Wat is het verschil?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]deed je dat bewust? Iemand in de friendzone zetten, en zo ja waarom? Waarom niet gewoon afwijzen?
Het verschil zit hem in de hoop laten bestaan dat het ooit nog wel wat wordt. Kijk als je glashard zegt het wordt niets in die zin en de persoon blijft er toch in geloven dan is het geen friendzone maar gewoon iemand met een bord voor de kop. Maar als er (misschien niet al te duidelijke) advances gemaakt worden en die persoon reageert daarop op een vriendschappelijke manier en houd ook alle banden aan zonder duidelijk aan te geven dat er geen rosmantische mogelijkheden zijn, dan noem ik dat de friendzone. Dat kan bewust maar ook heel makkelijk onbewust gebeuren (dat laatste vooral als de "pogingen" niet duidelijk zijn, wat ze denk in de meeste friendzone gevallen niet zijn).quote:
Ik zou niet zeggen bewust. Ik wilde niet méér en kon ook niet finaal afwijzen. Want ik wilde ze als vrienden ook niet kwijt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]deed je dat bewust? Iemand in de friendzone zetten, en zo ja waarom? Waarom niet gewoon afwijzen?
Dit maakt het vaak nogal lastig jaquote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:06 schreef Hexxenbiest het volgende:
Want ik wilde ze als vrienden ook niet kwijt.
Vrouwen die denken dat mannen net zo fijngevoellig/emotioneel slim zijn als vrouwenquote:
Denken dat alle vrouwen hints oppikkenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vrouwen die denken dat mannen net zo fijngevoellig/emotioneel slim zijn als vrouwen
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:15 schreef Karina het volgende:
[..]
Denken dat alle vrouwen hints oppikken
Haha, dit.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:15 schreef Karina het volgende:
[..]
Denken dat alle vrouwen hints oppikken
1x, dat was zo'n chick die in mijn broek wou, maar ik vond haar er nit zo goed uitzien (ja, ik weet sorryquote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar heb je zelf wel eens iemand gefriendzoned? Dus dat iemand in jouw friendzone kwam terwijl ze eigenlijk meer met je wilde?
Hehe je valt op uitgebloeide bloempjesquote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:01 schreef gogosweden het volgende:
[..]
1x, dat was zo'n chick die in mijn broek wou, maar ik vond haar er nit zo goed uitzien (ja, ik weet sorry) dus half aan het lijntje gehouden onder het mom van "vrienden"
Jammer wel opzich, nu ziet ze er namelijk wel goed uit en zie ik haar als relatiemateriaal.
misschien kwam het wel omdat ze toen nog niet helemaal uitgebloeit was (3 jaar jonger)
oepsiequote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hehe je valt op uitgebloeide bloempjesMaar wel grappig dat je dan kiest voor aan het lijntje houden ipv te zeggen sorry maar geen interesse....
Ik denk dat dat een grote friendzone veroorzaker is beide kanten op....quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:43 schreef gogosweden het volgende:
had de ballen daar eigenlijk niet voor
dat denk ik ook idd. Dat en een "backup" just in case.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een grote friendzone veroorzaker is beide kanten op....
Oh ja hoor. Klikte prima qua interesses, gedachten over alles en nog wat. Maar al vanaf dag 1 had ik nou niet zoiets: daar wil ik wel het bed mee induiken. Zij had dat op den duur wel andersom, waarop ik aangaf vriendschap genoeg te vinden. Waarom niet gewoon negeren? Als mijn vrienden iets niet boeiend vinden wat ik wel boeiend vind, kan ik haar meenemen. Samen ergens naar toe is gezelliger dan in je uppie.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar heb je zelf wel eens iemand gefriendzoned? Dus dat iemand in jouw friendzone kwam terwijl ze eigenlijk meer met je wilde?
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:43 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik vind dit wel een beetje sekse discriminatie, ik heb ook wel vrouwen gefriendzoned.
Herkenbaarquote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik had nog recent iemand gefriendzoned, omdat ik gewoon niet die fysieke en geestelijke klik voelde om meer dan vriendschap te willen met haar. Ik had dit aan haar verteld en ik dacht wel dat ze het goed opnam doordat ze zei dat ze het begreep. Een week later werd ik geblokkeerd door haar op Whatsapp.
Ik heb een keer in de friendzone gezeten toen ik 16 was. Het gekke was toen (in mijn herinnering) dat het de day after (nadat ik was afgewezen) gewoon buisness as usual was. Ik voelde die dag daarna die pijn niet echt. Een paar weken later wel, toen zij en een vriendin van haar dronken op het schoolfeest waren, waar jongens misbruik van hun wilde maken. Toen had ik het even niet meer en moest ik worden tegengehouden door een schoolvriend van mij om tegen haar te keer te gaan. Een paar weken daarna had ik mijn frustraties op een verkeerde manier geuit tegen die vriendin van haar. Ik heb geen geweld gebruikt ofzo, maar het was meer in de trant van gemene en denigrerende opmerkingen maken naar haar.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:00 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Herkenbaar(vanuit mijn kant dan)
Ik weet niet of je zelf ooit in de friendzone hebt gezeten, maar dat is een achtbaan met de sterkste liefde tot de grootste frustratie en wanhoop die er bestaat. De ene dag wil je alles op alles zetten om nog contact te houden, maar 2 dagen later (wanneer ze toch wat afstand neemt, ondanks dat ze zei dat ze dat niet ging doen) kan je d'r intens haten. En kan ze doodvallen en verbreek je alle contact.
Het ironische en duivelse van de friendzone is dat je eigenlijk juist troost wil zoeken en bij degene wil zijn die je gefrienzoned heeft.
Wow, zo herkenbaar. In de friendzone zitten is gewoon bijna een soort bipolaire stoornis wat dat betreftquote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik heb een keer in de friendzone gezeten toen ik 16 was. Het gekke was toen (in mijn herinnering) dat het de day after (nadat ik was afgewezen) gewoon buisness as usual was. Ik voelde die dag daarna die pijn niet echt. Een paar weken later wel, toen zij en een vriendin van haar dronken op het schoolfeest waren, waar jongens misbruik van hun wilde maken. Toen had ik het even niet meer en moest ik worden tegengehouden door een schoolvriend van mij om tegen haar te keer te gaan. Een paar weken daarna had ik mijn frustraties op een verkeerde manier geuit tegen die vriendin van haar. Ik heb geen geweld gebruikt ofzo, maar het was meer in de trant van gemene en denigrerende opmerkingen maken naar haar.
Je voelt dat je 2 dingen kwijtraakt: het idee dat de (op dat moment) liefde van je leven ooit je vrouw/man wordt en tegelijkertijd moet je ook afscheid nemen van je beste maatje. Ik wil nou niet te dramatisch klinken, maar het lijkt op dat moment alsof een deel van je huidige wereld én je toekomst opeens weg zijn.quote:In die periode van die gebeurtenissen wilde ik juist een klein beetje afstand nemen van haar, maar dat lukte niet zo heel goed. Ik snap nu wel een stuk beter door je verhaal de emoties van iemand in de friendzone.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |