abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 18 maart 2012 @ 11:50:22 #176
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109226697
quote:
15s.gif Op zondag 18 maart 2012 11:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik kom hier nog niet zo heel lang...
11 jaar pas.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  † In Memoriam † zondag 18 maart 2012 @ 12:03:04 #177
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109226989
quote:
Op een kinderlijke manier legt die man uit hoe gelovigen de verse blaadjes uit de sla halen voor hun eigen behoeften.
En ja, ik deel zijn mening dat religieuzen een psychiater moeten bezoeken...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_109273205
It's not an Islamic law, but a Christian law for the rapist to marry his victim.

Deuteronomy 22:28-29 28 If a man happens to meet a virgin who is not pledged to be married and rapes her and they are discovered, 29 he shall pay her father fifty shekels[c] of silver. He must marry the young woman, for he has violated her. He can never divorce her as long as he lives. (NIV Bible version)
  maandag 19 maart 2012 @ 14:37:40 #179
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_109273276
quote:
10s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:35 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
It's not an Islamic law, but a Christian law for the rapist to marry his victim.

Deuteronomy 22:28-29 28 If a man happens to meet a virgin who is not pledged to be married and rapes her and they are discovered, 29 he shall pay her father fifty shekels[c] of silver. He must marry the young woman, for he has violated her. He can never divorce her as long as he lives. (NIV Bible version)
Alleen als je betrapt wordt! :{w
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:40:07 #180
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_109273368
quote:
10s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:35 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:

Je maakt nu dezelfde fout als de Koran roepers.

Het OT geldt net zo als heilig boek voor christenen als voor moslims. In de zin dat per vers (hehe zag je wat ik daar dee, pervers hihihi) bekeken wordt of het nog wel toepasbaar is er vanuitgaande dat het nieuwere boek beter is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_109274442
Het hele marokkaanse systeem van bestuur is verrot.

Er is zelfs een opstand ontstaan de afgelopen weken. Helaas heeft het regime besloten tot media blackout.

http://www.dewereldmorgen(...)de-marokkaanse-lente
pi_109275349
quote:

duhhhh mohammed was een cristen en heeft de bijbel gewoon overgeschreven en een extra vrouwonvriendelijk sausje en dan nog wat extra geweldadige kruiden erbij en tada de islam was born :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109275778
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:41 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

duhhhh mohammed was een cristen en heeft de bijbel gewoon overgeschreven en een extra vrouwonvriendelijk sausje en dan nog wat extra geweldadige kruiden erbij en tada de islam was born :{
Hij heeft het Oude testament nageschreven. Niet het nieuwe
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109276738
quote:

Tja, zowel de Bijbel als de Koran staan bol van de achterhaalde, bizarre, discriminerende opvattingen en regels. De vraag is hoe je dergelijke taal anno 2012 opvat. Neem je alles letterlijk, of - een stuk gezonder - met een flinke korrel zout?

Waar het uiteindelijk om gaat, is wat de wetgeving is. Want dat is waar de dader zich met succes op heeft kunnen beroepen. En de wetgeving in Marokko is zodanig dat eeuwenoude religieuze teksten gewoon als wet van kracht zijn.

En nu lees ik hier dat het allemaal de schuld is van een elite die in Marokko aan de macht is. Maar die elite heeft toch de Bijbel en/of Koran niet uitgevonden? Ooit zijn de religieuze regels uit die boeken gewoon omgezet in daadwerkelijke wetgeving. En kennelijk heeft niemand het ooit nodig gevonden om daar verandering in aan te brengen. Pas nu dat meisje zelfmoord heeft gepleegd, komt het protest op gang.
pi_109276898
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hij heeft het Oude testament nageschreven. Niet het nieuwe
ohhh was hij nog lui ook... of zou het nieuwe testament te soft zijn voor zijn smaak :? ik gok het laatste :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109277188
quote:
15s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:15 schreef Boldface het volgende:

En nu lees ik hier dat het allemaal de schuld is van een elite die in Marokko aan de macht is. Maar die elite heeft toch de Bijbel en/of Koran niet uitgevonden? Ooit zijn de religieuze regels uit die boeken gewoon omgezet in daadwerkelijke wetgeving. En kennelijk heeft niemand het ooit nodig gevonden om daar verandering in aan te brengen. Pas nu dat meisje zelfmoord heeft gepleegd, komt het protest op gang.
Net als dat de bijbel in de middel eeuwen in Europa misbruikt werd om de bevolking in toom te houden, wordt de Islam in het de islamitische landen nog veel gebruikt met hetzelfde doel.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109278507
Wisten jullie dat voor 150 jaar terug in sommige Westerse landen vrouwen geen stemrecht hadden? Wanneer vermogende dochters gingen trouwen al hun geld automatisch naar de man ging en zij er ook geen recht meer op had wanneer de man ging scheiden? Dat de vrouw bij een scheiding ook geen recht had op de kinderen?

Dat de bijbel of Koran overal bijgesleept gaat worden doet me niet zoveel. Mijn voorbeeld had niet te maken met een Bijbel en toch was er die discriminatie.

Ik denk datt de wetten die zorgen voor het verschil in rechten aangepakt moeten worden zonder overal een geloofsboek bij te halen. Wil je als land seculierheid uitstralen? Pak je eerst je eigen wetten erbij.

Ik maak me op dit moment meer zorgen om Tunesië en de vrouwen en rechten daar.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 19 maart 2012 @ 17:03:20 #188
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_109278583
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:01 schreef paddy het volgende:
Wisten jullie dat voor 150 jaar terug in sommige Westerse landen vrouwen geen stemrecht hadden? Wanneer vermogende dochters gingen trouwen al hun geld automatisch naar de man ging en zij er ook geen recht meer op had wanneer de man ging scheiden? Dat de vrouw bij een scheiding ook geen recht had op de kinderen?

En we missen die tijden, verdomme.

Dat waren goede tijden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 19 maart 2012 @ 17:09:50 #189
3542 Gia
User under construction
pi_109278816
quote:

Deuteronomium is toch OT?
Christendom is NT, hoor.

Het OT bestond al toen Christus nog geboren moest worden.
pi_109278827
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:01 schreef paddy het volgende:

Dat de bijbel of Koran overal bijgesleept gaat worden doet me niet zoveel. Mijn voorbeeld had niet te maken met een Bijbel en toch was er die discriminatie.

Ik denk datt de wetten die zorgen voor het verschil in rechten aangepakt moeten worden zonder overal een geloofsboek bij te halen. Wil je als land seculierheid uitstralen? Pak je eerst je eigen wetten erbij.

Ik maak me op dit moment meer zorgen om Tunesië en de vrouwen en rechten daar.
ja verleden tijd enzo :{ en binnen de islam is een vrouw nog steeds een poets/sex/kook slavin wat is je punt ? de islam loopt een aantal eeuwen achter? oud nieuws :{ zeg maar nieuws van +/- 2000 jaar oud :')
pi_109278913
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:09 schreef Gia het volgende:
Deuteronomium is toch OT?
ja
quote:
Christendom is NT, hoor.
nee dat zou jij als cristen graag willen hé nee nee de bijbel is 1 geheel daarmee basta.
pi_109278942
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:10 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja verleden tijd enzo :{ en binnen de islam is een vrouw nog steeds een poets/sex/kook slavin wat is je punt ? de islam loopt een aantal eeuwen achter? oud nieuws :{ zeg maar nieuws van +/- 2000 jaar oud :')
En nu ga ik dus niet met je mee. Ik zie dat dus niet. Zie wel mannen die denken met hun testikels en wormvormig aanhangsel. Nergens in de Koran staat dat je iemand mag verkrachten. Een meisje moet gevraagd worden en nee is nee....of jij moet een andere koran lezen? Dat vaders en moeder druk uitoefenen? Ja, dan zal de wet daar iets op moeten vinden dat dit niet kan gebeuren, maar nergens staat dat je een meisje tot de jouwe mag maken zonder huwelijk en zonder toestemming.

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 19-03-2012 17:20:10 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_109279093
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:12 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja

[..]

nee dat zou jij als cristen graag willen hé nee nee de bijbel is 1 geheel daarmee basta.
Fout, christenen worden wel degelijk als christenen gekenmerkt door Jezus.....en die was er nog niet in het oude testament. Christenen leggen nieuwe en oude testament naast elkaar, maar gaan wel degelijk meer uit van het Nieuwe testament...om de enige reden het scheuren van...de kleden tussen het heilige en het heilige der heiligen. Wat ik ervan begreep was met deze daad elke daad van Jezus (bijvoorbeeld compassie en vergeving etc etc) belangrijker dan

Zo heb ik het begrepen.
pi_109279368
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Fout, christenen worden wel degelijk als christenen gekenmerkt door Jezus.....en die was er nog niet in het oude testament. Christenen leggen nieuwe en oude testament naast elkaar, maar gaan wel degelijk meer uit van het Nieuwe testament...om de enige reden het scheuren van...de kleden tussen het heilige en het heilige der heiligen. Wat ik ervan begreep was met deze daad elke daad van Jezus (bijvoorbeeld compassie en vergeving etc etc) belangrijker dan

Zo heb ik het begrepen.
en dat is fout waarom denk je dat het OT en NT altijd in elke bijbel staat? niet omdat cristenen dat zo graag willen hoor, ze willen niets liever dan de 2 scheiden. maar dat mag dus niet ben nu te lui om het op te zoeken :{
pi_109279469
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:13 schreef paddy het volgende:

[..]

En nu ga ik dus niet met je mee. Ik zie dat dus niet. Zie wel mannen die denken met hun testikels en wormvormig aanhangsel. Nergens in de Koran staat dat je iemand mag verkrachten. Een meisje moet gevraagd worden en nee is nee....of jij moet een andere koran lezen? Dat vaders en moeder druk uitoefenen? Ja, dan zal de wet daar iets op moeten vinden dat dit niet kan gebeuren, maar nergens staat dat je een meisje tot de jouwe mag maken zonder huwelijk en zonder toestemming.
ff snel gezocht :{ zowiezo een vader die zijn dochters aan een stelletje vreemden geeft zonder dat de dochters zelf iets te kiezen hebben :{

quote:
11:78 And his people came unto him, running towards him - and before then they used to commit abominations - He said: O my people! Here are my daughters! They are purer for you. Beware of Allah, and degrade me not in (the person of) my guests. Is there not among you any upright man ?

15:71 He said: Here are my daughters, if ye must be doing (so).
  maandag 19 maart 2012 @ 17:34:31 #196
3542 Gia
User under construction
pi_109279602
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:12 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja

[..]

Het OT bestond al voordat Christus geboren was!! Gek!
  maandag 19 maart 2012 @ 17:36:23 #197
3542 Gia
User under construction
pi_109279663
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:26 schreef GewoneMan het volgende:

en dat is fout waarom denk je dat het OT en NT altijd in elke bijbel staat?
Euh, toen mijn man en ik trouwden, kregen we van de pastoor een bijbel. En daarin staat NIET het OT. Alleen het NT.

Dus je praat onzin.
  maandag 19 maart 2012 @ 17:59:44 #198
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_109280340
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Euh, toen mijn man en ik trouwden, kregen we van de pastoor een bijbel. En daarin staat NIET het OT. Alleen het NT.
Welke versie? :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_109280643
Lekkere vader ook. :')

Als je je minderjarige dochter liefhebt, huwelijk je haar ook echt uit aan een verkrachter. :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 19 maart 2012 @ 18:10:58 #200
3542 Gia
User under construction
pi_109280711
quote:
15s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Welke versie? :{

:{²
Het nieuwe testament met psalmen en gebeden.
Van de katholieke bijbelstichting.

De willibrord-vertaling.

17de druk 1990

Hieronder een linkje als je em wilt kopen, met afbeelding:

http://boeken.marktplaza.(...)DEN-1973-2567884.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')