quote:sorry hoor maar in welk gat woon jij nu?
Op woensdag 13 augustus 2003 01:19 schreef Joe Gain het volgende:
Tja, ik heb een Nederlandse vriendin en die heeft Nederland ook anders leren bekijken doordat ze met mij verkering kreeg. Het heeft haar best gekwetst om te zien hoe mensen mij soms negatief behandelen, zonder dat daar een directe reden voor is.
is dit niet hetzelfde, als je bijv. net een nieuwe auto hebt gekocht, je overal hetzelfde type auto ziet rijden?
m.a.w. let jij er teveel op?
quote:maar wat is je daadwerkelijke probleem eik?
Op woensdag 13 augustus 2003 01:34 schreef Joe Gain het volgende:
16 jaar in Utrecht gewoond, en nu 5 in Hilversum, allesbehalve een gat dus. En spoken zie ik zeker niet.
en ja, ik heb je openingspost gelezen!
Sta er niet te veel bij stil, zoek er niet teveel achter en beoordeel de nederlandse samenleving niet op de personen die bij jou dit gevoel aanwakkeren. Dan doe je eigenlijk hetzelfde waarvan je de samenleving beschuldigt, nl. generaliseren.
quote:Ik heb geen probleem, het stuk is bedoeld om je aan het denken te zetten, sommigen lezen het en zien herkenning, anderen vinden het niets en snappen het niet. Als je er wat van opsteekt, dan is dat mooi, en anders niet.
Op woensdag 13 augustus 2003 01:38 schreef laffer het volgende:[..]
maar wat is je daadwerkelijke probleem eik?
en ja, ik heb je openingspost gelezen!
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 01:40 schreef Viola_Holt het volgende:
We moeten het probleem niet groter maken dan het is. De verschillen zijn er nou eenmaal en voorlopig kijken mensen nog wel eens vreemd op. Er zijn andere mensen met veel grotere problemen. De één heeft het er wat zwaarder mee dan de ander.Sta er niet te veel bij stil, zoek er niet teveel achter en beoordeel de nederlandse samenleving niet op de personen die bij jou dit gevoel aanwakkeren. Dan doe je eigenlijk hetzelfde waarvan je de samenleving beschuldigt, nl. generaliseren.
maar veelal zijn die verschillen positief!
andere culturen hebben op veel vlakken een betere inval dan de onze, zeg maar!
een voorbeeld: als ik bij nederlandse mensen aankom op visite...
en ze zeggen:"we gaan zo eten" is het de bedoeling dat ik oprot!!
kom je bij buitenlandse mensen op bezoek en ze zeggen: "we gaan zo eten" is het de bedoeling dat ik me klaar maak voor een lekker maal
en nog meer van dit soort verschillen!
En ik ben echt niet racistisch ofzo (draag geen kisten met witte sokken oid)
quote:ik bedoelde mijn post ook niet negatief ofzo hoor!
Op woensdag 13 augustus 2003 01:47 schreef Joe Gain het volgende:[..]
Ik heb geen probleem, het stuk is bedoeld om je aan het denken te zetten, sommigen lezen het en zien herkenning, anderen vinden het niets en snappen het niet. Als je er wat van opsteekt, dan is dat mooi, en anders niet.
ik kan me het me in deze tijd alleen niet voorstellen dat jij je zo voelt.
je openingspost lijkt wel uit de jaren 60!
nogmaals, geen negatief idee van me krijgen hoor!
jammer genoeg is dat voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan.
quote:wat is nu eigenlijk een allochtoon?
Op woensdag 13 augustus 2003 01:57 schreef WattaFakka het volgende:
Tja maar zeg nou zelf, cijfers geven aan dat allochtonen de grootste veroorzakers zijn van de criminaliteit. En daar ben jij de dupe van. Van je 'eigen' vaderlandse bevolkingsgroep. Ik ken meerdere allochtonen waar ik het erg goed mee kan vinden (paar vrienden zelfs), maar 9 van de 10 keer beginnen allochtonen in groepsverband uit te lokken als je er langs loopt.En ik ben echt niet racistisch ofzo (draag geen kisten met witte sokken oid)
dat woord bestrijkt zoveel verschillende soorten mensen dat als je het woord allochtoon gebruikt, je een hele hoop mensen over èèn kam scheert!
mijn eigen dochter is ook allochtoon, ik ben een blanke nederlander, de moeder is een antilliaanse!
zit mijn dochter nu in de achterstand?
moet zij nu een aanpassingscursus volgen??
ze is hier geboren notabene!!
en ze groeit hier op, spreekt prima nederlands voor haar leeftijd ( nu bijna 7)
ik begrijp zowiezo het gezever niet over allochtonen/ autochtonen!
we zijn allemaal gewoon mensen die normen en waarden behoren na te leven!
quote:Mensen die eruit zien als Marokanen/Turken, de grootste probleem jongeren dus.
Op woensdag 13 augustus 2003 02:13 schreef laffer het volgende:[..]
wat is nu eigenlijk een allochtoon?
heb jij dat wel eens opgezocht?dat woord bestrijkt zoveel verschillende soorten mensen dat als je het woord allochtoon gebruikt, je een hele hoop mensen over èèn kam scheert!
mijn eigen dochter is ook allochtoon, ik ben een blanke nederlander, de moeder is een antilliaanse!
zit mijn dochter nu in de achterstand?
moet zij nu een aanpassingscursus volgen??
ze is hier geboren notabene!!
en ze groeit hier op, spreekt prima nederlands voor haar leeftijd ( nu bijna 7)ik begrijp zowiezo het gezever niet over allochtonen/ autochtonen!
we zijn allemaal gewoon mensen die normen en waarden behoren na te leven!
quote:Waar the fok slaat dat op? Nu verkondig JIJ dat buitenlanders zich niet gedragen, en dat ze handtasjes jatten.
We nemen de proef op de som. Ik begin mij weer te gedragen, zeg :Dag tegen oude mevrouwtjes met handtasjes in plaats van : HIER MET DIE HANDTAS!
Buitenlanders die hun eigen volk over 1 kam scheren is nieuw voor me.
quote:okè, maar vergeet niet dat die probleemgasten in de minderheid zijn i.v.m. de totale marokkanen/turken bevolking die hier woont!
Op woensdag 13 augustus 2003 02:24 schreef WattaFakka het volgende:[..]
Mensen die eruit zien als Marokanen/Turken, de grootste probleem jongeren dus.
maar waarom dat woord allochtonen? daarmee wordt er toch niks aangeduidt!
quote:dat zou mooi zijn! vooral als ik de grens overga,dan ben ik ook een buitenlander daar!
Op woensdag 13 augustus 2003 02:04 schreef DrazTic het volgende:
maak van het woord "buitenlander" >>>> "wereldbewoner"
en het probleem is opgelost.jammer genoeg is dat voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan.
daarom post ik ook niet in die discussies in POLL enzoo..
quote:JE SNAP WAT ik bedoelde
Op woensdag 13 augustus 2003 02:33 schreef laffer het volgende:[..]
okè, maar vergeet niet dat die probleemgasten in de minderheid zijn i.v.m. de totale marokkanen/turken bevolking die hier woont!
en dat die mensen zich de pleuris schamen soms voor hun eigen volk!maar waarom dat woord allochtonen? daarmee wordt er toch niks aangeduidt!
quote:Dat zinnetje is cynisch bedoeld, en slaat op het stereotype dat heerst over Marokkanen en het idee dat het enige dat ze doen handtasjes stelen is. In plaats van de buitenlanders uit te hangen die handtasjes steelt, doe ik weer netjes. Dat bedoel ik er dus mee.
Op woensdag 13 augustus 2003 02:25 schreef 60000 het volgende:[..]
Waar the fok slaat dat op? Nu verkondig JIJ dat buitenlanders zich niet gedragen, en dat ze handtasjes jatten.
Buitenlanders die hun eigen volk over 1 kam scheren is nieuw voor me.
Ik zie heel vaak jongens met buitenlandse ouders die hier al minimaal 18 jaar wonen en de Nederlandse taal niet beheersen waarmee je dus geen gewoon gesprek kan hebben, ja over vreselijke ziektes die zo hard mogelijk geschreeuwd moeten worden.
Een vriend van mij geboren in Amerika 16 jaar daar gewoond ouders spraken altijd engels tegen elkaar en hem komt naar Nederland en binnen 2 jaar beheerst ie de Nederlandse taal weliswaar met een accentje hier en daar.
Leg mij nou eens uit hoe dat nou kan.
quote:1 woord : Motivatie.
Op zondag 17 augustus 2003 22:31 schreef funnyvinnie het volgende:
Even een tegenstellingIk zie heel vaak jongens met buitenlandse ouders die hier al minimaal 18 jaar wonen en de Nederlandse taal niet beheersen waarmee je dus geen gewoon gesprek kan hebben, ja over vreselijke ziektes die zo hard mogelijk geschreeuwd moeten worden.
Een vriend van mij geboren in Amerika 16 jaar daar gewoond ouders spraken altijd engels tegen elkaar en hem komt naar Nederland en binnen 2 jaar beheerst ie de Nederlandse taal weliswaar met een accentje hier en daar.
Leg mij nou eens uit hoe dat nou kan.
quote:Dat dacht ik ook ja, waarom is die eerste groep niet gemotiveerd om er wat van te maken, is die vriend van me ook gelukt.
Op zondag 17 augustus 2003 22:34 schreef EggsTC het volgende:[..]
1 woord : Motivatie.
quote:Kerel je moet niets doen en laat je door niemand aanpraten, dat je je eigen ik moet aanpassen vanwege je afkomst etc..
Op donderdag 7 september 2000 09:49 schreef Joe Gain het volgende:
.....Een heel mooi verhaal over anders zijn en de drang voelen zich aan te passen aan anderen......Wil iemand mij vertellen wat ik nog moet doen om in dit prachtige land te mogen blijven?
O ja, wat je wel moet doen om net als ik hier te leven: belasting betalen, je (op hoofdlijnen
) aan de wet houden en een beetje normaal blijven doen.
En over het "aanpassen":
je hoeft je niet op alle fronten aan te passen, maar wel op sommige.
De wet in het land waar je woont respecteren, je flexibel opstellen mbt mogelijke punten waar jouw cultuur en de inheemse cultuur kunnen botsen, de taal leren als je voor langere tijd blijft wonen en respect hebben voor de inheemse cultuur.
quote:Vertel, wat is er gebeurt.
Op woensdag 13 augustus 2003 01:19 schreef Joe Gain het volgende:
Tja, ik heb een Nederlandse vriendin en die heeft Nederland ook anders leren bekijken doordat ze met mij verkering kreeg. Het heeft haar best gekwetst om te zien hoe mensen mij soms negatief behandelen, zonder dat daar een directe reden voor is.
Oh boeh, het is oude meuk!quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:00 schreef Joe Gain het volgende:
Jeetje, ik heb dit stuk 5 jaar geleden geschreven, en ik krijg er nog steeds reacties op, goed bezig!
ik vraag me wel af of het echt zo is dat de gemeente die wijkesegregatie bevorderd. Is het nou niet stiekem gewoon zo dat immigranten het liefst met 'hun soort' mensen in een wijk wonen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2003 22:47 schreef DeeDee_ het volgende:
[..]
Er was laatst op tv een buitenlands gezin, de ouders van de persoon die René Steegmans toen heeft doodgeslagen, zij woonden al 33 jaar in
Nederland en spraken nog geen woord Nederlands, dat noem ik niet willen aanpassen. Dit komt vooral doordat de gemeente iedereen apart wegstopt, gescheiden van elkaar. Ergens vinden we dit een oplossing, ergens is dit juist geen opossing. Ik woon in Den Haag en kom vaak op de Haagse Markt in de Schilderwijk. Het is echt heel normaal dat de kinderen de tolk spelen van de ouders. Ik denk dat heel veel mensen het niet willen leren maar dat er ook te weinig gelegenheid voor is.
Trouwens heel erg mooi geschreven!!
dude, ik ben links maar jij spant de kroon.quote:Op vrijdag 8 september 2000 01:07 schreef Cardan het volgende:
Voor een MENS schrijf je buitengewoon boeiend Joe!
Sta niet stil bij het feit dat je een ander tintje heb als de mensen die je erop aanspreken.
Dat een " buitenlander" (???) zich aan MOET passen vind ik al helemaal belachelijk.
Je moet doen wat je wilt en waar jij je lekker bij voelt, en ik kan me dan ook niet helemaal vinden in het woordje MOET wat Twi gebruikt.Ook het bij het woord allochtoon wordt ik lichtelijk onpasselijk.Waarom die titels als je het over MENSEN! hebt Twi????
Daarbij vind ik het woord " buitenlander" altijd een zwaar beladen woord. Om 1 of andere reden valt dat woord niet lekker bij mij.
De AARDE is VAN iedereen, en alles wat leeft hoort daar, dus NIEMAND is( of verdient) het woord" buitenlander" omdat dat meestal toch een negatieve bijsmaak heeft.
Wees trots op wie en wat je bent Joe, en nogmaals, sta niet stil bij anderen die je erop menen te moeten wijzen dat je buitenkant niet lijkt op hen.
Gaan we kritisch doen??? Die gozer is al zwart, wat de neuk wil je nou??quote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:26 schreef Forumschorem het volgende:
Goh Joe, aan je zinsopbouw en structuur kan nog wel het een en ander gebeuren!
En zeker voor een buitenlander.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:12 schreef SHE het volgende:
Heel leuk geschreven...je hebt talent
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:48 schreef desaparacido het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het erg fijn voor je moet zijn, hallodagg.
De onwetendheid is wat me nog het meest verbaast heeft de afgelopen jaren, in een discussie over integratie geprezen worden voor je emancipatie omdat je geen hoofddoek draagt.
"Hoofddoek? Maar, euh, ik ben helemaal geen moslim"
"Oh, komt dat voor dan, in Marokko?"
"Ik ben ook geen Marokkaanse"
Hallo Heiden6 en ook Hallodagg,quote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
En zeker voor een buitenlander.
Nee, serieus Joe, ziet er leuk uit. Hoe kijk je er nu tegenaan?
Ik ben nog altijd een ''hem'' hèquote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:17 schreef Joe Gain het volgende:
[..]
Hallo Heiden6 en ook Hallodagg,
Mijn kijk op de hele kwestie is helaas niet veranderd. Hallodagg schrijft dat 'het haar geen ruk meer kan schelen wat mensen denken'.
Hey! Die lust ik ook!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:26 schreef Joe Gain het volgende:
Beste TrenTs,
Ik zal maar niet je vooroordeel bevestigen door heel lullig op jouw opmerking te reageren, want dan doe ik precies wat jij wil, namelijk die agressieve buitenlander zijn.
Dus, als je een keer wilt kletsen met iemand die niet binnen een van jouw hokjes past, dan moet je maar een gil geven en dan gaan we onder het genot van een paar lekkere Surinaamse broodjes een goed gesprek voeren . Zeg het maar, het is helemaal aan jou.
quote:Op vrijdag 8 september 2000 14:06 schreef Ronaldsen het volgende:
Nou ja, je hebt ook ouders die het jaren voor hun kinderen verborgen houden dat ze een andere vader hebben.quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:08 schreef zoalshetis het volgende:
ts. als je voor je 17e nog nooit gehoord hebt dat je een 'buitenlander' bent dan denk ik dat je hele betoog nogal cynisch, dan wel overdreven is. in ieder geval was het lekker leesbaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |