Van der Graaf is natuurlijk belachelijk laag gestraft voor een in koelen bloede gepleegde en voorbereide moord, maar na het uitzitten van die straf heeft hij dezelfde rechten op bescherming als ieder ander.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Iemand die zijn straf heeft uitgezeten, wordt geacht geboet te hebben voor zijn daad. Hij is dus op dat moment niks meer of minder dan jij en mag door de overheid beschermd worden als er vermoedens zijn dat er aanslagen op zijn leven gepleegd kunnen worden. Zoals een niet nader te noemen politicus ook heeft.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus Volkert niet en elke andere moordenaar wel? Wees dan consequent en doe een petitie tegen eerdere vrijlating in het algemeen en niet alleen voor de moordenaar van een kale, jongemarokkantjesneukende, homofiele politicus. Of zijn de slachtoffers van andere moorden en hun familie minderwaardig tov de Heilige Pim?
Dit.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:18 schreef quo_ het volgende:
[..]
Wat mij betreft krijgt hij dezelfde bescherming als Pim Fortuyn destijds.
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar het topic dwaalt af van zijn oorspronkelijke onderwerp, namelijk de vraag of Volkert strafvermindering moet krijgen en niet of hij wel of niet moet worden vermoord. Het aspect van strafvermindering bij goed gedrag zit mij al langer dwars en ik vind het een goed moment om daar nu de discussie over te starten. Wellicht kan er nog voor gezorgd worden dat Volkert gewoon zijn totale straf uit moet zitten.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus Volkert niet en elke andere moordenaar wel? Wees dan consequent en doe een petitie tegen eerdere vrijlating in het algemeen en niet alleen voor de moordenaar van een kale, jongemarokkantjesneukende, homofiele politicus. Of zijn de slachtoffers van andere moorden en hun familie minderwaardig tov de Heilige Pim?
De doodstraf is bv niet per definitie fout maar het ligt eraan waarvoor hij gegeven wordt. Dus seriemoordenaar doodstraf geven = goed. Overspelpleger of ex-gelovige doodstraf geven = niet goed, om het even in jip en janneke taal te doen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wacht even, ben jij niet die gast die "af en toe" klaagt dat het er in Islamitische landen middeleeuws onbeschaafd aan toe gaat?
Hij heeft nb vorige week zelf nog gezegd geen spijt te hebben en het zo weer te doen. Zo iemand vrijlaten is beschaving en daar tegen zijn is tokkie en onderbuik.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:53 schreef Cher- het volgende:
Maar heeft deze man ervan geleerd of zou hij nog meer moorden plegen denken jullie?
Waaruit blijkt eigenlijk dat het tonen van berouw geen rol speelt in het bepalen van de strafmaat? Wordt hier inderdaad op geen enkele manier rekening mee gehouden? En anderzijds; hoe wil je zoiets als berouw meten? Goed gedrag lijkt me daar vatbaarder voor.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Er zijn mijns inziens een aantal gegronde bezwaren mogelijk tegen strafverminderingen bij goed gedrag. Zo zegt goed gedrag niks over de vraag of iemand berouw toont voor zijn daden, dat zou mijns inziens wel moet worden meegenomen. Verder is er kritiek mogelijk op de omvang van de strafverminderingen, het is namelijk niet gezegd dat een 1/3e strafvermindering nodig is om goed gedrag te bewerkstelligen.
dat dus... maar ook nogal belangrijk blij zijn als de samenleving van volkert van der graaf is verlost is wat anders dan hem zelf liquideren natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hij heeft nb vorige week zelf nog gezegd geen spijt te hebben en het zo weer te doen. Zo iemand vrijlaten is beschaving en daar tegen zijn is tokkie en onderbuik.
Niet slim om hem dan weer vrij te laten. Gaat vast niet gebeuren.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hij heeft nb vorige week zelf nog gezegd geen spijt te hebben en het zo weer te doen. Zo iemand vrijlaten is beschaving en daar tegen zijn is tokkie en onderbuik.
tuurlijk gebeurd dat wel. hij heeft zijn straf er bijna opzitten en dan is het gewoon succes meneer de graaf en tot ziensquote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:21 schreef Cher- het volgende:
[..]
Niet slim om hem dan weer vrij te laten. Gaat vast niet gebeuren.
Het ging niet over de doodstraf en dat weet je heel goed.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De doodstraf is bv niet per definitie fout maar het ligt eraan waarvoor hij gegeven wordt. Dus seriemoordenaar doodstraf geven = goed. Overspelpleger of ex-gelovige doodstraf geven = niet goed, om het even in jip en janneke taal te doen.
ok vertel eens eerlijk zou jij er wakker van liggen als hij een paar 9mm ventilatie gaatjes krijgt zodra hij vrij komt? ik nietquote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het ging niet over de doodstraf en dat weet je heel goed.
Om hem persoonlijk zal ik geen traan laten, maar wel om het feit dat het gebeurt. Ik hecht erg aan beschaving, en dit soort bloedwraak zet de bijl aan de wortels van de beschaving.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ok vertel eens eerlijk zou jij er wakker van liggen als hij een paar 9mm ventilatie gaatjes krijgt zodra hij vrij komt? ik niet
Dat heb ik eerder met mensen die Fortuyn als een gevaar zagen en de moord kunnen begrijpen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De mensen die de eventuele moord op Volkert goedpraten en toejuichen zijn een gevaar voor de rechtsstaat en democratie. Die mensen moet je uit de samenleving snijden en heel lang achter slot en grendel bewaren.
Doodstraf zou gewoon moeten bestaan in NL.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het ging niet over de doodstraf en dat weet je heel goed.
Ik kan me anders herinneren dat je toen behoorlijk huilde dat het echt niet jouw schuld was en zo.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:53 schreef Ulx het volgende:
Ik lig er geen seconde van wakker dat Fortuyn doodgeschoten is.
Het ging niet over dequote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee hoor ben juist consequent. Doodstraf zou gewoon moeten bestaan in NL.
Precies.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat heb ik eerder met mensen die Fortuyn als een gevaar zagen en de moord kunnen begrijpen.
Clappie viert feest als er Koerden omgelegd worden en wil dat Turkije Fransen koudmaakt wegens die genocide wet dus je weet wie het zegt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat heb ik eerder met mensen die Fortuyn als een gevaar zagen en de moord kunnen begrijpen.
De facto wel. Waar jij er opeens de lachwekkende regels van sharia staten vandaan haalt is mij een raadsel. Of eigenlijk niet want dat is een bekende linkse tactiek als het over strenger straffen gaat.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |