abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109238085
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 16:17 schreef hottentot het volgende:

[..]

Inderdaad veel te veel tenzij naar mijn idee. Even nieuwsgierig rondgekeken maar dit lijkt Hi toch wel een hoop klanten te gaan kosten.
Zou me niks verbazen.
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zondag 18 maart 2012 @ 17:33:27 #32
251119 Rainesz
flets outz
pi_109240217
Hoop niet dat Hi hier stiekem langskomt dan :P Toestel is gewoon v/d hand gedaan. Na contract was hij toch gratis ;)
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
  zondag 18 maart 2012 @ 18:11:15 #33
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_109241510
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 16:17 schreef hottentot het volgende:

[..]

Inderdaad veel te veel tenzij naar mijn idee. Even nieuwsgierig rondgekeken maar dit lijkt Hi toch wel een hoop klanten te gaan kosten.
Volgens mij is het enige echte verschil dat je je toestel evt. terug moet geven als dat in de overeenkomst staat. Bij diefstal of waterschade ben je zonder verzekering ook bij reguliere abonnements-constructies je telefoon gewoon kwijt en betaal je ervoor door.
pi_109242270
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:11 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Volgens mij is het enige echte verschil dat je je toestel evt. terug moet geven als dat in de overeenkomst staat. Bij diefstal of waterschade ben je zonder verzekering ook bij reguliere abonnements-constructies je telefoon gewoon kwijt en betaal je ervoor door.
Maar dan bepaal ikzelf hoeveel ik uit wil geven en wanneer. Hier bepaalt Hi dat. Tevens is de afkoopsom niet van te voren bekend. Beetje een gok dus.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_109242293
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:33 schreef Rainesz het volgende:
Hoop niet dat Hi hier stiekem langskomt dan :P Toestel is gewoon v/d hand gedaan. Na contract was hij toch gratis ;)
Ik ben vast niet de enige die je niet begrijpt, of ik mis de humor volledig.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zondag 18 maart 2012 @ 20:25:15 #36
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_109246972
Voor mij een reden om mijn vertrouwn in Hi! te verliezen.
Sappig !!
  maandag 19 maart 2012 @ 01:45:36 #37
251119 Rainesz
flets outz
pi_109262081
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik ben vast niet de enige die je niet begrijpt, of ik mis de humor volledig.
Heb het Toestel van me nieuwe hi abbo gewoon verkocht! ;) want aan het einde van me contract kon ik het toestel voor niks overnemen.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_109262850
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2012 01:45 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Heb het Toestel van me nieuwe hi abbo gewoon verkocht! ;) want aan het einde van me contract kon ik het toestel voor niks overnemen.
Ah o.k. dank je.

:+
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_109602260
Raar verhaal dit hoor. De prijzen zijn gelijk aan abbo's waarbij het toestel gewoon van jou wordt, alleen is het toestel nu niet van jou. Wat is nou het grote voordeel hiervan?

Neem de HTC Sensation. kost je 17,25 per maand (met 2mbit internet en 75 min/sms..) en het 2e jaar kost het je 34,50 per maand. Gemiddeld is dat 26 euro per maand en dan is het toestel niet van jou...waarom zou je dan Hi lease nemen ipv een ander? Voor 26 euro per maand 2 jaar lang kun je wel een Sensation vinden hoor.
pi_109625896
Ik ben overgestapt. Ik wilde verlengen en toen kwam ik achter die rare lease constructie. Ik wil een telefoon die echt van mij is, niet 1 die eigendom blijft van Hi.
Bij KPN heb ik een vergelijkbaar abonnement met dezelfde kosten die ik bij Hi zou hebben, maar ik krijg m'n telefoon er gewoon bij. Veel beter!
pi_109755503
Raar, ik kreeg bij mijn verlengen een interessante constructie aangeboden. Mijn toestel lease is nul euro. Ik betaal dus alleen de abbo kosten!
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_109755999
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:14 schreef Mazou het volgende:
Ik ben overgestapt. Ik wilde verlengen en toen kwam ik achter die rare lease constructie. Ik wil een telefoon die echt van mij is, niet 1 die eigendom blijft van Hi.
Bij KPN heb ik een vergelijkbaar abonnement met dezelfde kosten die ik bij Hi zou hebben, maar ik krijg m'n telefoon er gewoon bij. Veel beter!
Ik denk dat meer klanten dat gaan doen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_109759217
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 10:14 schreef Ordos20 het volgende:
Raar, ik kreeg bij mijn verlengen een interessante constructie aangeboden. Mijn toestel lease is nul euro. Ik betaal dus alleen de abbo kosten!
En hoe hoog zijn die abbo kosten?
pi_109760044
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 12:49 schreef bear87 het volgende:

[..]

En hoe hoog zijn die abbo kosten?
16.50 euro voor het eerste jaar, daarna 35 euro. Goedkoper dan het abbo wat ik al had.

Ik heb er dan ook nog de note bij, die nergens bij een abbo onder de 40 euro te krijgen was.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_109760445
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:16 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik wel en ik ga er gebruik van maken! Superchill. 2 Jaar leasen, daarna teruggeven (na 2 jaar is zo'n ding toch half naar de klote). Als ie in de tussentijd defect raakt krijg je een nieuw toestel binnen 4 uur!
dan gooi je elke dag je telefoon op de grond als hij na 2 jaar (half) dood is.
pi_109771110
ik mag mijn abonnement nu verlengen bij Hi, stel dat ik nou overstap, moet ik dan alsnog m'n abonnement afwachten voordat ik een nieuw toestel krijg of krijg je hem ook al eerder als ik naar een andere provider overstap? Dat toestellease klinkt namelijk niet echt ideaal..
Worry is a misuse of imagination
pi_109771312
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:43 schreef Probability het volgende:
ik mag mijn abonnement nu verlengen bij Hi, stel dat ik nou overstap, moet ik dan alsnog m'n abonnement afwachten voordat ik een nieuw toestel krijg of krijg je hem ook al eerder als ik naar een andere provider overstap? Dat toestellease klinkt namelijk niet echt ideaal..
Ik kreeg hem direct mee. (alleen gaat je nieuwe abo dan dus pas in als je oude abo afgelopen is, wel lastig)
pi_109811501
De Hi meneer wist mijnte vertellen dat de telefoon aan het eind alleen nog aan moest kunnen. Dat gaf mij wel enig vertrouwen in het systeem.
  maandag 2 april 2012 @ 17:56:49 #49
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_109812401
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:31 schreef b2py het volgende:
De Hi meneer wist mijnte vertellen dat de telefoon aan het eind alleen nog aan moest kunnen. Dat gaf mij wel enig vertrouwen in het systeem.
:') Die verkopers vertellen alles net iets zonniger en rooskleuriger, zolang ze maar een abonnement kunnen verkopen.
Check dit eens: https://forum.www.hi.nl/h(...)hlight=Toestel+lease

Hi blijft wazig over de voorwaarden, zeker met opmerkingen als "Het is per geval verschillend maar ik denk dat je als klant wel een goede inschatting kunt maken of het toestel naar behoren werkt en er nog oké uitziet"
Dat resulteert in eindeloos welles-nietes, waarbij de kans groot is dat jij aan het kortste eind trekt.
So we just called him Fred
pi_109813127
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 17:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

:') Die verkopers vertellen alles net iets zonniger en rooskleuriger, zolang ze maar een abonnement kunnen verkopen.
Check dit eens: https://forum.www.hi.nl/h(...)hlight=Toestel+lease

Hi blijft wazig over de voorwaarden, zeker met opmerkingen als "Het is per geval verschillend maar ik denk dat je als klant wel een goede inschatting kunt maken of het toestel naar behoren werkt en er nog oké uitziet"
Dat resulteert in eindeloos welles-nietes, waarbij de kans groot is dat jij aan het kortste eind trekt.
quote:
Het belangrijkste is dat je toestel nog werkt. Ga er vanuit dat alle functies moeten werken. Een beschadiging aan je toestel in de vorm van krassen en een beschadigde buitenkant is ook niet erg. Moet je je toestel met tape aan elkaar plakken omdat ie anders van ellende in elkaar stort of zit er een mega barst in je beeldscherm dan betekent dat ook dat het toestel minder makkelijk te recyclen is en kan het je kosten opleveren.
dat lijkt mij een redelijk duidelijk verhaal?
  maandag 2 april 2012 @ 18:17:54 #51
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_109813234
Het blijft vaag, wat voor jou goed werkend is, hoeft voor hi niet goed werkend te zijn.
So we just called him Fred
pi_109813354
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:17 schreef FredvZ het volgende:
Het blijft vaag, wat voor jou goed werkend is, hoeft voor hi niet goed werkend te zijn.
werken en niet werken is weinig tussen te brengen...
pi_109813704
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:20 schreef mschol het volgende:

[..]

werken en niet werken is weinig tussen te brengen...
"of zit er een mega barst in je beeldscherm dan betekent dat ook dat het toestel minder makkelijk te recyclen is en kan het je kosten opleveren."
Wanneer is het een megabarst? Vanaf wanneer is het moeilijker te recyclen? Wat mij betreft blijft het een welles-nietes verhaal...
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
  maandag 2 april 2012 @ 18:32:39 #54
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_109813761
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:20 schreef mschol het volgende:

[..]

werken en niet werken is weinig tussen te brengen...
True, maar een touchscreen dat soepel werkt en een touchscreen dat alleen werkt als je er bijna door heen duwt, zijn allebei werkende touchscreens en dan is het de vraag wat hi gaat zeggen.
So we just called him Fred
pi_109814565
Telfort is overigens ook aan het lease idee begonnen.

Mag toch hopen dat deze trend niet doorzet naar andere providers. Want met deze lease constructie hebben Hi en (nu dus) Telfort bij mij definitief afgedaan. :r
pi_109816611
Vind de constructie op zich wel redelijk innovatief en zeker voor een 2-jarig abonnement niet zo'n hele verkeerde deal. Zorgt ervoor dat de drempel voor sommige mensen toch wat lager is in plaats van direct een smartphone te kopen voor bijvoorbeeld 300 euro extra bijbetaling. Wat ik dan wel naar vind is dat je natuurlijk geen eigen software erop mag gooien dus jailbreaken en rooten mag niet meer. Voor mensen die dit niet doen is dit een leuke oplossing. Ik bekijk ook wel met argusogen naar hoe coulant ze omgaan met de toestellen die terugkomen. Wat als bijvoorbeeld een toestel echt kapot gaat door schuld, of gestolen word? Moet je dan een nieuwe betalen die je vervolgens weer kan inleveren bij Hi en weer terug kan kopen? Of kan je een fikse rekening betalen vanwege eigen schade?

Even een voorbeeldje, stel je wilt nu een iPhone 4S kopen met 1GB internet en 75 belminuten. Bij Hi het eerste jaar ¤24.25, tweede ¤48,50 incl lease. Dit komt uit op 873 euro excl 30 euro aansluitkosten. Volgens Hi kun je dan volgens de 15% regel voor ongeveer 90 euro het toestel alsnog kopen. Extra services zijn wel gratis SMS en onbeperkt internet ( 64kb/s ) als je over je limiet heen zit, tevens is de internetsnelheid wat sneller vergeleken met alle sim-only abonnementen.

Nu kun je hem ook los kopen voor 588 en dan een sim-only abonnement nemen bij Tele2 ( T-mobile netwerk ) voor 13 euro in de maand heb je ook 1 GB internet en 100 belminuten/SMS. Totaalbedrag is 900 euro ( geen aansluitkosten ) en dan is het toestel wel van jou en kun je ermee doen wat je wilt.

Ikzelf kies voor de vrijheid van een nieuwe telefoon en dat ik kan stoppen met mijn sim-only wanneer ik wil, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen zomaar even 400 euro snel kan betalen en het liever gespreid wilt. Dan kan dit gewoon een degelijke constructie zijn mits ze er goed mee om gaan ( als ik Hi was zou ik maar een hoesje bijleveren :P ).

[ Bericht 0% gewijzigd door Dasjonny op 02-04-2012 20:02:35 ]
  zondag 15 april 2012 @ 22:37:06 #57
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_110374444
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 21:47 schreef PhatBassBoom het volgende:
Het mooie is dat je je toestel na 2 jaar gewoon kan overnemen voor 15% van de dagwaarde.

Voorbeeld: je wilt je Samsung Galaxy S2 na 2 jaar overnemen. Het toestel kost op dat moment nieuw ¤300. Dan moet je 15% van ¤300= ¤45 betalen.
If you want to accomplish anything in life, you can’t just sit back and hope that it will happen. You’ve got to make it happen! ~ Chuck Norris
  maandag 16 april 2012 @ 07:17:14 #58
251119 Rainesz
flets outz
pi_110383854
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 22:37 schreef PhatBassBoom het volgende:

[..]

en als je al tijdje klant bent bij Hi dan worden die 45 euro's ook kwijtgescholden, en heb je toestel na 2 jaar dus voor niks!
(even niet meegeteld dat je 24maanden 10 euro ervoor betaald.)
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_110470697
Mensen ik heb het een beetje uit lopen zoeken en het is niet helemaal hoe het lijkt volgens mij.

Stel je neemt een telefoon dat op dit moment ¤ 600 kost en na 2 jaar nog maar ¤ 200. Dat wil dan zeggen dat het toestel met 66,67% gedaald is en er nog 33.33% over blijft en dat is wat je moet betalen als je het toestel wilt overnemen. Dus ¤ 199,98

Maar neem je bijvoorbeeld een iPhone nou geloof mij die gaat echt niet zo veel dalen in prijs al hi zogenaamd voorspeld met ze 35 en 15 procent

[/quote]Wij hebben daarom gekeken naar het verleden. We hebben geconstateerd dat de waarde van het toestel zakt met ongeveer 65% procent, waardoor jij nog 35% van de waarde zelf betaalt. Na 2 jaar is de waarde met 85% gedaald waardoor jij nog maar 15% van de waarde hoeft te betalen. [quote]


Bron.
https://forum.www.hi.nl/h(...)lie-klanten-op-7490/

[ Bericht 20% gewijzigd door Wells.p op 19-04-2012 18:20:25 ]
--- ҉ ---
pi_110557676
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2012 07:17 schreef Rainesz het volgende:

[..]

en als je al tijdje klant bent bij Hi dan worden die 45 euro's ook kwijtgescholden, en heb je toestel na 2 jaar dus voor niks!
(even niet meegeteld dat je 24maanden 10 euro ervoor betaald.)
Ik ben al n tijdje klant, maar hoe kom je hier bij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')