Nou nee. Het zijn vele van die kleine dingetjes. Coffeeshops dicht willen doen, cultuur willen weg saneren, nu opeens grote schermen tijdens het EK willen verbieden zijn er enkele van. Altijd van die bemoeizucht, in plaats van mensen lekker hun plezier te gunnen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:27 schreef SpecialK het volgende:
Ik weet niet in welk land jij woont maar mijn leefomgeving is liberaal en vrij. Klinkt alsof jij vooral flink bent verzuurd.
Die babyboomers zijn er helaas nog wel een jaartje of 20 a 30.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:41 schreef Schanulleke het volgende:
Dit is gewoon de laatste stuiptrekking van de totaal ingekakte babyboomers. Over 10 jaar komt het tolerante, liberale Nederland uit onze jeugd weer sterk terug. Alle domme maatregelen tav dubbele nationaliteit, coffeeshops etc. worden dan gewoon weer lachend terug gedraaid.
Ik denk dat dit een heel raar topic is van jouw handquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef Ritmo het volgende:
Nederland wordt een ongezellig, onverdraagzaam en vervelendje landje.
Steeds minder mag, steeds minder gunnen 'we' anderen iets.
Worden we definitief een naar, sober land met een stel chagerijnen?
Is dit een reactie op de jaren '90 en '00 waarin alles kon?
En gaat er over 10 jaar wel weer een liberalere, vrolijkere wind door ons land waaien?
Ik hoop zo erg het laatste, wat denken jullie?
Ritmo ben je ziekquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:53 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En de vraag is: is onze jeugd wel zo tolerant en liberaal?
Kijk voor het antwoord maar op de FPquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:53 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die babyboomers zijn er helaas nog wel een jaartje of 20 a 30.
Want?quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een heel raar topic is van jouw hand
Gelukkig is de FP niet representatief voor de jeugd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:01 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Kijk voor het antwoord maar op de FP
Omdat als er iemand verzuurd was/is jegens een bepaalde doelgroep jij het wel wasquote:
Ik kan me wel eens storen aan een heel klein groepje mensen (hier op FOK! een groot groepjequote:Op woensdag 14 maart 2012 10:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat als er iemand verzuurd was/is jegens een bepaalde doelgroep jij het wel wasEn nu spring je in de bres voor cultuur
had ik niet achter je gezocht
Ja, en dat PVV-denken zie je nu ook terug in de samenleving.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:45 schreef BasEnAad het volgende:
Als ik hier de mensen op FOK! alleen al hoor roepen wat ze anderen allemaal niet gunnen is het behoorlijk zuur ja.
Nee de jeugd vanaf de jaren 80 zijn grotere burgertrutten dan de babyboomers die de 60s hebben meegemaakt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:53 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die babyboomers zijn er helaas nog wel een jaartje of 20 a 30.
Dat verzuren is vooral met dank aan links. Dat je het even weet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef Ritmo het volgende:
Nederland wordt een ongezellig, onverdraagzaam en vervelendje landje.
Steeds minder mag, steeds minder gunnen 'we' anderen iets.
Worden we definitief een naar, sober land met een stel chagerijnen?
Is dit een reactie op de jaren '90 en '00 waarin alles kon?
En gaat er over 10 jaar wel weer een liberalere, vrolijkere wind door ons land waaien?
Ik hoop zo erg het laatste, wat denken jullie?
Denk je? De hele comazuip-generatie ook?quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:52 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Nee de jeugd vanaf de jaren 80 zijn grotere burgertrutten dan de babyboomers die de 60s hebben meegemaakt.
Wat dat betreft is veel veranderd na ongeveer 1983.
Er zullen vast zure linkse mensen zijn maar het is vooral de PVV die maar wat graag verbieden, het leven soberder willen maken (in de week: werken en bek houden, in de weekenden: stilte, rust en uitrusten om weer te werken in de week) en het CDA en zelfs de VVD doet vrolijk mee.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:52 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dat verzuren is vooral met dank aan links. Dat je het even weet.
Nouja het is wel de basis, omdat de politiek meer naar het volk is gaan luisteren en als het volk dus zeikt over een concert dan is de politiek geneigd om er wat aan te doen. Ik denk dat het dus een voortvloeisel is van het vele zeiken op afwijkenden. Samen met verandering in de politiek die zich opeens focust op dingen die bij het volk leven...quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:49 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik kan me wel eens storen aan een heel klein groepje mensen (hier op FOK! een groot groepje) ja, en zal ook niet ontkennen dat ik daar wel eens tegen aan schop, maar voor de rest ben ik zo liberaal als wat hoor.
Zou verder ook nooit een metalconcert ofzo willen verbieden, of iets anders wat me niet aanstond. En dat is het verschil: je mag best ff een keer lekker zeiken op iets wat je niet aanstaat, dat is heel wat anders dan mensen wettelijk iets verbieden of verplichten omdat jij dat wilt.
Maar je moet ook niet altijd op alles lopen zeiken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja het is wel de basis, omdat de politiek meer naar het volk is gaan luisteren en als het volk dus zeikt over een concert dan is de politiek geneigd om er wat aan te doen. Ik denk dat het dus een voortvloeisel is van het vele zeiken op afwijkenden. Samen met verandering in de politiek die zich opeens focust op dingen die bij het volk leven...
Ze hebben geen keus. Financiele ruimte voor pleziertjes is er in de schatkist niet meer. Die is geplunderd door links. Feestje hier, kopje thee daar en vooral de lasten blijven verhogen en niet willen bezuinigen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:57 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Er zullen vast zure linkse mensen zijn maar het is vooral de PVV die maar wat graag verbieden, het leven soberder willen maken (in de week: werken en bek houden, in de weekenden: stilte, rust en uitrusten om weer te werken in de week) en het CDA en zelfs de VVD doet vrolijk mee.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Maar je moet ook niet altijd op alles lopen zeiken.
Daar heb je wel weer een punt. Al deed de VVD ook in paars vrolijk mee met geld strooien. En ook het CDA (ook niet echt links te noemen) heeft tijdens Balkenende pas op de rem getrapt toen de crisis uitbrak. Daarnaast is de wereldwijde crisis niet door links Nederland veroorzaakt, maar door wereldwijde rechtse graaiers.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:00 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ze hebben geen keus. Financiele ruimte voor pleziertjes is er in de schatkist niet meer. Die is geplunderd door links. Feestje hier, kopje thee daar en vooral de lasten blijven verhogen en niet willen bezuinigen.
Raar he, dat mensen meer binnen zitten voor de tv, dankzij links is er geen cent meer te makken en uiten mensen hun onvrede op het internet.
Krijg je niet voor elkaar met de Christenen. Die drukken het liever de criminaliteit in met alle gevolgen van dien, dan dat ze het logischer aanpakken en de schatkist spekken + de kwaliteit en afkomst een beetje reguleren. Want dan kunnen onze kerkelijke vriendjes in elk geval zeggen dat ZIJ in elk geval schone handjes hebben door het te verbieden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
Meer geld voor cultuur zie ik niet gebeuren, vooral omdat dat geld er de komende jaren niet is.
Sluiten van coffeeshops: het lijkt me niet ondenkbaar dat we uiteindelijk naar een systeem gaan waarin drugs wel toegestaan worden, maar via bv gecontroleerde teelt (dus geen (semi)criminele import). Aan de andere kant worden alcohol en sigaretten al zwaarder aangepakt, dus is dat ook niet zo logisch.
Wanneer er rationele redenen zijn, mag iets best verboden worden. Maar dat Pietje op de hoek last heeft van dat ene feestje per jaar in het park bij hem op de hoek is geen rationele reden om dat hele feest voor 10.000 mensen te verbieden.quote:Het gezeur over buitenlanders zal over 20-30 jaar een stuk minder zijn omdat integratie toch al beter gaat, er minder mensen binnenkomen en er bovendien waarschijnlijk weer immigranten nodig zijn om bepaalde banen te vullen (maar dan wel vooraf beter voorbereid of bv met tijdelijke contracten).
Wat regeltjes betreft: de wens tot regelvermindering leeft bij bijna iedereen, maar voor de meeste regels was in elk geval ooit een rationele reden. Echte vermindering zie ik dus niet echt gebeuren (hooguit een continu pogen om niet meer relevante regels te vervangen voor aanpakken van nieuwe misstanden).
Gezien het aantal zetels dat SGP/CU/CDA in de peilingen heeft lijkt me dat niet het grootste struikelblok. Europese verdragen zijn dat wel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Krijg je niet voor elkaar met de Christenen. Die drukken het liever de criminaliteit in met alle gevolgen van dien, dan dat ze het logischer aanpakken en de schatkist spekken + de kwaliteit en afkomst een beetje reguleren. Want dan kunnen onze kerkelijke vriendjes in elk geval zeggen dat ZIJ in elk geval schone handjes hebben door het te verbieden.
Tsja, wat dat betreft is het toch vooral 'wie laat z'n stem het hardste horen'. En dat is volgens mij altijd zo geweest, dus dat zal in de toekomst ook wel zo blijven. Dus: meer lobby van mensen die feesten organiseren.quote:[..]
Wanneer er rationele redenen zijn, mag iets best verboden worden. Maar dat Pietje op de hoek last heeft van dat ene feestje per jaar in het park bij hem op de hoek is geen rationele reden om dat hele feest voor 10.000 mensen te verbieden.
quote:Die graaiers verdienen over de ruggen van de arbeiders.
Nee dat kunnen de meeste mensen niet, te dom voor. Ze gunnen mensen totaal geen salaris omdat ze zelf alleen maar bij de hema kunnen werken voor een hongerloontje.quote:Verbieden dat soort salarissen, ik kan ook wel zo'n bedrijf leiden.
dat klopt en het is idd niet waar, je zeikt alleen maar op alle dingen die ik leuk vindquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat ik overal op zeik? Onzin weer.
of iemand een CEO wordt heeft vaak meer te maken met ondernemerschap en met de ellebogen kunnen werken dan met of die persoon slim is.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:34 schreef themole het volgende:
Waar ik me aan kan ergeren is dat onder elk artikel waar een CEO zijn salaris uit de doeken wordt gedaan je gezeik krijgt van.
[..]
[..]
Nee dat kunnen de meeste mensen niet, te dom voor. Ze gunnen mensen totaal geen salaris omdat ze zelf alleen maar bij de hema kunnen werken voor een hongerloontje.
En dat is nou een van de (weinige) punten waarop ik anti-EU ben. Handelsverdragen, samenwerkingen en open grenzen: prima. Maar Nederland mag z'n identiteit niet verliezen. Aan sommige dingen moet je niet komen. Dat is hetzelfde als dat wij, Belgie en Duitsland tegen Frankrijk zeggen: wij vinden de Ijfeltoren niet mooi, afbreken! Want dat willen we binnen de EU niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:23 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Gezien het aantal zetels dat SGP/CU/CDA in de peilingen heeft lijkt me dat niet het grootste struikelblok. Europese verdragen zijn dat wel.
Heb het idee dat het steeds meer wordt.quote:Tsja, wat dat betreft is het toch vooral 'wie laat z'n stem het hardste horen'. En dat is volgens mij altijd zo geweest, dus dat zal in de toekomst ook wel zo blijven. Dus: meer lobby van mensen die feesten organiseren.
Nou ja, op die buitensporige bonussen in de financiële sector mag je nog wel kritiek hebben. Erger vind ik idioten die roepen dat de regering uit zakkenvullers bestaatquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:34 schreef themole het volgende:
Waar ik me aan kan ergeren is dat onder elk artikel waar een CEO zijn salaris uit de doeken wordt gedaan je gezeik krijgt van.
[..]
[..]
Nee dat kunnen de meeste mensen niet, te dom voor. Ze gunnen mensen totaal geen salaris omdat ze zelf alleen maar bij de hema kunnen werken voor een hongerloontje.
Das puur toevalquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dat klopt en het is idd niet waar, je zeikt alleen maar op alle dingen die ik leuk vind
Er schijnen veel mensen met een psychopatische stoornis aan de top van het bedrijfsleven te zitten, dus je opmerking kan zeker wel kloppen. Mensen die veel met de ellebogen werken, hebben geen last van schuldgevoelens.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
of iemand een CEO wordt heeft vaak meer te maken met ondernemerschap en met de ellebogen kunnen werken dan met of die persoon slim is.
Je bedoelt de generatie die een hele bevolkingsgroep afschrijft op basis van hun mobieletelefoonkeuze?quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:17 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Ik denk dat als de babyboom generatie met pensioen gaat het beter zal gaan. De kloof tussen deze generatie en de huidige generatie ( na 1980 ) is mede dankzij de digitale revolutie enorm groot naar mijn inziens.
Ik denk dat de generatie ( na 1980 ) er een stuk minder starre denkwijzes op nahoudt.
Gedeeltelijk, een bepaalde mate van intelligentie en vooruitziende blik heb je wel nodig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
of iemand een CEO wordt heeft vaak meer te maken met ondernemerschap en met de ellebogen kunnen werken dan met of die persoon slim is.
Helaas heb je die berichten bij elk bedrijf nu, niet alleen in de financiele sector.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:02 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nou ja, op die buitensporige bonussen in de financiële sector mag je nog wel kritiek hebben. Erger vind ik idioten die roepen dat de regering uit zakkenvullers bestaatDie snappen het gewoon echt niet.
Soms is het terecht (NS-top, top ABN etc.) maar meestal slaat het echt nergens op nee.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:21 schreef themole het volgende:
[..]
Gedeeltelijk, een bepaalde mate van intelligentie en vooruitziende blik heb je wel nodig.
[..]
Helaas heb je die berichten bij elk bedrijf nu, niet alleen in de financiele sector.
Het probleem van de babyboomgeneratie is dat zij wel vinden dat wij solidair moeten zijn met hun. Echter moeten zij niet solidair zijn met ons, want ik heb jarenlang gewerkt voor mijn pensioen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:17 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Ik denk dat als de babyboom generatie met pensioen gaat het beter zal gaan. De kloof tussen deze generatie en de huidige generatie ( na 1975 ) is mede dankzij de digitale revolutie enorm groot naar mijn inziens.
Ik denk dat deze generatie ( na 1975 ) veel internationaler georiënteerd is zodat dat starre denken binnen landgrenzen langzaam zal verdwijnen. Deze generatie ziet veel meer de globale context dankzij het internet.
Volledig mee eens. Maar niet alleen solidair in financieel opzicht, ook in andere opzichten. Verzet je eens niet tegen de huidige 'jeugd' en hun 'verwende gedrag' maar vraag eens: "vet dat je zo'n iPhone hebt, wat voor functies zitten erop" of "veel plezier bij Armin v. Buuren vanavond!".quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:24 schreef themole het volgende:
[..]
Het probleem van de babyboomgeneratie is dat zij wel vinden dat wij solidair moeten zijn met hun. Echter moeten zij niet solidair zijn met ons, want ik heb jarenlang gewerkt voor mijn pensioen.
Net voordat deze mensen met pensioen gingen werden ze vaak laatste jaar gepromoveerd en krijgen ze x euro meer salaris per jaar en zien ze dit ook terug in hun pensioen omdat ze een eindloonregeling hadden. Dit geld is nooit ingelegd en hebben ze nooit voor gewerkt, hier mogen wij nu voor betalen.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En dat is nou een van de (weinige) punten waarop ik anti-EU ben. Handelsverdragen, samenwerkingen en open grenzen: prima. Maar Nederland mag z'n identiteit niet verliezen. Aan sommige dingen moet je niet komen. Dat is hetzelfde als dat wij, Belgie en Duitsland tegen Frankrijk zeggen: wij vinden de Ijfeltoren niet mooi, afbreken! Want dat willen we binnen de EU niet.
[..]
Heb het idee dat het steeds meer wordt.
Maar misschien komt dat omdat iedereen tegenwoordig een geluidsmeter kan kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |