Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Yep. Scheelde een tientje dacht ik.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:37 schreef eentwee het volgende:
@marcodej: heb je de cfh versie? Die is twee keer zo duur ofzo.
Bij Aldi hebben ze rolletjes elektratape geloof ik. Denk dat jij het wel maken kan met je fiets: rood/wit/blauw.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:29 schreef Patroon het volgende:
Zal straks ff nieuw wit stuurlint rollen. Aftapen met zwarte tape of witte tape?
Valt niks over te zeggen. Maar als je na een behoorlijk aantal ritten nog steeds zo snel en veel last hebt is past het zadel niet goed dus dan is het wel handig om iets anders te gaan proberen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:07 schreef mytec het volgende:
ik heb nu een san marco ponza zadel en ik merk dat ik na 50 km altijd enorme last krijg. Maakt het veel verschil als ik bijvoorbeeld een sella italia SLR Superlfow zou kopen? Nieuwe broek is al besteld.
Precies. Leg het karton dan wel op een verhoging en zet je benen op een krukje.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ga op een stuk karton zitten, zodat je zitbotjes een afdruk maken. Meet. Koop een zadel dat past. Simpel maar effectief.
Haha ik wil wel tape met de friesche vlag eropquote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:53 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Bij Aldi hebben ze rolletjes elektratape geloof ik. Denk dat jij het wel maken kan met je fiets: rood/wit/blauw.
Haha wat gaaf! Doet me denken aan l'eroica, die zou ik ook graag een keer fietsen:quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:39 schreef ultra_ivo het volgende:
In London is er een stylepolice met andere normen:
Wil ik ook wel sinds ik heb gehoord dat m'n voorouders uit Rotsterhaule komen. Stiekem blijk ik dus ook van Friesche afkomst te zijn en ben ik na 29 jaar eindelijk thuisquote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ik wil wel tape met de friesche vlag erop
maar het is zwarte geworden adhv de tip van eentwee
Captain fabulous en patroon thanks voor de tip ik ga het proberen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Precies. Leg het karton dan wel op een verhoging en zet je benen op een krukje.
Een passend zadel voorkomt niet alleen zitklachten maar hierdoor kan ook je beenspier beter zijn krachten kwijt.
zag het zadel staan in Fiets ( blad). schijnt dat er zo min mogelijk druk op je botjes komt advies prijs is 200 maar een duitsewinkel had hem al voor 140 ofzo zag ik.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
dat selle italia zadel zag er cool uit, maar dan moeten je zitbotjes wel precies erop passen, of het zit heel kut denk ik...
Is het ook. Ik ben met m'n vriendin bezig een paar oude racefietsen aan het opknappen zodat we lekker hip Groningen onveilig kunnen makenquote:
haha dat wil ik zien maak ze flink opvallendquote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is het ook. Ik ben met m'n vriendin bezig een paar oude racefietsen aan het opknappen zodat we lekker hip Groningen onveilig kunnen maken
's avonds lekker rondjes scheuren
Alleen als 't lekker weer is heur.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:53 schreef Tommeke het volgende:
Hahaha Kaas, god die je bent, jij vouwt de boord van je broekje ook altijd om
Vastlijmen met een drupje superlijm onderaan. Even aandrukken met de punt van de schaar ander zit je vinger vast aan je stuurbocht.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:02 schreef eentwee het volgende:
Ziet er erg netjes uit inderdaad. Alleen wat doe je nu precies met dat afgeknipte puntje?
Heb je dan nog wel een volledig strakke tan-lijn?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Alleen als 't lekker weer is heur.
Nee, moet dat dan?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je dan nog wel een volledig strakke tan-lijn?
Je zit daar als Fries wel wat op een eilandje, op Appelscha na spreekt volgens mij niks daar Friesquote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:44 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wil ik ook wel sinds ik heb gehoord dat m'n voorouders uit Rotsterhaule komen. Stiekem blijk ik dus ook van Friesche afkomst te zijn en ben ik na 29 jaar eindelijk thuis
Jazeker. Al kun je dat misschien wel wegstrepen tegen dat kekke omgevouwen broekje. Zou het even aan Patroon vragen.quote:
Heb al een singlespeed racefietsje. Die heb ik redelijk origineel omdat het m'n eerste racefiets was. Ben nu bezig met een ATB, die gaat wel lekker opvallend worden. Als die klaar is maak ik van een andere oude racefiets ook een opvallend apparaatquote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:02 schreef mytec het volgende:
[..]
haha dat wil ik zien maak ze flink opvallend
Gouden tip! Ga ik proberen/doen!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:46 schreef kaasplankje het volgende:
@Patroon:
Stuurlint is het mooiste afgewerkt met zonder tape zichtbaar De kleur maakt dan niet uit want je ziet er toch niks van. Je gaat als volgt te werk:
Bij de stuurpen wikkel je tape om je stuur (zeg ongeveer 4cm breed) op een paar cm afstand van de stuurnok; dus onder het toekomstige stuurlint. Je wikkelt je stuurlintje tot voorbij het tape wat je gewikkeld hebt. Dan knip je het diagonaal af met een schaar en knip je het puntje een klein beetje af.
Je wikkelt het stuurlintje een paar wikkels af en lijmt met secondelijm het stuurlint op de tape vast. Het afgeknipte puntje lijm je vast op het stuurlint als laatste, waarbij het puntje onderaan het stuur (dus uit het zicht) moet uitkomen.
[ afbeelding ]
Maar welk doel dient dat? Je kunt het stuurlint toch ook zo schuin afknippen dat de rand precies rechtloopt en er geen stukjes stuur onbedekt blijven?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vastlijmen met een drupje superlijm onderaan. Even aandrukken met de punt van de schaar ander zit je vinger vast aan je stuurbocht.
Ja dat bedoel ik ook, of ik snap niet wat jij bedoelt.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:34 schreef eentwee het volgende:
[..]
Maar welk doel dient dat? Je kunt het stuurlint toch ook zo schuin afknippen dat de rand precies rechtloopt en er geen stukjes stuur onbedekt blijven?
Dat klinkt alsof je een stukje van het stuurlint afknipt dat je er later weer op/tegenaan plakt..quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:46 schreef kaasplankje het volgende:
...
Je wikkelt het stuurlintje een paar wikkels af en lijmt met secondelijm het stuurlint op de tape vast. Het afgeknipte puntje lijm je vast op het stuurlint als laatste, waarbij het puntje onderaan het stuur (dus uit het zicht) moet uitkomen.
Zo heb je geen stukje tape op het einde.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:34 schreef eentwee het volgende:
[..]
Maar welk doel dient dat? Je kunt het stuurlint toch ook zo schuin afknippen dat de rand precies rechtloopt en er geen stukjes stuur onbedekt blijven?
Daar hang ik altijd mijn was aan opquote:
Niet slecht voor de eerste keer!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo heb je geen stukje tape op het einde.
Voor het eerst zelf een stuurlintje getaped. De andere kant moet nog maar ik heb zo een feestje.
Ben zeer tevreden voor mijn 1e keer, het zit er zeer strak omheen. Het lijkt wat boller te staan doordat er van die demping stukjes schuim van Specialized onder zitten.
Kaasplankje bedankt voor de tip!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt. Onder de shifter kon achteraf idd beter, te dik over elkaar. Rond de shifter een paar keer opnieuw gedaan totdat ik tevreden was. Bovenste stuk ook iets minder dik op elkaar. Krijg er vanzelf handigheid in. Blij dat ik het zelf heb gedaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niet slecht voor de eerste keer!
Ik zie wel dat het stuurlint iets bobbelig is, dat komt omdat je het niet goed op elkaar hebt laten aansluiten. ook zijn de wikkels niet overal even breed en evenwijdig aan elkaar. Als je de andere kant gaat wikkelen en je bent niet tevreden, dan kan je gewoon weer afwikkelen en overnieuw beginnen. Tenzij je het al afgeknipt hebt.
Check dus voor je afknipt altijd goed of je tevreden bent. Vooral ook onder de STI want daar heb je nogal eens een gaatje.
Op een recht stuk stuurbocht pak je met de plakrand precies de helft stuurlint en de helft stuurbocht Of iets minder maar dat hangt van je stuurlint af. De plakrand moet wel op het stuur, grotendeels. In de ronde stukken bocht lukt dat niet, en moet je een beetje smokkelen. Je moet het goed strak trekken maar dat heb je volgens mij wel gedaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedankt. Onder de shifter kon achteraf idd beter, te dik over elkaar. Rond de shifter een paar keer opnieuw gedaan totdat ik tevreden was. Bovenste stuk ook iets minder dik op elkaar. Krijg er vanzelf handigheid in. Blij dat ik het zelf heb gedaan.
Moet je de plankrand steeds weer op het stuur doen? Of overlapt dat het lint? Onder de shifter overlapte de plankrand het lint, daarna deed ik alleen het smalle plakloze stukje over het lint (dit vond ik ook mooier)
Neem maar een lintje mee met Pasen. Dan doe ik 't wel.quote:
Ja zo heb ik het gedaan, ook zo veel mogelijk helft plakrand op stuur en op het lint, maar af en toe, zoals je zei werd het ene stukje iets breder dan de anderquote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Op een recht stuk stuurbocht pak je met de plakrand precies de helft stuurlint en de helft stuurbocht Of iets minder maar dat hangt van je stuurlint af. De plakrand moet wel op het stuur, grotendeels. In de ronde stukken bocht lukt dat niet, en moet je een beetje smokkelen. Je moet het goed strak trekken maar dat heb je volgens mij wel gedaan.
Oke, ik doe zulke dingen liever zelf. Weet ik zeker dat het gebeurd zoals ik het wil. Heb veel te veel oog voor detail, tot vermoeiends/autistische toe.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:05 schreef Oksel het volgende:
Niet netjes. Niet het geduld / type voor. Mijn fiets is sowieso niet echt soignee, door m'n witte zadel die aan 't verslijten is.
[ afbeelding ]
Leukhondje!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:08 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Het is weekend! Bier en nootjes.
ik zat er ook over na te denken, alleen een goeie is volgens mij niet goedkoop euro of 250 minimaal dacht ik. Binnenkort airport eelde met ryanair lijkt het mij ook ideal ff fietsen op mallorca een weekje.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:15 schreef JohnDDD het volgende:
Wie heeft hier een fietskoffer? Ik zit erover te denken om vaker mijn fiets mee te kunnen nemen zonder schade voor de fiets....(bovendien kan het met fietskoffer in treinen e.d. meestal gratis) Graag meningen! Je kunt ze ook huren, maar als investering lijkt het me niet slecht!
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:24 schreef mytec het volgende:
[..]
ik zat er ook over na te denken, alleen een goeie is volgens mij niet goedkoop euro of 250 minimaal dacht ik. Binnenkort airport eelde met ryanair lijkt het mij ook ideal ff fietsen op mallorca een weekje.
Mallorca is zo ongeveer het fietsmekka van de profs. Inderdaad heuvel/bergachtig maar er zijn ook genoeg vlakke tochtjes te maken. Vaak lekker weer. Goed eten. Ideale fietsbestemmingquote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:28 schreef JohnDDD het volgende:
[..]Kun je daar een beetje leuk fietsen op Mallorca? Heuvelachtig?
Ik denk wel dat je alsnog de fietscharge (van 40 euro per vlucht) moet betalen als je een fietskoffer hebt, of toch niet? Kun je hem dan inchecken als "oversized" luggage?
Die koffers zijn idd minimaal 250 euro, aan de andere kant, als je met de trein reist bespaar je je de kosten voor de fiets, en je kunt je fiets veel makkelijker overal mee naar toe nemen.
Ik ga er 30 mei heen maar ik ga daar een fiets huren ik heb al een verhuur bedrijf gevonden. Of een cervelo met dura ace of een duits merk dat ik niet ken full carbon met ultegra DI2.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mallorca is zo ongeveer het fietsmekka van de profs. Inderdaad heuvel/bergachtig maar er zijn ook genoeg vlakke tochtjes te maken. Vaak lekker weer. Goed eten. Ideale fietsbestemming
Zou dit echt zijn? Ik was 'm al tegengekomen hier in het topic geloof ik, maar weet niet of ik dit moet geloven...als het waar is, zal ik eens kijken of die gast niet voor een tientje mijn fiets wil schoonmakenquote:
Op een gegeven moment zegt hij toch zoiets van: "Als ik niet meer hoefde te werken, zou ik alleen maar fietsen".quote:
bij dat stuk over klaarkomen lag ik me kapot. Die gast lijkt trouwens op anton gleuf uit Ko de boswachter.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:59 schreef cafca het volgende:
Ik dacht eerst: "Ik hou van fietsen, als ik niet zou hoeven werken zou ik alleen maar fietsen, wil zoveel mogelijk fietsen hebben....", op zich niet zo heel raar......
Maar dat klaarkomen op de fiets, dan begint toch wel een beetje vreemd te worden.
Te duur idd. Voor 975 koop je nieuwe fietsen met 105 of ultegra.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:34 schreef Reintji het volgende:
Klein lurkers vraagje aan de cracks;
Wat is een schappelijke prijs voor een Koga Roadwinner 105 2010? Zeer weinig km's, toe-clips er nog op. Vraagprijs vind ik persoonlijk met 975 wat aan de hoge kant. Voor 899/999 heb je een nieuwe Kimera Tiagra triple.
Je zou ook zo'n doos kunnen bestellen waarmee Rose de fietsen verzend. Wel een flinke maat though, weet niet hoe vliegmaatschappijen daar mee omgaan?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:15 schreef JohnDDD het volgende:
Wie heeft hier een fietskoffer? Ik zit erover te denken om vaker mijn fiets mee te kunnen nemen zonder schade voor de fiets....(bovendien kan het met fietskoffer in treinen e.d. meestal gratis) Graag meningen! Je kunt ze ook huren, maar als investering lijkt het me niet slecht!
Zat zelf aan 550~600 te denken. Best schappelijk toch?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Te duur idd. Voor 975 koop je nieuwe fietsen met 105 of ultegra.
Lijkt me ook, al is dat moeilijk te zeggen zonder de fiets te zien.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:11 schreef Reintji het volgende:
[..]
Zat zelf aan 550~600 te denken. Best schappelijk toch?
Volgens de adverteerder in showroom conditie, zou ongeveer 800km op gefietst zijn. Maar goed, je koopt natuurlijk niet bij een dealer.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lijkt me ook, al is dat moeilijk te zeggen zonder de fiets te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Reintji op 17-03-2012 10:53:59 ]
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 12:05 schreef Oksel het volgende:
Je kan ook gewoon wat harder skeeleren, dan koelt de wind je hoofd.
Probeer dat met mijn helm en je krijgt een hard aanval, veelste weinig ventilatie maar ja het geld was op toen ik de helm nodig had..quote:
de bell solar is maar 35 euro, net 10km geskate en t is een heerlijk dingquote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:24 schreef mytec het volgende:
[..]
Probeer dat met mijn helm en je krijgt een hard aanval, veelste weinig ventilatie maar ja het geld was op toen ik de helm nodig had..
volgens mij heb ik die nu ;-) begrijp me niet verkeerd het is een prima helm ook voor in de zomer. Maar bij 25-30 graden wordt hij na een tijdje bloedheet. komt mss ook omdat ik een donkere kleur heb.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:51 schreef hugsy33 het volgende:
Oké thx, ik raak snel oververhit dus met alleen snel skaten red ik het niet
[..]
de bell solar is maar 35 euro, net 10km geskate en t is een heerlijk ding
ja dat kan ik me voorstellen, maar voor 35euro zit je natuurlijk ook niet op de eerste rijquote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:08 schreef mytec het volgende:
[..]
volgens mij heb ik die nu ;-) begrijp me niet verkeerd het is een prima helm ook voor in de zomer. Maar bij 25-30 graden wordt hij na een tijdje bloedheet. komt mss ook omdat ik een donkere kleur heb.
Ja ik hem wel eens gratis een doos gehad van een fietsenmaker, mijn fiets is toch goed overgekomen. Had er in 3 talen waarschuwingen opgeplakt dat er kwetsbaar materiaal in zat. Toch is dat heel wat lastiger te handelen dan zo'n fietskoffer. Het grote voordeel van een fietskoffer is wel dat je de koffer gewoon vanaf het vliegveld mee kunt nemen de trein of bus in om deze vervolgens aangekomen op de plek waar je logeert in elkaar te zetten.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je zou ook zo'n doos kunnen bestellen waarmee Rose de fietsen verzend. Wel een flinke maat though, weet niet hoe vliegmaatschappijen daar mee omgaan?
Prijs is dan wel een stuk vriendelijker @ 30 euro. Dingen zijn vrij stevig, kun je zeker wel een paar keer gebruiken.
Jep, wij hebben ook lekker gereden! Samen met nog een andere fietsmaat van No-P gefietst, en lekker weertje op de koop toe. Nu zitten we in huize Gripper, koolhydraten weer aangevuld met een grote bak lasagne, gps spullen uitgezocht, en we vinden het weer acceptabel genoeg om morgen te gaan rijden. Dus de wekker staat om half 6, en dan naar Maastricht....quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:57 schreef eentwee het volgende:
Vandaag Joop Zoetemelk Classic gereden, wel aardig tochtje op zich. Leuk om weer eens ergens anders te rijden maar elke keer die open velden en wind zou ik chagrijnig van wordenHet weer viel mee, nog behoorlijk wat zon gezien en gelukkig de hele rit droog gehouden
Had de eerste 2,5-3 uur last van mijn maag, geen idee hoe dat kwam. Leek net of mijn ontbijt helemaal niet gebruikt werd, gevoel van een steen in de maag en toch honger. Maar het werd langzaam weer beter en na de appeltaart nergens meer last van
Heb Gripper en No-P nog gespot, waren wat aan het warmrijden voor de 300
Morgen nog in Limburg (water)fietsen?
Dan zie ik jullie morgenochtend. Let wel op, het is koopzondag. Dus betaalde parkeerplaatsen moeten ook betaald worden (aan de rand van de stad vindt je zat gratis parkeerplaatsen, gewoon laatste stukkie fietsen).quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:03 schreef Gripper het volgende:
Nu zitten we in huize Gripper, koolhydraten weer aangevuld met een grote bak lasagne, gps spullen uitgezocht, en we vinden het weer acceptabel genoeg om morgen te gaan rijden. Dus de wekker staat om half 6, en dan naar Maastricht....
Iets terug kantelen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:06 schreef Patroon het volgende:
@eentwee ik had de onderkant van mijn stuur horizontaal maar nu bleek vandaag toch mijn stuur teveel naar voren gekanteld. Dit reed niet lekker met de handen op de remmen. Dus stuur iets omhoog gekanteld, maar nu zitten mijn shifters te hoog. Kan de hendels niet meer verschuiven en tape vastgeplakt. Heb je nog een tip of nieuw lintje halen?
Dan loopt het boven de shifters teveel af en krijg je zo'n knik boven de shifters wat niet lekker zit.quote:
Vet, als bestuurder of als naviagator?quote:Op zondag 18 maart 2012 11:13 schreef Oksel het volgende:
Vandaag niet gefietst, vannacht tot 6 uur een klassieke-volvo-rally gereden.. afgelopen 4 keer meegedaan, 1e keer 5e, 2e keer 3e, laatste 2x gewonnen (doen vaak 40-50 man mee, waaronder 'echte' rally rijders..).
Kortom; niet gefietst.
Leuk, hij rijd op lpg zie ik? Enne 4 ton op de teller wow!quote:Op zondag 18 maart 2012 11:50 schreef Oksel het volgende:
Hier, een verjaardagsfilmpje van m'n pa's Volvo: (ze werd 40, de oude dame)
Was bij een rally paar jaar geleden.
Ik heb er een, ooit gekocht bij Rose Versand. Het hengsel aan de bovenkant is bij de 1e vlucht al naar de filisteijnen gegaan maar voor de rest houdt ie het prima vol en is goed rijbaar.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:15 schreef JohnDDD het volgende:
Wie heeft hier een fietskoffer? Ik zit erover te denken om vaker mijn fiets mee te kunnen nemen zonder schade voor de fiets....(bovendien kan het met fietskoffer in treinen e.d. meestal gratis) Graag meningen! Je kunt ze ook huren, maar als investering lijkt het me niet slecht!
Ervaring genoeg met de podium die is voor mij perfect alleen heb ik blauwe plekken op de binnenkant van mijn benen omdat het zadel iets te breed aan de voorkant is. Ik heb ook die kortere uitgeprobeerd en dat werkte bij mij ook goed. Gewoon eens een testzadel aanvragen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:14 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb nog steeds last van zadelpijn. Iemand tips?
Afstelling van mijn fiets is in orde, dit heb ik door twee specialisten laten doen. Kleding is goed. Ook diverse testzadels geprobeerd, nog steeds geen lekker gevoel. Nu kijk ik naar zoiets:
http://ismzadel.nl/conten(...)abel_racezadel!.html
Commercieel vrij goed in orde, maar iemand hier ook daadwerkelijk ervaring mee?
Andere tips ook welkom.
Dat maakt niet uit je betaald apart voor je fiets per retourvlucht. Dan maakt het niet uit hoe zwaar je koffer is. Ik neem mijn koffer elk jaar mee als ik naar het buitenland ga.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:38 schreef JohnDDD het volgende:
http://www.rose.nl/artikel/rose-travel-box-v/aid:472876
Mooi prijsje! 189,95!
Wel al 12 kilo van zichzelf. Beetje een rotgewicht omdat 20 kg vaak de limiet is bij airlines, vrees dat ik er net overheen zou gaan...
Is het geen optie om het stuurlint half af te wikkelen en de shifters opnieuw te positioneren?quote:Op zondag 18 maart 2012 01:05 schreef Patroon het volgende:
[..]Dan loopt het boven de shifters teveel af en krijg je zo'n knik boven de shifters wat niet lekker zit.
Heb de shifters gewoon te hoog gemonteerd..
Alleen hoeven die niet 300km te fietsen over 3 wekenquote:Op zondag 18 maart 2012 12:09 schreef dop het volgende:
goed excuus om een keer niet te fietsen hoor oksel
zeker als je de slappe smoezen van de gemiddelde recreant hier leest
(nat , koud, pijn in me teen)
Het moet zowiezo op karakter, zeker de laatste 100km. Wat is je basis tot nu toe vanaf januari?quote:Op zondag 18 maart 2012 12:37 schreef Oksel het volgende:
Ik heb niet echt het idee dat het wat uitmaakt of ik nu veel of weinig train voor zo'n 300km. Kapot ga ik toch wel. Denk niet dat de paar keer meer / minder het verschil uitmaakt tussen wel / niet halen.
Had je wel een triple?quote:
De SWIFT-bult?quote:Op zondag 18 maart 2012 13:27 schreef 81Renrew het volgende:
Voor degenen die gisteren de joop zoetemelk classis hebben gereden, iemand enig idee wat voor een stijgingspercentage dat bultje op het einde had?
Weet jij, of een ander hoe je gemakkelijk de shifters op gelijke hoogte kunt doen?quote:
Met een slechte basis moet het natuurlijk eerder op karakter.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het moet zowiezo op karakter, zeker de laatste 100km. Wat is je basis tot nu toe vanaf januari?
Ik monteer ze als het stuur eraf is door de rechte onderkanten van de bocht vlak op een werkbank/tafel te leggen. Als het stuur al op de fiets zit kan je ook een duimstok of een lineaal oid langs de onderkant leggen.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:09 schreef Patroon het volgende:
Ja al met waterpas geprobeerd maar dan moet de fiets ook waterpas staan...
Ja snap het. Bij mij scheelt het nogal een stuk tussen de duimstok en de onderkant remhendel. Heb je een compact, rond of anatomic stuur? Ik heb een PLT Anatomicquote:Op zondag 18 maart 2012 14:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik monteer ze als het stuur eraf is door de rechte onderkanten van de bocht vlak op een werkbank/tafel te leggen. Als het stuur al op de fiets zit kan je ook een duimstok of een lineaal oid langs de onderkant leggen.
De onderkant van de remschakelgreep zit bij mij dan 2/3mm hoger dan de linaal/duimstok of als het stuur eraf is de tafel/werkbank snappie?
Van de fietsenmaker waar ik werkte moesten wij de onderkant remschakelgreep gelijk met de onderkant van de stuurbocht monteren. Ik heb ze zelf het liefst iets hoger maar dat is persoonlijk. Ik heb een ronde gewone klassieke bocht. 3T rotundo pro.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja snap het. Bij mij scheelt het nogal een stuk tussen de duimstok en de onderkant remhendel. Heb je een compact, rond of anatomic stuur? Ik heb een PLT Anatomic
Mee eens. Je hebt nog een paar kansen om lange afstanden te trainen. In de week vooraf kan je beter wat rustig aan doen.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:08 schreef eentwee het volgende:
Met een slechte basis moet het natuurlijk eerder op karakter.Ik merk dat het toch wel behoorlijk wat uitmaakt voor 150+ km ritten of je al een paar 100+ km ritten hebt gereden. Ik neem aan dat dat ook nog geldt voor langere ritten. Je krijgt natuurlijk ook te maken met allerlei andere lichamelijk klachten (zitvlak, nek, rug e.d.) waar meer uren op fiets voor helpt.
Ik heb nog even na gekeken maar had de remgrepen zo'n 4 mm boven de lineaal. Lijkt mij goed zo.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Van de fietsenmaker waar ik werkte moesten wij de onderkant remschakelgreep gelijk met de onderkant van de stuurbocht monteren. Ik heb ze zelf het liefst iets hoger maar dat is persoonlijk. Ik heb een ronde gewone klassieke bocht. 3T rotundo pro.
Met een rolmaat van het uiteinde van het stuur tot aan onderkant shifters meten is zuiverder dan met een waterpas. En voor je gaat tapen eerst zeker weten dat dit de positie dan ook is die het beste aanvoelt voor dat moment.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Weet jij, of een ander hoe je gemakkelijk de shifters op gelijke hoogte kunt doen?
klopt, dit is inderdaad de meest gangbare (en meest makkelijke manier) van monteren van remgrepen. Hoger zetten is altijd een optie, maar dan blijft dit het uitgang punt en meet je vanaf deze lijn naar boven..quote:Op zondag 18 maart 2012 14:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Van de fietsenmaker waar ik werkte moesten wij de onderkant remschakelgreep gelijk met de onderkant van de stuurbocht monteren. Ik heb ze zelf het liefst iets hoger maar dat is persoonlijk. Ik heb een ronde gewone klassieke bocht. 3T rotundo pro.
Dankje, uiteindelijk zoals Kaasplankje en jij zei gedaan, zitten nu goed. Die laatste tip had ik wel gedaan maar achteraf had ik het stuur teveel naar voren gekanteld, toen ik dit moest corrigeren kwamen de shifters te hoog. Leer momentjequote:Op zondag 18 maart 2012 15:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Met een rolmaat van het uiteinde van het stuur tot aan onderkant shifters meten is zuiverder dan met een waterpas. En voor je gaat tapen eerst zeker weten dat dit de positie dan ook is die het beste aanvoelt voor dat moment.
Dus je betaalt alsnog 80 euro per retourvlucht voor je fiets? Weet je zeker dat hij niet kan worden ingecheckt als normale bagage? Waarom eigenlijk niet? Het is toch in feite geen fiets maar een "koffer met buitengewone afmetingen" waar toevallig een fiets in zit?quote:Op zondag 18 maart 2012 12:12 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit je betaald apart voor je fiets per retourvlucht. Dan maakt het niet uit hoe zwaar je koffer is. Ik neem mijn koffer elk jaar mee als ik naar het buitenland ga.
Ja, dat is duur hoor.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:04 schreef JohnDDD het volgende:
Dus je betaalt alsnog 80 euro per retourvlucht voor je fiets? Weet je zeker dat hij niet kan worden ingecheckt als normale bagage? Waarom eigenlijk niet? Het is toch in feite geen fiets maar een "koffer met buitengewone afmetingen" waar toevallig een fiets in zit?
Lol, als je gaat fietsen om te eten fiets je toch lekker naar de supermarkt. Wat verwacht je dan voor 5 euro? Neem lekker je eigen gesnaai mee en wees dankbaar voor alle vrijwilligers die de tocht organiseren.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:10 schreef the_critic het volgende:
ik heb 2wkn geleden in veenendaal, en gister in scherpenzeel een tourtocht gereden. Beiden bijna 5euro betaald.. nog geen banaan voor gekregen! Gewoon echt betalen, om een gepijlde route te mogen rijden.. belachelijk!
Ik weet van tourtochten zoals hel van twente, staan ze om de zoveel km kleine bounty uit te delen, later weer bananen en sportdrank, weer elders krentebollen.. Ik bedoel.. ik wil best betalen, maar dan wil ik wel ook een klein beetje verzorging. Ik snap dat verenigingen dit soort dingen doen om hun kas te spekken, en dat mag ook zeker... maar dit vind ik wel heel erg magertjes
Tsja, vijf euro.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:10 schreef the_critic het volgende:
ik heb 2wkn geleden in veenendaal, en gister in scherpenzeel een tourtocht gereden. Beiden bijna 5euro betaald.. nog geen banaan voor gekregen! Gewoon echt betalen, om een gepijlde route te mogen rijden.. belachelijk!
Ik weet van tourtochten zoals hel van twente, staan ze om de zoveel km kleine bounty uit te delen, later weer bananen en sportdrank, weer elders krentebollen.. Ik bedoel.. ik wil best betalen, maar dan wil ik wel ook een klein beetje verzorging. Ik snap dat verenigingen dit soort dingen doen om hun kas te spekken, en dat mag ook zeker... maar dit vind ik wel heel erg magertjes
Ik heb ook echt mijn eten wel bij me hoor.. verwacht ook geen bijzonderheden. Maar 5 euro voor een gepijlde route, vind het zelf nogal duur betaald dan... Maar heej, ieder zijn meningquote:Op zondag 18 maart 2012 19:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lol, als je gaat fietsen om te eten fiets je toch lekker naar de supermarkt. Wat verwacht je dan voor 5 euro? Neem lekker je eigen gesnaai mee en wees dankbaar voor alle vrijwilligers die de tocht organiseren.
Glas achter glas vind ik eigenlijk niet mooi, maar geslepen gekleurde lenzen hebben weer het nadeel dat lenzen niet inwisselbaar zijn.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:39 schreef kiekjesdief het volgende:
ja veel geld maar ik ben blij dat ik het er aan kan uitgeven. Ik wilde zo'n bril met glazen op sterkte achter de gekleurde lenzen, liefst verwisselbaar. Zag dat er nu meerdere fabrikanten zijn die dat aanbieden.
In najaar een mooie strandfiets er bij.
Glas achter glas vind ik ook niks. Is lenzen achter de bril niet iets?quote:Op zondag 18 maart 2012 19:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Glas achter glas vind ik eigenlijk niet mooi, maar geslepen gekleurde lenzen hebben weer het nadeel dat lenzen niet inwisselbaar zijn.
Zat te denken aan www.x-kross.nl.
Ben niet zo van de lenzen. Gepiel in mijn ogen vind ik niks.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Glas achter glas vind ik ook niks. Is lenzen achter de bril niet iets?
Nee dat is het niet, en je wilt toch ook niet dat dat buitenmodelletje koffer ergens onderin het bagageruim gesmeten wordt? Het wordt ook als bagage met bijzondere afmetingen behandeld en het voordeel is dat je ook nog je normale bagage mee kunt nemen. Want alle bagage tezamen kom je al gauw in een overgewicht, en dat is vreselijk duur. Dus voor 80 euro je fiets vervoeren lijkt me allleszins redelijk (als je naar een ander continent vliegt......)quote:Op zondag 18 maart 2012 19:04 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dus je betaalt alsnog 80 euro per retourvlucht voor je fiets? Weet je zeker dat hij niet kan worden ingecheckt als normale bagage? Waarom eigenlijk niet? Het is toch in feite geen fiets maar een "koffer met buitengewone afmetingen" waar toevallig een fiets in zit?
Je bedoelt al die blauw-witte ANWB borden....................quote:Op zondag 18 maart 2012 19:14 schreef kaasplankje het volgende:
Komen jullie deze zomer de kaasplank classic fietsen? Slechts 35 Euro inschrijven voor een prachtige uigepijlde route door de randstad.
Respect!quote:Op zondag 18 maart 2012 20:26 schreef No-P het volgende:
Zo. Zaterdag de Joop Zoetemelk Classic. Leuk om een keer in een ander deel van NL te fietsen, leuke stukken langs het water en lelijke stukken door de dorpen.
Nu net terug van de 200 van Ivo die Gripper en ik meededen. Hebben lekker rustig aan gedaan. Het was een erg mooie route, leuke klimmetjes op het begin door de Ardennen en de Eifel, maar niet zo stijl of lang waardoor het erg goed te doen was. In een afdaling nog wel even de 70 aan kunnen tikken. Daarna een mooie lange weg door het bos en toen was het over met de heuvels na 115km. Laatste 85 stuk was alleen nog maar glooiend/vlak. Weer was erg goed, op de laatste 10km na. Toen hebben we helaas wat regen gehad. Uiteindelijk, met iets om fietsen, 210 op de teller. Gelukkig geen vreemde pijntjes, of materiaalpech.
Nice, goed gereden dus. Was de route goed te vinden?quote:Op zondag 18 maart 2012 20:26 schreef No-P het volgende:
Zo. Zaterdag de Joop Zoetemelk Classic. Leuk om een keer in een ander deel van NL te fietsen, leuke stukken langs het water en lelijke stukken door de dorpen.
Nu net terug van de 200 van Ivo die Gripper en ik meededen. Hebben lekker rustig aan gedaan. Het was een erg mooie route, leuke klimmetjes op het begin door de Ardennen en de Eifel, maar niet zo stijl of lang waardoor het erg goed te doen was. In een afdaling nog wel even de 70 aan kunnen tikken. Daarna een mooie lange weg door het bos en toen was het over met de heuvels na 115km. Laatste 85 stuk was alleen nog maar glooiend/vlak. Weer was erg goed, op de laatste 10km na. Toen hebben we helaas wat regen gehad. Uiteindelijk, met iets om fietsen, 210 op de teller. Gelukkig geen vreemde pijntjes, of materiaalpech.
Met GPS was het goed te doen. Alleen de lijn die we volgden op het apparaat was paars en was niet goed te zien. Volgende keer die lijn even van te voren een andere kleur geven.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nice, goed gereden dus. Was de route goed te vinden?
7 April? Dan rij ik een kuttijdrit in Friesland. Soort traditiequote:Op zondag 18 maart 2012 14:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mee eens. Je hebt nog een paar kansen om lange afstanden te trainen. In de week vooraf kan je beter wat rustig aan doen.
Ik heb de dag ervoor nog wat te knallen in Eindhoven, misschien gaat Tommeke er ook wel heen?
65km dus dat gaat nog wel.
wordt de weg dan wel afgezet bij de kaasplank classic ;-)? want het lijkt me nogal druk in de randstad:Pquote:Op zondag 18 maart 2012 22:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
7 April? Dan rij ik een kuttijdrit in Friesland. Soort traditie
Wat voor koers is er dan?
Ik had vandaag een trainingsklassieker. Klinkt mooi, maar het betekent de laatste 35km met de kramp in je poten rondrazen.
Ben nu helemaal kapot.
De kaasplank classic lijkt me wel een mooie om te rijden
Inderdaad, ziet er goed uit!quote:Op maandag 19 maart 2012 08:33 schreef Blik het volgende:
Het wordt mooi weer de komende week![]()
Komend weekend maar eens een dtc-tochtje rijden
Op de één of andere manier merk ik dat ik met mijn basisconditie toch goed een 75 of 80 aan kan ook zonder enige training...quote:Op maandag 19 maart 2012 08:56 schreef Blik het volgende:
Ik ga maar eens 75 km doen. Maximale afstand tot nu toe is 50 km geweest. Dus 75 km is een mooie uitdaging
Dat heb ik ook wel. Conditioneel gaat het makkelijk, maar als ik van 50 naar 75 naar 100+ ga merk ik dat de eerste keer vooral aan de pijntjes. Last van de rug, het zadel, polsen.. Als ik daarna weer zo'n lange afstand maak gaat het gelijk al een stuk beter.quote:Op maandag 19 maart 2012 08:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Op de één of andere manier merk ik dat ik met mijn basisconditie toch goed een 75 of 80 aan kan ook zonder enige training...
Maar misschien telt het ook wel dat ik op Sardinië vorige maand op een oude mountainbike vier dagen achter elkaar 50-60 km heb gedaan, dat staat al snel gelijk aan 80 of 90 op de racefiets gok ik zo.
Was inderdaad een lekker weekendje! We zaten zaterdagavond de weersvoorspellingen te bekijken, en het zag er niet zo heel best uit. Toch de gok gewaagd, en dat is gelukkig goed uitgepakt. 's ochtends was het nog erg koud in de Ardennen, 's middags zowaar ook zon erbij, en dat natregenen aan het einde kon hooguit de 9 in een 8,5 veranderen. Topdag, en Ivo organiseert mooie tochten over mooie wegen! Met GPS is alles subliem te volgen.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:26 schreef No-P het volgende:
Zo. Zaterdag de Joop Zoetemelk Classic. Leuk om een keer in een ander deel van NL te fietsen, leuke stukken langs het water en lelijke stukken door de dorpen.
Nu net terug van de 200 van Ivo die Gripper en ik meededen. Hebben lekker rustig aan gedaan. Het was een erg mooie route, leuke klimmetjes op het begin door de Ardennen en de Eifel, maar niet zo stijl of lang waardoor het erg goed te doen was. In een afdaling nog wel even de 70 aan kunnen tikken. Daarna een mooie lange weg door het bos en toen was het over met de heuvels na 115km. Laatste 85 stuk was alleen nog maar glooiend/vlak. Weer was erg goed, op de laatste 10km na. Toen hebben we helaas wat regen gehad. Uiteindelijk, met iets om fietsen, 210 op de teller. Gelukkig geen vreemde pijntjes, of materiaalpech.
Elke 2e dag sport, dat kan hardlopen, racefietsen of ATB'en zijn. 2 weken geleden nog 105km op de ATB, zomermarathon, daar deed ik 5,5 uur over. Op de racefiets is dat al 150km.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het moet zowiezo op karakter, zeker de laatste 100km. Wat is je basis tot nu toe vanaf januari?
[..]
Die 300 lukt jou best Oksel, gewoon niet te hard van stapel gaan. We stonden op de parkeerplaats naast een gast op een tijdritfiets, en die vond het wel erg ambitieus dat we gemiddeld 25 gingen rijden. "Dat lukt jullie nooit hier in de Ardennen, veel te snel, pas op dat je je niet in het eerste uur opblaast"quote:Op maandag 19 maart 2012 09:35 schreef Oksel het volgende:
[..]
Elke 2e dag sport, dat kan hardlopen, racefietsen of ATB'en zijn. 2 weken geleden nog 105km op de ATB, zomermarathon, daar deed ik 5,5 uur over. Op de racefiets is dat al 150km.
Ik ook wel, maar ik weet niet of mijn zwangere vriendin daar ook zo over denktquote:Op maandag 19 maart 2012 08:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Op de één of andere manier merk ik dat ik met mijn basisconditie toch goed een 75 of 80 aan kan ook zonder enige training...
Maar misschien telt het ook wel dat ik op Sardinië vorige maand op een oude mountainbike vier dagen achter elkaar 50-60 km heb gedaan, dat staat al snel gelijk aan 80 of 90 op de racefiets gok ik zo.
Je moet ook niet te langzaam rijden, daar wordt ´t alleen maar zwaarder van. Zeker in die heuvelzones.quote:Op maandag 19 maart 2012 09:59 schreef Gripper het volgende:
Die 300 lukt jou best Oksel, gewoon niet te hard van stapel gaan. We stonden op de parkeerplaats naast een gast op een tijdritfiets, en die vond het wel erg ambitieus dat we gemiddeld 25 gingen rijden. "Dat lukt jullie nooit hier in de Ardennen, veel te snel, pas op dat je je niet in het eerste uur opblaast"
Uiteindelijk terug met 25,6 / u gemiddeld (10 uur nog wat onderweg waarvan 8:15 pure fietstijd, en alles in D1 met een hartslag van gemiddeld 142, voor de data-freaks onder ons )
Netjes hoor!! Rijd je ook heuvelop in D1? Dat zou mij in de Ardennen niet lukken vrees ik. Weer viel goed mee zo te horenquote:Op maandag 19 maart 2012 09:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die 300 lukt jou best Oksel, gewoon niet te hard van stapel gaan. We stonden op de parkeerplaats naast een gast op een tijdritfiets, en die vond het wel erg ambitieus dat we gemiddeld 25 gingen rijden. "Dat lukt jullie nooit hier in de Ardennen, veel te snel, pas op dat je je niet in het eerste uur opblaast"
Uiteindelijk terug met 25,6 / u gemiddeld (10 uur nog wat onderweg waarvan 8:15 pure fietstijd, en alles in D1 met een hartslag van gemiddeld 142, voor de data-freaks onder ons )
Hoog traptempo, niet buiten adem raken, dat is mijn doelstelling. En die 25km/h halen we. Ga je zachter dan val je om.quote:Op maandag 19 maart 2012 09:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die 300 lukt jou best Oksel, gewoon niet te hard van stapel gaan. We stonden op de parkeerplaats naast een gast op een tijdritfiets, en die vond het wel erg ambitieus dat we gemiddeld 25 gingen rijden. "Dat lukt jullie nooit hier in de Ardennen, veel te snel, pas op dat je je niet in het eerste uur opblaast"
Uiteindelijk terug met 25,6 / u gemiddeld (10 uur nog wat onderweg waarvan 8:15 pure fietstijd, en alles in D1 met een hartslag van gemiddeld 142, voor de data-freaks onder ons )
Vaak wel, we hebben echt met de rem erop gereden de eerste 100 km. Daarna een paar keer iets meer op de macht toen we doorhadden dat we m zonder problemen gingen uitfietsen. Op het eind kostten sommige klimmetjes wel wat meer moeite, dus dan kom je wel in D2quote:Op maandag 19 maart 2012 10:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Netjes hoor!! Rijd je ook heuvelop in D1? Dat zou mij in de Ardennen niet lukken vrees ik. Weer viel goed mee zo te horen
Dus nog eerste geworden ook?quote:Op maandag 19 maart 2012 10:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Jullie zaten in het gedeelte van het veld waar de kleine groepjes maximaal 5-10 minuten van elkaar af reden. Dan kom je elkaar idd nog wel vaker tegen.
Foto's van het brevet: http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/200mt2012 en op facebook
De uitslagenlijst is al online
http://www.lowlands1000.n(...)_2012_Maastricht.htm
Als de homologatielijst binnen is uit Parijs wordt deze vervangen door de homologatielijst.
Totaal aantal deelnemers was 31, dus klein groepje. Eerste paar km vanuit maastricht was het 1 grote groep, maar toen ik batterijen van de GPS moest wisselen waren we die kwijt, en even later (bij de eerste klim, die reisfietsers schakelen natuurlijk altijd meteen naar het koffiemolentje zodra er een klim opdoemt, pavlov reactie) raapten we ze allemaal weer op. Bij de controles, in een plaatselijke bakkerij, een VV kantoortje en een pannenkoekenhuis kom je elkaar wel weer tegen, maar echt in groepjes rijden was er niet bij, just No-P & me. Op het laatst een heel stuk langs het Beatrixkanaal (saai recht pad) nog 3 man opgepikt, en tijdje kop over kop gereden om de laatste restjes eruit te persen.quote:
jeroen was die gast met die triathlon fiets toch? Hoever zat ie nou voor ons, een vol uur?quote:Op maandag 19 maart 2012 11:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Jeroen was als eerste terug. Daarna 2 Belgen en een Duitse, gevolgd door Gripper en No-P.
2 van die drie die voor jullie zaten hebben zaterdag nog de 200 in Villance (Belgisch Luxemburg) gereden. Jeroen is ind de man met de triathlonfiets. Hij stopt amper op de controles, alleen een stempel en door. Dat kan in totaal makkelijk een uur opleveren.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
jeroen was die gast met die triathlon fiets toch? Hoever zat ie nou voor ons, een vol uur?![]()
Die 3 jongens die voor ons zaten zijn die gasten met wie we samen hard langs het beatrix kanaal reden, maar op 5 km voor maastricht zijn wij begonnen met uitpeddelen, en hebben we ze laten gaan. (hadden we nou maar wel meegereden, dan hadden we 5 minuten minder lang in die bui gezeten)
Da's waar ja, wij hebben nog ergens een grote rol Döner kebab zitten wegwerken + we zijn een tijdje bij die controle waar jij zat blijven hangen. Die kebabstop was een kostbaar half uurtje, maar lekker was het wel!quote:Op maandag 19 maart 2012 11:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
2 van die drie die voor jullie zaten hebben zaterdag nog de 200 in Villance (Belgisch Luxemburg) gereden. Jeroen is ind de man met de triathlonfiets. Hij stopt amper op de controles, alleen een stempel en door. Dat kan in totaal makkelijk een uur opleveren.
Is Döner Kebab verantwoordelijk fietsvoer? Ik zou over mijn nek gaan denk ik...quote:Op maandag 19 maart 2012 11:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Da's waar ja, wij hebben nog ergens een grote rol Döner kebab zitten wegwerken + we zijn een tijdje bij die controle waar jij zat blijven hangen. Die kebabstop was een kostbaar half uurtje, maar lekker was het wel!
Allicht beter dan yoghurt.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Is Döner Kebab verantwoordelijk fietsvoer? Ik zou over mijn nek gaan denk ik...
Zou dat de reden zijn dat Ivo veelal zn controles bij bakkers inricht? Kun je meteen pains au chocolat inslaanquote:Op maandag 19 maart 2012 13:45 schreef Oksel het volgende:
En kebab.. pfoef, vette hap. Niet goed eigenlijk. Suiker & carbs, geen vetten.
Mooi spul!quote:Op maandag 19 maart 2012 14:32 schreef Freddeh het volgende:
Zo, mooie Klein op Marktplaats met Dura Ace 10.
Thnx! Ik moet weer rommel inslaan.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:30 schreef marcodej het volgende:
Tip: dikke kortingen op Giro-helmen en andere fietsaccessoires bij Futurumshop.
Mooie fiets ja. Let wel op die ouderwets Amerikaanse geometrie: lange bovenbuis t.o.v. balhoofd. Eigenlijk alleen geschikt als je diep kunt zitten of korte benen hebt.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:32 schreef Freddeh het volgende:
Zo, mooie Klein op Marktplaats met Dura Ace 10.
De eerste controle is idd meestal bij een bakker. Daar willen de meeste mensen snel controleren en wat kort fourageren is dan ook handig.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zou dat de reden zijn dat Ivo veelal zn controles bij bakkers inricht? Kun je meteen pains au chocolat inslaan![]()
Ikzelf wordt altijd snel chagerijnig van al die zoete reepjesmeuk, er moet af en toe ook wat hartigs in hoor.
ik hou yoghurt altijd prima binnen, maar ik eet het ook elke morgen. laatst nog op gefietst nergens last van.quote:
leuk om te doen door de drentse bossen heen knallen ;-)quote:Op maandag 19 maart 2012 17:45 schreef kanovinnie het volgende:
Gister 70 km gemtb't in Drenthe. Route van Dwingeloo 1.5 keer gedaan en voor de rest rondom door de paden tussen de akkers door enzo gefietst. 2 andere mee (er was een snelle groep olv mij en een langzame groep)
Na 1 km na de start waren er al 4 mensen die met mij mee wilde afgehaaktMaar goed ook, want het was best pittig. Zeker voor mensen met een huur MTB en zonder ervaring
Bij transavia, KLM en Ryanair moet je de fiets tevoren aangeven en betalen. Ook al is het een koffer waar een fiets in zit.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:04 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dus je betaalt alsnog 80 euro per retourvlucht voor je fiets? Weet je zeker dat hij niet kan worden ingecheckt als normale bagage? Waarom eigenlijk niet? Het is toch in feite geen fiets maar een "koffer met buitengewone afmetingen" waar toevallig een fiets in zit?
Wilde me trouwens inschrijven voor de Rabo Tourtocht op 13 mei, blijkt dat 17 euro te kosten, "excl btw". (voor de 150km). Vind ik toch een beetje al te dol worden. Krijg je een uur massage ofzo voor dat bedrag? Dan fiets ik 'm zelf wel de dag erna ofzo...
Ik weet het. Zat me ook alleen maar even te verlekkerenquote:Op maandag 19 maart 2012 15:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mooie fiets ja. Let wel op die ouderwets Amerikaanse geometrie: lange bovenbuis t.o.v. balhoofd. Eigenlijk alleen geschikt als je diep kunt zitten of korte benen hebt.
Heb het net ongeveer uitgezet op runkeeper. Was zo'n 65 km. Dus een gem. van zo'n 21 km/uur. Niet verkeerd.quote:Op maandag 19 maart 2012 17:59 schreef mytec het volgende:
[..]
leuk om te doen door de drentse bossen heen knallen ;-)
Kalverliefdequote:Op maandag 19 maart 2012 21:15 schreef Freddeh het volgende:
Op dinsdag 13 maart 2012 20:58 schreef liesje1979 het volgende:
Als ik groot ben ga ik met Kanovinnie trouwen.
Hahahahahaha![]()
Ja, het was tijd voor wat nieuws in mij sig.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:15 schreef Freddeh het volgende:
Op dinsdag 13 maart 2012 20:58 schreef liesje1979 het volgende:
Als ik groot ben ga ik met Kanovinnie trouwen.
Hahahahahaha![]()
Nieuws? Ze is nog ouder dan ik manquote:Op maandag 19 maart 2012 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, het was tijd voor wat nieuws in mij sig.
Veel te oud voor mij laat staan voor Kanovinnie, of moet die het eerst nog op een oude fiets leren?quote:
Ze is in ieder geval niet zo kleinzerigquote:
Ik heb 't op een oude fiets geleerd, nu heb ik die witte dracatquote:Op maandag 19 maart 2012 21:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Veel te oud voor mij laat staan voor Kanovinnie, of moet die het eerst nog op een oude fiets leren?
Jij had die gele toch? Die heb je toch al binnen? Wel vervelend nieuws met dat mooie weer op komstquote:Op maandag 19 maart 2012 21:36 schreef foetre het volgende:
Voorlopig sta ik stil met racefietsen.Oude fiets afgelopen zondag verkocht met de gedachte dat m'n nieuwe as zaterdag aanwezig zou zijn.Helaas bericht gekregen dat het half april word.
Dat word nu op de normale fiets ritjes rijden.
Zijn dat de gesponsorde pakjes van oksel's zonnepanelenfabriek?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:02 schreef Oksel het volgende:
Hebben jullie al besloten of ik dit pakje nog moet kopen?
http://www.trentinobikewear.nl/set/62/castelli-garmin-2012-st-1
Amenquote:Op maandag 19 maart 2012 22:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Profpakjes alleen als je prof bent.
Dikke buik in profpakje
Dat voorspelde ik dus al een tijdje geleden. En als dat half april nu eind mei wordt, mag je nog je handen dichtknijpen. Italiaanse frames, made in Taiwan en gelakt in Belgie (als je geluk hebt), is altijd ellende met de levering.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:36 schreef foetre het volgende:
Voorlopig sta ik stil met racefietsen.Oude fiets afgelopen zondag verkocht met de gedachte dat m'n nieuwe as zaterdag aanwezig zou zijn.Helaas bericht gekregen dat het half april word.
Dat word nu op de normale fiets ritjes rijden.
21 op een mountain bike is te doen toch? of ging je echt door dikke blubber heen? lijkt me ook nog leuk om te doen alleen heb geen mountainbike meer ;-(.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb het net ongeveer uitgezet op runkeeper. Was zo'n 65 km. Dus een gem. van zo'n 21 km/uur. Niet verkeerd.
Net nog even bijna 30 km in iets langer dan een uur gedaan (29.78)
Man man man. De benen deden aardig pijn
Ik zou het doen als ik jou was, want goedkoper dan bij die Hongkong chinees op eBay krijg je ze toch niet. En met jouw snelheid ziet niemand dat het immitatie is met een stuk schuimrubber als zeem in je kruis.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:02 schreef Oksel het volgende:
Hebben jullie al besloten of ik dit pakje nog moet kopen?
http://www.trentinobikewear.nl/set/62/castelli-garmin-2012-st-1
Hier in Nijmegen moet je dan redelijk doorrijden als je rood+groen doet. Vlak is dat goed te doen.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:12 schreef mytec het volgende:
[..]
21 op een mountain bike is te doen toch? of ging je echt door dikke blubber heen? lijkt me ook nog leuk om te doen alleen heb geen mountainbike meer ;-(.
Jullie hebben nog een beetje bergen ;-) maar in dwingeloo tja de hondsrug maar dat is nu niet echt iets... maarja bij heel vies weer en blubber dan is het overal lastigquote:Op maandag 19 maart 2012 23:13 schreef No-P het volgende:
[..]
Hier in Nijmegen moet je dam redelijk doorrijden als je rood+groen doet. Vlak is dat goed te doen.
Wat is er te lollen?quote:
hoe is de kwaliteit van de fotos? en is de camera goed in het opvangen van schokken ? met mijn huidige camera is het heel schokkerig. let niet op de snelheid ik ben niet zo,n beste klimmer nog ;-)quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:44 schreef marcodej het volgende:
Die heb ik (heb er zelfs twee). Heel tof speelgoed.
Auchquote:Op maandag 19 maart 2012 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ze is in ieder geval niet zo kleinzerigMaarum, hoe ging jouw rondje fietsen? Je had je fiets toch mee?
Het ziet er toch niet uit! Ik neem aan dat je zadelpijn hebt, er moet een andere oplossing mogelijk zijn. Staat je zadel op de juiste stand qua hoogte en afstand stuur? Heb je al eens een dynamisch fiets afstelling laten doen?quote:
Voor triathlon of tt zijn die zadels toch efficiënter? Neem aan dat armstrong niet vanwege de pijntjes op zo'n zadel zat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 07:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het ziet er toch niet uit! Ik neem aan dat je zadelpijn hebt, er moet een andere oplossing mogelijk zijn. Staat je zadel op de juiste stand qua hoogte en afstand stuur? Heb je al eens een dynamisch fiets afstelling laten doen?
Verweg de beste investering, wie wil nou niet pijnloos fietsen en de krachten optimaal kunnen benutten?
Je kan er verder mee naar voren en dieper mee zitten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 07:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor triathlon of tt zijn die zadels toch efficiënter? Neem aan dat armstrong niet vanwege de pijntjes op zo'n zadel zat.
No-p doet aan triathlon
Ik had niet door dat No-p triatlon doet... Wel wat offtopic trouwensquote:Op dinsdag 20 maart 2012 07:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor triathlon of tt zijn die zadels toch efficiënter? Neem aan dat armstrong niet vanwege de pijntjes op zo'n zadel zat.
No-p doet aan triathlon
Kijk eens op www.proflavio.com Die vent gebruikt deze camera's ook. In koers en daarbuiten. Echt super vette beelden. Dit weekend werd hij tweede, en staat echt strak op film!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:50 schreef mytec het volgende:
[..]
hoe is de kwaliteit van de fotos? en is de camera goed in het opvangen van schokken ? met mijn huidige camera is het heel schokkerig. let niet op de snelheid ik ben niet zo,n beste klimmer nog ;-)
Klopt erg vet. Ik heb de muziek voor het filmpje, van afgelopen weekend voor hem uitgezocht.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:32 schreef the_critic het volgende:
[..]
Kijk eens op www.proflavio.com Die vent gebruikt deze camera's ook. In koers en daarbuiten. Echt super vette beelden. Dit weekend werd hij tweede, en staat echt strak op film!
Bedankt voor de link, ziet er inderdaad een stuk beter uit. hmm nu wil ik echt zo,n ding.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:32 schreef the_critic het volgende:
[..]
Kijk eens op www.proflavio.com Die vent gebruikt deze camera's ook. In koers en daarbuiten. Echt super vette beelden. Dit weekend werd hij tweede, en staat echt strak op film!
Maar wat wil je daar nu mee filmen dan? Het is toch oersaai om fietsbeelden vanaf je stuur terug te zien, tenzij je in de koers zit?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:14 schreef mytec het volgende:
[..]
Bedankt voor de link, ziet er inderdaad een stuk beter uit. hmm nu wil ik echt zo,n ding.
Dan is het nog steeds oersaai. Sorry hoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar wat wil je daar nu mee filmen dan? Het is toch oersaai om fietsbeelden vanaf je stuur terug te zien, tenzij je in de koers zit?
Ja maar de spanning van de wedstrijd er omheen is toch leuk om te zien. Ik volg zijn blog en spreek hem wel eens, dus dan is het mooi om te zien dat iemand succes heeft met wat hij/zij doet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds oersaai. Sorry hoor.
Haha truequote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:22 schreef kaasplankje het volgende:
Net als die gopro fimpjes van Marcodej. Best leuk dat hij dat maakt en alle respect maar ik kijk nog liever naar groeiend gras.
Zou inderdaad tof zijn. Is al een beetje mee geexperimenteerd, bijvoorbeeld in de Amgen Tour of California:quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja maar de spanning van de wedstrijd er omheen is toch leuk om te zien. Ik volg zijn blog en spreek hem wel eens, dus dan is het mooi om te zien dat iemand succes heeft met wat hij/zij doet.
Ik denk trouwens dat wanneer ze hiermee gaan werken bij de profs dit wel een mooie toevoeging is voor het wielrennen op tv. Ze moeten de camera's wat kleiner maken en in de stuurpen of iets dergelijks verwerken.
[..]
Haha true
gewoon van stukken fietsen is inderdaad saai daar ben ik ook achter gekomen. alleen voor vakanties is het leuk om afdalingen enzo te filmen om zelf terug te zien. ook leuk voor op een waterscooterquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds oersaai. Sorry hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het schept toch enige verwachting, ik doe ze niet snel aan met een hersteltraining o.i.d. Quasi toch iets aantrekken van wat anderen vinden![]()
Das inderdaad wel een beetje gaar.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:18 schreef Tommeke het volgende:
Wat ik niet vind kunnen is al die gasten met een Cervélo-shirtje aan terwijl ze zelf op een Cannondale of aftandse Gazelle rijden.
Zelf rij ik wel eens in een Leopard pakje of Caisse d'Epargne of Lampre. Maar ik kan dat hebben met m'n bruine, ingeoliede benen
Ging wel goed hoor. Had 2 niet fietsers mee.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:12 schreef mytec het volgende:
[..]
21 op een mountain bike is te doen toch? of ging je echt door dikke blubber heen? lijkt me ook nog leuk om te doen alleen heb geen mountainbike meer ;-(.
Dank voor de tip! Wil nog wel een keer een goede helm kopen. Heb er nu een van een B-merk voor 50E. Vraag me alleen af of bijv deze helm echt zoveel beter is/ventileert, is toch weer 150E:quote:Op maandag 19 maart 2012 13:30 schreef marcodej het volgende:
Tip: dikke kortingen op Giro-helmen en andere fietsaccessoires bij Futurumshop.
Die hoeven zich geen zorgen te maken over die 4 extra grammen voor zo'n netjequote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:22 schreef eentwee het volgende:
Ja gek genoeg zie je dat alleen bij sommige goedkopere helmen.
Mensen die dure helmen kopen zijn vaak soigneergoden en dragen dus een koerspetje.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:22 schreef eentwee het volgende:
Ja gek genoeg zie je dat alleen bij sommige goedkopere helmen.
Het wordt al snel saai ja. Is wel op te lossen door vanuit verschillende standpunten te filmen en snel te editen. Vooral in dat laatste kan ik nog veel verbeteren.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:22 schreef kaasplankje het volgende:
Net als die gopro fimpjes van Marcodej. Best leuk dat hij dat maakt en alle respect maar ik kijk nog liever naar groeiend gras.
De profs rijden natuurlijk met de topmodellen van de merken waar ze door worden gesponsord. En als je met een pet gaat rijden verpest je de ventilatiequote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:33 schreef Tommeke het volgende:
Zo'n Ionos ventileert en zit natuurlijk over het algemeen een stuk beter dan een goedkope helm. Anders zouden de profs wel met zo'n goedkoop apparaat rijden
Ja, digitaal zoomen. Crop dan achteraf zelf je fotos.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het wordt al snel saai ja. Is wel op te lossen door vanuit verschillende standpunten te filmen en snel te editen. Vooral in dat laatste kan ik nog veel verbeteren.
Dit soort filmpjes zijn vooral leuk voor voor de mensen die meegereden hebben en clubgenoten.
@mytec. Fotofunctie is erg goed. Gebruik deze functie steeds vaker. Zeker van de Hero2. 11mp. Enige nadeel is dat er geen zoomfunctie is. De Hero2 heeft wel een modus waarbij je het zichtsveld wat smaller kan maken.
Weinig aan toe te voegen, al kun je nog wel wat uitzonderingen bedenken zoals bijvoorbeeld opperbaas Jens Voigt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:39 schreef SuperWeber het volgende:
Nee man, alle huidige profs (op Cancellara na) werden vroeger in de voetbalkleedkamer gepest...
Allemaal metrosexuelen...
* Dekking zoekt...
Met croppen snij je toch alleen beeld weg en haal je het toch niet 'dichterbij'?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, digitaal zoomen. Crop dan achteraf zelf je fotos.
Uiteraard speelt dat ook mee, maar een duurder model is vaak wel beter. Ik ken ook jongens die in koersen de helm van de sponsor dragen, maar daarbuiten een Ionos dragen omdat dat zo'n fijn ding is. Zo'n dure helm is veel beter af te stellen dan een goedkope. Het verschil zit hem in het rocloc-systeem (bij Giro dan), het feit dat een duurdere helm in meerdere maten te verkrijgen is en een goedkopere vaak one-size fits all is en de hoogwaardigere constructiequote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:55 schreef eentwee het volgende:
[..]
De profs rijden natuurlijk met de topmodellen van de merken waar ze door worden gesponsord. En als je met een pet gaat rijden verpest je de ventilatie
Die is inderdaad wel leuk. Is natuurlijk ook wel makkelijker met zo'n afwisselend landschap als Californië.. Een filmpje over een Friese polder in februari is na 5 seconden al dodelijk saai.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:00 schreef marcodej het volgende:
Dit vind ik dus wel een tof filmpje. Tiltshift-effectje toegevoegd en zo ge-edit dat het goed bij de muziek past, terwijl de beelden an sich niet superspectaculair zijn.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:08 schreef Tommeke het volgende:
Hushovd past ook in het rijtje namen als Voigt, Cancellara, Kaasplankje.
Ik ook. Die dient wss als voorbeeld voor de metrorenner..quote:
Ik heb nu een Agu helm van 35 euro ofzo, en de ventilatie is niet geweldig maar hij is wel in meerdere maten verkrijgbaar volgens mij. Als ik eens wat geld over heb en de andere dingen die ik wil vervangen allemaal gedaan zijn, dan ga ik wel eens kijken voor een wat duurder exemplaarquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Uiteraard speelt dat ook mee, maar een duurder model is vaak wel beter. Ik ken ook jongens die in koersen de helm van de sponsor dragen, maar daarbuiten een Ionos dragen omdat dat zo'n fijn ding is. Zo'n dure helm is veel beter af te stellen dan een goedkope. Het verschil zit hem in het rocloc-systeem (bij Giro dan), het feit dat een duurdere helm in meerdere maten te verkrijgen is en een goedkopere vaak one-size fits all is en de hoogwaardigere constructie
Petjes draag ik niet als het warm is. Ivm ventilatie idd. Ik heb zelf een Bell Sweep. Ventileert uitstekend.
Ik heb ook de S-works. Bevalt me zeer goed. Merk niet eens dat ik hem op heb. En ja, dan heb ik hem wel op :pquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]![]()
Ik had bij veel van die Giro helmen wel last van het paddestoel-effect. Uiteindelijk is het een Specialized S-Works geworden, die heeft toch een stuk kleinere look imo.
Flavio is natuurlijk wel een op en top soigné renner en daar moet je van houden. Maar je kan er van denken wat je wil, hij zorgt met zijn blog wel voor sponsors die hem weer voorzien van middelen die hij nodig heeft. Zo kan hij doen wat hij wil en leuk vindt, namelijk fulltime fietsen.quote:
Wat denk je dat digitaal zoomen is? Je haalt wat links, rechts, boven en onder weg zodat het midden meer naar voren komt. Dus croppen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Met croppen snij je toch alleen beeld weg en haal je het toch niet 'dichterbij'?
Dat zijn gave filmpjes ja. 96 uur film samengevat in 1 tof filmpje. Zo doe je datquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:00 schreef marcodej het volgende:
Dit vind ik dus wel een tof filmpje. Tiltshift-effectje toegevoegd en zo ge-edit dat het goed bij de muziek past, terwijl de beelden an sich niet superspectaculair zijn.
dat filmpje kan zo als reclame op de tv inderdaad mooi gedaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:00 schreef marcodej het volgende:
Dit vind ik dus wel een tof filmpje. Tiltshift-effectje toegevoegd en zo ge-edit dat het goed bij de muziek past, terwijl de beelden an sich niet superspectaculair zijn.
Waarom die muziekjes op die manier? Als je langzaam omhoog gaat opzwepende muziek en als je snel naar beneden gaat een saai muziekje. Beter doe je het andersom!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:50 schreef mytec het volgende:
[..]
hoe is de kwaliteit van de fotos? en is de camera goed in het opvangen van schokken ? met mijn huidige camera is het heel schokkerig. let niet op de snelheid ik ben niet zo,n beste klimmer nog ;-)
Ik denk toch echt niet dat Lars Boom vroeger in een voetbalkleedkamer gepest werd. En acne mannetje Gilbert..... daar bleef iedereen een eindje bij uit de buurt, bang om besmet te worden schat ik zo in.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:08 schreef Tommeke het volgende:
Hushovd past ook in het rijtje namen als Voigt, Cancellara, Kaasplankje.
ik moest de filmpjes nogal snel in elkaar zetten. maar daar heb je inderdaad gelijk in. Volgende keer toch maar wat meer aandacht aan besteden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom die muziekjes op die manier? Als je langzaam omhoog gaat opzwepende muziek en als je snel naar beneden gaat een saai muziekje. Beter doe je het andersom!
Een Giro Pneumoquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:19 schreef Tommeke het volgende:
Als ie maar goed zit, dat is het belangrijkste
Ik ben ook net een paddenstoel met een Giro.
Kaas, wat voor helm heb jij? Ik vind je wel iemand voor een dure Giro of Catlike Whisper Plus!
Bike2build ook, wil nog overschoenen kopen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:33 schreef eentwee het volgende:
Probikekit heeft weer de nodige dikke (50%) kortingen op (vooral winter)kleding van Gore, Castelli, Sportful, Northwave, Santini en Campagnolo. Gebruik de code RetailMeNot15 voor nog 5% korting.
Ik heb van die dunne zonder voering maar wel wind en water dicht, daardoor zijn ze warmer dan mijn dikke neopreen overschoenen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Bike2build ook, wil nog overschoenen kopen.
Iemand tips voor goede overschoenen? (hoeft niet voor extreme omstandigheden, maar wel goed voor een beetje regen en beschermend tot 0 graden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |