Nu heb je ook print- en copyshops, en _ik_ verwacht dat ze in de toekomst een 3d versie krijgen. Winkels met in de computer een enorme betaalde database aan artikelen, en een 3d printer om ze uit te printen.quote:Op donderdag 20 september 2012 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik verwacht het eigenlijk niet, omdat je voor een fatsoenlijk product nog wel redelijk wat ontwerpkennis nodig hebt. Ook al klinken de verhalen heel leuk, er is nog steeds een flink gebrek aan matriaal keuzes en bij veel producten is juist een bepaald materiaal gekozen omdat dat bepaalde eigenschappen heeft, zolang men niet in nog meer materialen kan gaan printen blijft het gewoon een niche markt, leuk voor wow spelers die poppetjes willen uitprinten, prototypes te maken, maar echt meteen werkenden functionele producten eruit krijgen is toch een stuk moeilijker. Laat staan dat men ook al een integratie met electronica kan gaan maken.
Als ik gewoon naar bijvoorbeeld mijn toestenbord kijk verwacht ik niet dat dit binnen 30 jaar zomaar met kabels, stekkers,bedrading, elekctronica, klikkende toesten, enz, al uit een 3d printer komt.
Cool!quote:Op woensdag 19 september 2012 23:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De MakerBot 2 ziet er al 'vriendelijker' uit
http://www.engadget.com/2012/09/19/makerbot-unveils-replicator-2/
Ben benieuwd!quote:Op donderdag 20 september 2012 07:32 schreef Resistor het volgende:
En we gaan weer een 'maatje' groter printen...
[..]
http://www.stedebouwarchi(...)tenpand.108315.lynkx
Was dat bij de NOS? Dat is waar ik werkquote:Op donderdag 20 september 2012 16:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ben benieuwd!
Ook grappig hoe 3D printing nu steeds meer begint op te komen. Gisteren bij een reportage over het nieuw geopende stedelijk museum in Amsterdam, zag je ook mensen bezig met 3D printers.
30 jaar is lang he?quote:Op donderdag 20 september 2012 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik verwacht het eigenlijk niet, omdat je voor een fatsoenlijk product nog wel redelijk wat ontwerpkennis nodig hebt. Ook al klinken de verhalen heel leuk, er is nog steeds een flink gebrek aan matriaal keuzes en bij veel producten is juist een bepaald materiaal gekozen omdat dat bepaalde eigenschappen heeft, zolang men niet in nog meer materialen kan gaan printen blijft het gewoon een niche markt, leuk voor wow spelers die poppetjes willen uitprinten, prototypes te maken, maar echt meteen werkenden functionele producten eruit krijgen is toch een stuk moeilijker. Laat staan dat men ook al een integratie met electronica kan gaan maken.
Als ik gewoon naar bijvoorbeeld mijn toestenbord kijk verwacht ik niet dat dit binnen 30 jaar zomaar met kabels, stekkers,bedrading, elekctronica, klikkende toesten, enz, al uit een 3d printer komt.
De reportage was volgens mij van de NOS. Maar ze waren aan het filmen bij een groep kunstenaars omdat alle kunst van het museum online was gezet. En deze kunstenaars maakten daar gebruik van op allerlei manieren.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was dat bij de NOS? Dat is waar ik werk
Edit: Nevermind, waarschijnlijk was het iets anders.
Ja dat filmpje bedoelde ikquote:Op donderdag 20 september 2012 16:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik doelde op dit:
http://nos.nl/op3/video/4(...)museumcollectie.html
Cool! Een aantal van die lui die je in het filmpje ziet zijn van Fablab Amsterdam (zit in de Waag op de Nieuwmarkt). Daar staan ook 3D-printers.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja dat filmpje bedoelde ik
Ja we zullen het allemaal gaan zien de komende jarenquote:Op donderdag 20 september 2012 16:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Cool! Een aantal van die lui die je in het filmpje ziet zijn van Fablab Amsterdam (zit in de Waag op de Nieuwmarkt). Daar staan ook 3D-printers.
Over je post hierboven, je hebt gelijk maar die exponentiële groei gaat natuurlijk niet voor alles tegelijk op. Als 3D-printers net begonnen zijn kan het natuurlijk nog even duren voordat we zeg maar in het steile gedeelte van de 'curve' zitten waar alles heel snel gaat. Bovendien heb je ook te maken met andere zaken die de boel kunnen vertragen. Zoals bijvoorbeeld rechtszaken tegen mensen die dingen gaan printen (Games Workshop heeft dit al gedaan bij iemand die, ik dacht Warhammer poppetjes, ging printen) en de angst dat er wapens geprint gaan worden...
Ik hoop ontzettend dat het snel gaat, maar ik ben gewoon een beetje pessimistisch wat dat betreft.
Het nadeel van exponentiele toenames is dat de fysieke grenzen soms sneller dichterbij komen dan je eigenlijk verwacht hebt. De resolutie van de bestaande 3p printertechnieken die men gebruikt zijn al jaren ongeveer hetzelfde daar zie ik in ieder geval weinig progressie in.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
30 jaar is lang he?
In de documentaire "Visions of the Future" van de BBC, gaan ze op bezoek bij een wetenschapper die bezig is met een 3D printer die werkt op atomair niveau. Deze wetenschapper zelf schatte dat met 20 jaar deze technologie echt gebruikt kan gaan worden, Michio Kaku de presentator, dacht zelf meer aan 50 jaar.
30 jaar vooruitkijken is gewoon moeilijk, helemaal aangezien Ray Kurzweil op een overtuigende manier laat zien, dat technologische vooruitgang een exponentieel proces is. En aan de hand van simpele trendanalyses laat Kurzweil zien dat we rond 2012 op de knie van de curve zitten. Dat deel waarbij het meer lineaire deel overgaat in het explosief groeiende deel.
Als we Kurzweil mogen geloven, gaan we de komende decennia nog sneller veranderen. En Kurzweil heeft eigenlijk tot nu toe altijd nog gelijk gehad met zijn voorspellingen, daar waar experts hem vaak tegenspraken. De reden is dat wij mensen intuïtief altijd lineair naar de toekomst kijken. Zo werken onze hersenen nou eenmaal. Maar een exponentiële toename, dat is iets waar de meeste mensen geen echt beeld bij hebben.
Nice! Hoe sneller de massa bekend raakt met 3D-printers hoe beter. (hoewel de eerste indruk natuurlijk wel erg belangrijk is)quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:00 schreef Basp1 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-willen-tasten.dhtml
Zelfs een artikel in de VK over 3d printen. Daarin vermeld men dat de bijenkorf ook wat 3d printers gaat verkopen.
De Groene Amsterdammer had er afgelopen week zelfs het nummer aan toegewijd!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:00 schreef Basp1 het volgende:
Zelfs een artikel in de VK over 3d printen. Daarin vermeld men dat de bijenkorf ook wat 3d printers gaat verkopen.
De webshop is open.... en je gelooft het niet maar er is een wachtrij, op een website jaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:00 schreef Basp1 het volgende:
Het lijkt wel de voorverkoop van lowlands.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De webshop is open.... en je gelooft het niet maar er is een wachtrij, op een website ja
Van meer dan 77000 mensen
Natuurlijk is dat voor de gehele webshop, maar toch.
Jaa snap ik haha, dit is niet voor de 3D printer maar dat ding krijgt natuurlijk wel meer aandacht.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:07 schreef pfaf het volgende:
Jullie hebben geen vrouw?Het zijn de dwaze dagen..
Hehe, ik denk dat wij drieën de enige van de 100000 op de site zijn die weten wat een 3d-printer is.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jaa snap ik haha, dit is niet voor de 3D printer maar dat ding krijgt natuurlijk wel meer aandacht.
Althans, en daar ben ik dus heel benieuwd naar, hoe groot wordt het uitgelicht als je binnenkomt op die webshop?
1050 euro.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:14 schreef Karina het volgende:
Wat kost die 3D printer? Niet dat ik er eentje wil kopen, maar ik ben wel benieuwd.
Klinkt gek: maar valt me nog mee.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
1050 euro.
Nog steeds prijzig natuurlijk, maar al gigantisch veel goedkoper dan 5 jaar geleden.
Ja, maar voor een gemiddelde consument?.... Voor DIYers is het prima te doen. Mij lijkt het ook wel gaaf om m'n eigen iPhone hoesjes te kunnen ontwerpenquote:
Het klinkt tof, maar volgens mij is de lol er snel af.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, maar voor een gemiddelde consument?.... Voor DIYers is het prima te doen. Mij lijkt het ook wel gaaf om m'n eigen iPhone hoesjes te kunnen ontwerpen
Klopt, de lol is er snel af denk ik als je er niks nuttigs mee doet. Er zijn wel groepen mensen die hier echt iets aan hebben. Een goudsmit kan bijvoorbeeld makkelijk hele complexe mallen maken voor sieraden. Architecten kunnen maquettes printen en interaction designers kunnen super snel prototypes bouwen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Het klinkt tof, maar volgens mij is de lol er snel af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |