abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 maart 2012 @ 18:43:48 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109057533
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 maart 2012 @ 18:44:39 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109057568
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:38 schreef Nirak het volgende:
DJMO, balen!
Ik ben een dezer dagen ook weer aan de beurt, tenminste, als ik de grandioos teruglopende melkproductie zie dan weet ik dat er weet wat aan zit te komen. Ik red gelukkig alleen de laatste avondvoeding niet, de rest is nog gewoon tiet :)

Mijn tepels doen trouwens mega veel pijn... Hij drinkt zo slordig de laatste tijd, ik geef het daar maar de schuld aan...
Hij is ook langzaam naar voedingen om de vier uur aan het gaan. de ene dag zit er 4 uur tussen, de andere dag 3,5, bij uitzonderig nog eens 2,5 of 3 uur. Maar naar het KDV hoeven nog maar 2 flessen mee, want daar is alles interessanter dan drinken :')
even goed opletten bij 't aanhappen, op stille plaatsen voeden, en evt wat smeren met lanoline. hielp hier heel goed. kan het trouwens zijn dat hij tandjes krijgt? de scherpe randjes kunnen ernom irriteren zonder dat je 't in de gaten hebt!

ik ben intussen maar overgestapt op kraamverband wat ik nog had liggen :') een gewoon maandverbandje houdt de boel niet, en voor vannacht prop ik een luier tussen m'n benen :X
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_109057845
ik heb deze al heel lang in mijn AT

alleen maar omdat ik hoop dat er ooit eens een tettenpic voorbij komt :')
pi_109057934
Wat een geweldig trucje is voor aanhappen is voor ze aanhappen je tepel omhoog vouwen
Dus zo dat die omhoog richt en bij aanhappen loslaten.
pi_109058162

Even een demonstratie filmpje. (hopelijk kan dit jou ook een beetje bevredigen gogosweden :') )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 maart 2012 @ 19:01:46 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109058346
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:57 schreef Pvoesss het volgende:

Even een demonstratie filmpje. (hopelijk kan dit jou ook een beetje bevredigen gogosweden :') )
_O-d

pi_109058432
:D :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109059200
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:11 schreef gogosweden het volgende:
[ afbeelding ] :D
Tetten in de slowchat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_109059433
Dat ga ik eens proberen pvoesss, thnx voor de filmtip :D

DJMO, voeden op stille plaats lukt helaas niet altijd, maar heb laatst wel mijn gezelschap gevraagd of ze aub even op wilde houden met lachen, want hij liet steeds los :S
Tandjes nog niet, tenminste, ik voel iedere dag een keer omdat ik het vermoed.. Maar geen scherpe randjes of wit tandvlees. Weet niet hoe oud normaal is, maar hij is pas 4,5 maand. Hij bijt wel overal heel hard op. Heb hem net een bijtring gegeven want hij was de vingers van mijn vrouw aan het afkluiven, en die zijn nog nodig voor andere doeleinden :+
pi_109059566
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tetten in de slowchat.
[OUD SC] kilo's en koppijn

niets te zien hoor :N
pi_109059630
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:26 schreef Nirak het volgende:
Dat ga ik eens proberen pvoesss, thnx voor de filmtip :D

DJMO, voeden op stille plaats lukt helaas niet altijd, maar heb laatst wel mijn gezelschap gevraagd of ze aub even op wilde houden met lachen, want hij liet steeds los :S
Tandjes nog niet, tenminste, ik voel iedere dag een keer omdat ik het vermoed.. Maar geen scherpe randjes of wit tandvlees. Weet niet hoe oud normaal is, maar hij is pas 4,5 maand. Hij bijt wel overal heel hard op. Heb hem net een bijtring gegeven want hij was de vingers van mijn vrouw aan het afkluiven, en die zijn nog nodig voor andere doeleinden :+
even heel serieus, schaam je je als vrouw niet dood de eerste keer in het openbaar borstvoeding geven?
pi_109059718
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:29 schreef gogosweden het volgende:

[..]

[OUD SC] kilo's en koppijn

niets te zien hoor :N
Vorige. Sorry.
pi_109059758
Over het algemeen zie je niet wat je in dat filmpje ziet hoor..

Maar ongemakkelijk is het de eerste paar keren vaak wel ja. Maar dat is vooral omdat je het te weinig in het straatbeeld ziet.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_109059812
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:29 schreef gogosweden het volgende:

[..]

even heel serieus, schaam je je als vrouw niet dood de eerste keer in het openbaar borstvoeding geven?
Nee. Het is vervelender als je kindje huilt omdat honger. Dan gaan mensen allemaal kijken enzo. Maar als kind stil en je hebt je kindje aan de borst, dan zie je amper iets hoor.
Afgelopen donderdag was ik even eten bij vrienden en ik had leyla even bij me aan de borst. Die vriend zag pas na een paar minuten dat ze bij me dronk.
pi_109059818
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:32 schreef Morretje het volgende:
Over het algemeen zie je niet wat je in dat filmpje ziet hoor..

Maar ongemakkelijk is het de eerste paar keren vaak wel ja. Maar dat is vooral omdat je het te weinig in het straatbeeld ziet.
nee dat wist ik :+

Best begrijpelijk wel
pi_109059846
Oh en verder boeit bloot me niet zo? Als mensen het niet willen zien, dan moeten ze gewoon niet kijken.
pi_109059865
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee. Het is vervelender als je kindje huilt omdat honger. Dan gaan mensen allemaal kijken enzo. Maar als kind stil en je hebt je kindje aan de borst, dan zie je amper iets hoor.
Afgelopen donderdag was ik even eten bij vrienden en ik had leyla even bij me aan de borst. Die vriend zag pas na een paar minuten dat ze bij me dronk.
het lijkt me ook dat je er steeds handiger in wordt na een tijdje zodat het minder opvalt
pi_109059894
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:34 schreef Ticootje het volgende:
Oh en verder boeit bloot me niet zo? Als mensen het niet willen zien, dan moeten ze gewoon niet kijken.
Dat vind ik ook, en toch moet ik me soms over een drempel heen zetten. Zelfs op een minimeet met allemaal moeders die gevoed hebben of nog doen.. :@
pi_109059897
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:34 schreef Ticootje het volgende:
ik doel meer op dat er mannen kunnen meekijken oid
pi_109059929
Schamen is een geoot woord gogo, maar ik voel me er nu nog niet prettig bij. Als ik weet dat ik moet voeden zoek ik wel een enigszins discreet plekje uit, want met mijn formaat tetten kan het niet bepaald subtiel zeg maar ;)
Maarja, a woman has gotta do what a woman has gotta do :')
pi_109059940
Maar een kind aan de borst is toch niet sexy?
pi_109060222
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:34 schreef gogosweden het volgende:

[..]

ik doel meer op dat er mannen kunnen meekijken oid
Ja? Als je dat als man opwindend vindt denk ik dat je jezelf moet laten nakijken.
pi_109060480
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:35 schreef Nirak het volgende:
Schamen is een geoot woord gogo, maar ik voel me er nu nog niet prettig bij. Als ik weet dat ik moet voeden zoek ik wel een enigszins discreet plekje uit, want met mijn formaat tetten kan het niet bepaald subtiel zeg maar ;)
Maarja, a woman has gotta do what a woman has gotta do :')
die laatste zin deed t m _O-
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja? Als je dat als man opwindend vindt denk ik dat je jezelf moet laten nakijken.
tsja, je bedoeld dat er een koter aan hangt? Als er vrouwen zijn die er niet zo handig in zijn kunnen ze vast wel ff gluren voordat die eten krijgt
pi_109060617
Prima. Dan zien ze 2 seconden m'n tepel. Daar lig ik niet wakker van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')