De scans die ik ken, dat zijn normale optische scan die hebben ook altijd wel wat ruis erdoorheen zitten en daaraan moet eigenlijk altijd wel wat opknapwerk in plaatsvinden. Wat juiste filter instelling zien te vinden voor je plaatjes. Als ik je plaatje zo zie kan ik met voorstellen dat er best wat met curvefitting mogelijk zou moeten zijn om de slices op te knappen om een 3dmodel voor printen van te maken.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:13 schreef Lyrebird het volgende:
Zoals je in het geuploade plaatje kunt zien, zij onze plaatjes erg ruisig/speckelig. De (gratis) 3Dslicer software heeft er veel moeite mee om er iets moois van te maken. Het kan wel, maar het kost wat kruim om de juiste instellingen te vinden.
Coolquote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:35 schreef Khadgar het volgende:
Ik ben bezig met een flink printje:
http://www.thingiverse.com/thing:27515
Het is het hoogste ding dat ik tot nog toe aan het printen ben: 107mm hoog! Ik zit nu op ongeveer 60mm hoogte. Gaat nog wel even duren, de software verwacht er maximaal 2.5 uur over te doen in totaal en heeft nog een uurtje nodig.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Edit: hij is klaar!
[ afbeelding ]
quote:Rostock is a delta robot 3D printer prototype with the following design goals:
Build volume: 8x8x16 inches or 200x200x400 mm
Footprint: 12x14 inches
Print surface: 8x8 inches heated glass which never moves
Mass of end effector with two hotends: less than 150g
Positioning speed: 800 mm/s in all 3 directions
Positioning accuracy: at least 30 steps/mm in all 3 directions
Simplicity: fewer than 200 parts (not including washers, nuts and SMD-mounted electronics)
Blijft cool om die dingen in actie te zienquote:Op zondag 29 juli 2012 18:05 schreef Digi2 het volgende:
De Makerbot kan weer gebruikt worden om de onderdelen te printen voor een nog veel toffere 3D printer![]()
Qua snelheid, kosten, kwaliteit en grote van de objecten heb ik nog niet iets beters kunnen vinden.
Het platform is trouwens op termijn zelfs uit te breiden om een pcb te printen van printbanen te voorzien en zelfs de componenten te plaatsen op de print. Dat laatste is een industriele toepassing waarvoor dit type bots veel gebruikt worden.
[..]
[ afbeelding ]
Thingiverse
Delta bot trail
quote:Op maandag 30 juli 2012 17:29 schreef Digi2 het volgende:
Ik zat mezelf af te vragen hoe de 3D printers een hogere snelheid en betere nauwkeurigheid zouden kunnen krijgen. Daarvoor is positie feedback nodig die zeer snel, goedkoop en accuraat is. Mijn 1ste gedachte was lasers. Een laser zou de printhead kunnen volgen en de positie kunnen bepalen maar dat zou nogal een opgave kunnen zijn met dergelijk kleine afstanden. Toen kwam ik de oplossing tegen de combinatie van deze technologie maakt het zelfs mogelijk de gehele vorm als directe feedback in milliseconden terug te voeren. Zeer exacte snelle correcties behoren dan tot de mogelijkheid.
The Most Important New Technology Since the Smart Phone Arrives December 2012
[ afbeelding ]
ZN
Ik vind de smartphone daarentegen niet echt een grote technologische ontwikkelingquote:Op maandag 30 juli 2012 17:29 schreef Digi2 het volgende:
Ik zat mezelf af te vragen hoe de 3D printers een hogere snelheid en betere nauwkeurigheid zouden kunnen krijgen. Daarvoor is positie feedback nodig die zeer snel, goedkoop en accuraat is. Mijn 1ste gedachte was lasers. Een laser zou de printhead kunnen volgen en de positie kunnen bepalen maar dat zou nogal een opgave kunnen zijn met dergelijk kleine afstanden. Toen kwam ik de oplossing tegen de combinatie van deze technologie maakt het zelfs mogelijk de gehele vorm als directe feedback in milliseconden terug te voeren. Zeer exacte snelle correcties behoren dan tot de mogelijkheid.
The Most Important New Technology Since the Smart Phone Arrives December 2012
[ afbeelding ]
ZN
Dan ben je al te laat, op de servomotor zou men bij de markrobot nog stappentellers kunnen zetten, dat zou al iets helpen.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:29 schreef Digi2 het volgende:
en hoe sterk is dat nou, waar kan ik het mee vergelijkenquote:Op maandag 30 juli 2012 22:02 schreef Khadgar het volgende:
Kijk en dit vind ik nou zo geinig: overbuurmeisje heeft net een pup gehad van d'r ouders. En wat doe ik? Ik print even een doggytag voor het beestje in de vorm van een botje(van gaan zitten in stoel tot complete print, inclusief tekenen in Inventor in ongeveer 15 minuten
)
[ afbeelding ]
Jazeker heb je afwijkingen in dynamisch gedrag maar middels feedback kan je daar beter voor compenseren. Veel kennis op dat gebied is opgedaan in de harddisk industrie vanwege de snelle en exactie positionering van de harddiskkoppen die nodig is om de enorme datadichtheden en data transferrates te halen van moderne harddrives.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan ben je al te laat, op de servomotor zou men bij de markrobot nog stappentellers kunnen zetten, dat zou al iets helpen.
Zolang er riemen op dat apparaat zitten hou je altijd last van onnauwkeurigheden. Zoals we in het opbouwfilmpje zagen zit er een veer op om de tandriemen, bij snelheidswisselingen zal hier altijd een dynamisch gedrag door plaats vinden.
Moet het nog beter dan ga je op den duur op linieare motor met een glasliniaal als meting uitkomen, daarmee kan men freesbanken op 0.0005 mm nauwkeurig positioneren en zie je in de meetresultaten de resolutie van de glasliniaal terug.
Kijk in de folders van roders.
www.roeders.de/
Pff ik persoonlijk word helemaal gek van Sketchup, maar veel mensen gebruiken een STL plugin om van Sketchup naar STL bestand te gaan.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:43 schreef Meike26 het volgende:
Vraag, ik ben redelijk handig met 3D tekenen in bijv SketchUp en daar heb ik vaak modellen die voorzien zijn van "faces", maar voor de rest zijn ze maar leeg. Hoe maak ik dit soort modellen dan gereed/solid voor de printer ?
Of zijn daar aparte plug-ins voor ?
Tja, gewoon een stukje plastic. Zachter dan lego, harder dan spaghettiquote:Op maandag 30 juli 2012 22:05 schreef densmee het volgende:
[..]
en hoe sterk is dat nou, waar kan ik het mee vergelijken
Ook wel interessant. Had ik nog niet eens over nagedacht.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:09 schreef Verbodsbord het volgende:
Las vandaag toevallig een artikel over vuurwapens en 3D-printers. Over de mogelijkheid om zelf wapens te printen, wel interessant om te lezen. Even kijken of ik de link nog kan vinden.
Edit: http://www.forbes.com/sit(...)-end-of-gun-control/
Sketchup is voor mij persoonlijk geen optie om fatsoenlijk te ontwerpen. Ik ga met dingen smijten, boos voor me uit kijken etc als ik dat weer eens probeer. Toch zijn er veel mensen heel blij mee (want gratis). Je kunt ook Tinkercad.com gebruiken, die is iets meer solidequote:Op maandag 30 juli 2012 23:04 schreef Meike26 het volgende:
Ga ik daar eens naar zoeken, bedankt !
Edit:
Kan het mij wel inbeelden hoor, heb het wel vaker gehoord dat SU maar een vaag programma os met soms erg vage bewerkingen om een face sluitend te krijgen.
heb je enig idee hoeveel je ongeveer uitgegeven hebt?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:29 schreef DeZwabber het volgende:
Verrek een 3D printertopic![]()
Ben zelf bezig met het bouwen van een Reprap, samen met een vriend. We werken niet bepaald efficient en maken een hoop troep, maar leuk is het wel
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |