abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109203591
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Iemand die zijn straf heeft uitgezeten, wordt geacht geboet te hebben voor zijn daad. Hij is dus op dat moment niks meer of minder dan jij en mag door de overheid beschermd worden als er vermoedens zijn dat er aanslagen op zijn leven gepleegd kunnen worden. Zoals een niet nader te noemen politicus ook heeft.
Van der Graaf is natuurlijk belachelijk laag gestraft voor een in koelen bloede gepleegde en voorbereide moord, maar na het uitzitten van die straf heeft hij dezelfde rechten op bescherming als ieder ander.
Wat mij betreft krijgt hij dezelfde bescherming als Pim Fortuyn destijds.
-
  zaterdag 17 maart 2012 @ 15:19:10 #152
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_109203618
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus Volkert niet en elke andere moordenaar wel? Wees dan consequent en doe een petitie tegen eerdere vrijlating in het algemeen en niet alleen voor de moordenaar van een kale, jongemarokkantjesneukende, homofiele politicus. Of zijn de slachtoffers van andere moorden en hun familie minderwaardig tov de Heilige Pim?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_109203833
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:18 schreef quo_ het volgende:

[..]

Wat mij betreft krijgt hij dezelfde bescherming als Pim Fortuyn destijds.
Dit.
pi_109204215
Maar het topic dwaalt af van zijn oorspronkelijke onderwerp, namelijk de vraag of Volkert strafvermindering moet krijgen en niet of hij wel of niet moet worden vermoord. Het aspect van strafvermindering bij goed gedrag zit mij al langer dwars en ik vind het een goed moment om daar nu de discussie over te starten. Wellicht kan er nog voor gezorgd worden dat Volkert gewoon zijn totale straf uit moet zitten.

Er zijn mijns inziens een aantal gegronde bezwaren mogelijk tegen strafverminderingen bij goed gedrag. Zo zegt goed gedrag niks over de vraag of iemand berouw toont voor zijn daden, dat zou mijns inziens wel moet worden meegenomen. Verder is er kritiek mogelijk op de omvang van de strafverminderingen, het is namelijk niet gezegd dat een 1/3e strafvermindering nodig is om goed gedrag te bewerkstelligen.
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 15:46:55 #155
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_109204330
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar het topic dwaalt af van zijn oorspronkelijke onderwerp, namelijk de vraag of Volkert strafvermindering moet krijgen en niet of hij wel of niet moet worden vermoord. Het aspect van strafvermindering bij goed gedrag zit mij al langer dwars en ik vind het een goed moment om daar nu de discussie over te starten. Wellicht kan er nog voor gezorgd worden dat Volkert gewoon zijn totale straf uit moet zitten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus Volkert niet en elke andere moordenaar wel? Wees dan consequent en doe een petitie tegen eerdere vrijlating in het algemeen en niet alleen voor de moordenaar van een kale, jongemarokkantjesneukende, homofiele politicus. Of zijn de slachtoffers van andere moorden en hun familie minderwaardig tov de Heilige Pim?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_109204380
Maar zoals ik duidelijk schrijf wil ik het breder trekken, Volkert mag dan de aanleiding zijn, het is niet specifiek op hem gericht maar op alle gevangen die in aanmerking komen voor strafvermindering. Het is mij trouwens volstrekt onduidelijk waarom die kwalificaties over Pim Fortuyn aan de post moeten worden toegevoegd. Wat is er mis met homoseksualiteit bijvoorbeeld?

[ Bericht 16% gewijzigd door paddy op 02-05-2012 22:00:55 ]
pi_109204474
Maar heeft deze man ervan geleerd of zou hij nog meer moorden plegen denken jullie?
pi_109204505
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wacht even, ben jij niet die gast die "af en toe" klaagt dat het er in Islamitische landen middeleeuws onbeschaafd aan toe gaat?
De doodstraf is bv niet per definitie fout maar het ligt eraan waarvoor hij gegeven wordt. Dus seriemoordenaar doodstraf geven = goed. Overspelpleger of ex-gelovige doodstraf geven = niet goed, om het even in jip en janneke taal te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 02-05-2012 21:56:47 ]
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109204533
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:53 schreef Cher- het volgende:
Maar heeft deze man ervan geleerd of zou hij nog meer moorden plegen denken jullie?
Hij heeft nb vorige week zelf nog gezegd geen spijt te hebben en het zo weer te doen. Zo iemand vrijlaten is beschaving en daar tegen zijn is tokkie en onderbuik.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109204543
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Er zijn mijns inziens een aantal gegronde bezwaren mogelijk tegen strafverminderingen bij goed gedrag. Zo zegt goed gedrag niks over de vraag of iemand berouw toont voor zijn daden, dat zou mijns inziens wel moet worden meegenomen. Verder is er kritiek mogelijk op de omvang van de strafverminderingen, het is namelijk niet gezegd dat een 1/3e strafvermindering nodig is om goed gedrag te bewerkstelligen.
Waaruit blijkt eigenlijk dat het tonen van berouw geen rol speelt in het bepalen van de strafmaat? Wordt hier inderdaad op geen enkele manier rekening mee gehouden? En anderzijds; hoe wil je zoiets als berouw meten? Goed gedrag lijkt me daar vatbaarder voor.
pi_109205064
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hij heeft nb vorige week zelf nog gezegd geen spijt te hebben en het zo weer te doen. Zo iemand vrijlaten is beschaving en daar tegen zijn is tokkie en onderbuik.
dat dus... maar ook nogal belangrijk blij zijn als de samenleving van volkert van der graaf is verlost is wat anders dan hem zelf liquideren natuurlijk.

zal voor de tokkies nog even een vergelijking meegeven die het een en ander nog duidelijker moet maken.

ik vond de kernproeven in mururoa fantastisch om te zien, maar was FEL tegenstander van alles in zijn geheel
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109205080
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Niet slim om hem dan weer vrij te laten. Gaat vast niet gebeuren.
pi_109205115
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:21 schreef Cher- het volgende:

[..]

Niet slim om hem dan weer vrij te laten. Gaat vast niet gebeuren.
tuurlijk gebeurd dat wel. hij heeft zijn straf er bijna opzitten en dan is het gewoon succes meneer de graaf en tot ziens :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109205351
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De doodstraf is bv niet per definitie fout maar het ligt eraan waarvoor hij gegeven wordt. Dus seriemoordenaar doodstraf geven = goed. Overspelpleger of ex-gelovige doodstraf geven = niet goed, om het even in jip en janneke taal te doen.
Het ging niet over de doodstraf en dat weet je heel goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 02-05-2012 21:57:35 ]
pi_109205403
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

ok vertel eens eerlijk zou jij er wakker van liggen als hij een paar 9mm ventilatie gaatjes krijgt zodra hij vrij komt? ik niet :{

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 02-05-2012 21:57:53 ]
pi_109205529
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:38 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ok vertel eens eerlijk zou jij er wakker van liggen als hij een paar 9mm ventilatie gaatjes krijgt zodra hij vrij komt? ik niet :{
Om hem persoonlijk zal ik geen traan laten, maar wel om het feit dat het gebeurt. Ik hecht erg aan beschaving, en dit soort bloedwraak zet de bijl aan de wortels van de beschaving.

Zo vind ik het ook niet erg dat verderfelijke figuren als Khadaffi, bin Laden en Saddam Hussein het loodje hebben gelegd, maar heb ik wel moeite met de manier waarop ze zijn omgelegd.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2012 16:47:02 ]
  zaterdag 17 maart 2012 @ 16:49:45 #167
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_109205656
De mensen die de eventuele moord op Volkert goedpraten en toejuichen zijn een gevaar voor de rechtsstaat en democratie. Die mensen moet je uit de samenleving snijden en heel lang achter slot en grendel bewaren.
  Forum Admin zaterdag 17 maart 2012 @ 16:50:51 #168
232445 crew  Specularium
pi_109205684
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De mensen die de eventuele moord op Volkert goedpraten en toejuichen zijn een gevaar voor de rechtsstaat en democratie. Die mensen moet je uit de samenleving snijden en heel lang achter slot en grendel bewaren.
Dat heb ik eerder met mensen die Fortuyn als een gevaar zagen en de moord kunnen begrijpen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 maart 2012 @ 16:53:05 #169
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_109205737
Ik lig er geen seconde van wakker dat Fortuyn doodgeschoten is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_109205848
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]
Doodstraf zou gewoon moeten bestaan in NL.

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 02-05-2012 21:58:50 ]
pi_109205875
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:53 schreef Ulx het volgende:
Ik lig er geen seconde van wakker dat Fortuyn doodgeschoten is.
Ik kan me anders herinneren dat je toen behoorlijk huilde dat het echt niet jouw schuld was en zo.
pi_109205897
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee hoor ben juist consequent. Doodstraf zou gewoon moeten bestaan in NL.
Het ging niet over de
pi_109205911
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:50 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat heb ik eerder met mensen die Fortuyn als een gevaar zagen en de moord kunnen begrijpen.
Precies.
pi_109205925
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:50 schreef Specularium het volgende:

[..]

Clappie viert feest als er Koerden omgelegd worden en wil dat Turkije Fransen koudmaakt wegens die genocide wet dus je weet wie het zegt.
pi_109205962
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het ging niet over de
De facto wel. Waar jij er opeens de lachwekkende regels van sharia staten vandaan haalt is mij een raadsel. Of eigenlijk niet want dat is een bekende linkse tactiek als het over strenger straffen gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')