abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109198993
Alsof deze lui tevreden zijn als Van der G. 6 jaar later wordt vrijgelaten... Die 6 jaar langer zijn ook zo voorbij.
I´m back.
pi_109199043
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik wil dan ook echt niet oproepen tot een lynchpartij, maar als ik thuis kom en de krant open sla en de titel luidt "Van der Graaf dood aangetroffen in bos", dan vind ik dat niet zo erg in dit geval. Ik kan er in ieder geval nog steeds niet bij dat je iemand vanwege een aantal meningen om legt en in een telefoongesprek daar geen enkel berouw voor lijkt te tonen (waarmee ik niet wil impliceren dat jij of du_ke dat wel kunnen :) ).

Berouw zou ik overigens een betere maatstaf voor strafvermindering vinden dan goed gedrag.
Tsja, je vindt het niet erg. Wat zegt dat nou? Dat heb ik met 99 procent van de mensen op deze aardkloot. Als iemand dood wordt gevonden: goh......En dat was het.

Beetje lulverhaal dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_109199044
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:55 schreef Ryan3 het volgende:
Alsof deze lui tevreden zijn als Van der G. 6 jaar later wordt vrijgelaten... Die 6 jaar langer zijn ook zo voorbij.
Dat klopt wel, het zal nooit genoeg zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109199059
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb het over gevoelsmatig, niet over wat je rationeel goed moet keuren. Ik kan er niks aan doen, maar ik kan niet om iedere dode even veel treuren. Lieden als Kony en Van der Graaf vallen in de categorie waar ik in het geheel niet om treur. Heb jij dat niet dan?
Ik heb dat niet zo erg.. Zelfs toen Saddam Hoessein werd opgehangen had ik het gevoel dat het niet in de haak was. De beschaving is er niet op vooruit gegaan door iemand dood te maken. Ik vind ook niet dat de rechterlijke macht over leven en dood mag gaan. Daarmee krijgt een ze teveel macht. Het recht op je eigen leven is, behalve in een oorlogssituatie of in geval van ondraaglijk lijden, onvervreemdbaar. Zelfs als we het over iemand hebben die dat respect niet heeft, je verlaagt je dan tot hetzelfde niveau als de gruwel die je wilt bestrijden, voor mijn gevoel dan.
pi_109199118
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat klopt wel, het zal nooit genoeg zijn.
Het probleem is idd dat zij de strafmaat sws te gering vonden. Of dit nu 20 jaar met aftrek of 20 jaar zou zijn.
I´m back.
pi_109199887
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh, dat heb ik nou nooit. Gevoelsmatig wel wat voelen voor een lynchpartij zit er bij mij niet zo in :N.
Dat heeft ook niets met om een dode meer of minder treuren te maken maar volgens mij met zeer basale fatsoensnormen.
Nou meer met dat je een zacht ei bent. Ik kan er genoeg opnoemen wiens einde ik zou toejuichen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109200009
Waarom eigenlijk gelijk 1/3e van de straf? Daar lijkt mij niet goed over nagedacht (waarom uberhaupt een proportie?). Bij 18 jaar gaat dat al om 6 jaar, het is maar zeer de vraag of je zo'n groot aantal jaren als incentive nodig hebt om goed gedrag te bevorderen. Vanuit de economische wetenschap is er veel onderzoek gedaan naar monetaire incentives, en daaruit blijkt dat een dat een grote incentive (bijvoorbeeld een hoge bonus of in dit geval 6 jaar strafvermindering) minder dan evenredig effectief is dan bij een gedoseerde toepassing van waarbij er vaker met kleinere incentives wordt gewerkt (bijvoorbeeld 6 kleine bonussen of in dit geval 6 keer 1 jaar strafvermindering). Hieruit valt af te leiden dat het waarschijnlijk is dat men een beperktere incentive toch nagenoeg hetzelfde effect kan worden bereikt.
pi_109200247
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou meer met dat je een zacht ei bent. Ik kan er genoeg opnoemen wiens einde ik zou toejuichen.
ik ook damn das een flinke lijst :@ :D :+ :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109200837
Dan zal bij mij het tokkie- of bloedwraakgen wel wat minder goed ontwikkeld zijn :D
pi_109200909
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:20 schreef du_ke het volgende:
Dan zal bij mij het tokkie- of bloedwraakgen wel wat minder goed ontwikkeld zijn :D
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 13:31:25 #136
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_109201069
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ach in het geval dat hij wordt omgelegd hoeft de dader daarvan toch ook niet meer als 12 jaar te zitten van jou toch en mag daarna een fijn gezellig leven leiden? Anders is het maar je onderbuik die geplezierd wordt toch?
Wel, als het plaatsvindt met de door jou zo gewenste martelpartij mag er wel wat langer voor gegeven worden, maar dat zal jij wel hypocriet vinden. En dan nog, zal je mij niet horen jammeren als jouw vriendje na het uitzitten van zijn tijd vrijkomt. Maar dat zal zo'n rancuneuze lijer als jij wel niet snappen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_109201095
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

quote:
zacht ei
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 13:37:38 #138
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_109201223
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, je vindt het niet erg. Wat zegt dat nou? Dat heb ik met 99 procent van de mensen op deze aardkloot. Als iemand dood wordt gevonden: goh......En dat was het.

Beetje lulverhaal dus.
Inderdaad, als het je niet boeit dat een willekeurig iemand sterft dan snap ik dat best. Maar als je hier enthousiast gaat worden wanneer Volkert van der G vermoord wordt dan vind ik dat hypocriet en verachtelijk.
pi_109201493
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:20 schreef du_ke het volgende:
Ja jij lijkt me zo'n type die als bv zijn vrouw of dochter wordt lastig gevallen niets doet. Even de politie bellen (die er niets mee doen) en verder zijn beloop laten. Stel je toch eens voor dat je je handen vuil zou moeten maken. Oh wacht, dat is niet 'beschaafd' :')
pi_109201526
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja jij lijkt me zo'n type die als bv zijn vrouw of dochter wordt lastig gevallen niets doet. Even de politie bellen (die er niets mee doen) en verder zijn beloop halen. Stel je toch eens voor dat je je handen vuil zou moeten maken. Oh wacht, dat is niet 'beschaafd' :')
jaja, en dat alleen omdat ik niet zoveel zie in bloedwraak?
  zaterdag 17 maart 2012 @ 13:51:59 #141
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_109201562
Och ja, je bent natuurlijk een zacht ei als je lynchpartijen niet goedkeurt. :')
Ok stelletje hokboeren
pi_109201680
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:51 schreef padlarf het volgende:
Och ja, je bent natuurlijk een zacht ei als je lynchpartijen niet goedkeurt. :')
Minimaal met pek en veren op een huifkar!
pi_109201691
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:51 schreef padlarf het volgende:
Nee niet perse. Maar wel als je per definitie vindt dat je nooit wraak zou mogen nemen of bv iemand dood mag wensen.

Dan ben je een zacht ei.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 13:59:22 #144
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_109201737
Iedereen mag wat mij betreft dood wensen wie ze willen, als ze het maar niet uitvoeren.

Overigens is er een verschil tussen begrijpen en goedkeuren. Als een vader de moordenaar van zijn dochter doodschiet, dan kan ik daar alle begrip van de wereld voor opbreng. Maar ik zal het niet goedkeuren.
Ok stelletje hokboeren
pi_109201781
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:59 schreef padlarf het volgende:
Iedereen mag wat mij betreft dood wensen wie ze willen, als ze het maar niet uitvoeren.

Overigens is er een verschil tussen begrijpen en goedkeuren. Als een vader de moordenaar van zijn dochter doodschiet, dan kan ik daar alle begrip van de wereld voor opbreng. Maar ik zal het niet goedkeuren.
Oh dat keur ik zondermeer goed. Hoop dat ik hetzelfde zou doen.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:02:41 #146
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_109201809
Dan verdien je het niet om in een rechtsstaat te wonen.
Ok stelletje hokboeren
pi_109201886
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee niet perse. Maar wel als je per definitie vindt dat je nooit wraak zou mogen nemen of bv iemand dood mag wensen.

Dan ben je een zacht ei.
Jij loopt schichtig en bibberend over straat, zodra je binnen bent doe je dan 23 sloten op de deur, krijgt nog wat hartkloppingen bij het lezen van de Telegraaf en gaat dan achter je toetstenbordje zitten om iemand dood te wensen en dan noem je anderen een zacht ei?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_109202142
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh dat keur ik zondermeer goed. Hoop dat ik hetzelfde zou doen.
Wacht even, ben jij niet die gast die "af en toe" klaagt dat het er in Islamitische landen middeleeuws onbeschaafd aan toe gaat?
pi_109202585
Tja consequent zijn is best lastig. Gelijke rechten is een ingewikkeld concept voor veel mensen.
Vergelijkbaar met het probleem van veel mensen dat beschuldigd niet hetzelfde is als schuldig.

Ik kan me voorstellen dat voor een direct betrokkene 12 jaar gevangenisstraf voor moord kort aanvoelt. Maar ja, waarmee is een nabestaande wel tevreden? Kom je dan niet al gauw op de doodstraf uit? Daar zullen ook fouten mee gemaakt worden. Kijk naar de Puttense moordzaak.

Tja, van der Graaf? Wat ik zorgelijk vind aan dit soort gevallen is dat het weigeren van medewerking aan onderzoek leidt tot het niet opleggen van TBS. Dat is iets wat ik eigenlijk wel omgedraaid zou willen zien. Niet meewerken aan psychologisch onderzoek is automatisch TBS dus. In het geval van iemand als v.d. Graaf waarschijnlijk een vrij lange periode van TBS.

Daarnaast vind ik er wel iets voor te zeggen dat politieke moorden zwaarder zouden moeten wegen dan 'gewone' moorden. Simpelweg omdat het rechtssysteem er zelf door in gevaar komt.
pi_109203195
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wacht even, ben jij niet die gast die "af en toe" klaagt dat het er in Islamitische landen middeleeuws onbeschaafd aan toe gaat?
Behalve als het aankomt op bloedwraak blijkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')