abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2012 @ 15:29:21 #151
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_110096848
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:47 schreef Saninl het volgende:

[..]

Het is vast heel raar, maar dan hoor ik een soort van pamfluit :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is echt super vervelend, echt een herrie.
Als ik het laatste gaatje (het verst van de filter weg) dichthoud met mijn vinger, dan is die herrie weg...
Als ik mijn spruitstuk gebruik hoor ik ook heeeeeeeeel lichtjes een soort gefluit. Misschien dat je de gaatjes wat groter kan maken met een vijl oid.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_110102733
Ik zit me een beetje in te lezen over algen enzo want het water is sinds een kleine week troebeltjes.. beetje groenig. Ik heb vorige week (toen het nog 'normaal') was wat dode plantjes eruit gehaald, de bodem schoongemaakt, en het water ververst..(+/- 1/3 deel) later die week werd het troebel
Nu heb ik afgelopen weekend weer het water ververst (nu de helft ongeveer) maar het blijft troebel

Filter ook schoongemaakt, (niet dat sponsachtige ding, want ik las dat daar goede bacteriën inzaten)
dus het is ook niet zo dat het filter niet goed doorloopt.
Zijn er nog meer dingen die ik zou kunnen proberen ?

* LovelyLady gaat weer ff verder googlen
pi_110103730
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2012 18:20 schreef LovelyLady het volgende:
Ik zit me een beetje in te lezen over algen enzo want het water is sinds een kleine week troebeltjes.. beetje groenig. Ik heb vorige week (toen het nog 'normaal') was wat dode plantjes eruit gehaald, de bodem schoongemaakt, en het water ververst..(+/- 1/3 deel) later die week werd het troebel
Nu heb ik afgelopen weekend weer het water ververst (nu de helft ongeveer) maar het blijft troebel

Filter ook schoongemaakt, (niet dat sponsachtige ding, want ik las dat daar goede bacteriën inzaten)
dus het is ook niet zo dat het filter niet goed doorloopt.
Zijn er nog meer dingen die ik zou kunnen proberen ?

* LovelyLady gaat weer ff verder googlen
Is het water eerst wit melkachtig en wordt het daarna groen ? Zoek dan eens op waterbloei, of bacterie explosie. Makkelijk te verhelpen met een uv filter !
pi_110103786
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:47 schreef Saninl het volgende:

[..]

Het is vast heel raar, maar dan hoor ik een soort van pamfluit :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is echt super vervelend, echt een herrie.
Als ik het laatste gaatje (het verst van de filter weg) dichthoud met mijn vinger, dan is die herrie weg...
Boor water extra gaatjes of plak 1 van de gaatjes dicht met siliconenkit
pi_110103881
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:50 schreef Aloria het volgende:

[..]

Is het water eerst wit melkachtig en wordt het daarna groen ? Zoek dan eens op waterbloei, of bacterie explosie. Makkelijk te verhelpen met een uv filter !
Nee niet melkachtig.... gewoon groen troebelig

Ik vind zoveel verschillende soorten dingen op fora en dingen dat ik gewoon door de bomen het bos niet meer zie.
Ik ga morgen wel even naar de shop en laat even mijn water testen
Misschien kunnen ze daar wat achterhalen
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:15:07 #156
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_110155840
Ff een filmpje gemaakt van mijn Malawi Aquarium.

dinsdag 10 april 2012 @ 21:38:02 #157
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110157564
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:15 schreef egelhond het volgende:

Leuk!

Ook leuk met dat voer opeens :)

De achtergrondmuziek is misschien wat discutabel ^^ haha
  Official ESF Kreviewer woensdag 11 april 2012 @ 09:25:05 #158
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_110170644
Ik heb nav mijn blauwalg-drama een paar dingen gedaan die toch effect lijken te hebben.
Heb de helft vd verlichting uitgezet - 4x40W is ook wel veel maar het zat er standaard bij.
Plant bijna helemaal weggesnoeid waarvan ik vermoed dat het een bron van ellende was.
Bak compleet schoongemaakt. Alle randjes, alles.

Lijkt toch effect te hebben. De kamlaag is lang zo erg niet als het was en de blauwalgellende lijkt te zijn afgezwakt. Het is niet weg, maar het groeit niet meer (zo hard).

Dus ik heb weer een sprankje hoop...
  woensdag 11 april 2012 @ 14:03:30 #159
92409 Twinky
Little star.
pi_110180241
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:25 schreef Kreator het volgende:
Ik heb nav mijn blauwalg-drama een paar dingen gedaan die toch effect lijken te hebben.
Heb de helft vd verlichting uitgezet - 4x40W is ook wel veel maar het zat er standaard bij.
Plant bijna helemaal weggesnoeid waarvan ik vermoed dat het een bron van ellende was.

Lijkt toch effect te hebben. De kamlaag is lang zo erg niet als het was en de blauwalgellende lijkt te zijn afgezwakt. Het is niet weg, maar het groeit niet meer (zo hard).

*O* *O*
  woensdag 11 april 2012 @ 14:52:13 #160
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_110182372
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:25 schreef Kreator het volgende:

Ik ga vandaag precies hetzelfde doen.

Heb sinds vorige week andere verlichting en een buitenfilter, maar dat heeft in ieder geval niet veel verandering gebracht. (niet dat ik het daarvoor heb gehaald, het was gewoon nodig).
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  woensdag 11 april 2012 @ 21:18:55 #161
92409 Twinky
Little star.
pi_110202590
Lalala, mijn douche:

Nieuw bakje:

Totaaltje:
pi_110203715
Oehh mooi mooi mooi :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 11 april 2012 @ 22:42:09 #163
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_110208970
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:15 schreef egelhond het volgende:

Gaaf :D

Hoe groot is die bak?
Ik vind die Malawi's altijd wel een mooi karakter hebben. Zoals ze naar je kijken enzo :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 11 april 2012 @ 22:46:15 #164
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_110209213
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:42 schreef Komakie het volgende:

[..]

Gaaf :D

Hoe groot is die bak?
Ik vind die Malawi's altijd wel een mooi karakter hebben. Zoals ze naar je kijken enzo :)
Cichliden sowieso _O_ Interessante vissen, bijzonder gedrag.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_110209325
Kheb mijn 180 en 300 liter bak weggedaan ivm verhuizing. Nu enkel nog een 60 liter bakje die leeg staat en dus komende tijd maar eens bedenken wat ik ermee wil doen dus kom weer het topic volop volgen.

Heb al mijn garnalen en algeneters al een paar maanden geleden verkocht ivm verhuizing dus heb helemaal niks meer :D
pi_110222886
Heb sinds kort een kleine L015 (6cm) in m'n bak, maar hoeveel kan zo'n beest eten?
Gooide er eergister een stuk komkommer van ongeveer 3cm dik in, 1e dag was ie amper aangeraakt,
en vanmorgen was ie ineens totaal weg, alleen de lepen die ik als gewicht erdoorheen gestoken had lag
er nog.

Heb verder nog 2 kleine ancistricussen, wat cory's, kardinaaltetras en 2 antennebaarsjes rondzwemmen, maar die keken niet om naar de komkommer.
Scheren is voor schapen!
pi_110227099
Ik ben mezelf aan het orienteren om ooit een zee aquarium te beginnen :)

Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie zijn er hier misschien mensen die mij kunnen adviseren? :P Ik wil eerst weten wat deze hobby mij (ongeveer) gaat kosten. Dus concreet is mijn vraag: wat heb ik als beginner nodig en hoeveel kost dit? En welke maandelijkse kosten kan ik verwachten?

Als basis had ik zoiets in gedachten:

Alle tips zijn welkom :)
pi_110227328
quote:
5s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:26 schreef DirtyHarry het volgende:

Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie zijn er hier misschien mensen die mij kunnen adviseren? :P Ik wil eerst weten wat deze hobby mij (ongeveer) gaat kosten. Dus concreet is mijn vraag: wat heb ik als beginner nodig en hoeveel kost dit? En welke maandelijkse kosten kan ik verwachten?

Als basis had ik zoiets in gedachten:

[ afbeelding ]

Het ligt een beetje aan de grootte van de bak, welke vissen en welke techniek.
Ik ben voor een 160x50x60, met 3 TL's, 2 pompen en 1 verwarmingselement ongeveer 5 euro per maand aan stroom kwijt.

Voer, watertestjes, waterverbeteraars, plantenvoeding. Wat zal het zijn... 100 euro per jaar?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_110229127
Ik heb es zo'n reken programma gedownload.. 160x60x60 met 4x58W TL, 1 pomp, verwarming, computer voor co2, magneetventiel kwam daar op 585 euro per jaar uit aan stroom.. Kweet niet in hoe verre het bedrag echt klopt, maar ik heb er een meter op gehad en het stroomverbruik lag rond de 2500 kWh per jaar bij mij.

Voer+watertestjes+plantenvoeding+5x 2kg co2 vulling kost mij momenteel een goeie 125 euro..
Tevens om het jaar een nieuwe ph meter.. Co2 vulling kan makkelijk 20 euro per jaar worden ipv 100 nu. Dan hoef ik eenmalig maar een 10kg fles te huren.

Zee aquarium is qua opstartkosten erg kostbaar om direct mee te starten. Daarnaast zijn de kosten om het allemaal levende te houden ook aardig hoog.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 12 april 2012 @ 14:16:52 #170
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_110229283
quote:
5s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:26 schreef DirtyHarry het volgende:

Lees het topic van Stoeltafel. :).
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_110229398
Ohhh ZEEaquarium.

Hahaha :|W @self
  donderdag 12 april 2012 @ 14:20:34 #172
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_110229434
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:19 schreef Messina het volgende:
Ohhh ZEEaquarium.

Hahaha :|W @self
Ik vond die berekening van 100 euro per jaar ook wel heel optimistisch eigenlijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_110229436
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:18 schreef Twinky het volgende:
Lalala, mijn douche:

[ afbeelding ]

Nieuw bakje:
[ afbeelding ]

Totaaltje:
[ afbeelding ]
hoe doe je dat eigenlijk met onderhoud van de bakken?
ik heb ook zo'n kast en heb erover gedacht om ook van die bakken in de kast te zetten. maar ik vind de ruimte erboven zo klein.
pi_110229544
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:20 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik vond die berekening van 100 euro per jaar ook wel heel optimistisch eigenlijk.
Wij hebben altijd insane lage stroomrekeningen jaarlijks. Maandbedrag is ook iets van 50 euro of zo :P

Het helpt om maar één uur per dag licht aan te hebben in het aquarium.
Grapje, grapje...
pi_110229617
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Zee aquarium is qua opstartkosten erg kostbaar om direct mee te starten. Daarnaast zijn de kosten om het allemaal levende te houden ook aardig hoog.
Dat heb ik vaker gehoord, maar ik heb wel eens gehoord dat het allemaal wel meevalt. Daarom probeer ik het te kwantificeren om een realistische inschatting te kunnen maken wat het allemaal kost :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')