11 jaar pas.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kom hier nog niet zo heel lang...
Op een kinderlijke manier legt die man uit hoe gelovigen de verse blaadjes uit de sla halen voor hun eigen behoeften.quote:
Alleen als je betrapt wordt!quote:Op maandag 19 maart 2012 14:35 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
It's not an Islamic law, but a Christian law for the rapist to marry his victim.
Deuteronomy 22:28-29 28 If a man happens to meet a virgin who is not pledged to be married and rapes her and they are discovered, 29 he shall pay her father fifty shekels[c] of silver. He must marry the young woman, for he has violated her. He can never divorce her as long as he lives. (NIV Bible version)
Je maakt nu dezelfde fout als de Koran roepers.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:35 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
It's not an Islamic law, but a Christian law for the rapist to marry his victim.
Deuteronomy 22:28-29 28 If a man happens to meet a virgin who is not pledged to be married and rapes her and they are discovered, 29 he shall pay her father fifty shekels[c] of silver. He must marry the young woman, for he has violated her. He can never divorce her as long as he lives. (NIV Bible version)
duhhhh mohammed was een cristen en heeft de bijbel gewoon overgeschreven en een extra vrouwonvriendelijk sausje en dan nog wat extra geweldadige kruiden erbij en tada de islam was bornquote:Op maandag 19 maart 2012 14:35 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
Hij heeft het Oude testament nageschreven. Niet het nieuwequote:Op maandag 19 maart 2012 15:41 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
duhhhh mohammed was een cristen en heeft de bijbel gewoon overgeschreven en een extra vrouwonvriendelijk sausje en dan nog wat extra geweldadige kruiden erbij en tada de islam was born
Tja, zowel de Bijbel als de Koran staan bol van de achterhaalde, bizarre, discriminerende opvattingen en regels. De vraag is hoe je dergelijke taal anno 2012 opvat. Neem je alles letterlijk, of - een stuk gezonder - met een flinke korrel zout?quote:Op maandag 19 maart 2012 14:35 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
ohhh was hij nog lui ook... of zou het nieuwe testament te soft zijn voor zijn smaakquote:Op maandag 19 maart 2012 15:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hij heeft het Oude testament nageschreven. Niet het nieuwe
Net als dat de bijbel in de middel eeuwen in Europa misbruikt werd om de bevolking in toom te houden, wordt de Islam in het de islamitische landen nog veel gebruikt met hetzelfde doel.quote:Op maandag 19 maart 2012 16:15 schreef Boldface het volgende:
En nu lees ik hier dat het allemaal de schuld is van een elite die in Marokko aan de macht is. Maar die elite heeft toch de Bijbel en/of Koran niet uitgevonden? Ooit zijn de religieuze regels uit die boeken gewoon omgezet in daadwerkelijke wetgeving. En kennelijk heeft niemand het ooit nodig gevonden om daar verandering in aan te brengen. Pas nu dat meisje zelfmoord heeft gepleegd, komt het protest op gang.
En we missen die tijden, verdomme.quote:Op maandag 19 maart 2012 17:01 schreef paddy het volgende:
Wisten jullie dat voor 150 jaar terug in sommige Westerse landen vrouwen geen stemrecht hadden? Wanneer vermogende dochters gingen trouwen al hun geld automatisch naar de man ging en zij er ook geen recht meer op had wanneer de man ging scheiden? Dat de vrouw bij een scheiding ook geen recht had op de kinderen?
Deuteronomium is toch OT?quote:Op maandag 19 maart 2012 14:35 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
ja verleden tijd enzoquote:Op maandag 19 maart 2012 17:01 schreef paddy het volgende:
Wisten jullie dat voor 150 jaar terug in sommige Westerse landen vrouwen geen stemrecht hadden? Wanneer vermogende dochters gingen trouwen al hun geld automatisch naar de man ging en zij er ook geen recht meer op had wanneer de man ging scheiden? Dat de vrouw bij een scheiding ook geen recht had op de kinderen?
Dat de bijbel of Koran overal bijgesleept gaat worden doet me niet zoveel. Mijn voorbeeld had niet te maken met een Bijbel en toch was er die discriminatie.
Ik denk datt de wetten die zorgen voor het verschil in rechten aangepakt moeten worden zonder overal een geloofsboek bij te halen. Wil je als land seculierheid uitstralen? Pak je eerst je eigen wetten erbij.
Ik maak me op dit moment meer zorgen om Tunesië en de vrouwen en rechten daar.
jaquote:
nee dat zou jij als cristen graag willen hé nee nee de bijbel is 1 geheel daarmee basta.quote:Christendom is NT, hoor.
En nu ga ik dus niet met je mee. Ik zie dat dus niet. Zie wel mannen die denken met hun testikels en wormvormig aanhangsel. Nergens in de Koran staat dat je iemand mag verkrachten. Een meisje moet gevraagd worden en nee is nee....of jij moet een andere koran lezen? Dat vaders en moeder druk uitoefenen? Ja, dan zal de wet daar iets op moeten vinden dat dit niet kan gebeuren, maar nergens staat dat je een meisje tot de jouwe mag maken zonder huwelijk en zonder toestemming.quote:Op maandag 19 maart 2012 17:10 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja verleden tijd enzoen binnen de islam is een vrouw nog steeds een poets/sex/kook slavin wat is je punt ? de islam loopt een aantal eeuwen achter? oud nieuws
zeg maar nieuws van +/- 2000 jaar oud
Fout, christenen worden wel degelijk als christenen gekenmerkt door Jezus.....en die was er nog niet in het oude testament. Christenen leggen nieuwe en oude testament naast elkaar, maar gaan wel degelijk meer uit van het Nieuwe testament...om de enige reden het scheuren van...de kleden tussen het heilige en het heilige der heiligen. Wat ik ervan begreep was met deze daad elke daad van Jezus (bijvoorbeeld compassie en vergeving etc etc) belangrijker danquote:Op maandag 19 maart 2012 17:12 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja
[..]
nee dat zou jij als cristen graag willen hé nee nee de bijbel is 1 geheel daarmee basta.
en dat is fout waarom denk je dat het OT en NT altijd in elke bijbel staat? niet omdat cristenen dat zo graag willen hoor, ze willen niets liever dan de 2 scheiden. maar dat mag dus niet ben nu te lui om het op te zoekenquote:Op maandag 19 maart 2012 17:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Fout, christenen worden wel degelijk als christenen gekenmerkt door Jezus.....en die was er nog niet in het oude testament. Christenen leggen nieuwe en oude testament naast elkaar, maar gaan wel degelijk meer uit van het Nieuwe testament...om de enige reden het scheuren van...de kleden tussen het heilige en het heilige der heiligen. Wat ik ervan begreep was met deze daad elke daad van Jezus (bijvoorbeeld compassie en vergeving etc etc) belangrijker dan
Zo heb ik het begrepen.
ff snel gezochtquote:Op maandag 19 maart 2012 17:13 schreef paddy het volgende:
[..]
En nu ga ik dus niet met je mee. Ik zie dat dus niet. Zie wel mannen die denken met hun testikels en wormvormig aanhangsel. Nergens in de Koran staat dat je iemand mag verkrachten. Een meisje moet gevraagd worden en nee is nee....of jij moet een andere koran lezen? Dat vaders en moeder druk uitoefenen? Ja, dan zal de wet daar iets op moeten vinden dat dit niet kan gebeuren, maar nergens staat dat je een meisje tot de jouwe mag maken zonder huwelijk en zonder toestemming.
quote:11:78 And his people came unto him, running towards him - and before then they used to commit abominations - He said: O my people! Here are my daughters! They are purer for you. Beware of Allah, and degrade me not in (the person of) my guests. Is there not among you any upright man ?
15:71 He said: Here are my daughters, if ye must be doing (so).
Het OT bestond al voordat Christus geboren was!! Gek!quote:Op maandag 19 maart 2012 17:12 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja
[..]
nee dat zou jij als cristen graag willen hé nee nee de bijbel is 1 geheel daarmee basta.
Euh, toen mijn man en ik trouwden, kregen we van de pastoor een bijbel. En daarin staat NIET het OT. Alleen het NT.quote:Op maandag 19 maart 2012 17:26 schreef GewoneMan het volgende:
en dat is fout waarom denk je dat het OT en NT altijd in elke bijbel staat?
Welke versie?quote:Op maandag 19 maart 2012 17:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Euh, toen mijn man en ik trouwden, kregen we van de pastoor een bijbel. En daarin staat NIET het OT. Alleen het NT.
Het nieuwe testament met psalmen en gebeden.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |