abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2016 @ 21:23:47 #251
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165656484
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:04 schreef Troonwoord het volgende:
Passengers flying with Cathay Pacific and Dragonair to Hong Kong will have to pay a fuel surcharge of HK$109 a trip starting from September 15 after a wrong-way bet on oil prices by their parent company, the airlines announced on Monday.

Cathay Pacific Airways said the surcharge was applicable to inbound passengers only. Outbound passengers would not be subject to the policy as the Civil Aviation Department had suspended surcharges for outbound passengers in February on the back of low oil prices.

The move came after the company reported a worse than expected 82 per cent slump in first-half net profit as its passenger business was hurt by cuts in corporate travel and a HK$4.49 billion loss from placing wrong-way bets on fuel prices. The hedging tactic aimed at minimising the unpredictable nature of fuel costs locked the carrier into higher prices.
Dat lijkt nogal wat, maar het is slechts TWAALFEUROVIJFTIG ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166166468
Manmanmanman..

KLM kreeg het voor elkaar om hun gecancelde vlucht van 10u s ochtends MAD-AMS volledig in die van 8u s ochtends van Iberia (mijn vlucht) te proppen waardoor ik niet mee kon :')
Omgeboekt via London City welke om 17u vertrok, dus moest 9u wachten op Madrid. Eenmaal landende word omgeroepen dat City dicht is vanwege evacuatie, gingen we landen op Southend.
Advies was om zelf naar City te gaan met ov/taxi en daar verder te kijken, inmiddels was m'n City-Amsterdam gecanceld dus ik had geen idee meer wat te doen behalve wachten bij die balie op City. Tijdens treinreis van Southen naar City (uur..) gebeld met BA en gevraagd naar de mogelijkheden. Alle vluchten zaten vol voor zaterdag, meneer kon ook niks met mijn ticket doen omdat het door Iberia geboekt was (Iberia is nb onderdeel van BA). Ikz ag de bui dus al hangen.. (vreemd overigens dat KLM hun passagiers wel bij concurrerende alliantie mag boeken maar als Iberia mij moet omboeken het alleen binnen de alliantie kan).
1,5u in de rij gestaan voor de balie op City, inmiddels was het 23u (ik was sinds 6.45 onderweg vanuit Vigo) en ik had geen idee waar ik aan toe was. Zag alleen maar mensen chagrijnig weglopen dat ze pas zondag weg konden en geen hotel hadden.
Eenmaal aan de beurt wonder boven worden op LHR-AMS gezet voor de volgende dag, hadden ze 777 ingezet. Man wat was ik blij.
Oja, taxi van City-LHR was misschien niet zo verstandig: 160GBP _O-

Ik denk dat ik de komende tijd wel aan m'n pech quotum zit.

[ Bericht 2% gewijzigd door EddyAlbena op 24-10-2016 10:22:59 ]
pi_166166768
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 21:23 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat lijkt nogal wat, maar het is slechts TWAALFEUROVIJFTIG ;)
Toch erg veel geld hoor. Kun je 3 hamburgers van kopen.
pi_166167144
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:47 schreef EddyAlbena het volgende:
Manmanmanman..

KLM kreeg het voor elkaar om hun gecancelde vlucht van 10u s ochtends MAD-AMS volledig in die van 8u s ochtends van Iberia (mijn vlucht) te proppen waardoor ik niet mee kon :')
Omgeboekt via London City welke om 17u vertrok, dus moest 9u wachten op Madrid. Eenmaal landende word omgeroepen dat City dicht is vanwege evacuatie, gingen we landen op Southend.
Advies was om zelf naar City te gaan met ov/taxi en daar verder te kijken, inmiddels was m'n City-Amsterdam gecanceld dus ik had geen idee meer wat te doen behalve wachten bij die balie op City. Tijdens treinreis van Southen naar City (uur..) gebeld met BA en gevraagd naar de mogelijkheden. Alle vluchten zaten vol voor zaterdag, meneer kon ook niks met mijn ticket doen omdat het door Iberia geboekt was (Iberia is nb onderdeel van BA). Ikz ag de bui dus al hangen.. (vreemd overigens dat KLM hun passagiers wel bij concurrerende alliantie mag boeken maar als Iberia mij moet omboeken het alleen binnen de alliantie kan).
1,5u in de rij gestaan voor de balie op City, inmiddels was het 23u (ik was sinds 6.45 onderweg vanuit Vigo) en ik had geen idee waar ik aan toe was. Zag alleen maar mensen chagrijnig weglopen dat ze pas zondag weg konden en geen hotel hadden.
Eenmaal aan de beurt wonder boven worden op LHR-AMS gezet voor de volgende dag, hadden ze 777 ingezet. Man wat was ik blij.
Oja, taxi van City-LHR was misschien niet zo verstandig: 160GBP _O-

Ik denk dat ik de komende tijd wel aan m'n pech quotum zit.
En dat allemaal na een gelijkmaker in de 82ste minuut. :@
pi_166168136
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:41 schreef MCH het volgende:

[..]

En dat allemaal na een gelijkmaker in de 82ste minuut. :@
Tegenvallende resultaten zijn regelmaat, da tis helaas geen pech meer te noemen.
pi_166174622
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:47 schreef EddyAlbena het volgende:
Manmanmanman..

KLM kreeg het voor elkaar om hun gecancelde vlucht van 10u s ochtends MAD-AMS volledig in die van 8u s ochtends van Iberia (mijn vlucht) te proppen waardoor ik niet mee kon :')

Maar WTF ,alleen dit al. Jij had al een ticket voor die Iberia vlucht maar bent dankzij *O* overboeking *O* eruit geflikkerd in het voordeel van anderen die dachten dat ze pech hadden?

Ik wist niet dat dat kon. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 24 oktober 2016 @ 20:40:49 #257
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166178958
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 17:32 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Maar WTF ,alleen dit al. Jij had al een ticket voor die Iberia vlucht maar bent dankzij *O* overboeking *O* eruit geflikkerd in het voordeel van anderen die dachten dat ze pech hadden?

Ik wist niet dat dat kon. :{
Natuurlijk kan dat, want de overgeboekte personen van in dit geval KLM, levert voor Iberia namelijk een boel geld op omdat die passagiers namelijk niet in de laagste boekingsklasse geboekt zullen worden.
De vraag komt bij Iberia binnen, Iberia bekijkt hoeveel plaatsen ze over hebben, mede rekening houdend met personen die niet op komen dagen. Als jij dan een Iberia ticket hebt welke is gekocht voor een lage prijs (dus lage boekingsklasse) en je hebt geen frequent flyer status, ja dan komt het zomaar voor dat jij niet mee kan omdat nu de vlucht overboekt is.

Het werkt ook omgekeerd, Bij de staking van de luchtverkeersleiding in Portugal werd ik in eerste instantie ook afgewimpeld dat er geen mogelijkheid was om uit Lissabon weg te komen, met mijn indertijd Star Alliance Gold card kon er opeens van alles geregeld worden, de gekste combinaties via 3 tussenstops in Spanje, tot uiteindelijk gewoon via Porto naar Barcelona, met diverse waardebonnen voor Lissabon en voor Porto om wat te eten. (Want de lounges zijn maar wat beperkt hierin).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 24 oktober 2016 @ 21:04:18 #258
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166179756
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:11 schreef 0906 het volgende:

[..]

Toch erg veel geld hoor. Kun je 3 hamburgers van kopen.
Je hebt gelijk, want in jouw eerst volgende vakantie land koop je er op straat toch minstens 10 porties Khao Pad Kai of Moo voor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166180761
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 20:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat, want de overgeboekte personen van in dit geval KLM, levert voor Iberia namelijk een boel geld op omdat die passagiers namelijk niet in de laagste boekingsklasse geboekt zullen worden.
De vraag komt bij Iberia binnen, Iberia bekijkt hoeveel plaatsen ze over hebben, mede rekening houdend met personen die niet op komen dagen. Als jij dan een Iberia ticket hebt welke is gekocht voor een lage prijs (dus lage boekingsklasse) en je hebt geen frequent flyer status, ja dan komt het zomaar voor dat jij niet mee kan omdat nu de vlucht overboekt is.

Het werkt ook omgekeerd, Bij de staking van de luchtverkeersleiding in Portugal werd ik in eerste instantie ook afgewimpeld dat er geen mogelijkheid was om uit Lissabon weg te komen, met mijn indertijd Star Alliance Gold card kon er opeens van alles geregeld worden, de gekste combinaties via 3 tussenstops in Spanje, tot uiteindelijk gewoon via Porto naar Barcelona, met diverse waardebonnen voor Lissabon en voor Porto om wat te eten. (Want de lounges zijn maar wat beperkt hierin).
Op zich ook een prima systeem. Overboeken houdt de prijs voro de consument laag. Iberia zal idd een kostenoverweging hebben gemaakt, lijkt mij een vrij simpele rekensom voor hen.
Ik had toch niet heel veel beters te doen en voor mij was de financiële compensatie pure winst.

Alleen zuur dat ik op m'n alternatieve route met nog meer ellende geconfronteerd werd.
Maar goed, de 777 moest ik nog afstrepen dus mij hoor je niet meer klagen. Mits de onkosten vergoed worden.
  maandag 24 oktober 2016 @ 22:34:33 #260
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166182705
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:36 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Op zich ook een prima systeem. Overboeken houdt de prijs voro de consument laag. Iberia zal idd een kostenoverweging hebben gemaakt, lijkt mij een vrij simpele rekensom voor hen.
Ik had toch niet heel veel beters te doen en voor mij was de financiële compensatie pure winst.

Alleen zuur dat ik op m'n alternatieve route met nog meer ellende geconfronteerd werd.
Maar goed, de 777 moest ik nog afstrepen dus mij hoor je niet meer klagen. Mits de onkosten vergoed worden.
Je hebt in ieder geval recht op vergoeding door vertraging, je bent van jouw vlucht gehaald en op een andere vlucht gezet en daardoor veel later op je bestemming gekomen.
De kosten om naar de andere luchthaven te komen, ik hoop dat je de bonnetjes hebt, moet je ook zeer zeker gaan claimen, naast de kosten voor versnaperingen.
Iberia is echter wat lastig met betalen bij vertraging, hoewel in dit geval het een overboeking betreft en ik aanneem dat ze je al direct compensatie hebben geboden?

Want een rekensom is het voor Iberia zeker en daarom mag jij door de verdere problemen zeker van meeprofiteren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_166185022
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 22:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je hebt in ieder geval recht op vergoeding door vertraging, je bent van jouw vlucht gehaald en op een andere vlucht gezet en daardoor veel later op je bestemming gekomen.
De kosten om naar de andere luchthaven te komen, ik hoop dat je de bonnetjes hebt, moet je ook zeer zeker gaan claimen, naast de kosten voor versnaperingen.
Iberia is echter wat lastig met betalen bij vertraging, hoewel in dit geval het een overboeking betreft en ik aanneem dat ze je al direct compensatie hebben geboden?

Want een rekensom is het voor Iberia zeker en daarom mag jij door de verdere problemen zeker van meeprofiteren.
Compensatie vanuit Iberia is inderdaad direct geregeld.

BA moet ik op hun woord geloven, maar dat doe ik ook wel. Bonnetjes zijn bewaard. In hoeverre speelt redelijkheid daar nog een rol in?
Ik was zo klaar met alles toen ik eindelijk wist waar ik aan toe was, dat ik geen zin meer had om nog uit te zoeken hoe ik het beste bij het hotel op Heathrow kon komen en dus maar gelijk een taxi ben ingestapt. Die meter ging als een tierelier en kwam dus uiteindelijk op 160GBP uit. Als ik nu een estimate ophaal van internet ligt dat op 100. Wel redelijk wat vertraging gehad door afgesloten rijbanen maar dat zal niet 60GBP zijn geweest..
pi_166185873
Maar waarom neem je een taxi van City naar Heathrow? Moest je er meteen heen? Zelfs dan is het meestal sneller om een trein te pakken.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_166186071
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:47 schreef EddyAlbena het volgende:
Manmanmanman..

KLM kreeg het voor elkaar om hun gecancelde vlucht van 10u s ochtends MAD-AMS volledig in die van 8u s ochtends van Iberia (mijn vlucht) te proppen waardoor ik niet mee kon :')
Heb je wel eu 261 compensatie handje contantje gekregen voor Involuntary Denied Boarding?
quote:
Omgeboekt via London City welke om 17u vertrok, dus moest 9u wachten op Madrid. Eenmaal landende word omgeroepen dat City dicht is vanwege evacuatie, gingen we landen op Southend.
Advies was om zelf naar City te gaan met ov/taxi en daar verder te kijken, inmiddels was m'n City-Amsterdam gecanceld dus ik had geen idee meer wat te doen behalve wachten bij die balie op City. Tijdens treinreis van Southen naar City (uur..) gebeld met BA en gevraagd naar de mogelijkheden. Alle vluchten zaten vol voor zaterdag, meneer kon ook niks met mijn ticket doen omdat het door Iberia geboekt was (Iberia is nb onderdeel van BA). Ikz ag de bui dus al hangen.. (vreemd overigens dat KLM hun passagiers wel bij concurrerende alliantie mag boeken maar als Iberia mij moet omboeken het alleen binnen de alliantie kan).
1,5u in de rij gestaan voor de balie op City, inmiddels was het 23u (ik was sinds 6.45 onderweg vanuit Vigo) en ik had geen idee waar ik aan toe was. Zag alleen maar mensen chagrijnig weglopen dat ze pas zondag weg konden en geen hotel hadden.
Eenmaal aan de beurt wonder boven worden op LHR-AMS gezet voor de volgende dag, hadden ze 777 ingezet. Man wat was ik blij.
Oja, taxi van City-LHR was misschien niet zo verstandig: 160GBP _O-

Ik denk dat ik de komende tijd wel aan m'n pech quotum zit.
Ik vind dit hele verhaal niet echt 'pech', ik vind eerder dat je het gewoon totaal niet handig aan hebt gepakt. Die hele dag vertraging verdien je dus gewoon.

- Heb je voor bonnen gevraagd voor gratis maaltijden tijdens je vertragingen? Heb je gewoon recht op.
- Heb je voor compensatie gevraagd voor je geredirecte vlucht?
- Compensatie voor je treinreis naar city?
- Waarom pak je in vredesnaam een TAXI van city naar heathrow :') :') Er zijn gewoon treinen die daarheen rijden, en daar kun je ook compensatie voor krijgen.

Ik denk dat je 400 tot 600 euro compensatie kunt krijgen. Plus hotel overnachting, plus alle reizen tussen luchthavens in london, plus eten en drinken tijdens je vertraging.

Verder zou ik op madrid sowieso nooit een rerouting via London (welke luchthaven dan ook) hebben geacepteerd, maar ge-eist dat ze je op de volgende vlucht mad - ams hadden gezet. Die zijn er namelijk zat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166186171
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 23:56 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Compensatie vanuit Iberia is inderdaad direct geregeld.

BA moet ik op hun woord geloven, maar dat doe ik ook wel. Bonnetjes zijn bewaard. In hoeverre speelt redelijkheid daar nog een rol in?
Ik was zo klaar met alles toen ik eindelijk wist waar ik aan toe was, dat ik geen zin meer had om nog uit te zoeken hoe ik het beste bij het hotel op Heathrow kon komen en dus maar gelijk een taxi ben ingestapt. Die meter ging als een tierelier en kwam dus uiteindelijk op 160GBP uit. Als ik nu een estimate ophaal van internet ligt dat op 100. Wel redelijk wat vertraging gehad door afgesloten rijbanen maar dat zal niet 60GBP zijn geweest..
Uber is maar 60 max. Minicab 40-60. :')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_166186526
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 23:56 schreef EddyAlbena het volgende:
... dus maar gelijk een taxi ben ingestapt. Die meter ging als een tierelier en kwam dus uiteindelijk op 160GBP uit. Als ik nu een estimate ophaal van internet ligt dat op 100. Wel redelijk wat vertraging gehad door afgesloten rijbanen maar dat zal niet 60GBP zijn geweest..
Gaf de taxichauffeur toevallig ook nog de vers gebouwde fietsstroken de schuld van de afgesloten banen/vertraging? :D (Fucking cabbies.)

Is ook wel zo inderdaad, 't is allemaal een rekensom, maar ik dacht dat dat vooral ging om op de lange termijn te veel tickets verkopen en dan op het laatst maar zien hoeveel er verschijnen.

Zo op het laatst opeens hoppekee een zwik extra tickets verkopen terwijl online check-in misschien al open en je ws al een beter beeld hebt op de hoeveelheid no-shows, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar idd, die abnormaal goedkope tickets van tegenwoordig moeten ergens van gesubsidieerd worden. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_166186932
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 01:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Heb je wel eu 261 compensatie handje contantje gekregen voor Involuntary Denied Boarding?

[..]

Ik vind dit hele verhaal niet echt 'pech', ik vind eerder dat je het gewoon totaal niet handig aan hebt gepakt. Die hele dag vertraging verdien je dus gewoon.

- Heb je voor bonnen gevraagd voor gratis maaltijden tijdens je vertragingen? Heb je gewoon recht op.
- Heb je voor compensatie gevraagd voor je geredirecte vlucht?
- Compensatie voor je treinreis naar city?
- Waarom pak je in vredesnaam een TAXI van city naar heathrow :') :') Er zijn gewoon treinen die daarheen rijden, en daar kun je ook compensatie voor krijgen.

Ik denk dat je 400 tot 600 euro compensatie kunt krijgen. Plus hotel overnachting, plus alle reizen tussen luchthavens in london, plus eten en drinken tijdens je vertraging.

Verder zou ik op madrid sowieso nooit een rerouting via London (welke luchthaven dan ook) hebben geacepteerd, maar ge-eist dat ze je op de volgende vlucht mad - ams hadden gezet. Die zijn er namelijk zat.
Dit heb ik toch allemaal al geaddresseerd?

Alles rond die overboeking is met die financiele compensatie van 250EUR rechtgezet.

En hoe kun je stellen dat een vliegveld waar jij gaat landen net op de moment geevacueerd wordt, geen pech is?

Wie ben ik om te zeggen hoe die medewerkers van Iberia hun werk moeten doen? Ik heb destijds gekeken welke mad-ams vluchten er uberhaupt waren en dat viel nogal tegen (ik zie nu dat er maar drie vluchten na mij gingen waarbij ik eerder thuis zou zijn dan de geboden optie van Iberia). Als zij mij dan alternatieve routes bieden kan ik moeilijk zeggen dat dat onzin is.

Die taxi zeg ik toch. Ik was sinds 6u s ochtends onderweg en louter gestaan, veel wachten, lopen etc. Dan ook nog eens van Southend naar City met de trein/metro. Dan ben ik rond middernacht wel een keer klaar met nadenken en over de meest goedkope moeten nadenken en kees ik voor de meest comfortabele optie.

Compensatie voor vertraging vanuit BA zal ik niet krijgen, overmacht lijkt mij. Ik hoef alleen hotel, taxi, ov, eten vergoed te krijgen, dan ben ik content. Maar ik ga er vanuit dat dat geen probleem gaat worden.
pi_166201939
# Maatschappij

Xiamen Airlines

# Traject

AMS-XMN-KUL v.v.

# Vertraging

AMS-XMN 1,5 uur, nooit gezegd waarom precies... wel gingen KLM stewardessen iedereens boardingpassen checken, maar verder zeiden ze niks..
Andere legs geen vertraging gehad of uiterlijk een kwartiertje.

# Vriendelijk personeel

Was dikke prima. Af en toe wel wat slecht Engels, maar ach.

# Eten

Had veel erger verwacht eigenlijk, maar was allemaal best prima. Ben ook een makkelijke eter, dus dat scheelt :P
Er was steeds een keuze tussen Chinees of Westers eten.
Verder gewoon wijn en Chinees bier aan boord :)

# Entertainment

Prima ook weer, genoeg recente films, muziek en spelletjes.
Documentaires over Chinese steden etc.

# Algehele indruk

Heel erg positief voor de prijs die we betaalden (590 euro in het hoogseizoen en vrij laat geboekt).
De Dreamliner die ze inzetten is natuurlijk ook een prima vliegtuig. Verder aardig personeel, prima eten en genoeg entertainment.

# Eventueel informatie over de luchthavens

XMN is een vrij traditioneel Chinees vliegveld, doet een beetje jaren-90 aan..
Verder prima te doen en ze spreken er een aardig woordje Engels.

KUL is natuurlijk supermodern en goed geregeld allemaal :)
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:39:51 #268
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166202345
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 01:07 schreef miro86 het volgende:
Maar waarom neem je een taxi van City naar Heathrow? Moest je er meteen heen? Zelfs dan is het meestal sneller om een trein te pakken.
Maar niet op het tijdstip rond middennacht zoals aangegeven, dan zijn er weinig opties over, en voor mij persoonlijk, als ik naar een andere luchthaven moet en naar een hotel, dan gaat de airline daar ook voor zorgen, en zo niet dan een taxi. Ontruiming valt wel onder overmacht, maar je houdt wel recht op verzorging door de luchtvaartmaatschappij.

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 23:56 schreef EddyAlbena het volgende:
In hoeverre speelt redelijkheid daar nog een rol in?
Er is natuurlijk wel enige redelijkheid van toepassing. Als ik bijvoorbeeld door mist in Eindhoven land op Maastricht Airport om 10:00 uur in de ochtend, dan is het niet redelijk dat ik een taxi pak naar mijn huis in Utrecht, redelijk is dat ik een taxi pak naar een treinstation en dan met de trein (2de klasse) naar Utrecht vertrek als de airline zelf geen vervoer naar Eindhoven Airport regelt.
Echter, land je om 22:00 uur, dan kom je met het openbaar vervoer niet meer thuis en is een taxi naar je huis al wel weer wat redelijker.

Zo is het ook met eten natuurlijk, een maaltijd met wat drankjes in een gangbare eetgelegenheid op een luchthaven is prima, om daar dan de duurste champagne te bestellen, nee dat valt niet in de categorie redelijkheid.

Het hotel was wel door de luchtvaartmaatschappij geregeld? Want dan regelt men eigenlijk vaak ook het vervoer er naar toe of kan de taxi op rekening. (Je bent dan mogelijk wel beperkt in bepaalde aanbieders van taxi's maar dat is begrijpelijk).
Al kan ik mij ook voorstellen dat BA niet die optie gaf van hotel en vervoer, om zich er makkelijk van af te maken.
Maar ik geef het je te doen aan een balie, zonder precies alle opties te weten om je recht op te eisen, want de baliemedewerkers hebben ook de opdracht om niet te makkelijk toe te geven, een beetje stemverheffing, doorzettingsvermogen is vaak wel noodzakelijk. Voor mij geen probleem, niemand komt aan de beurt tot er acceptabele oplossing is, ik blijf gewoon staan.

[ Bericht 9% gewijzigd door ozzietukker op 25-10-2016 20:45:41 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_166398532
Maatschappij: China Eastern (&KLM)

Traject: Amsterdam-Shanghai-Auckland en v.v.

Algehele indruk: Ik had op internet gelezen dat je eigenlijk beter dood kon zijn dan met CE te vliegen op dit soort afstanden maar het viel mij erg mee allemaal. Het personeel was vriendelijk en ik vond de stoelen redelijk, beenruimte had iets ruimer gemogen maar het was niet hinderlijk. Ook het eten was eigenlijk wel prima.
Shanghai-Amsterdam zat ik op een codeshare met de KLM, die boden meer beenruimte en iets lekkerder eten. Wel vond ik dat het wat langer duurde voor men langs kwam om ons afval op te halen, daar waren die chinezen echt razendsnel mee.

Luchthaven: Shanghai, of de terminal waar ik zat, is een karige luchthaven, maar in tegenstelling tot wat er soms op internet over geschreven wordt is het enorm simpel om de goede gate te vinden en labelen ze je bagage gewoon door.

Vertraging: niet op gelet maar overal wel een 15-30 minuten gepakt denk ik.

Entertainment: bij China Eastern vond ik de schermen lekker groot, bij KLM hadden ze dan weer betere headphones. Beiden prima.

Conclusie: als je er, zoals in mijn geval, honderden euro's mee kunt besparen zou ik zeker met China Eastern gaan. Oudere mensen kiezen waarschijnlijk liever voor een luxere maatschappij, maar voor een rugzaktoerist is dit prima. Ze zijn iets minder dan de KLM, maar ik vond ze eigenlijk beter dan British Airways toen ik daarmee naar Rio vloog.
Who's your Stannis?
  maandag 5 december 2016 @ 14:36:20 #270
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_167118509
Heen:
# Lufthansa
# Amsterdam - Frankfurt
# Geen vertraging
# Zeer vriendelijk personeel
# Vlucht van een uurtje: nvt
# Onboard informatiesysteem, niet uitgebreid bekeken.
# Positief. Kort vluchtje, dus makkelijk geoordeeld.
# Schiphol kan ik ook geen kwaad woord over vermelden. Ze hebben een fles water die ik had gekocht heel netjes geseald voor de vlucht naar Las Vegas. Beetje hoge prijzen echter.

# Condor
# Frankfurt - Las Vegas McCarran Airport
# Vertraging van ongeveer 1,5 uur bij vertrek. M.i. door trage securitycheck die amateuristisch overkwam. Weinig professionele apparatuur en veel handwerk, lange wachtrijen, weinig plek om goed te zitten, erg oncomfortabel. De piloot zei dat ze onderweg sneller zouden vliegen om de vertraging in te halen, maar we waren toch nog iets later dan de bedoeling was.
# Vriendelijke stewardessen.
# Erg lekker eten! Een goede warme maaltijd met pasta, kip, een superlekker pistachetoetje, een pretzelachtig broodje (typisch duits) en unlimited drinken. Ook nog ontbijt met broodjes en beleg, crackers en tussendoor thee. Wel lekker op een vlucht van 10 uur.
# Beperkt ent.systeem. Geen boardcams. Wel filmaanbod, maar gedateerd. Recente films alleen tegen betaling. Wel mooie filmpjes van landingen op exotische oorden; veel gekeken. En een duidelijk overzicht van de duur, hoogte van de vlucht, lokatie.
# Positief, zeker omdat dit het budgetzusje van Lufthansa is. Ik heb comfortabel gevlogen. Dekentje en kussentje wat ik zelf had meegenomen, waren niet eens nodig geweest.
# Frankfurt is de hel qua luchthaven. Een chaotisch geheel met zeer onduidelijk aangegeven gangen, teveel gates die dezelfde namen hebben en veel te weinig zitplek voor de boardende reizigers. Heeft ook nog niet de faciliteiten voor uitgebreide securitychecks die ze wel nodig hebben voor vluchten naar de VS. Als je dit vliegveld kunt mijden, doe het dan.

Terug:
# Wow! Air.
# Los Angeles - Keflavik Airport
# Geen.
# Norskijkende Ijslandse meiskes en 1 Benny van ABBA-achtige dude. Als je iets in 't Engels aan ze vroeg, herhaalden ze je vraag in 't Ijslands tegen hun collega's. Beheersten naar mijn idee weinig talen.
# Gooooed. Wij hadden ons in moeten lezen op Wow air en hun service. Ze zijn dé budget airliner van Ijsland en op een intercontinentale vlucht krijg je 0 maaltijden te eten. Je kunt ze wel kopen. Uiteraard tegen flinke prijzen. De 'maaltijden' beperken zich echter tot boterhammen, opwarm noodles, opwarm soep en wat chocola. En dat dus op een vlucht van 7 uur! Ineens begreep ik alle mensen die ik van tevoren met zakken eten en zelfs een complete taart had gezien.

Zelfs voor een glaasje water moet je dokken: 3 euro/dollar. Dat vertellen ze echter pas nadat het bekertje voor je staat.
# Geen entertainmentsysteem, alleen de reclameboekjes van Wow Air die je in de stoelen vind. Neem een goed boek mee of huur de iPad van Wow air voor 30 dollar. ALLES KOST GELD :P
# Bagger. Je betaalt niks, dan krijg je ook niks. Mocht je toch voor een habbekrats naar 1 van de Wow air bestemmingen willen vliegen, neem dan flink wat eten en drinken mee en een goed boek of je eigen ipad. Anders wordt het 1 hell of a flight.
Ook de stoelen zijn dun, er zijn geen dekentjes, geen kussentjes. Ik vond het ook koud aan boord. Ook nog een vervelend taxfree verkooprondje, net zoals bij Ryanair.
# Keflavik om 5/6 uur 's morgens is ontzettend doods. Het enige wat open was, was het Kvikk café dat alles behalve quick was. Ze verkochten wederom geen warme maaltijden, alleen broodjes, koffie, sapjes. De rest was nog niet open.

# Wederom Wow air, ditmaal korter (godzijdank)
# Keflavik-Amsterdam
# Geen
# Iets minder kille tantes dit keer. Ze zorgden ook goed voor enkele zieke passagiers aan boord, die ook een andere plek kregen aangewezen.
# Niks. Een bekertje thee à 3 euro :D
# Wat dacht je nou? Wederom niks. Zelfde soort kaalgetrokken toetsel. Ik was blij met mijn boek.
# Ruk, maar je betaalt ook weinig voor je ticket.
# Amsterdam, Schiphol, yay O+

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 05-12-2016 14:42:37 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Redactie Frontpage maandag 5 december 2016 @ 20:58:39 #271
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_167128611
# Maatschappij: Swiss Air
# Traject: AMS-Zürich
# Vertraging: -
# Vriendelijk personeel:
Kort vluchtje dus redelijk gehaast personeel, wel gewoon vriendelijk.

# Eten:
Een snack (cakeje) en net voor het landen een chocolaatje.

# Entertainment:
Geen.

# Algehele indruk:
Prima vlucht.

# Eventueel informatie over de luchthavens:
Bij de vertrekhal van Schiphol waren bijna alle deuren afgesloten (zal wel een terrorismeding zijn geweest), inchecken op de computer was zo gedaan evenals het inchecken van de bagage, was in ongeveer een halve minuut geklaard. De beveiliging was wel een beetje vreemd, we moesten naar een achteraf hokje met 1 scanner (volgens mij personeelsscan) en waren we ook snel doorheen.

Zürich was prima, maar wel redelijk ongeorganiseerd voor Zwitsers, bij de knullige rolbalies waar het 'Amerika praatje' werd gehouden kreeg ik al bijna gelijk een stempel op mijn boardingpass voordat ik 1 vraag had beantwoord. Er was gelukkig wel een rookruimte.

# Maatschappij: Swiss Air
# Traject: Zürich-San Francisco
# Vertraging: Een paar rondjes boven SF gevlogen voordat het vliegtuig kon landen vanwege de mist, half uurtje ofzo.
# Vriendelijk personeel:
Erg vriendelijk, ze kwamen ook regelmatig langs met 'restjes' eten en ze kwamen continu afval ophalen. Ook was er een passagier die al voor het opstijgen misselijk werd, die is de hele weg vertroeteld door het personeel en kreeg bij het landen nog een hele voorraad chocolaatjes mee.

# Eten:
Best smakelijk, en zoals net al gezegd ruim voldoende, warm eten, broodjes, ontbijt en daar tussendoor nog regelmatig snacks en chocolade. Achterin het vliegtuig was ook nog een self-service barretje waar je ook eten en drinken kon pakken. En natuurlijk het chocolaatje ;)

# Entertainment:
Eigen schermpje en bijgeleverde koptelefoon, maar wel wat gedateerd. Als de stoel voor je iets naar achter stond werd de inkijkhoek al gauw er lastig. Wel een goed aanbod aan recente films, series en muziek.

# Algehele indruk:
Gewoon goed.

# Eventueel informatie over de luchthavens:
Echt dramatisch wil ik SFO niet noemen, maar de douane duurde wel eindeloos. Twee uur staan wachten en 38 keer van rij gewisseld omdat een beambte weer ergens anders plek had en je daarheen werd gestuurd. Maar in tegenstelling tot de verhalen hadden we een erg vriendelijke dame bij de douane, wel streng maar ook geïnteresseerd waar we allemaal heengingen. Vliegveld zelf zit best prima in elkaar met de monorail die je recht voor de autohuurbalie afzet.

# Maatschappij: Lufthansa (uitgevoerd door United)
# Traject: SFO-Frankfurt
# Vertraging: Geen, zelfs sneller dan verwacht
# Vriendelijk personeel: Mja, enigszins, zelfs na al die weken kon ik niet wennen aan dat neppe vriendelijke Amerikaanse gedrag, personeel had ook net zo goed in elke willekeurige diner kunnen staan.

# Eten:
Niet echt bijzonder en redelijk minimaal.

# Entertainment:
Een paar overhead schermen en dat was het.

# Algehele indruk:
Het is dat ik zo moe was dat ik een hoop heb geslapen tijdens de vlucht, maar die vooroorlogse 747 mogen ze wel eens vervangen, wat een rammelbak was dat :X

# Eventueel informatie over de luchthavens:
Zo lang als het op de heenweg duurde zo snel ging het op de terugweg op SFO, paspoortcontrole loop je met een Europees paspoort zo doorheen. Ook de douane ging snel, werden uit de rij gepikt en mochten door een ouderwetse metaaldetector ipv een scanner. Helaas geen rookruimte meer na de douane ...

Frankfurt sloeg heel de paspootcontrole en douane helemaal nergens op, een paar knulletje die je paspoort scanden en je kon zo doorlopen. Daarna naar het poortje 'nothing to declare', daar stond gewoon helemaal niemand en de deur was dicht, bij het bordje 'declare' stond ook niemand maar was de deur in ieder geval open. Hier was wel weer een rookruimte aanwezig.

# Maatschappij: Lufthansa
# Traject: FRA-AMS
# Vertraging: Uiteindelijk minimaal door een landing op de Buitenveldertbaan (die ene waar je over de Bijlmer vliegt).
# Vriendelijk personeel: Efficiënt en serieus, niks op aan te merken.
# Eten:
Net een uurtje in het vliegtuig gezeten, maar gewoon een snack en drinken gehad, het bier was gewoon Warsteiner in een grote glazen fles. Moest doordrinken omdat het vliegtuig al weer ging landen :P

# Entertainment:
Geen

# Algehele indruk: Goed verzorgd voor zo'n korte vlucht

# Eventueel informatie over de luchthavens:
Op Schiphol kon ik ook zonder dat ik ook maar werd aangekeken door de douane lopen (zie ik er zo betrouwbaar uit :? ). Het is wel een pokke-eind lopen naar de Schiphol Transfer Assistance (balie voor niet Schiphol taxi's).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 7 december 2016 @ 21:41:11 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_167176465
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:58 schreef LTVDK het volgende:

# Eventueel informatie over de luchthavens:
Bij de vertrekhal van Schiphol waren bijna alle deuren afgesloten (zal wel een terrorismeding zijn geweest), inchecken op de computer was zo gedaan evenals het inchecken van de bagage, was in ongeveer een halve minuut geklaard. De beveiliging was wel een beetje vreemd, we moesten naar een achteraf hokje met 1 scanner (volgens mij personeelsscan) en waren we ook snel doorheen.

Als je vanaf de Swiss Air balies komt heb je, zeker op drukke tijden, grote kans dat je inderdaad naar de personeelsscanner mag lopen, op deze manier wordt door Schiphol getracht de wachttijden bij de Schengen security wat te beperken, want dat is op bepaalde tijdstippen voor de reguliere passagier niet meer acceptabel te noemen, zeker nu ook de loopbrug is gesloten waardoor alle passagiers door hetzelfde filter moeten.

In principe is de kwaliteit van deze (tijdelijke) alternatieve controle geborgd en zijn de instructies voor het controlerend personeel hetzelfde.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_167177299
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:58 schreef LTVDK het volgende:
Ook was er een passagier die al voor het opstijgen misselijk werd, die is de hele weg vertroeteld door het personeel en kreeg bij het landen nog een hele voorraad chocolaatjes mee.
Lol, een kotsmisselijke passagier nog eens extra chocola meegeven. _O- })
  Redactie Frontpage woensdag 7 december 2016 @ 22:28:15 #274
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_167178300
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je vanaf de Swiss Air balies komt heb je, zeker op drukke tijden, grote kans dat je inderdaad naar de personeelsscanner mag lopen, op deze manier wordt door Schiphol getracht de wachttijden bij de Schengen security wat te beperken, want dat is op bepaalde tijdstippen voor de reguliere passagier niet meer acceptabel te noemen, zeker nu ook de loopbrug is gesloten waardoor alle passagiers door hetzelfde filter moeten.

In principe is de kwaliteit van deze (tijdelijke) alternatieve controle geborgd en zijn de instructies voor het controlerend personeel hetzelfde.
Ja was ook gewoon een normale scan, alleen ietwat chaotisch omdat er opeens marechaussee personeel werd weggeroepen. Maar was geloof ik niet voor de drukte, vliegveld was uitgestorven (het was 05.00 uur :P).

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Lol, een kotsmisselijke passagier nog eens extra chocola meegeven. _O- })
Ja zo had ik het nog niet bekeken, het was dus gewoon wraak :D
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator donderdag 29 december 2016 @ 02:54:41 #275
45833 crew  Fogel
pi_167697544
# Maatschappij
SAS – Scandinavian Airlines
# Traject
Kopenhagen-Tokio en vv , in business class
# Vertraging
Niks noemenswaardigs.
# Vriendelijk personeel
Meer dan vriendelijk!
Zie details hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
# Eten
Mensen die klagen over vliegtuigvoedsel... ik ben er niet een van, zeker niet nu. Dit deed weinig onder voor restauranteten op zich.
Details met fotos:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
# Entertainment
15.4” HD scherm, goede koptelefoon, OK film, serie en audio selectie. Maar eerlijk is eerlijk, ik kijk zelden TV/film, dus ik heb geen idee of het aanbod actueel is, voor mij was nagenoeg alles nieuw.
# Algehele indruk
Helemaal prima! Zie redenatie hier boven.
En een stoel die dienst doet als bed, waar je de hardheid van de stoel zelf in kan stellen EN die een massagefunctie heeft... dat mag van mij best standaard worden :D
4 stoelen breed ipv de 8 in economy kan ik ook wel aan wennen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Kopenhagen – lekker efficient. Prima lounge.
Narita – daar ging ook alles lekker vlot, maar de (Untited) lounge was bijzonder matig. Ik had maar 10 minuten voordat het boarden begon, en dat was geen gemis zeg maar. Trieste bende.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_167697770
Fogel, ouwe zuipschuit, neem jij bij het eten nu 2 glazen rode, en 1 glas witte wijn tegelijk ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_167698259
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 02:54 schreef Fogel het volgende:
# Maatschappij
SAS – Scandinavian Airlines
# Traject
Kopenhagen-Tokio en vv , in business class
# Vertraging
Niks noemenswaardigs.
# Vriendelijk personeel
Meer dan vriendelijk!
Zie details hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
# Eten
Mensen die klagen over vliegtuigvoedsel... ik ben er niet een van, zeker niet nu. Dit deed weinig onder voor restauranteten op zich.
Details met fotos:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
# Entertainment
15.4” HD scherm, goede koptelefoon, OK film, serie en audio selectie. Maar eerlijk is eerlijk, ik kijk zelden TV/film, dus ik heb geen idee of het aanbod actueel is, voor mij was nagenoeg alles nieuw.
# Algehele indruk
Helemaal prima! Zie redenatie hier boven.
En een stoel die dienst doet als bed, waar je de hardheid van de stoel zelf in kan stellen EN die een massagefunctie heeft... dat mag van mij best standaard worden :D
4 stoelen breed ipv de 8 in economy kan ik ook wel aan wennen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Kopenhagen – lekker efficient. Prima lounge.
Narita – daar ging ook alles lekker vlot, maar de (Untited) lounge was bijzonder matig. Ik had maar 10 minuten voordat het boarden begon, en dat was geen gemis zeg maar. Trieste bende.
Mag ik vragen wat dat (ongeveer) kost? We vliegen regelmatig naar Tokyo, en ben KLM een beetje zat. We hebben vrienden in Kopenhangen, dus via daar vliegen is zeker een optie voor ons. :)
pi_167698503
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 08:18 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat dat (ongeveer) kost? We vliegen regelmatig naar Tokyo, en ben KLM een beetje zat. We hebben vrienden in Kopenhangen, dus via daar vliegen is zeker een optie voor ons. :)
Retour in de SAS business class komt uit rond de ¤ 3700 p.p.
  Moderator donderdag 29 december 2016 @ 11:08:50 #279
45833 crew  Fogel
pi_167700938
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 05:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Fogel, ouwe zuipschuit, neem jij bij het eten nu 2 glazen rode, en 1 glas witte wijn tegelijk ?
Ik vroeg om raad welke wijn het beste was bij mijn keuze, maar de flight attendant kon geen advies geven en stelde voor gewoon alles te nemen. Het werden dus 2 rode, 2 witte en een dessertwijn gedurende een 3-gangen diner. :+
Ik liep op een gegeven moment achter met mijn wijn drinken, daarom staan er meer glazen dan er bij die gang horen.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 08:18 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat dat (ongeveer) kost? We vliegen regelmatig naar Tokyo, en ben KLM een beetje zat. We hebben vrienden in Kopenhangen, dus via daar vliegen is zeker een optie voor ons. :)
Van Dusseldorf of Amsterdam vliegt SAS ook naar Kopenhagen. Prima plek om over te stappen, ik kom ook graag in de lounge daar. Zie onder voor prijs.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 08:48 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Retour in de SAS business class komt uit rond de ¤ 3700 p.p.
Ik heb prijzen tussen de 3000 en 5000 gezien, afhankelijk van wanneer je gaat.
Gelukkig betaalde ik zelf maar 80 euro en een hele sloot Eurobonus punten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_167701198
Ik heb FIRST CLASS gezien bij Emirates voor 5000, dus dan vind ik dat toch wel aan de prijs.

Niet dat ik 1 van de 2 zou kunnen betalen hoor (ben slechts een student) maar zocht er laatst toevallig voor de gein naar.

Als iemand mijn first class ticket naar tokyo wil crowdfunden graag :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167732557
[1/2]

# Maatschappij
British Airways, Airbus A320-200 en Airbus A380-800

# Traject
AMS-LHR-LAX (vlucht was afgelopen zomer)

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Helemaal perfect. Ik had speciale begeleiding aangevraagd vanwege de oogaandoening van mijn vriendin (inmiddels ex trouwens :P ). We werden bij het boarden als eerste naar voren geroepen (zelfs nog voordat de mensen uit first en business mochten boarden), werden meteen begeleid naar onze stoel, kregen hulp met handbagage opbergen en kregen een hele 1-op-1 uitleg over de safety enzo. Daar werd op beide legs uitgebreid de tijd voor genomen en er werd voor gezorgd dat we comfortabel zaten en alles snapten voordat de rest van de passagiers aan boord werd gelaten. Dat duurde ook gewoon ruim een kwartier _O-

Ook tijdens de vlucht kwamen ze vaak langs om te vragen of alles goed ging, of we iets wilden hebben etc. Beviel dus echt prima!

# Eten
Voor vliegtuigvoedsel vrij prima. Op AMS-LHR kregen we een croissant en koffie/thee. Op LHR-LAX kregen we 2 maaltijden. Eentje was de standaard "chicken or beef", maar het was goed te doen. Voor de landing kregen we ook nog een pizza-achtige snack. Die was ook niet vies. Daarnaast was het drinken onbeperkt te vragen, maar ze kwamen redelijk vaak langs met de trolley.

# Entertainment
AMS-LHR had alleen overhead screens met vluchtinfo, maar voor zo'n korte vlucht is dat prima. LHR-LAX hadden we een persoonlijk IFE met meer dan voldoende films, series, muziek en spelletjes. Heb me vooral vermaakt met Big Bang Theory. Daarnaast was het feit dat ik voor het eerst met een A380 vloog ook wel een vorm van vermaak waar ik zeker een half uur van heb zitten genieten voordat ik over ging tot m'n scherm :P

# Algehele indruk
Echt helemaal perfect. Vooral dat we in de A380 boven zaten en dus lekker samen aangezien het daar 2-4-2 is in plaats van de standaard 3-4-3 die je vaak bij longhaul (en ook beneden in de A380 :P ) ziet was genot.

# Eventueel informatie over de luchthavens
AMS is bekend

LHR is vooral heel groot en je moet ook tijdens overstappen opnieuw door een paspoortcheck en security en dergelijke. Door die extra begeleiding die ik geboekt had kregen we overigens een kaart om in de fast lane te gaan staan, dus daar waren we wel zo doorheen gelukkig.
Daarnaast was er geen fuck te beleven in de terminal waar vandaan we naar LAX vertrokken

LAX was wel prima. Wederom kwam de extra begeleiding van pas: we mochten bij een rij die alleen voor crew bestemd was door de douane. Daar stond geen rij van anderhalf uur (maar we waren direct aan de beurt) en de beambte was zowaar vrolijk, iets wat ik nog nooit heb meegemaakt als ik bij een "normale" rij de VS in wilde zonder extra begeleiding.

[2/2]
# Maatschappij
American Airlines, Boeing 777-300 ER

# Traject
LAX-LHR(-AMS, maar dat laatste stukje was weer "gewoon" met BA ipv een codeshare, dus voor dat zie boven :D )

# Vertraging
Anderhalf uur bij landing wegens een technische check in LAX of iets dergelijks. Daardoor bijna de overstap gemist op LHR, maar dat ging gelukkig net goed.

# Vriendelijk personeel
Mwoah. We hebben bij AA niks gemerkt van de extra hulp die we aangevraagd hadden. Daarnaast liepen ze vooral met een chagrijnig gezicht rond in dat vliegtuig en veel verder dan "chicken or pasta" gingen de gesprekken niet. Ook liepen ze tijdens de vlucht nauwelijks rond en als je wat wilde drinken moest je het zelf maar gaan inschenken in de pantry (hoewel daar ook wel weer iets voor te zeggen is, aangezien het een nachtvlucht was en mensen willen slapen).

# Eten
De pasta was redelijk smakeloos, maar daardoor wel binnen te houden. Verder vlak voor het landen een ontbijtje, dat was wel lekker.

# Entertainment
Wederom een eigen IFE met allerlei films en series, dus prima om je mee te vermaken.

# Algehele indruk
Op zich wel aardig, maar op alle vlakken net iets minder dan de ervaring bij BA. De 777 is minder fijn dan de A380, de crew was minder vriendelijk, net iets minder beenruimte, net iets minder comfortabele stoelen en ga zo maar door.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Had veel negatieve verhalen gehoord over LAX, maar eigenlijk vond ik het prima te doen. Moderne terminal met veel winkeltjes, restaurants en zitgelegenheid.

LHR wat ik hiervoor al zei. Tevens moeten rennen, maar dat ging gelukkig goed :D

AMS is bekend.
pi_167942730
vorige maand met China Airlines naar Taipei, gratis een upgrade van economy class naar business gekregen door overbooking. :Y
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 09:32:35 #283
45833 crew  Fogel
pi_167944005
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 04:07 schreef Troonwoord het volgende:
vorige maand met China Airlines naar Taipei, gratis een upgrade van economy class naar business gekregen door overbooking. :Y
Kan je er ook wat over vertellen in de structuur zoals elders in dit topic?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 12 mei 2017 @ 22:33:45 #284
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170892985
Heenweg
# Maatschappij
Air Europa / 737-800

# Traject
AMS-MAD

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Prima in orde. Air Europa is een Spaanse maatschappij, maar heeft (op zijn minst) 1 Nederlandstalige purser in dienst die op deze vlucht aanwezig was.

# Eten
In economy alleen tegen betaling, geen gebruik van gemaakt.

# Entertainment
Overhead televisies zonder de mogelijkheid om een koptelefoon aan te sluiten. Het beeld toont reclames en in dit geval een dans uit de "Notenkraker", een aflevering van Mr. Bean en de cartoon Pink Panther.

# Algehele indruk
Kwa prijs/kwaliteit helemaal op orde. Ze zijn onderdeel van SkyTeam, maar verwacht geen KLM service.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam:
Vooraf online ingecheckt, dus kon zo doorlopen naar de security. Het was rustig, maar de check ging desondanks niet bepaald snel. Houding van personeel is de star en passagiers worden individueel naar een band geleid. Dit maakt veel reizigers duidelijk gestresst en onzeker (en daardoor ook traag)

Madrid:
De bewegwijzering kan nog wel flink verbeterd worden. Soms lijken borden tegenstrijdige informatie te geven. De rest van de trip wees uit dat dit in heel Madrid speelt, ook in de metro leken de borden niet helemaal te kloppen.

Terugweg
# Maatschappij
Air Europa / 737-800 (exact hetzelfde toestel als op de heenweg)

# Traject
MAD-AMS

# Vertraging
Bijna 50 minuten bij vertrek, ingelopen tot 15 bij aankomst.
Het weer was wat slechter geworden, waardoor vluchten te laat aankwamen, en dus ook weer te laat vertrokken.

# Vriendelijk personeel
Nog steeds in orde, dit keer alleen een Spaanstalige/Engelstalige crew.
Tevens leek de purser onzeker tijdens het spreken door de intercom. Zeker het Engels kwam er moeilijk uit. Het meeste liet ze dan ook over aan (de aanzienlijk jongere) steward aan de achterzijde van de cabine.

# Eten
In economy alleen tegen betaling, geen gebruik van gemaakt.

# Entertainment
Geheel identiek aan de heenweg.

# Algehele indruk
Geheel identiek aan de heenweg.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Madrid:
Was wederom even zoeken. Ik was al online ingecheckt en had de boardingpas op mijn telefoon, maar wilde hem toch ook op papier hebben. Uiteindelijk bleek op de verdieping boven de security check de automaten te staan om een pas uit te printen.
De security check geen aanzienlijk gemoedelijker (en ook sneller) dan in Amsterdam. Personeel kwam vriendelijker over en reisgezelschappen gingen als één geheel door de check en waren daardoor ook sneller.

Amsterdam:
Hier ging het (ondanks de betere bewegwijzering) aanzienlijk langzamer om buiten te komen: de Douane had besloten maar één deur open te zetten bij Aankomst 1, pas toen er een flinke rij ontstond werd ook een tweede deur geopend.
So we just called him Fred
  vrijdag 12 mei 2017 @ 23:19:43 #285
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170894238
(deze hadden jullie nog te goed van afgelopen november/december)

Heenweg
# Maatschappij
TUI fly / 787-8

# Traject
AMS-POP-PUJ

# Vertraging
45 minuten bij vertrek, onderweg ingelopen.
De vertraging kwam doordat er werd vertrokken vanaf een remote stand en iedereen dus eerst met de bus vervoerd moest worden.

# Vriendelijk personeel
De purser was van mening dat het toilet voor in de cabine niet door passagiers mocht worden gebruikt, vanwege regelgeving volgens hem. Voor de rest was de vriendelijkheid op orde.

# Eten
In Premium en Star Class serveert TUI 2 maaltijden. Veel bijzonders is het niet, een standaard plastic bak met wisselend kip/rund/pasta/rijst. De tweede "maaltijd" (koude tapas) schuif ik meestal bijna onaangeroerd weer terug. De jongeman naast mij ook, veel te exclusief voor een gemiddelde TUI klant. De man achter mij had toch wel trek, dus bestelde (tegen betaling) een broodje kroket. De jongeman naast mij en ik keken elkaar aan: "Das best een goed idee!". Helaas waren de snacks inmiddels al op.

# Entertainment
Personal IFE in de rugleuning voor je. In Premium en Star Class is dit inbegrepen en krijg je een overear headset in bruikleen. In (comfort) economy kan je tegen betaling het scherm laten activeren en krijg je een in ear koptelefoon.
Ik gebruik altijd mijn eigen koptelefoon met een verloop (te koop voor een habbekrats op Ebay). Het aanbod is beperkt (en exact hetzelfde als de vorige TUI vakantie 7 maanden eerder) tot ca. 20 films en nog wat series.

# Algehele indruk
Het is en blijft TUI, je krijgt exact waarvoor je betaalt en geen millimeter meer.
Vooraf online ingecheckt, maar moest toch weer opnieuw gebeuren op de luchthaven. Was voor mij dan ook de laatste keer dat ik online incheck bij deze maatschappij.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam:
Reizigers worden zo veel mogelijk gemotiveerd om gebruik te maken van de incheck automaten en bagagedrop automaten. Had ik allemaal geen zin in en ben naar de ouderwetse incheckbalie ben gelopen. Waar ze enigszins verbaasd waren dat ik al in wilde checken omdat mijn vlucht vertraagd was.
Vertrek dus vanaf een remote stand. Bijzonder om dat eens op Schiphol mee te maken. Het personeel (en reizigers) zijn duidelijk niet gewend via een remote stand te werken en het kostte dan ook enige moeite om de bussen gevuld te krijgen.
Bijzonder keuze van Schiphol hier is dat gekozen is voor standaard (elektrische) stadsbussen ipv de bekende vlieggeldbussen. Dit leek het in-en-uitstappen enigszins te vertragen.

Puerto Plata (POP):
Hier maakt TUI een tussenstop om vakantiegangers af te zetten en weer mee naar huis te nemen. In het standaard proces blijven de doorgaande passagiers zitten. Echter had de lokale overheid besloten dat iedereen het toestel uit moest om door de security te gaan en weer terug in te stappen. Vermoedelijk om extra inkomsten te generen. Door het afwijken van de standaard (en dat kan TUI niet zo goed) ging het allemaal chaotisch en het plan backfired voor het vliegveld: in plaats van geld uit te geven op het vliegveld liepen de passagiers direct naar de check weer het toestel in.

Punta Cana (PUJ):
Het was de derde keer dat ik hier landde en inmiddels ben ik wel gewend aan het "circus". Bij het uitstappen van het vliegtuig staat er een bus klaar. Die rijdt een rondje om het vliegtuig en dan mag je weer uitstappen. Vervolgend loop je een hal binnen, ga je de rij in, koop je een toeristenkaartje, ga je een rij in, geef je je toeristenkaartje weer af, ga je de rij in, laat je je paspoort stempelen en loop je verder naar de bagageband.
Daarna staan de kruiers al klaar die maar al te graag je koffer voor je meenemen, toch wel zeker 5 stappen naar de bus of taxi.

Terugweg
# Maatschappij
TUI fly / 787-8 (exact hetzelfde toestel als op de heenweg)

# Traject
PUJ-AMS

[b]# Vertraging[/b]
Geen

# Vriendelijk personeel
Dit keer mocht het toilet voor in de cabine wél gebruikt worden (hoezo "regelgeving" op de heenweg :? ). Personeel bleef uitermate vriendelijk toen op 25.000 voet door een klein luchtlek in de afsluiting van een deur een enorm kabaal ontstond.
Helaas maakte de gezagvoerder het besluit om gewoon door te vliegen, terwijl de passagiers bloot bleven gesteld aan een toeterende vrachtwagen. :{
Bij de purser nog aangegeven dat ik geen stijl vond dat er werd doorgevlogen en dat ze ook aan de veiligheid van haar personeel moest denken. Helaas werd ook daar geen gehoor aangegeven.
Pas bij de daling richting Schiphol was de "vrachtwagen" uit getoeterd.

# Eten
Zelfde als de heenweg.
Tweede "maaltijd" was ontbijt, waar dit keer gelukkig ook nog wat fruit en yogurt werd aangeboden naast een stapeltje vleeswaren en kaas.

# Entertainment
Geheel identiek aan de heenweg.

# Algehele indruk
Belabberd, achteraf ook geen enkele vorm van communicatie, excuses, tegemoetkoming of wat dan ook vanuit TUI ontvangen voor de geluidsoverlast onderweg.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Punta Cana:
Ze doen daar hun uiterste best om nog je nog even snel een souvenir aan te smeren, de enige weg naar de gates vanaf de paspoortcontrole is ook dóór een winkel heen. Daarna kom je in een altijd warme vertrekhal zonder buitenmuren.
Door het grote aantal vertrekkende vluchten was het erg druk en benauwd in de vertrekhal. Het aantal zitplaatsen leek ook niet helemaal toereikend te zijn.
Vlieg je trouwens via de USA, dan wordt je getrakteerd op een terminal die airco gekoeld is en eenvoudig instappen via een passagiers brug (slurf).

Amsterdam:
Geen idee of het structureel is, maar mijn vlucht werd wederom op een remote stand afgezet en kreeg ook nog eens een 100% controle. Desondanks stond ik twee uur na het openen van de deuren op Schiphol thuis voor de deur in Gouda.
So we just called him Fred
pi_170894679
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 23:19 schreef FredvZ het volgende:
(deze hadden jullie nog te goed van afgelopen november/december)

Heenweg
# Maatschappij
TUI fly / 787-8

# Traject
AMS-POP-PUJ

# Vertraging
45 minuten bij vertrek, onderweg ingelopen.
De vertraging kwam doordat er werd vertrokken vanaf een remote stand en iedereen dus eerst met de bus vervoerd moest worden.

# Vriendelijk personeel
De purser was van mening dat het toilet voor in de cabine niet door passagiers mocht worden gebruikt, vanwege regelgeving volgens hem. Voor de rest was de vriendelijkheid op orde.

# Eten
In Premium en Star Class serveert TUI 2 maaltijden. Veel bijzonders is het niet, een standaard plastic bak met wisselend kip/rund/pasta/rijst. De tweede "maaltijd" (koude tapas) schuif ik meestal bijna onaangeroerd weer terug. De jongeman naast mij ook, veel te exclusief voor een gemiddelde TUI klant. De man achter mij had toch wel trek, dus bestelde (tegen betaling) een broodje kroket. De jongeman naast mij en ik keken elkaar aan: "Das best een goed idee!". Helaas waren de snacks inmiddels al op.

# Entertainment
Personal IFE in de rugleuning voor je. In Premium en Star Class is dit inbegrepen en krijg je een overear headset in bruikleen. In (comfort) economy kan je tegen betaling het scherm laten activeren en krijg je een in ear koptelefoon.
Ik gebruik altijd mijn eigen koptelefoon met een verloop (te koop voor een habbekrats op Ebay). Het aanbod is beperkt (en exact hetzelfde als de vorige TUI vakantie 7 maanden eerder) tot ca. 20 films en nog wat series.

# Algehele indruk
Het is en blijft TUI, je krijgt exact waarvoor je betaalt en geen millimeter meer.
Vooraf online ingecheckt, maar moest toch weer opnieuw gebeuren op de luchthaven. Was voor mij dan ook de laatste keer dat ik online incheck bij deze maatschappij.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam:
Reizigers worden zo veel mogelijk gemotiveerd om gebruik te maken van de incheck automaten en bagagedrop automaten. Had ik allemaal geen zin in en ben naar de ouderwetse incheckbalie ben gelopen. Waar ze enigszins verbaasd waren dat ik al in wilde checken omdat mijn vlucht vertraagd was.
Vertrek dus vanaf een remote stand. Bijzonder om dat eens op Schiphol mee te maken. Het personeel (en reizigers) zijn duidelijk niet gewend via een remote stand te werken en het kostte dan ook enige moeite om de bussen gevuld te krijgen.
Bijzonder keuze van Schiphol hier is dat gekozen is voor standaard (elektrische) stadsbussen ipv de bekende vlieggeldbussen. Dit leek het in-en-uitstappen enigszins te vertragen.

Puerto Plata (POP):
Hier maakt TUI een tussenstop om vakantiegangers af te zetten en weer mee naar huis te nemen. In het standaard proces blijven de doorgaande passagiers zitten. Echter had de lokale overheid besloten dat iedereen het toestel uit moest om door de security te gaan en weer terug in te stappen. Vermoedelijk om extra inkomsten te generen. Door het afwijken van de standaard (en dat kan TUI niet zo goed) ging het allemaal chaotisch en het plan backfired voor het vliegveld: in plaats van geld uit te geven op het vliegveld liepen de passagiers direct naar de check weer het toestel in.

Punta Cana (PUJ):
Het was de derde keer dat ik hier landde en inmiddels ben ik wel gewend aan het "circus". Bij het uitstappen van het vliegtuig staat er een bus klaar. Die rijdt een rondje om het vliegtuig en dan mag je weer uitstappen. Vervolgend loop je een hal binnen, ga je de rij in, koop je een toeristenkaartje, ga je een rij in, geef je je toeristenkaartje weer af, ga je de rij in, laat je je paspoort stempelen en loop je verder naar de bagageband.
Daarna staan de kruiers al klaar die maar al te graag je koffer voor je meenemen, toch wel zeker 5 stappen naar de bus of taxi.

Terugweg
# Maatschappij
TUI fly / 787-8 (exact hetzelfde toestel als op de heenweg)

# Traject
PUJ-AMS

[b]# Vertraging[/b]
Geen

# Vriendelijk personeel
Dit keer mocht het toilet voor in de cabine wél gebruikt worden (hoezo "regelgeving" op de heenweg :? ). Personeel bleef uitermate vriendelijk toen op 25.000 voet door een klein luchtlek in de afsluiting van een deur een enorm kabaal ontstond.
Helaas maakte de gezagvoerder het besluit om gewoon door te vliegen, terwijl de passagiers bloot bleven gesteld aan een toeterende vrachtwagen. :{
Bij de purser nog aangegeven dat ik geen stijl vond dat er werd doorgevlogen en dat ze ook aan de veiligheid van haar personeel moest denken. Helaas werd ook daar geen gehoor aangegeven.
Pas bij de daling richting Schiphol was de "vrachtwagen" uit getoeterd.

# Eten
Zelfde als de heenweg.
Tweede "maaltijd" was ontbijt, waar dit keer gelukkig ook nog wat fruit en yogurt werd aangeboden naast een stapeltje vleeswaren en kaas.

# Entertainment
Geheel identiek aan de heenweg.

# Algehele indruk
Belabberd, achteraf ook geen enkele vorm van communicatie, excuses, tegemoetkoming of wat dan ook vanuit TUI ontvangen voor de geluidsoverlast onderweg.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Punta Cana:
Ze doen daar hun uiterste best om nog je nog even snel een souvenir aan te smeren, de enige weg naar de gates vanaf de paspoortcontrole is ook dóór een winkel heen. Daarna kom je in een altijd warme vertrekhal zonder buitenmuren.
Door het grote aantal vertrekkende vluchten was het erg druk en benauwd in de vertrekhal. Het aantal zitplaatsen leek ook niet helemaal toereikend te zijn.
Vlieg je trouwens via de USA, dan wordt je getrakteerd op een terminal die airco gekoeld is en eenvoudig instappen via een passagiers brug (slurf).

Amsterdam:
Geen idee of het structureel is, maar mijn vlucht werd wederom op een remote stand afgezet en kreeg ook nog eens een 100% controle. Desondanks stond ik twee uur na het openen van de deuren op Schiphol thuis voor de deur in Gouda.
met zo'n luchtlek zou ik me echt niet prettig voelen. Is dit niet iets om nog eens ergens te melden bij een officiële luchtvaart controle autoriteit of er echt volgens de veiligheidregels gehandeld is?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 12 mei 2017 @ 23:43:51 #287
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170894781
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 23:38 schreef rene90 het volgende:
met zo'n luchtlek zou ik me echt niet prettig voelen.
Zolang de lucht van binnen naar buiten gaat is er niks aan de hand, door de overdruk wordt deur toch wel op zijn plaats gehouden.
quote:
Is dit niet iets om nog eens ergens te melden bij een officiële luchtvaart controle autoriteit of er echt volgens de veiligheidregels gehandeld is?
Jep, direct gemeld bij ILenT en OvV (die laatste hebben het overigens weer doorgestuurd naar de ILenT). De ILenT zou het meenemen in de beoordeling van TUI. Geen idee of dat inmiddels is gebeurd, het is erg stil gebleven nadien.
So we just called him Fred
  zaterdag 13 mei 2017 @ 15:44:37 #288
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170905732
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 23:43 schreef FredvZ het volgende:
Zolang de lucht van binnen naar buiten gaat is er niks aan de hand, door de overdruk wordt deur toch wel op zijn plaats gehouden.
De vraag is hier of de veiligheid wel in het geding is geweest.

Ik snap de overlast, maar het is wel kiezen uit twee kwaden, overlast is vervelend, maar terugkeren en landen en dan repareren betekent eigenlijk bij dergelijke lange vluchten niet een kleine vertraging maar gelijk een hele lange omdat de bemanning is gebonden aan een maximaal aantal uren wat men mag maken en dan staat een toestel met bemanning en passagiers dus zo 23 uur aan de grond.
Je hebt al ervaren dat TUI niet heel goed om kan gaan met een niet standaard situatie, dus ter plekke zal het voor de passagiers geen pretje zijn en duurt het wel even voordat je in hotels bent..
Daarnaast voor TUI een 787 op een outstation die met een dag vertraging gaat binnenkomen zorgt voor een complete fuck up van hun vliegschema. Want TUI moet dan ook nog eens lokaal gaan regelen dat het toestel gemaakt gaat worden, dat kan beter op een basis.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 16:37:42 #289
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170906777
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:44 schreef ozzietukker het volgende:
De vraag is hier of de veiligheid wel in het geding is geweest.
De vliegveiligheid niet, maar de gezondheid de oren van mij (en de andere 300+ personen) is wel in gevaar gebracht.
Het geluid was structureel boven de 90dB, met pieken naar de 120dB. Volgens Nederlandse wetgeving dient het werk dan stil gelegd te worden indien

quote:
Ik snap de overlast, maar het is wel kiezen uit twee kwaden, overlast is vervelend, maar terugkeren en landen en dan repareren betekent eigenlijk bij dergelijke lange vluchten niet een kleine vertraging maar gelijk een hele lange omdat de bemanning is gebonden aan een maximaal aantal uren wat men mag maken en dan staat een toestel met bemanning en passagiers dus zo 23 uur aan de grond.
Ik snap ook wel dat de belangen groot zijn, maar ik zit liever een dag langer ergens vast dan dat ik mijn gehoor in gevaar breng.
Dat het TUI een berg tijd en geld gaat kosten is niet het probleem van de reiziger, dan hadden ze er maar voor moeten zorgen dat de schade niet had kunnen ontstaan.
So we just called him Fred
  zaterdag 13 mei 2017 @ 16:59:54 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170907429
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:37 schreef FredvZ het volgende:
Ik snap ook wel dat de belangen groot zijn, maar ik zit liever een dag langer ergens vast dan dat ik mijn gehoor in gevaar breng.
Nu was ik er niet bij en kan het geluid niet beoordelen, en het interesseert mij ook niet of het TUI veel geld gaat kosten.
Wat wel mee speelt is waar dit incident plaatsvond, als dit direct in de klim is dan is het gemakkelijker terugkeren dan als het boven de oceaan is, en dan kan men natuurlijk wel als het vasteland wordt bereikt daar landen, maar dan speelt weer mee nog 2 uur doorvliegen of nu 23 uur stil gaan staan,
Ik persoonlijk kies ook voor een aankomst als gepland want anders heb ik ook een probleem met mijn schema.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 14 mei 2017 @ 12:54:09 #291
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170933215
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:59 schreef ozzietukker het volgende:
Nu was ik er niet bij en kan het geluid niet beoordelen, en het interesseert mij ook niet of het TUI veel geld gaat kosten.
80 dB is het geluidsniveau dat je nog net een gesprek met elkaar kan voeren
85 dB is het geluidsniveau waarbij al blijvende gehoorschade op kan treden bij te lange blootstelling.
Dus je kan wel voorstellen hoeveel schade 120dB kan aanrichten en dat klinkt dus écht als een vrachtwagentoeter.

Mocht je een idee willen hebben hóé dat klinkt, ik heb het opgenomen. Als je wil kan ik de links via PM of DM naar je sturen.
quote:
Wat wel mee speelt is waar dit incident plaatsvond, als dit direct in de klim is dan is het gemakkelijker terugkeren dan als het boven de oceaan is, en dan kan men natuurlijk wel als het vasteland wordt bereikt daar landen, maar dan speelt weer mee nog 2 uur doorvliegen of nu 23 uur stil gaan staan,
Opgetreden direct na het opstijgen bij het bereiken van 25.000 voet, pas gestopt bij de daling op bestemming, 7 uur later.

Probleem was bij de voorgaande vlucht ook opgetreden en men dacht het gerepareerd te hebben.
Bij de volgende vlucht dacht men het óók gerepareerd te hebben, bleek niet het geval en is het toestel wél omgekeerd.
quote:
Ik persoonlijk kies ook voor een aankomst als gepland want anders heb ik ook een probleem met mijn schema.
Is dat schema je dan ook blijvende gehoorschade waard?
De rest van je leven een piep of fluittoon, 24/7, hele het jaar door?
Dat je dus ook nooit meer 100% stilte kan ervaren?
So we just called him Fred
pi_170961196
Over 2 maanden vlieg ik met United Airlines naar New York, ik vroeg me nu af hoe het eten is en of het entertainment systeem ok is.

Iemand ervaring mee?

Ter referentie, normaal vlieg ik met Delta Airlines en ben ik altijd zeer te spreken over het eten en het entertainment systeem, is United Airlines vergelijkbaar?
BlaBlaBla
  maandag 15 mei 2017 @ 16:16:45 #293
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170961255
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:14 schreef Soldier2000 het volgende:
Over 2 maanden vlieg ik met United Airlines naar New York, ik vroeg me nu af hoe het eten is en of het entertainment systeem ok is.

Iemand ervaring mee?

Ter referentie, normaal vlieg ik met Delta Airlines en ben ik altijd zeer te spreken over het eten en het entertainment systeem, is United Airlines vergelijkbaar?
Economy?
De verschillen zijn niet groot, maar Delta heeft wel een meer premium imago dan united.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_170964766
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:14 schreef Soldier2000 het volgende:
Over 2 maanden vlieg ik met United Airlines naar New York, ik vroeg me nu af hoe het eten is en of het entertainment systeem ok is.

Iemand ervaring mee?

Ter referentie, normaal vlieg ik met Delta Airlines en ben ik altijd zeer te spreken over het eten en het entertainment systeem, is United Airlines vergelijkbaar?
Vorig jaar met United gevlogen (alleen dan naar de westkust, overstap in Houston.)
Entertainment system op de heenweg was meer dan prima; schermpje in de stoel en ik heb me bijna de hele reis vermaakt met films. (Van 'The Good Dinossaur' (Pixar) tot Star Wars... )
Op de terugweg was het helaas iets minder, omdat we toen geen eigen schermpjes hadden, en het moesten doen met van die gezamenlijke schermen. Er was dus ook geen eigen keuze voor films mogelijk. (Ik wist niet dat de nieuwe Ninja Turtles zóó slecht was.....)

Het eten was over het algemeen best goed te doen. Wij hadden aangegeven vegetarisch te zijn, waardoor we veel Hindoestaanse / Indiase gerechtjes kregen. Die smaakten prima en we kregen elke keer als een van de eersten ons eten uitgereikt. Op de terugweg hadden ze er per ongeluk veganistisch van gemaakt, dus de cakejes en yoghurtjes gingen mooi aan onze neus voorbij. We kregen wel een stukje roggebrood (*ril* ). En 's ochtends kregen we ook weer zo'n pittig rijstgerecht als ontbijt. Tsja.... dat was niet je-van-het maar vooruit, foutje kan gebeuren en het was verder niet slecht. Zeker op de heenweg kwamen ze regelmatig vragen of we wat wilden drinken (fris/sap/water was gratis).

Kortom; ik heb best relaxed gereisd hoor, vooral heen. Nu was dit wel mijn eerste intercontinentale vlucht. :)
pi_170974324
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:04 schreef Candaasje het volgende:
Op de terugweg was het helaas iets minder, omdat we toen geen eigen schermpjes hadden, en het moesten doen met van die gezamenlijke schermen. Er was dus ook geen eigen keuze voor films mogelijk. (Ik wist niet dat de nieuwe Ninja Turtles zóó slecht was.....)
Jeetje. Nooit geweten dat dat überhaupt nog bestond! Oud toestel/model?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:40:28 #296
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170975683
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 06:55 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Jeetje. Nooit geweten dat dat überhaupt nog bestond! Oud toestel/model?
Tja, het zijn niet de beste producten. Trans Atlantisch met de Amerikaanse maatschappijen. Vloog zelf erg vaak met AA van DUS naar ORD (al heb ik die vlucht al een tijdje niet meer gezien), dat was ook een stokoude 767
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_170976013
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 06:55 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Jeetje. Nooit geweten dat dat überhaupt nog bestond! Oud toestel/model?
Daar zag het er wel naar uit ja, in vergelijking met het toestel van de vlucht op de heenreis :Y

Dit jaar vliegen we met KLM naar Canada (Vancouver), ben benieuwd hoe dat zal zijn. :)
pi_170984116
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:59 schreef Candaasje het volgende:
Dit jaar vliegen we met KLM naar Canada (Vancouver), ben benieuwd hoe dat zal zijn. :)
Vancouver, cool, daar was ik afgelopen weekend. Aanrader! O+

10j geleden had ik met KLM nog zo'n gedeeld scherm, maar sindsdien alleen maar Aer Lingus, BA en Virgin gevlogen, die hebben vziw in alle long-haul toestellen een eigen scherm. En WestJet (Canadees, misschien dat je daarmee vliegt :)) had zelfs op de korte vlucht YVR→SFO al handig WiFi waarop je dan volgens mij dingen kon kijken op een eigen (meegebracht) scherm ... maar niet geprobeerd.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_171112502
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 23:19 schreef FredvZ het volgende:

Amsterdam:
Geen idee of het structureel is, maar mijn vlucht werd wederom op een remote stand afgezet en kreeg ook nog eens een 100% controle. Desondanks stond ik twee uur na het openen van de deuren op Schiphol thuis voor de deur in Gouda.
Is niet structureel, lijkt 't, ben afgelopen zaterdag teruggekomen. Geen enkele (extra) controle, binnen 5 minuten door de douane en een uur na landen stonden we bij onze voordeur :P .
De voorlaatste keer toen we uit de DR kwamen (2014) hadden we wel een over-the-top controle, tot de welbekende drugs honden aan toe :')

Voor ons voorlopig de laatste keer met TUI trouwens, na een aantal keren Star Class / Premium Comfort gevlogen te hebben, zien we de service tijdens de vlucht hollend teruglopen. Waar er eerst nog een krantje en glaasje prosecco als welkomst gegeven werd, wordt je nu 'afgescheept' met een flesje bronwater minus krantje -O- .
Over het tokkie volk maar te zwijgen wat er tegenwoordig in deze klasse zit, niet te geloven... ook dit is in de afgelopen jaren flink achteruit gegaan, waar er eerst oudere- en wat meer 'welgestelde' (nette) reizigers in deze klasse zaten, is dit in rap tempo verplaatst naar een Henk Tattoo en Ingrid Tijgervelletje shirt :') , bleef het hier maar bij, ik zal het maar niet hebben over het oproggelen van kikkers in de keel, gedurende de hele vlucht.
Van mij mogen ze deze klasse (alleen om deze reden al) een paar honderd euro duurder maken.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  maandag 22 mei 2017 @ 21:22:13 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171127534
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 10:43 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Over het tokkie volk maar te zwijgen wat er tegenwoordig in deze klasse zit, niet te geloven... ook dit is in de afgelopen jaren flink achteruit gegaan, waar er eerst oudere- en wat meer 'welgestelde' (nette) reizigers in deze klasse zaten, is dit in rap tempo verplaatst naar een Henk Tattoo en Ingrid Tijgervelletje shirt :') , bleef het hier maar bij, ik zal het maar niet hebben over het oproggelen van kikkers in de keel, gedurende de hele vlucht.
Van mij mogen ze deze klasse (alleen om deze reden al) een paar honderd euro duurder maken.
Het is helaas waar dat bepaalde vluchten en bijbehorende prijsstelling ook een soort reizigers aantrekt waar ik ook mijn vraagtekens bij zet.
Ik zie regelmatig op de luchthaven in Kiev mensen in of uit de Bangkok vlucht stappen waardoor het voor mij elke keer duidelijk wordt dat ik nimmer met deze maatschappij die vlucht zal maken, want wat daar voor ongewassen volk in zit wil je gewoon niet weten....

Dat gezegd hebbende, soms zijn andere soort reizigers dan jezelf wel een verrijking en heb ik het idee dat men wat socialer is bij een Arke of Transavia dan een reiziger bij KLM.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')