Zorgtoeslag krijg je niet met ¤2000 nettoquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Blijkbaar vind de overheid het ook te weinig, want je krijgt met dat bedrag heel wat toeslagen.. Als het wel genoeg zou zijn, zouden toeslagen niet nodig zijn....
Zorgtoeslag
Is geheel afhankelijk van hoe oud je kind is.quote:Kindgebonden budget
Of je nu minimum of ¤100.000 verdient, kinderbijslag krijgt iedereen met kinderen.quote:kinderbijslag
HRa gaan vergelijken met huurtoeslag, wat dat betreft zijn het twee totaal verschillende dingen, hoe minder je verdient des te meer huurtoeslag kun je krijgen, hoe anders is dat met de HRA, daar geldt juist hoe meer je verdient des te meer aftrek je kunt krijgen.quote:je krijgt alleen geen huurtoeslag, maar wel weer HRA, maar dat is geen toeslag.
Dan nog; die vergelijking tussen wat een agent doet en een ongeschoolde lopende-bandmedewerker slaat als de spreekwoordelijke tang op een varken.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:10 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Kan me weinig baantjes voorstellen die 1500 bruto verdienen, misschien als mbo starter ofzo, maar verder niet. Een vrij simpel administratief baantje zonder vooropleiding verdient al snel 1800-2000 bruto, dus ik denk dat jouw vrienden en kennissen toch iets verkeerd doen.
Bedankt voor deze kutkick die totaal niks bijdraagt aan de discussiequote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:11 schreef Impossibruuu het volgende:
Want agenten zijn allemaal hoogopgeleid?Man, elke VMBO-dropout kan tegenwoordig bij de politie.
Even een voorbeeld! Ik ben de afgelopen 9 jaar met de kerst,oudjaar en andere feestdagen niet vrij geweest. Draai regelmatig laat / vroeg diensten. Dus om 23.00 uur klaar en de volgende dag om 07.00 uur beginnen. Jazeker, er zijn momenten dat ik " niets doe ", maar er zijn ook momenten dat ik erbij sta wanneer de hersenen van het dashboard worden afgeschraapt. Ja, ik krijg korting op een fitnessabbo (zoals zoveel werknemers in andere sectoren ). Maar ik moet wel zorgen dat mijn lichamelijke conditie in orde is. De sportbeurten die ik de baas zijn tijd mag doen zijn minimaal. Dus ik moet ook in mijn eigen tijd sporten. Maar de baas verwacht wel dat ik in conditie ben. En politieagent ben je 24 uur per dag!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:07 schreef Impossibruuu het volgende:
Maat van mij die bij de politie werkt heeft echt niet te klagen. Die heeft net zijn 'opleidingsperiode' van 4 jaar achter de rug en zit nu (wel met enkele nachtdiensten) op zo'n 1700 netto per maand. Tel daarbij op dat ook de secundaire voorwaarden (dertiende maand, aantal vrije dagen) erg gunstig zijn. Als ik de verhalen van die maat moet geloven, heeft 'ie ook echt een luizenbaantje. Een beetje administratief werk op het bureau, surveilleren waarbij ze vooral azen op leuk uitziende dames voor onbenullige redenen aan de kant houden, enzovoorts. Zó slecht hebben ze het bij de politie niet hoor. Denk dat een standaard fabrieksmedewerker of vakman/monteur, die het vaak maar met 1500 bruto moeten doen onder veel ergere omstandigheden, meer recht tot klagen heeft.
Ik loop liever op een bouwterrein dan op zateravond, in uniform, in een gemiddelde provinciestad.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 00:40 schreef Impossibruuu het volgende:
Er is nogal een vertekend beeld van de realiteit hier in dit topic en Fok! in zijn algeheel, merk ik. Ik ken genoeg mensen die minimaal 40 uren per week draaien voor nog geen 1500 bruto per maand. Zelf was ik tot enkele jaren geleden ook nog zo iemand. Ik heb wegens gebrek aan diploma's 2 jaren lang in de horeca gewerkt. Toen maakte ik dagen van 9 uur 's morgens tot half 7 's avonds + een uur reistijd per dag. Er hebben vakantie/piekperiodes bij gezeten dat ik niet 5, niet 6, maar 7 dagen in de week werkte. 1200 netto had ik dan. En zwoegen dat het was. Ook heb ik een tijd als 'leerling' monteur voor een detacheringsbureau gewerkt. 40 uurtjes per week keihard aan het werk, op locaties die vaak een uur van mijn woonplaats verwijderd waren. Ik mocht toen blij zijn als ik 1200 netto per maand had, waarvan een groot gedeelte bestond uit kilometervergoeding.
Tegenwoordig heb ik het gelukkig een stuk beter getroffen. Ik ben 2 jaar geleden op mijn eigen begonnen en de zaken gaan goed. Toch hebben veel van mijn vrienden, kennissen en familieleden nog een 'simpele' baan waarmee ze dus echt niet boven die 14 á 1500 bruto per maand uit komen. Dat er hier mensen lopen te bléren dat 2000 netto een 'normaal' salaris is, is absurd.
Maar, om niet té veel van het onderwerp af te dwalen, vind ik dat politiemensen dus echt niet te klagen hebben. Als ik wederom naar die maat van me kijk, en op welke extra`tjes die allemaal recht heeft omdat hij agent is, breekt mijn klomp. Denk niet alleen aan een behoorlijk riant salaris (1800 netto) voor wat eenvoudig administratief werk, af en toe op in doodsaaie gebieden surveilleren, aangiftes verwerken en flitsen met hier en daar een nachtdienst. Maar ook aan een waslijst aan 'goodies', waaronder andere fikse kortingen op autoverzekeringen en sportabonnementen, een dertiende maand, provisieregeling, enzovoorts. Als ik dat zo vergelijk met bijvoorbeeld een andere vriend, die dag in dag uit aan een assemblageband staat, elke dag hetzelfde geestdodende werk moet doen en daar nauwelijks 1500 bruto per maand aan overhoudt, dan is dat toch wel erg triest. Gelukkig klaag die maat van me die bij de politie zit niet, maar die agenten die dat wel doen zouden zich diep moeten schamen, en zouden ze eens een maand op een bouwterrein of in een afwaskeuken moeten zetten tegen de daarbij horende salariëring...
Ben je daarvoor staande gehouden?quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:54 schreef koekwausss het volgende:
Ik dacht dat jullie geen boetes meer uitschreven voor kleinigheidjes? 4 km te hard, stelletje helden.
En wanneer was je gelaserd, die acties zijn nog niet zo lang aan de gang.quote:
Dan had je het nieuws ietsje beter moeten volgen. Er is gezegd dat snelheidscontroles van tevoren zouden worden aangekondigd, niet dat ze niet meer gehouden worden.quote:
Oke, maar ik dacht dat ze kleine vergrijpen door de vingers zouden zien.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Dan had je het nieuws ietsje beter moeten volgen. Er is gezegd dat snelheidscontroles van tevoren zouden worden aangekondigd, niet dat ze niet meer gehouden worden.
Het strafbare feit is dan ook niet "het andere verkeer in gevaar brengen", maar "te hard rijden".quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:59 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Oke, maar ik dacht dat ze kleine vergrijpen door de vingers zouden zien.
Ik snap dat ze ergens een grens moeten trekken, maar met 4 km/h breng ik nooit het andere verkeer in gevaar!
Dat begrijp ik. Alleen lullen ze alsof de verkeersveiligheid in gevaar word gebracht. Zeg dan gewoon dat ze extra geld nodig hebben.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het strafbare feit is dan ook niet "het andere verkeer in gevaar brengen", maar "te hard rijden".
Dat is natuurlijk onzin. De rekeningen voor een agent komen ook gewoon aan het einde van de maand. Die zullen toch echt betaald moeten worden.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:33 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dat is heel idealistisch maar dat lukt toch nooit.
Maar nogmaals. Mijn ervaring is dat veel agenten het niet veel uitmaakt wat ze verdienen. Het begint nu een beetje te veranderen met die politieacties, maar normaal gesproken hebben ze heel andere motivaties om dat werk te doen.
Dit weet jij omdat?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:25 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Dat politiewerk gevaarlijk is wordt anders ook flink overdreven hoor. Het meest gevaarlijke wat die betreffende vriend moet doen is in het weekend met 3 collega's in het stadscentrum surveilleren, waarbij er af en toe een dronken puber wildplast of baldadig is. Ja, hij heeft ook wel eens een boom van een kerel aan moeten houden die ook vervelend en agressief ging doen, maar dan is een half politiekorps snel ter plekke om te ondersteunen. Een 'doorsnee' agent zal echt niet snel te maken krijgen met levensbedreigende situaties. Althans niet vaker dan ieder ander persoon. Een bouwvakker heeft meer kans op letsel, al is het alleen maar door het dagelijkse, 'normale' werk en nog niet eens uitzonderlijke situaties. Om nog maar te zwijgen over lichamelijke belasting op lange termijn. Een bouwvakker loopt op middelbare leeftijd vaak al met kwaaltjes en andere lichamelijke aandoeninkjes. Hoe vaak zie je een agent die zich vertild heeft en door zijn rug gegaan is?
Bij welk korps werkt hij? Ik ga verhuizen want hij heeft het een stuk beter dan ik als ik jou moet geloven. Welke goodies + extra's heb je het over? Ik ken een sport toelage van 75 euro per jaar die elke groot bedrijf in zijn pakket heeft zitten ongeveer.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 00:40 schreef Impossibruuu het volgende:
Er is nogal een vertekend beeld van de realiteit hier in dit topic en Fok! in zijn algeheel, merk ik. Ik ken genoeg mensen die minimaal 40 uren per week draaien voor nog geen 1500 bruto per maand. Zelf was ik tot enkele jaren geleden ook nog zo iemand. Ik heb wegens gebrek aan diploma's 2 jaren lang in de horeca gewerkt. Toen maakte ik dagen van 9 uur 's morgens tot half 7 's avonds + een uur reistijd per dag. Er hebben vakantie/piekperiodes bij gezeten dat ik niet 5, niet 6, maar 7 dagen in de week werkte. 1200 netto had ik dan. En zwoegen dat het was. Ook heb ik een tijd als 'leerling' monteur voor een detacheringsbureau gewerkt. 40 uurtjes per week keihard aan het werk, op locaties die vaak een uur van mijn woonplaats verwijderd waren. Ik mocht toen blij zijn als ik 1200 netto per maand had, waarvan een groot gedeelte bestond uit kilometervergoeding.
Tegenwoordig heb ik het gelukkig een stuk beter getroffen. Ik ben 2 jaar geleden op mijn eigen begonnen en de zaken gaan goed. Toch hebben veel van mijn vrienden, kennissen en familieleden nog een 'simpele' baan waarmee ze dus echt niet boven die 14 á 1500 bruto per maand uit komen. Dat er hier mensen lopen te bléren dat 2000 netto een 'normaal' salaris is, is absurd.
Maar, om niet té veel van het onderwerp af te dwalen, vind ik dat politiemensen dus echt niet te klagen hebben. Als ik wederom naar die maat van me kijk, en op welke extra`tjes die allemaal recht heeft omdat hij agent is, breekt mijn klomp. Denk niet alleen aan een behoorlijk riant salaris (1800 netto) voor wat eenvoudig administratief werk, af en toe op in doodsaaie gebieden surveilleren, aangiftes verwerken en flitsen met hier en daar een nachtdienst. Maar ook aan een waslijst aan 'goodies', waaronder andere fikse kortingen op autoverzekeringen en sportabonnementen, een dertiende maand, provisieregeling, enzovoorts. Als ik dat zo vergelijk met bijvoorbeeld een andere vriend, die dag in dag uit aan een assemblageband staat, elke dag hetzelfde geestdodende werk moet doen en daar nauwelijks 1500 bruto per maand aan overhoudt, dan is dat toch wel erg triest. Gelukkig klaag die maat van me die bij de politie zit niet, maar die agenten die dat wel doen zouden zich diep moeten schamen, en zouden ze eens een maand op een bouwterrein of in een afwaskeuken moeten zetten tegen de daarbij horende salariëring...
Echt zo'n typische vrouwen reactie, je kan er niets mee.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:06 schreef Gia het volgende:
Politie. Echt zo'n baantje voor kids die niet weten wat ze willen worden.
Dan worden ze óf politie-agent óf ze gaan het leger in.
Tja... Wat voor baan zou je moeten kiezen volgens jou? Die wel voldoet aan jou standaard?quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:06 schreef Gia het volgende:
Het gaat niet om de standaard.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:50 schreef Pro_Shifty het volgende:
Tja... Wat voor baan zou je moeten kiezen volgens jou? Die wel voldoet aan jou standaard?
Hey Gia,quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:06 schreef Gia het volgende:
Nee hoor, mijn man is geen sociaal rechercheur.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:45 schreef BeffJeck het volgende:
Hey Gia,
jouw partner doet toch aan tandenborstels tellen? Uitkeringsfraude? Lijkt mij ook treurig werk!
Dat zeg ik toch ook. Wel goed lezen!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 08:36 schreef roelstier het volgende:
Onzinnige reactie dus er zijn mensen die anders denken dan jij Gia....
Wat zeg jij dan?quote:
quote:
quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:40 schreef Gia het volgende:
Akkoord, er zijn er ook bij voor wie het een bewuste keuze is. Dat zijn de goeie, gemotiveerde mensen die het ook verder schoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |