Ik denk dat meer klanten dat gaan doen...quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:14 schreef Mazou het volgende:
Ik ben overgestapt. Ik wilde verlengen en toen kwam ik achter die rare lease constructie. Ik wil een telefoon die echt van mij is, niet 1 die eigendom blijft van Hi.
Bij KPN heb ik een vergelijkbaar abonnement met dezelfde kosten die ik bij Hi zou hebben, maar ik krijg m'n telefoon er gewoon bij. Veel beter!
En hoe hoog zijn die abbo kosten?quote:Op zondag 1 april 2012 10:14 schreef Ordos20 het volgende:
Raar, ik kreeg bij mijn verlengen een interessante constructie aangeboden. Mijn toestel lease is nul euro. Ik betaal dus alleen de abbo kosten!
16.50 euro voor het eerste jaar, daarna 35 euro. Goedkoper dan het abbo wat ik al had.quote:
dan gooi je elke dag je telefoon op de grond als hij na 2 jaar (half) dood is.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:16 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik wel en ik ga er gebruik van maken! Superchill. 2 Jaar leasen, daarna teruggeven (na 2 jaar is zo'n ding toch half naar de klote). Als ie in de tussentijd defect raakt krijg je een nieuw toestel binnen 4 uur!
Ik kreeg hem direct mee. (alleen gaat je nieuwe abo dan dus pas in als je oude abo afgelopen is, wel lastig)quote:Op zondag 1 april 2012 17:43 schreef Probability het volgende:
ik mag mijn abonnement nu verlengen bij Hi, stel dat ik nou overstap, moet ik dan alsnog m'n abonnement afwachten voordat ik een nieuw toestel krijg of krijg je hem ook al eerder als ik naar een andere provider overstap? Dat toestellease klinkt namelijk niet echt ideaal..
quote:Op maandag 2 april 2012 17:31 schreef b2py het volgende:
De Hi meneer wist mijnte vertellen dat de telefoon aan het eind alleen nog aan moest kunnen. Dat gaf mij wel enig vertrouwen in het systeem.
quote:Op maandag 2 april 2012 17:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]Die verkopers vertellen alles net iets zonniger en rooskleuriger, zolang ze maar een abonnement kunnen verkopen.
Check dit eens: https://forum.www.hi.nl/h(...)hlight=Toestel+lease
Hi blijft wazig over de voorwaarden, zeker met opmerkingen als "Het is per geval verschillend maar ik denk dat je als klant wel een goede inschatting kunt maken of het toestel naar behoren werkt en er nog oké uitziet"
Dat resulteert in eindeloos welles-nietes, waarbij de kans groot is dat jij aan het kortste eind trekt.
dat lijkt mij een redelijk duidelijk verhaal?quote:Het belangrijkste is dat je toestel nog werkt. Ga er vanuit dat alle functies moeten werken. Een beschadiging aan je toestel in de vorm van krassen en een beschadigde buitenkant is ook niet erg. Moet je je toestel met tape aan elkaar plakken omdat ie anders van ellende in elkaar stort of zit er een mega barst in je beeldscherm dan betekent dat ook dat het toestel minder makkelijk te recyclen is en kan het je kosten opleveren.
werken en niet werken is weinig tussen te brengen...quote:Op maandag 2 april 2012 18:17 schreef FredvZ het volgende:
Het blijft vaag, wat voor jou goed werkend is, hoeft voor hi niet goed werkend te zijn.
"of zit er een mega barst in je beeldscherm dan betekent dat ook dat het toestel minder makkelijk te recyclen is en kan het je kosten opleveren."quote:Op maandag 2 april 2012 18:20 schreef mschol het volgende:
[..]
werken en niet werken is weinig tussen te brengen...
True, maar een touchscreen dat soepel werkt en een touchscreen dat alleen werkt als je er bijna door heen duwt, zijn allebei werkende touchscreens en dan is het de vraag wat hi gaat zeggen.quote:Op maandag 2 april 2012 18:20 schreef mschol het volgende:
[..]
werken en niet werken is weinig tussen te brengen...
quote:Op zondag 15 april 2012 21:47 schreef PhatBassBoom het volgende:
Het mooie is dat je je toestel na 2 jaar gewoon kan overnemen voor 15% van de dagwaarde.
Voorbeeld: je wilt je Samsung Galaxy S2 na 2 jaar overnemen. Het toestel kost op dat moment nieuw ¤300. Dan moet je 15% van ¤300= ¤45 betalen.
en als je al tijdje klant bent bij Hi dan worden die 45 euro's ook kwijtgescholden, en heb je toestel na 2 jaar dus voor niks!quote:
Ik ben al n tijdje klant, maar hoe kom je hier bij?quote:Op maandag 16 april 2012 07:17 schreef Rainesz het volgende:
[..]
en als je al tijdje klant bent bij Hi dan worden die 45 euro's ook kwijtgescholden, en heb je toestel na 2 jaar dus voor niks!
(even niet meegeteld dat je 24maanden 10 euro ervoor betaald.)
als de telefoon opzich nog voldoet zet je er een nieuwe accu in + simonly.. ben je 30 euro kwijt boven op je abbokostenquote:Op vrijdag 20 april 2012 18:00 schreef JohnB52 het volgende:
Ik heb nog de sgs1, maar met de accu doe ik geen hele dag meer, zo verrot is ie...
Denk dat ik maar voor 1jaar met iPhone 4S ga, al zit ik wel te twijfelen of ik niet wacht hoe de sgs3 er uit ziet.
Iphone5 zal nog wel tot einde van het jaar duren denk ik?
Hij doet t nog prima, maar ding is wel erg traag, daarom op zoek naar vervanger.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:32 schreef mschol het volgende:
[..]
als de telefoon opzich nog voldoet zet je er een nieuwe accu in + simonly.. ben je 30 euro kwijt boven op je abbokosten
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
15% zal neem ik aan het gemiddelde zijn, iPhones zijn daarentegen veel waardevaster. De mijne is bijna 3 jaar oud, zwaar bekrast en werkt verder prima maar nog steeds meer dan 15% waard. En tevens heb jij geen inspraak maar bepalen zij de waarde.
Nee niet 15% van de dagwaarde, je mag hem overnemen tegen de dagwaarde waarvan zij op hun site schatten dat dit 15% van de aanschafwaarde is. Populaire telefoons zoals de iPhone hebben na 2 jaar (zeker in goede staat) een hogere waarde en die mag je gewoon betalen of je geeft de telefoon terug. En tevens bepalen zij zonder inspraak van jouw kant wat de dagwaarde is.quote:
Vind het een kut constructie. Je bent beperkter, en het kost je ook nog meer geld. Tevens is het een lease zonder verzekering en zijn de garantieregels en vroegtijdige afname voorwaarden niet breed genoeg omschreven.quote:Op maandag 2 april 2012 19:36 schreef Dasjonny het volgende:
Vind de constructie op zich wel redelijk innovatief en zeker voor een 2-jarig abonnement niet zo'n hele verkeerde deal. Zorgt ervoor dat de drempel voor sommige mensen toch wat lager is in plaats van direct een smartphone te kopen voor bijvoorbeeld 300 euro extra bijbetaling. Wat ik dan wel naar vind is dat je natuurlijk geen eigen software erop mag gooien dus jailbreaken en rooten mag niet meer. Voor mensen die dit niet doen is dit een leuke oplossing. Ik bekijk ook wel met argusogen naar hoe coulant ze omgaan met de toestellen die terugkomen. Wat als bijvoorbeeld een toestel echt kapot gaat door schuld, of gestolen word? Moet je dan een nieuwe betalen die je vervolgens weer kan inleveren bij Hi en weer terug kan kopen? Of kan je een fikse rekening betalen vanwege eigen schade?
Even een voorbeeldje, stel je wilt nu een iPhone 4S kopen met 1GB internet en 75 belminuten. Bij Hi het eerste jaar ¤24.25, tweede ¤48,50 incl lease. Dit komt uit op 873 euro excl 30 euro aansluitkosten. Volgens Hi kun je dan volgens de 15% regel voor ongeveer 90 euro het toestel alsnog kopen. Extra services zijn wel gratis SMS en onbeperkt internet ( 64kb/s ) als je over je limiet heen zit, tevens is de internetsnelheid wat sneller vergeleken met alle sim-only abonnementen.
Nu kun je hem ook los kopen voor 588 en dan een sim-only abonnement nemen bij Tele2 ( T-mobile netwerk ) voor 13 euro in de maand heb je ook 1 GB internet en 100 belminuten/SMS. Totaalbedrag is 900 euro ( geen aansluitkosten ) en dan is het toestel wel van jou en kun je ermee doen wat je wilt.
Ikzelf kies voor de vrijheid van een nieuwe telefoon en dat ik kan stoppen met mijn sim-only wanneer ik wil, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen zomaar even 400 euro snel kan betalen en het liever gespreid wilt. Dan kan dit gewoon een degelijke constructie zijn mits ze er goed mee om gaan ( als ik Hi was zou ik maar een hoesje bijleveren).
Ja op een andere planeet vast.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:45 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik wel. Zat mensen die een hoger abonnement nemen zonder dat ze die belminuten nodig hebben, puur voor het toestel.
Nee hoor, het maakt de eerste hogere uitgave een stuk lager als je de maandlasten opschroeft.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja op een andere planeet vast.
True, maar als je hem leased heb je wel dubbel pech lijkt me. Je moet ook nog eens een boete betalen waar je normaal gewoon een andere gsm gekocht zou hebbenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:13 schreef JohnB52 het volgende:
Als je n gewoon abonnement hebt afgesloten, ben je m ook kwijt, daar maak ik me niet druk om :-)
Los kopen vind ik te groot bedrag om in 1x aan n telefoon uit te geven. ( het zal misschien wel voordeliger zijn, maar dat is niet altijd meer het geval)quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:21 schreef MaGNeT het volgende:
16,99 Euro per maand SIM-only (bellen, sms, internet) en toestel (Galaxy Note) los gekocht in de winkel.
Nee, hij was toen 599 bij de lokale telefoonwinkel.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:22 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Los kopen vind ik te groot bedrag om in 1x aan n telefoon uit te geven. ( het zal misschien wel voordeliger zijn, maar dat is niet altijd meer het geval)
Wat heb je er voor betaald? 360?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |