurlijk moet je bewust omgaan met wat je er opzet en uberhaupt op internet, thats besides the point.quote:Op zondag 18 maart 2012 10:37 schreef Krantenman het volgende:
Deze mening heb je alleen omdat je het gevoel hebt dat je niks kan gebeuren. Misschien heb je een hele goede baan, of ben je zelfstandige, enfin, je hebt niks om je zorgen over te maken en je hebt ook geen "collega's" die misbruik zouden maken van zo'n foto op het internet waar je een biertje vast hebt (zoals in dit voorbeeld).
Maar als je bij het solliciteren een baan misloopt omdat zo'n pipo bij een selectiekantoor Facebook of andere sociale media afstruint op zoek naar jouw profiel, en hij vindt die foto van dat feestje waar je met een biertje in je hand op een stoel zat, dan denk ik dat je wel twee keer nadenkt over wat er precies over jou online te vinden is, en of dat wel een goede zaak is.
Want op basis van zo één foto kunnen zeer veel (waarschijnlijk onterechte) conclusies getrokken worden.
Ik zou dus ook net op dezelfde manier reageren als die vriendin in dit verhaal.
En daar gaat het om.quote:Op zondag 18 maart 2012 10:49 schreef DenWauwelaar het volgende:
maar ook facebook kun je afschermen. En natuurlijk moet je bewust omgaan met wat je er opzet en uberhaupt op internet
Al scherm je het af of je verwijderd het profiel. Maakt niks uit. Fotos blijven in bezit van FB. En TS ontgaat de consequensies van eventuele misbruik.quote:Op zondag 18 maart 2012 10:49 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik heb wel degelijk collega's die daar misbruik van zouden maken en ik heb ook niet het gevoel dat me niets kan gebeuren. Zoals ik ook al aangaf, alcohol en drugsfoto's zijn niet zo relaxed nee ivm werk, maar ook facebook kun je afschermen. En natuurlijk moet je bewust omgaan met wat je er opzet en uberhaupt op internet, thats besides the point.
Maar we gaan voorbij aan TS. Wat stond er precies op die foto?
Overigens vind ik dat TS geen foto's van anderen moest posten online, maar goed hoeveel fokkers houden hier de ogen droog als ze kleur moeten bekennen op dat vlak? Ik snap de moralfag opmerking dus wel. De meeste mensen hier weten natuurlijk prima hoe het voor een ander moet, maar het is op hen zelf niet van toepassing. Dan opeens zijn het uitzonderingen.
Dat is dus wat er te zien is. Ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig op wat voor soort forum en in welke context TS de foto geplaatst heeft.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 05:05 schreef Snowfish het volgende:
[..]
. De foto in kwestie was trouwens niet onflatteus of (half-) naakt. Ze zit gewoon op een stoel met een biertje in dr hand bij een studenten-vereniging.
Kortom je begrijpt alleen mensen die het met je eens zijn?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:28 schreef Snowfish het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |