Zit wat in, maar wil je die grote afwerklatten tegen de muur?quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:42 schreef betyar het volgende:
Niet, die rommel moet je niet willen gebruiken.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:54 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb alles gewoon recht tegen elkaar aangelegd, dat schuin afknippen gaat me echt niet lukken. Moet nog wat puntjes op de i zetten maar ben best tevreden.![]()
Volgende keer maar iemand bijhalen die dit vaker heeft gedaan
Dat kan ik ook, maar m'n hoeken zijn geen 90 gradenquote:
In een andere kamer zijn ze wel schuin afgeknipt. Je ziet eigenlijk amper verschil. Behalve als je er boven gaat hangen, maar dat doe ik niet zo vaak.quote:
Zelf gefreesde plintenquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Zit wat in, maar wil je die grote afwerklatten tegen de muur?
quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:54 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb alles gewoon recht tegen elkaar aangelegd, dat schuin afknippen gaat me echt niet lukken. Moet nog wat puntjes op de i zetten maar ben best tevreden.![]()
Volgende keer maar iemand bijhalen die dit vaker heeft gedaan
quote:
Dit dus. De oplossing ligt erin, de twee stuks schuin te knippen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:42 schreef Deetch het volgende:
Dan zijn je hoeken dus niet haaks. of je knipt ze verkeerd om.
plint 1: =========/
plint 2: \========
en dan de schuine kanten tegen elkaar aan leggen en heb je precies een haakse hoek.
Dat snap ik, maar ik kreeg het niet voor mekaar om dat te laten passenquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:16 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dit dus. De oplossing ligt erin, de twee stuks schuin te knippen.
met een goed scherpe beitel de schuinte aanpassen,quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:41 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik kreeg het niet voor mekaar om dat te laten passen
Ik denk dat jij het verkeerd gereedschap gebruikt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:41 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik kreeg het niet voor mekaar om dat te laten passen
Dat ligt er natuurlijk aan he.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:00 schreef lipje het volgende:
[..]
met een goed scherpe beitel de schuinte aanpassen,
of zoals hierboven al genoemd: eerst de ene schuin knippen en de andere eronder leggen en aftekenen. past altijd
Dat snap ik, maar dat ondervang je door de hoek (hoe stomp of scherp ook) ongeveer door twee te delenquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:53 schreef _VoiD_ het volgende:
en als je een grote afwijking hebt sluiten ze misschien wel aan maar dan komen de breedtes niet overeen (als je snapt wat ik bedoel).
En dan past het altijd, wat voor hoek het ook is.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat ondervang je door de hoek (hoe stomp of scherp ook) ongeveer door twee te delen
Ja, maar dan kun je net zo goed meten dusquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat ondervang je door de hoek (hoe stomp of scherp ook) ongeveer door twee te delen
Dat is meer werk dan de plintjes over elkaar leggen en de buitenhoek en de binnenhoek afstrepen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:15 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Ja, maar dan kun je net zo goed meten dus
Om maar de meest praktische manier te noemen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:06 schreef cvboer het volgende:
Dat is meer werk dan de plintjes over elkaar leggen en de buitenhoek en de binnenhoek afstrepen.
Een plintenknipper.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:35 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het verkeerd gereedschap gebruikt.
Geef eens aan wat voor gereedschappen jij gebruikt, het liefst in lijstvorm, een voor een.
Daar hebben we wat aan.
Verrek, had ik dat maar gedaan!quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:08 schreef betyar het volgende:
Gewoon goed zagen/knippen/snijden heb je geen problemen.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:57 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Verrek, had ik dat maar gedaan!
Vaak ben je te bang, soms ook wel terecht.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:57 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Verrek, had ik dat maar gedaan!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |