Zie daar je eigen verharding al.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:01 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Heel hypocriet maar dat is "ver van je bed"
Als ditzelfde ongeluk zich voor had gedaan in de V.S. met Amerikaanse kinderen was het hier ook minder groot nieuws en ook minder aangrijpend.
Dat zeg ik toch ook..?!quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:12 schreef Staal het volgende:
[..]
Zie daar je eigen verharding al.
Maar als er een aanslag is in een moslimland staat het nog verder van je weg. Maar als er een aanslag is in Amerika dan komt het ineens dichtbij want dat is dan een aanslag op de Westerse wereld en dus indirect op jou. Maar als daar een bus vol kinderen verongelukt is het ver van je bed.
Zo eigenaardig zit zoiets dus.
Geef je adres eens..quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:12 schreef Staal het volgende:
Overigens moet ik persoonlijk wel even zeggen dat ik het net zo afschuwelijk vind om een bus vol kinderen of mensen verongelukt te lezen. Ik vind dat echt heel naar.
Over de zwarte kindertjes met bolle hongerbuikjes ben ik bijna immuun geworden. Het is naar om zo'n arm kind te zien en ja dan word ik even een minuut nijdig op de regeringen van die landen maar wakker liggen. Nee. Gehard inmiddels en ik kan zelf niets doen om het te veranderen. Onmenselijk eigenlijk.
Als zulke kinderen hier in de straat zouden staan zou ik ze allemaal in huis halen en eten geven.
Kinderen en dan ook nog zoveel, natuurlijk komt dat harder aan. Dit is nogal extreem.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ken wel een paar Ambulanceverpleegkundigen en die kunnen maar moeilijk wennen aan trauma's en of dood bij kinderen. Gaat ze vaak niet in de koude kleren zitten. Bij volwassenen en ouderen hebben ze over het algemeen minder last en vaak hebben ze ook nog pik zwarte humor als het ouderen aangaat.
Ik wil ze ook wel eten geven, maar dan moet ik er miljoenen overslaan, dus dat gaat niet in mijn eentje.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:12 schreef Staal het volgende:
Overigens moet ik persoonlijk wel even zeggen dat ik het net zo afschuwelijk vind om een bus vol kinderen of mensen verongelukt te lezen. Ik vind dat echt heel naar.
Over de zwarte kindertjes met bolle hongerbuikjes ben ik bijna immuun geworden. Het is naar om zo'n arm kind te zien en ja dan word ik even een minuut nijdig op de regeringen van die landen maar wakker liggen. Nee. Gehard inmiddels en ik kan zelf niets doen om het te veranderen. Onmenselijk eigenlijk.
Als zulke kinderen hier in de straat zouden staan zou ik ze allemaal in huis halen en eten geven.
Relativering om het van je af te zetten lijkt me.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:16 schreef Rica het volgende:
[..]
Kinderen en dan ook nog zoveel, natuurlijk komt dat harder aan. Dit is nogal extreem.
Dat van die zwarte humor ken ik ja. Dat is een beetje op de grens van beroepsdeformatie als je het mij vraagt. Broodnuchter blijven is één, grapjes maken over hoe iemand erbij ligt..
Een bus kán niet harder dan 100km/u (behalve als ie bergafwaarts gaat), daarnaast is uit onderzoek al gebleken dat de bus zich aan de snelheid (100km/u) hieldquote:Op donderdag 15 maart 2012 01:28 schreef TheThirdMark het volgende:
Is die bus bij het begin van de tunnel tegen de buitenkant aangereden oid?
Met zo'n schadepost heeft hij harder dan 100 gereden iig. (weet trouwens niet wat de snelheid daar mag zijn op dat punt).
Ik weet niet welk bedrijf dat is hoor dus dat zal wel loslopen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:29 schreef qu63 het volgende:
Ik hoop iig dat de pers de komende dagen een beetje netjes omgaat met de familie van de chauffeurs en het berdijf waarvoor ze reden..
Heeft geen zin i.v.m. gesloten grenzen. We hebben al problemen genoeg binnen zgn. Europa.quote:
Ik heb geen idee of dat geld überhaupt goed gebruikt wordt dus doe ik dat nieteens.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:30 schreef Staal het volgende:
[..]
Heeft geen zin i.v.m. gesloten grenzen. We hebben al problemen genoeg binnen zgn. Europa.
Als mens zou ik iedereen helpen die hulp nodig heeft. Maar het is niet aan mij. Ik moet geld storten om mijn schuldgevoel over zaken af te kopen. Dat werk dus.
Het staat op de bus en is in de Belgische media volop genoemd..quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik weet niet welk bedrijf dat is hoor dus dat zal wel loslopen.
Oh ik heb voor het laatst aan het begin van de avond wat berichten gelezen die toen nog wat summiere info bevatten.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het staat op de bus en is in de Belgische media volop genoemd..
Onzin @STuxx..'mensen' die op dit moment al ' grapjes' over dit soort ellende menen te moeten maken, hebben waarschijnlijk nog nooit zélf iets meegemaakt wat de grond onder je voeten wegslaatquote:Op donderdag 15 maart 2012 01:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Relativering om het van je af te zetten lijkt me.
Dat moet jij weten dat je het onzin vindt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:39 schreef Maron het volgende:
[..]
Onzin @STuxx..'mensen' die op dit moment al ' grapjes' over dit soort ellende menen te moeten maken, hebben waarschijnlijk nog nooit zélf iets meegemaakt wat de grond onder je voeten wegslaat
Wat klets je nou.. ik val jou niet aan hoor Tuxx, ik stel alleen dat mensen die (slechte)grapjes over dit soort ellende maken, waarschijnlijk zélf nooit iets negatiefs meegemaakt hebben..quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:40 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat moet jij weten dat je het onzin vindt.
Ik doelde ook op ambulancemedewerkers waar het over ging, die worden daar steeds mee geconfronteerd. Dan kan het helpen om stomme grapjes te maken, zodat je het niet mee naar huis neemt oid.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:48 schreef Maron het volgende:
[..]
Wat klets je nou.. ik val jou niet aan hoor Tuxx, ik stel alleen dat mensen die (slechte)grapjes over dit soort ellende maken, waarschijnlijk zélf nooit iets negatiefs meegemaakt hebben..
Sorry hoor ..ben het meestal met je eens..
Lol, welke planeet leef jij? Een oude afgetrapte touringcar kan misschien niet harder dan 100, de nieuwe gaan daar met gemak overheen. 120 is geen enkel probleem, en de betere merken komen zelfs tot 150 (niet dat het plezierig is zo hard te rijden met een dweil).quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:30 schreef qu63 het volgende:
[..]
Een bus kán niet harder dan 100km/u (behalve als ie bergafwaarts gaat), daarnaast is uit onderzoek al gebleken dat de bus zich aan de snelheid (100km/u) hield
Okay, ja zo bedoel je het dus..sorryTuxx..die medewerkers hebben het zwaarder dan wij ons kunnen voorstellen..alle respect daarvoor btw..zou niet in hun schoenen willen staan..quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik doelde ook op ambulancemedewerkers waar het over ging, die worden daar steeds mee geconfronteerd. Dan kan het helpen om stomme grapjes te maken, zodat je het niet mee naar huis neemt oid.
Misverstand opgelost.quote:Op donderdag 15 maart 2012 02:00 schreef Maron het volgende:
[..]
Okay, ja zo bedoel je het dus..sorryTuxx..die medewerkers hebben het zwaarder dan wij ons kunnen voorstellen..alle respect daarvoor btw..zou niet in hun schoenen willen staan..
Ja, dat is wel de manier om het vol te houden.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik doelde ook op ambulancemedewerkers waar het over ging, die worden daar steeds mee geconfronteerd. Dan kan het helpen om stomme grapjes te maken, zodat je het niet mee naar huis neemt oid.
Ja idd. Want dat je mensen wil helpen wil natuurlijk niet zeggen dat je meteen een robot bent die overal tegen kan.quote:Op donderdag 15 maart 2012 02:05 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja, dat is wel de manier om het vol te houden.
En wat zijn er eigenlijk een hoop beroepen die met veel ellende te maken krijgen. Je moet het zien te realiveren ergens. Ik heb wel bewondering voor mensen die zo'n in feite moeilijk beroep hebben in ieder geval.
Eens. Werk jij misschien in een van die takken of heb je ermee te maken in je omgeving?quote:Op donderdag 15 maart 2012 02:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja idd. Want dat je mensen wil helpen wil natuurlijk niet zeggen dat je meteen een robot bent die overal tegen kan.
Oh dankje.quote:Op donderdag 15 maart 2012 02:23 schreef Staal het volgende:
[..]
Eens. Werk jij misschien in een van die takken of heb je ermee te maken in je omgeving?
Vind wel dat je heel tof post hierover namelijk. In het algemeen wordt er toch bijzonder weinig bij stilgestaan.
Heb zelf 2x mee ''moeten'' doen bij zeer zware ongevallen (werkbus met een zwik disco verlichting).quote:Op donderdag 15 maart 2012 02:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
Als politieman, brandweerman, hulpverlener bij zo'n ongeluk je werk moeten doen blijft je altijd bij.
Voor de meest "ervarene" is zoiets nog steeds een klus die gedaan moeten worden en je niemand gunt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 02:36 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Heb zelf 2x mee ''moeten'' doen bij zeer zware ongevallen (werkbus met een zwik disco verlichting).
Vergeet je niet snel. Laat staan dat je dit elke maand mee moet maken.
Klopt. Heb vaak zat dode mensen gezien (ook ivm werk) maar daar is weinig schokkends aan. Maar slachtoffers in het verkeer of bij woningbranden vergeet je nooit meer.quote:Op donderdag 15 maart 2012 03:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Voor de meest "ervarene" is zoiets nog steeds een klus die gedaan moeten worden en je niemand gunt.
http://www.nu.nl/binnenla(...)deren-omgekomen.htmlquote:Oorzaak
Het ongeluk gebeurde dinsdagavond laat in een tunnel in in de gemeente Sierre, in de buurt van Sion. Dit ligt in de Alpen in Franstalig Zwitserland. De bus reed niet te hard, zei onderzoeksrechter Olivier Elsig woensdag tijdens de persconferentie. Ook kan worden uitgesloten dat er een ander voertuig betrokken was bij het ongeluk.
De kinderen droegen hun gordels. Maar de klap van het ongeval was zo groot dat ook de gordels geen soelaas konden bieden.
Verder was de weg in goede staat en lag er geen water of een andere vloeistof op het wegdek. Wat de oorzaak van het ongeluk wel is, is nog niet vastgesteld.
De slachtoffers waren op de terugweg van een skivakantie in de vallei Val d'Anniviers, een toeristische trekpleister.
Sorry, maar dat ligt toch echt aan jezelf. Jij kleedt zo'n situatie aan met je eigen verstand, JIJ bent degene die het in een context plaatst. Maar zonder context is het lijden van elk kind even erg. Dit is alleen maar omdat je blijkbaar als bewuste mens nogal onbewust leeft en wat ik daarmee bedoel is dat je je onbedoeld laat beïnvloeden. En uit eigen ervaring weet ik dat je daar zeker wel wat aan kunt doen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:12 schreef Staal het volgende:
Over de zwarte kindertjes met bolle hongerbuikjes ben ik bijna immuun geworden. Het is naar om zo'n arm kind te zien en ja dan word ik even een minuut nijdig op de regeringen van die landen maar wakker liggen. Nee. Gehard inmiddels en ik kan zelf niets doen om het te veranderen.
Dat is niet te zien op de foto's..quote:Op donderdag 15 maart 2012 05:24 schreef Crazy-M het volgende:
Misschien heeft de bus gewoon een klapband gehad ?
Dude, ik rij zelf op zo'n ding. Die zijn gelimiteerd tot 100 km/u! Mototisch kunnen ze theoretisch 125km/u halen inderdaad, meer niet. Met 100km/u zit ik al op 1500 toeren (12e versnelling), bij 1600 vind ie het al niet zo prettig meer en zit ik al dik in t rood.. Ter vergelijking, 80 in z'n 11 doe ik met ongeveer 1200 toeren..quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:56 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Lol, welke planeet leef jij? Een oude afgetrapte touringcar kan misschien niet harder dan 100, de nieuwe gaan daar met gemak overheen. 120 is geen enkel probleem, en de betere merken komen zelfs tot 150 (niet dat het plezierig is zo hard te rijden met een dweil).
Wat ik dan wel frappant vind is dat die bus dus met 100km/u die tunnel in mag vlammen. Meestal zit daar wel een restrictie aan van 80.
Denk dat ze dát dan al wel geweten hadden.quote:Op donderdag 15 maart 2012 05:24 schreef Crazy-M het volgende:
Misschien heeft de bus gewoon een klapband gehad ?
Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:00 schreef Marie30 het volgende:
Bedankt iedereen voor het medeleven en de lieve woorden. Dat raakt me.![]()
Met dank aan het glas wijn...quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:02 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?
Ja ik had het verkeerd gelezen, sorry.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
gaat dat niet over 3 gewonden? Dat ze ook zeker weten wie de 3 gewonde kinderen xijn, soort dubbele controle?
Bronquote:Andere bus ziet ongeval nét niet gebeuren
06:45 Binnenland Naast de verongelukte bus, reden nog twee andere Belgische bussen vanuit het Zwitserse Saint Luc naar huis. Ze reden ongeveer gelijk met de fatale bus, maar hebben het ongeval niet zien gebeuren.
7.15u, gisteren. Een van de drie bussen die vanuit het Intersoc hotel in Saint Luc naar België reed, komt aan in Haasrode. 37 leerlingen en vier begeleiders van de Gemeentelijke Basisschool zijn veilig thuis. Ze hebben niets van het ongeval gezien.
"De bus is dan ook doorgereden", vertelt Vertongen. "Op aanraden van het Rode Kruis hebben we ook bij aankomst aan de school niets verteld. Het was beter dat hun ouders dat thuis, in hun vertrouwde omgeving zouden doen. Donderdag komen ze terug naar school en hier wordt de nodige opvang voorzien."
In de andere bus zaten een veertigtal kinderen uit de Vrije Basischool van Beersel. Ook zij hebben het ongeval niet zien gebeuren. "Maar de leerlingen hebben het nieuws onderweg via hun mp3-speler vernomen", vertelt Kris Hunninck, directeur van de Vrije Bassisschool in Beersel, die zelf ook mee op sneeuwklasse was. "Meteen kwamen allerlei vragen: was die erbij, heeft die het overleefd? Maar veel informatie hadden we nog niet. Onze leerlingen hadden een nauwe band met de andere kinderen."
HDB
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |