quote:Op maandag 9 april 2012 13:47 schreef Saninl het volgende:
[..]
Het is vast heel raar, maar dan hoor ik een soort van pamfluitAls ik mijn spruitstuk gebruik hoor ik ook heeeeeeeeel lichtjes een soort gefluit. Misschien dat je de gaatjes wat groter kan maken met een vijl oid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is echt super vervelend, echt een herrie.
Als ik het laatste gaatje (het verst van de filter weg) dichthoud met mijn vinger, dan is die herrie weg...Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
Is het water eerst wit melkachtig en wordt het daarna groen ? Zoek dan eens op waterbloei, of bacterie explosie. Makkelijk te verhelpen met een uv filter !quote:Op maandag 9 april 2012 18:20 schreef LovelyLady het volgende:
Ik zit me een beetje in te lezen over algen enzo want het water is sinds een kleine week troebeltjes.. beetje groenig. Ik heb vorige week (toen het nog 'normaal') was wat dode plantjes eruit gehaald, de bodem schoongemaakt, en het water ververst..(+/- 1/3 deel) later die week werd het troebel
Nu heb ik afgelopen weekend weer het water ververst (nu de helft ongeveer) maar het blijft troebel
Filter ook schoongemaakt, (niet dat sponsachtige ding, want ik las dat daar goede bacteriën inzaten)
dus het is ook niet zo dat het filter niet goed doorloopt.
Zijn er nog meer dingen die ik zou kunnen proberen ?
* LovelyLady gaat weer ff verder googlen
quote:Op maandag 9 april 2012 13:47 schreef Saninl het volgende:
[..]
Het is vast heel raar, maar dan hoor ik een soort van pamfluitBoor water extra gaatjes of plak 1 van de gaatjes dicht met siliconenkitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is echt super vervelend, echt een herrie.
Als ik het laatste gaatje (het verst van de filter weg) dichthoud met mijn vinger, dan is die herrie weg...
Nee niet melkachtig.... gewoon groen troebeligquote:Op maandag 9 april 2012 18:50 schreef Aloria het volgende:
[..]
Is het water eerst wit melkachtig en wordt het daarna groen ? Zoek dan eens op waterbloei, of bacterie explosie. Makkelijk te verhelpen met een uv filter !
Leuk!quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:15 schreef egelhond het volgende:
Ff een filmpje gemaakt van mijn Malawi Aquarium.
quote:Op woensdag 11 april 2012 09:25 schreef Kreator het volgende:
Ik heb nav mijn blauwalg-drama een paar dingen gedaan die toch effect lijken te hebben.
Heb de helft vd verlichting uitgezet - 4x40W is ook wel veel maar het zat er standaard bij.
Plant bijna helemaal weggesnoeid waarvan ik vermoed dat het een bron van ellende was.
Bak compleet schoongemaakt. Alle randjes, alles.
Lijkt toch effect te hebben. De kamlaag is lang zo erg niet als het was en de blauwalgellende lijkt te zijn afgezwakt. Het is niet weg, maar het groeit niet meer (zo hard).
Dus ik heb weer een sprankje hoop...
Ik ga vandaag precies hetzelfde doen.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:25 schreef Kreator het volgende:
Ik heb nav mijn blauwalg-drama een paar dingen gedaan die toch effect lijken te hebben.
Heb de helft vd verlichting uitgezet - 4x40W is ook wel veel maar het zat er standaard bij.
Plant bijna helemaal weggesnoeid waarvan ik vermoed dat het een bron van ellende was.
Bak compleet schoongemaakt. Alle randjes, alles.
Lijkt toch effect te hebben. De kamlaag is lang zo erg niet als het was en de blauwalgellende lijkt te zijn afgezwakt. Het is niet weg, maar het groeit niet meer (zo hard).
Dus ik heb weer een sprankje hoop...
Gaafquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:15 schreef egelhond het volgende:
Ff een filmpje gemaakt van mijn Malawi Aquarium.
Cichliden sowiesoquote:Op woensdag 11 april 2012 22:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
Gaaf
Hoe groot is die bak?
Ik vind die Malawi's altijd wel een mooi karakter hebben. Zoals ze naar je kijken enzo
Het ligt een beetje aan de grootte van de bak, welke vissen en welke techniek.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:26 schreef DirtyHarry het volgende:
Ik ben mezelf aan het orienteren om ooit een zee aquarium te beginnen
Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie zijn er hier misschien mensen die mij kunnen adviseren?Ik wil eerst weten wat deze hobby mij (ongeveer) gaat kosten. Dus concreet is mijn vraag: wat heb ik als beginner nodig en hoeveel kost dit? En welke maandelijkse kosten kan ik verwachten?
Als basis had ik zoiets in gedachten:
[ afbeelding ]
Alle tips zijn welkom
Lees het topic van Stoeltafel.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:26 schreef DirtyHarry het volgende:
Ik ben mezelf aan het orienteren om ooit een zee aquarium te beginnen
Alle tips zijn welkom
Ik vond die berekening van 100 euro per jaar ook wel heel optimistisch eigenlijk.quote:
hoe doe je dat eigenlijk met onderhoud van de bakken?quote:Op woensdag 11 april 2012 21:18 schreef Twinky het volgende:
Lalala, mijn douche:
[ afbeelding ]
Nieuw bakje:
[ afbeelding ]
Totaaltje:
[ afbeelding ]
Wij hebben altijd insane lage stroomrekeningen jaarlijks. Maandbedrag is ook iets van 50 euro of zoquote:Op donderdag 12 april 2012 14:20 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik vond die berekening van 100 euro per jaar ook wel heel optimistisch eigenlijk.
Dat heb ik vaker gehoord, maar ik heb wel eens gehoord dat het allemaal wel meevalt. Daarom probeer ik het te kwantificeren om een realistische inschatting te kunnen maken wat het allemaal kostquote:Op donderdag 12 april 2012 14:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zee aquarium is qua opstartkosten erg kostbaar om direct mee te starten. Daarnaast zijn de kosten om het allemaal levende te houden ook aardig hoog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |