Dat lijkt nogal wat, maar het is slechts TWAALFEUROVIJFTIGquote:Op donderdag 29 september 2016 20:04 schreef Troonwoord het volgende:
Passengers flying with Cathay Pacific and Dragonair to Hong Kong will have to pay a fuel surcharge of HK$109 a trip starting from September 15 after a wrong-way bet on oil prices by their parent company, the airlines announced on Monday.
Cathay Pacific Airways said the surcharge was applicable to inbound passengers only. Outbound passengers would not be subject to the policy as the Civil Aviation Department had suspended surcharges for outbound passengers in February on the back of low oil prices.
The move came after the company reported a worse than expected 82 per cent slump in first-half net profit as its passenger business was hurt by cuts in corporate travel and a HK$4.49 billion loss from placing wrong-way bets on fuel prices. The hedging tactic aimed at minimising the unpredictable nature of fuel costs locked the carrier into higher prices.
Toch erg veel geld hoor. Kun je 3 hamburgers van kopen.quote:Op donderdag 29 september 2016 21:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat lijkt nogal wat, maar het is slechts TWAALFEUROVIJFTIG
En dat allemaal na een gelijkmaker in de 82ste minuut.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:47 schreef EddyAlbena het volgende:
Manmanmanman..
KLM kreeg het voor elkaar om hun gecancelde vlucht van 10u s ochtends MAD-AMS volledig in die van 8u s ochtends van Iberia (mijn vlucht) te proppen waardoor ik niet mee kon
Omgeboekt via London City welke om 17u vertrok, dus moest 9u wachten op Madrid. Eenmaal landende word omgeroepen dat City dicht is vanwege evacuatie, gingen we landen op Southend.
Advies was om zelf naar City te gaan met ov/taxi en daar verder te kijken, inmiddels was m'n City-Amsterdam gecanceld dus ik had geen idee meer wat te doen behalve wachten bij die balie op City. Tijdens treinreis van Southen naar City (uur..) gebeld met BA en gevraagd naar de mogelijkheden. Alle vluchten zaten vol voor zaterdag, meneer kon ook niks met mijn ticket doen omdat het door Iberia geboekt was (Iberia is nb onderdeel van BA). Ikz ag de bui dus al hangen.. (vreemd overigens dat KLM hun passagiers wel bij concurrerende alliantie mag boeken maar als Iberia mij moet omboeken het alleen binnen de alliantie kan).
1,5u in de rij gestaan voor de balie op City, inmiddels was het 23u (ik was sinds 6.45 onderweg vanuit Vigo) en ik had geen idee waar ik aan toe was. Zag alleen maar mensen chagrijnig weglopen dat ze pas zondag weg konden en geen hotel hadden.
Eenmaal aan de beurt wonder boven worden op LHR-AMS gezet voor de volgende dag, hadden ze 777 ingezet. Man wat was ik blij.
Oja, taxi van City-LHR was misschien niet zo verstandig: 160GBP
Ik denk dat ik de komende tijd wel aan m'n pech quotum zit.
Tegenvallende resultaten zijn regelmaat, da tis helaas geen pech meer te noemen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:41 schreef MCH het volgende:
[..]
En dat allemaal na een gelijkmaker in de 82ste minuut.
Maar WTF ,alleen dit al. Jij had al een ticket voor die Iberia vlucht maar bent dankzijquote:Op maandag 24 oktober 2016 09:47 schreef EddyAlbena het volgende:
Manmanmanman..
KLM kreeg het voor elkaar om hun gecancelde vlucht van 10u s ochtends MAD-AMS volledig in die van 8u s ochtends van Iberia (mijn vlucht) te proppen waardoor ik niet mee kon
Natuurlijk kan dat, want de overgeboekte personen van in dit geval KLM, levert voor Iberia namelijk een boel geld op omdat die passagiers namelijk niet in de laagste boekingsklasse geboekt zullen worden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:32 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Maar WTF ,alleen dit al. Jij had al een ticket voor die Iberia vlucht maar bent dankzijoverboeking
eruit geflikkerd in het voordeel van anderen die dachten dat ze pech hadden?
Ik wist niet dat dat kon.
Je hebt gelijk, want in jouw eerst volgende vakantie land koop je er op straat toch minstens 10 porties Khao Pad Kai of Moo voor.quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:11 schreef 0906 het volgende:
[..]
Toch erg veel geld hoor. Kun je 3 hamburgers van kopen.
Op zich ook een prima systeem. Overboeken houdt de prijs voro de consument laag. Iberia zal idd een kostenoverweging hebben gemaakt, lijkt mij een vrij simpele rekensom voor hen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat, want de overgeboekte personen van in dit geval KLM, levert voor Iberia namelijk een boel geld op omdat die passagiers namelijk niet in de laagste boekingsklasse geboekt zullen worden.
De vraag komt bij Iberia binnen, Iberia bekijkt hoeveel plaatsen ze over hebben, mede rekening houdend met personen die niet op komen dagen. Als jij dan een Iberia ticket hebt welke is gekocht voor een lage prijs (dus lage boekingsklasse) en je hebt geen frequent flyer status, ja dan komt het zomaar voor dat jij niet mee kan omdat nu de vlucht overboekt is.
Het werkt ook omgekeerd, Bij de staking van de luchtverkeersleiding in Portugal werd ik in eerste instantie ook afgewimpeld dat er geen mogelijkheid was om uit Lissabon weg te komen, met mijn indertijd Star Alliance Gold card kon er opeens van alles geregeld worden, de gekste combinaties via 3 tussenstops in Spanje, tot uiteindelijk gewoon via Porto naar Barcelona, met diverse waardebonnen voor Lissabon en voor Porto om wat te eten. (Want de lounges zijn maar wat beperkt hierin).
Je hebt in ieder geval recht op vergoeding door vertraging, je bent van jouw vlucht gehaald en op een andere vlucht gezet en daardoor veel later op je bestemming gekomen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 21:36 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Op zich ook een prima systeem. Overboeken houdt de prijs voro de consument laag. Iberia zal idd een kostenoverweging hebben gemaakt, lijkt mij een vrij simpele rekensom voor hen.
Ik had toch niet heel veel beters te doen en voor mij was de financiële compensatie pure winst.
Alleen zuur dat ik op m'n alternatieve route met nog meer ellende geconfronteerd werd.
Maar goed, de 777 moest ik nog afstrepen dus mij hoor je niet meer klagen. Mits de onkosten vergoed worden.
Compensatie vanuit Iberia is inderdaad direct geregeld.quote:Op maandag 24 oktober 2016 22:34 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval recht op vergoeding door vertraging, je bent van jouw vlucht gehaald en op een andere vlucht gezet en daardoor veel later op je bestemming gekomen.
De kosten om naar de andere luchthaven te komen, ik hoop dat je de bonnetjes hebt, moet je ook zeer zeker gaan claimen, naast de kosten voor versnaperingen.
Iberia is echter wat lastig met betalen bij vertraging, hoewel in dit geval het een overboeking betreft en ik aanneem dat ze je al direct compensatie hebben geboden?
Want een rekensom is het voor Iberia zeker en daarom mag jij door de verdere problemen zeker van meeprofiteren.
Heb je wel eu 261 compensatie handje contantje gekregen voor Involuntary Denied Boarding?quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:47 schreef EddyAlbena het volgende:
Manmanmanman..
KLM kreeg het voor elkaar om hun gecancelde vlucht van 10u s ochtends MAD-AMS volledig in die van 8u s ochtends van Iberia (mijn vlucht) te proppen waardoor ik niet mee kon
Ik vind dit hele verhaal niet echt 'pech', ik vind eerder dat je het gewoon totaal niet handig aan hebt gepakt. Die hele dag vertraging verdien je dus gewoon.quote:Omgeboekt via London City welke om 17u vertrok, dus moest 9u wachten op Madrid. Eenmaal landende word omgeroepen dat City dicht is vanwege evacuatie, gingen we landen op Southend.
Advies was om zelf naar City te gaan met ov/taxi en daar verder te kijken, inmiddels was m'n City-Amsterdam gecanceld dus ik had geen idee meer wat te doen behalve wachten bij die balie op City. Tijdens treinreis van Southen naar City (uur..) gebeld met BA en gevraagd naar de mogelijkheden. Alle vluchten zaten vol voor zaterdag, meneer kon ook niks met mijn ticket doen omdat het door Iberia geboekt was (Iberia is nb onderdeel van BA). Ikz ag de bui dus al hangen.. (vreemd overigens dat KLM hun passagiers wel bij concurrerende alliantie mag boeken maar als Iberia mij moet omboeken het alleen binnen de alliantie kan).
1,5u in de rij gestaan voor de balie op City, inmiddels was het 23u (ik was sinds 6.45 onderweg vanuit Vigo) en ik had geen idee waar ik aan toe was. Zag alleen maar mensen chagrijnig weglopen dat ze pas zondag weg konden en geen hotel hadden.
Eenmaal aan de beurt wonder boven worden op LHR-AMS gezet voor de volgende dag, hadden ze 777 ingezet. Man wat was ik blij.
Oja, taxi van City-LHR was misschien niet zo verstandig: 160GBP
Ik denk dat ik de komende tijd wel aan m'n pech quotum zit.
Uber is maar 60 max. Minicab 40-60.quote:Op maandag 24 oktober 2016 23:56 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Compensatie vanuit Iberia is inderdaad direct geregeld.
BA moet ik op hun woord geloven, maar dat doe ik ook wel. Bonnetjes zijn bewaard. In hoeverre speelt redelijkheid daar nog een rol in?
Ik was zo klaar met alles toen ik eindelijk wist waar ik aan toe was, dat ik geen zin meer had om nog uit te zoeken hoe ik het beste bij het hotel op Heathrow kon komen en dus maar gelijk een taxi ben ingestapt. Die meter ging als een tierelier en kwam dus uiteindelijk op 160GBP uit. Als ik nu een estimate ophaal van internet ligt dat op 100. Wel redelijk wat vertraging gehad door afgesloten rijbanen maar dat zal niet 60GBP zijn geweest..
Gaf de taxichauffeur toevallig ook nog de vers gebouwde fietsstroken de schuld van de afgesloten banen/vertraging?quote:Op maandag 24 oktober 2016 23:56 schreef EddyAlbena het volgende:
... dus maar gelijk een taxi ben ingestapt. Die meter ging als een tierelier en kwam dus uiteindelijk op 160GBP uit. Als ik nu een estimate ophaal van internet ligt dat op 100. Wel redelijk wat vertraging gehad door afgesloten rijbanen maar dat zal niet 60GBP zijn geweest..
Dit heb ik toch allemaal al geaddresseerd?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 01:44 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Heb je wel eu 261 compensatie handje contantje gekregen voor Involuntary Denied Boarding?
[..]
Ik vind dit hele verhaal niet echt 'pech', ik vind eerder dat je het gewoon totaal niet handig aan hebt gepakt. Die hele dag vertraging verdien je dus gewoon.
- Heb je voor bonnen gevraagd voor gratis maaltijden tijdens je vertragingen? Heb je gewoon recht op.
- Heb je voor compensatie gevraagd voor je geredirecte vlucht?
- Compensatie voor je treinreis naar city?
- Waarom pak je in vredesnaam een TAXI van city naar heathrow![]()
Er zijn gewoon treinen die daarheen rijden, en daar kun je ook compensatie voor krijgen.
Ik denk dat je 400 tot 600 euro compensatie kunt krijgen. Plus hotel overnachting, plus alle reizen tussen luchthavens in london, plus eten en drinken tijdens je vertraging.
Verder zou ik op madrid sowieso nooit een rerouting via London (welke luchthaven dan ook) hebben geacepteerd, maar ge-eist dat ze je op de volgende vlucht mad - ams hadden gezet. Die zijn er namelijk zat.
Maar niet op het tijdstip rond middennacht zoals aangegeven, dan zijn er weinig opties over, en voor mij persoonlijk, als ik naar een andere luchthaven moet en naar een hotel, dan gaat de airline daar ook voor zorgen, en zo niet dan een taxi. Ontruiming valt wel onder overmacht, maar je houdt wel recht op verzorging door de luchtvaartmaatschappij.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 01:07 schreef miro86 het volgende:
Maar waarom neem je een taxi van City naar Heathrow? Moest je er meteen heen? Zelfs dan is het meestal sneller om een trein te pakken.
Er is natuurlijk wel enige redelijkheid van toepassing. Als ik bijvoorbeeld door mist in Eindhoven land op Maastricht Airport om 10:00 uur in de ochtend, dan is het niet redelijk dat ik een taxi pak naar mijn huis in Utrecht, redelijk is dat ik een taxi pak naar een treinstation en dan met de trein (2de klasse) naar Utrecht vertrek als de airline zelf geen vervoer naar Eindhoven Airport regelt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 23:56 schreef EddyAlbena het volgende:
In hoeverre speelt redelijkheid daar nog een rol in?
Als je vanaf de Swiss Air balies komt heb je, zeker op drukke tijden, grote kans dat je inderdaad naar de personeelsscanner mag lopen, op deze manier wordt door Schiphol getracht de wachttijden bij de Schengen security wat te beperken, want dat is op bepaalde tijdstippen voor de reguliere passagier niet meer acceptabel te noemen, zeker nu ook de loopbrug is gesloten waardoor alle passagiers door hetzelfde filter moeten.quote:Op maandag 5 december 2016 20:58 schreef LTVDK het volgende:
# Eventueel informatie over de luchthavens:
Bij de vertrekhal van Schiphol waren bijna alle deuren afgesloten (zal wel een terrorismeding zijn geweest), inchecken op de computer was zo gedaan evenals het inchecken van de bagage, was in ongeveer een halve minuut geklaard. De beveiliging was wel een beetje vreemd, we moesten naar een achteraf hokje met 1 scanner (volgens mij personeelsscan) en waren we ook snel doorheen.
Lol, een kotsmisselijke passagier nog eens extra chocola meegeven.quote:Op maandag 5 december 2016 20:58 schreef LTVDK het volgende:
Ook was er een passagier die al voor het opstijgen misselijk werd, die is de hele weg vertroeteld door het personeel en kreeg bij het landen nog een hele voorraad chocolaatjes mee.
Ja was ook gewoon een normale scan, alleen ietwat chaotisch omdat er opeens marechaussee personeel werd weggeroepen. Maar was geloof ik niet voor de drukte, vliegveld was uitgestorven (het was 05.00 uurquote:Op woensdag 7 december 2016 21:41 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je vanaf de Swiss Air balies komt heb je, zeker op drukke tijden, grote kans dat je inderdaad naar de personeelsscanner mag lopen, op deze manier wordt door Schiphol getracht de wachttijden bij de Schengen security wat te beperken, want dat is op bepaalde tijdstippen voor de reguliere passagier niet meer acceptabel te noemen, zeker nu ook de loopbrug is gesloten waardoor alle passagiers door hetzelfde filter moeten.
In principe is de kwaliteit van deze (tijdelijke) alternatieve controle geborgd en zijn de instructies voor het controlerend personeel hetzelfde.
Ja zo had ik het nog niet bekeken, het was dus gewoon wraakquote:Op woensdag 7 december 2016 22:03 schreef MCH het volgende:
[..]
Lol, een kotsmisselijke passagier nog eens extra chocola meegeven.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# Eten
Mensen die klagen over vliegtuigvoedsel... ik ben er niet een van, zeker niet nu. Dit deed weinig onder voor restauranteten op zich.
Details met fotos:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# Entertainment
15.4” HD scherm, goede koptelefoon, OK film, serie en audio selectie. Maar eerlijk is eerlijk, ik kijk zelden TV/film, dus ik heb geen idee of het aanbod actueel is, voor mij was nagenoeg alles nieuw.
# Algehele indruk
Helemaal prima! Zie redenatie hier boven.
En een stoel die dienst doet als bed, waar je de hardheid van de stoel zelf in kan stellen EN die een massagefunctie heeft... dat mag van mij best standaard worden
4 stoelen breed ipv de 8 in economy kan ik ook wel aan wennen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Kopenhagen – lekker efficient. Prima lounge.
Narita – daar ging ook alles lekker vlot, maar de (Untited) lounge was bijzonder matig. Ik had maar 10 minuten voordat het boarden begon, en dat was geen gemis zeg maar. Trieste bende.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
quote:Op donderdag 29 december 2016 02:54 schreef Fogel het volgende:
# Maatschappij
SAS – Scandinavian Airlines
# Traject
Kopenhagen-Tokio en vv , in business class
# Vertraging
Niks noemenswaardigs.
# Vriendelijk personeel
Meer dan vriendelijk!
Zie details hier:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# Eten
Mensen die klagen over vliegtuigvoedsel... ik ben er niet een van, zeker niet nu. Dit deed weinig onder voor restauranteten op zich.
Details met fotos:Mag ik vragen wat dat (ongeveer) kost? We vliegen regelmatig naar Tokyo, en ben KLM een beetje zat. We hebben vrienden in Kopenhangen, dus via daar vliegen is zeker een optie voor ons.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# Entertainment
15.4” HD scherm, goede koptelefoon, OK film, serie en audio selectie. Maar eerlijk is eerlijk, ik kijk zelden TV/film, dus ik heb geen idee of het aanbod actueel is, voor mij was nagenoeg alles nieuw.
# Algehele indruk
Helemaal prima! Zie redenatie hier boven.
En een stoel die dienst doet als bed, waar je de hardheid van de stoel zelf in kan stellen EN die een massagefunctie heeft... dat mag van mij best standaard worden
4 stoelen breed ipv de 8 in economy kan ik ook wel aan wennen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Kopenhagen – lekker efficient. Prima lounge.
Narita – daar ging ook alles lekker vlot, maar de (Untited) lounge was bijzonder matig. Ik had maar 10 minuten voordat het boarden begon, en dat was geen gemis zeg maar. Trieste bende.![]()
Retour in de SAS business class komt uit rond de ¤ 3700 p.p.quote:Op donderdag 29 december 2016 08:18 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat dat (ongeveer) kost? We vliegen regelmatig naar Tokyo, en ben KLM een beetje zat. We hebben vrienden in Kopenhangen, dus via daar vliegen is zeker een optie voor ons.
Ik vroeg om raad welke wijn het beste was bij mijn keuze, maar de flight attendant kon geen advies geven en stelde voor gewoon alles te nemen. Het werden dus 2 rode, 2 witte en een dessertwijn gedurende een 3-gangen diner.quote:Op donderdag 29 december 2016 05:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Fogel, ouwe zuipschuit, neem jij bij het eten nu 2 glazen rode, en 1 glas witte wijn tegelijk ?
Van Dusseldorf of Amsterdam vliegt SAS ook naar Kopenhagen. Prima plek om over te stappen, ik kom ook graag in de lounge daar. Zie onder voor prijs.quote:Op donderdag 29 december 2016 08:18 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat dat (ongeveer) kost? We vliegen regelmatig naar Tokyo, en ben KLM een beetje zat. We hebben vrienden in Kopenhangen, dus via daar vliegen is zeker een optie voor ons.
Ik heb prijzen tussen de 3000 en 5000 gezien, afhankelijk van wanneer je gaat.quote:Op donderdag 29 december 2016 08:48 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Retour in de SAS business class komt uit rond de ¤ 3700 p.p.
Kan je er ook wat over vertellen in de structuur zoals elders in dit topic?quote:Op zaterdag 7 januari 2017 04:07 schreef Troonwoord het volgende:
vorige maand met China Airlines naar Taipei, gratis een upgrade van economy class naar business gekregen door overbooking.
met zo'n luchtlek zou ik me echt niet prettig voelen. Is dit niet iets om nog eens ergens te melden bij een officiële luchtvaart controle autoriteit of er echt volgens de veiligheidregels gehandeld is?quote:Op vrijdag 12 mei 2017 23:19 schreef FredvZ het volgende:
(deze hadden jullie nog te goed van afgelopen november/december)
Heenweg
# Maatschappij
TUI fly / 787-8
# Traject
AMS-POP-PUJ
# Vertraging
45 minuten bij vertrek, onderweg ingelopen.
De vertraging kwam doordat er werd vertrokken vanaf een remote stand en iedereen dus eerst met de bus vervoerd moest worden.
# Vriendelijk personeel
De purser was van mening dat het toilet voor in de cabine niet door passagiers mocht worden gebruikt, vanwege regelgeving volgens hem. Voor de rest was de vriendelijkheid op orde.
# Eten
In Premium en Star Class serveert TUI 2 maaltijden. Veel bijzonders is het niet, een standaard plastic bak met wisselend kip/rund/pasta/rijst. De tweede "maaltijd" (koude tapas) schuif ik meestal bijna onaangeroerd weer terug. De jongeman naast mij ook, veel te exclusief voor een gemiddelde TUI klant. De man achter mij had toch wel trek, dus bestelde (tegen betaling) een broodje kroket. De jongeman naast mij en ik keken elkaar aan: "Das best een goed idee!". Helaas waren de snacks inmiddels al op.
# Entertainment
Personal IFE in de rugleuning voor je. In Premium en Star Class is dit inbegrepen en krijg je een overear headset in bruikleen. In (comfort) economy kan je tegen betaling het scherm laten activeren en krijg je een in ear koptelefoon.
Ik gebruik altijd mijn eigen koptelefoon met een verloop (te koop voor een habbekrats op Ebay). Het aanbod is beperkt (en exact hetzelfde als de vorige TUI vakantie 7 maanden eerder) tot ca. 20 films en nog wat series.
# Algehele indruk
Het is en blijft TUI, je krijgt exact waarvoor je betaalt en geen millimeter meer.
Vooraf online ingecheckt, maar moest toch weer opnieuw gebeuren op de luchthaven. Was voor mij dan ook de laatste keer dat ik online incheck bij deze maatschappij.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam:
Reizigers worden zo veel mogelijk gemotiveerd om gebruik te maken van de incheck automaten en bagagedrop automaten. Had ik allemaal geen zin in en ben naar de ouderwetse incheckbalie ben gelopen. Waar ze enigszins verbaasd waren dat ik al in wilde checken omdat mijn vlucht vertraagd was.
Vertrek dus vanaf een remote stand. Bijzonder om dat eens op Schiphol mee te maken. Het personeel (en reizigers) zijn duidelijk niet gewend via een remote stand te werken en het kostte dan ook enige moeite om de bussen gevuld te krijgen.
Bijzonder keuze van Schiphol hier is dat gekozen is voor standaard (elektrische) stadsbussen ipv de bekende vlieggeldbussen. Dit leek het in-en-uitstappen enigszins te vertragen.
Puerto Plata (POP):
Hier maakt TUI een tussenstop om vakantiegangers af te zetten en weer mee naar huis te nemen. In het standaard proces blijven de doorgaande passagiers zitten. Echter had de lokale overheid besloten dat iedereen het toestel uit moest om door de security te gaan en weer terug in te stappen. Vermoedelijk om extra inkomsten te generen. Door het afwijken van de standaard (en dat kan TUI niet zo goed) ging het allemaal chaotisch en het plan backfired voor het vliegveld: in plaats van geld uit te geven op het vliegveld liepen de passagiers direct naar de check weer het toestel in.
Punta Cana (PUJ):
Het was de derde keer dat ik hier landde en inmiddels ben ik wel gewend aan het "circus". Bij het uitstappen van het vliegtuig staat er een bus klaar. Die rijdt een rondje om het vliegtuig en dan mag je weer uitstappen. Vervolgend loop je een hal binnen, ga je de rij in, koop je een toeristenkaartje, ga je een rij in, geef je je toeristenkaartje weer af, ga je de rij in, laat je je paspoort stempelen en loop je verder naar de bagageband.
Daarna staan de kruiers al klaar die maar al te graag je koffer voor je meenemen, toch wel zeker 5 stappen naar de bus of taxi.
Terugweg
# Maatschappij
TUI fly / 787-8 (exact hetzelfde toestel als op de heenweg)
# Traject
PUJ-AMS
[b]# Vertraging[/b]
Geen
# Vriendelijk personeel
Dit keer mocht het toilet voor in de cabine wél gebruikt worden (hoezo "regelgeving" op de heenweg). Personeel bleef uitermate vriendelijk toen op 25.000 voet door een klein luchtlek in de afsluiting van een deur een enorm kabaal ontstond.
Helaas maakte de gezagvoerder het besluit om gewoon door te vliegen, terwijl de passagiers bloot bleven gesteld aan een toeterende vrachtwagen.![]()
Bij de purser nog aangegeven dat ik geen stijl vond dat er werd doorgevlogen en dat ze ook aan de veiligheid van haar personeel moest denken. Helaas werd ook daar geen gehoor aangegeven.
Pas bij de daling richting Schiphol was de "vrachtwagen" uit getoeterd.
# Eten
Zelfde als de heenweg.
Tweede "maaltijd" was ontbijt, waar dit keer gelukkig ook nog wat fruit en yogurt werd aangeboden naast een stapeltje vleeswaren en kaas.
# Entertainment
Geheel identiek aan de heenweg.
# Algehele indruk
Belabberd, achteraf ook geen enkele vorm van communicatie, excuses, tegemoetkoming of wat dan ook vanuit TUI ontvangen voor de geluidsoverlast onderweg.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Punta Cana:
Ze doen daar hun uiterste best om nog je nog even snel een souvenir aan te smeren, de enige weg naar de gates vanaf de paspoortcontrole is ook dóór een winkel heen. Daarna kom je in een altijd warme vertrekhal zonder buitenmuren.
Door het grote aantal vertrekkende vluchten was het erg druk en benauwd in de vertrekhal. Het aantal zitplaatsen leek ook niet helemaal toereikend te zijn.
Vlieg je trouwens via de USA, dan wordt je getrakteerd op een terminal die airco gekoeld is en eenvoudig instappen via een passagiers brug (slurf).
Amsterdam:
Geen idee of het structureel is, maar mijn vlucht werd wederom op een remote stand afgezet en kreeg ook nog eens een 100% controle. Desondanks stond ik twee uur na het openen van de deuren op Schiphol thuis voor de deur in Gouda.
Zolang de lucht van binnen naar buiten gaat is er niks aan de hand, door de overdruk wordt deur toch wel op zijn plaats gehouden.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 23:38 schreef rene90 het volgende:
met zo'n luchtlek zou ik me echt niet prettig voelen.
Jep, direct gemeld bij ILenT en OvV (die laatste hebben het overigens weer doorgestuurd naar de ILenT). De ILenT zou het meenemen in de beoordeling van TUI. Geen idee of dat inmiddels is gebeurd, het is erg stil gebleven nadien.quote:Is dit niet iets om nog eens ergens te melden bij een officiële luchtvaart controle autoriteit of er echt volgens de veiligheidregels gehandeld is?
De vraag is hier of de veiligheid wel in het geding is geweest.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 23:43 schreef FredvZ het volgende:
Zolang de lucht van binnen naar buiten gaat is er niks aan de hand, door de overdruk wordt deur toch wel op zijn plaats gehouden.
De vliegveiligheid niet, maar de gezondheid de oren van mij (en de andere 300+ personen) is wel in gevaar gebracht.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 15:44 schreef ozzietukker het volgende:
De vraag is hier of de veiligheid wel in het geding is geweest.
Ik snap ook wel dat de belangen groot zijn, maar ik zit liever een dag langer ergens vast dan dat ik mijn gehoor in gevaar breng.quote:Ik snap de overlast, maar het is wel kiezen uit twee kwaden, overlast is vervelend, maar terugkeren en landen en dan repareren betekent eigenlijk bij dergelijke lange vluchten niet een kleine vertraging maar gelijk een hele lange omdat de bemanning is gebonden aan een maximaal aantal uren wat men mag maken en dan staat een toestel met bemanning en passagiers dus zo 23 uur aan de grond.
Nu was ik er niet bij en kan het geluid niet beoordelen, en het interesseert mij ook niet of het TUI veel geld gaat kosten.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 16:37 schreef FredvZ het volgende:
Ik snap ook wel dat de belangen groot zijn, maar ik zit liever een dag langer ergens vast dan dat ik mijn gehoor in gevaar breng.
80 dB is het geluidsniveau dat je nog net een gesprek met elkaar kan voerenquote:Op zaterdag 13 mei 2017 16:59 schreef ozzietukker het volgende:
Nu was ik er niet bij en kan het geluid niet beoordelen, en het interesseert mij ook niet of het TUI veel geld gaat kosten.
Opgetreden direct na het opstijgen bij het bereiken van 25.000 voet, pas gestopt bij de daling op bestemming, 7 uur later.quote:Wat wel mee speelt is waar dit incident plaatsvond, als dit direct in de klim is dan is het gemakkelijker terugkeren dan als het boven de oceaan is, en dan kan men natuurlijk wel als het vasteland wordt bereikt daar landen, maar dan speelt weer mee nog 2 uur doorvliegen of nu 23 uur stil gaan staan,
Is dat schema je dan ook blijvende gehoorschade waard?quote:Ik persoonlijk kies ook voor een aankomst als gepland want anders heb ik ook een probleem met mijn schema.
Economy?quote:Op maandag 15 mei 2017 16:14 schreef Soldier2000 het volgende:
Over 2 maanden vlieg ik met United Airlines naar New York, ik vroeg me nu af hoe het eten is en of het entertainment systeem ok is.
Iemand ervaring mee?
Ter referentie, normaal vlieg ik met Delta Airlines en ben ik altijd zeer te spreken over het eten en het entertainment systeem, is United Airlines vergelijkbaar?
Vorig jaar met United gevlogen (alleen dan naar de westkust, overstap in Houston.)quote:Op maandag 15 mei 2017 16:14 schreef Soldier2000 het volgende:
Over 2 maanden vlieg ik met United Airlines naar New York, ik vroeg me nu af hoe het eten is en of het entertainment systeem ok is.
Iemand ervaring mee?
Ter referentie, normaal vlieg ik met Delta Airlines en ben ik altijd zeer te spreken over het eten en het entertainment systeem, is United Airlines vergelijkbaar?
Jeetje. Nooit geweten dat dat überhaupt nog bestond! Oud toestel/model?quote:Op maandag 15 mei 2017 19:04 schreef Candaasje het volgende:
Op de terugweg was het helaas iets minder, omdat we toen geen eigen schermpjes hadden, en het moesten doen met van die gezamenlijke schermen. Er was dus ook geen eigen keuze voor films mogelijk. (Ik wist niet dat de nieuwe Ninja Turtles zóó slecht was.....)
Tja, het zijn niet de beste producten. Trans Atlantisch met de Amerikaanse maatschappijen. Vloog zelf erg vaak met AA van DUS naar ORD (al heb ik die vlucht al een tijdje niet meer gezien), dat was ook een stokoude 767quote:Op dinsdag 16 mei 2017 06:55 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Jeetje. Nooit geweten dat dat überhaupt nog bestond! Oud toestel/model?
Daar zag het er wel naar uit ja, in vergelijking met het toestel van de vlucht op de heenreisquote:Op dinsdag 16 mei 2017 06:55 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Jeetje. Nooit geweten dat dat überhaupt nog bestond! Oud toestel/model?
Vancouver, cool, daar was ik afgelopen weekend. Aanrader!quote:Op dinsdag 16 mei 2017 09:59 schreef Candaasje het volgende:
Dit jaar vliegen we met KLM naar Canada (Vancouver), ben benieuwd hoe dat zal zijn.
Is niet structureel, lijkt 't, ben afgelopen zaterdag teruggekomen. Geen enkele (extra) controle, binnen 5 minuten door de douane en een uur na landen stonden we bij onze voordeurquote:Op vrijdag 12 mei 2017 23:19 schreef FredvZ het volgende:
Amsterdam:
Geen idee of het structureel is, maar mijn vlucht werd wederom op een remote stand afgezet en kreeg ook nog eens een 100% controle. Desondanks stond ik twee uur na het openen van de deuren op Schiphol thuis voor de deur in Gouda.
Het is helaas waar dat bepaalde vluchten en bijbehorende prijsstelling ook een soort reizigers aantrekt waar ik ook mijn vraagtekens bij zet.quote:Op maandag 22 mei 2017 10:43 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Over het tokkie volk maar te zwijgen wat er tegenwoordig in deze klasse zit, niet te geloven... ook dit is in de afgelopen jaren flink achteruit gegaan, waar er eerst oudere- en wat meer 'welgestelde' (nette) reizigers in deze klasse zaten, is dit in rap tempo verplaatst naar een Henk Tattoo en Ingrid Tijgervelletje shirt, bleef het hier maar bij, ik zal het maar niet hebben over het oproggelen van kikkers in de keel, gedurende de hele vlucht.
Van mij mogen ze deze klasse (alleen om deze reden al) een paar honderd euro duurder maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |