abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2012 @ 17:26:23 #51
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_109393784
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

En de andere eerder genoemde bezwaren die je zo vakkundig negeert na dit n.b. paranoide genoemd te hebben?

Je reactie op de laatste link (1e gaat over iets heel anders) had ik verwacht maar, ze verkopen hun gewassen n.b. als round up ready ! Kun je imo helemaal niet los van elkaar zien.
[ afbeelding ]
Geneuzel over hoe ik dit toch los van elkaar moet zien kun je me besparen, reageer eerst maar 's op de eerder aangedragen info.
Tuurlijk is er een link tussen die twee, dat ontken ik ook niet. Het gaat mij meer om de claims van de schadelijke effecten van GM voedsel.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_109397344
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Tuurlijk is er een link tussen die twee, dat ontken ik ook niet. Het gaat mij meer om de claims van de schadelijke effecten van GM voedsel.
En dat lees je nergens in de vele linkjes die ik gepost heb :?

nog meer;

quote:
The whole idea that GM foods would be safe was based on outdated science. It is now known that the expression of a new gene will be accompanied by an unforeseeable range of collateral changes in other genes.
http://www.postindependen(...)3&ParentProfile=1074
quote:
Extra voedzaam?

[ Bericht 41% gewijzigd door Resonancer op 22-03-2012 19:53:18 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_109850206
http://kassa.vara.nl/tv/a(...)bestrijders/speel/1/

Dit was afgelopen zaterdag te zien bij Kassa van de Vara. Wat is het toch een vies en smerig bedrijf.
Round up zou verboden worden maar na een brief van monsanto is het verbod opgeschort. :(
pi_110188290
Die frietjes bij MD zijn naar mijn mening van moleculair gemodificeerd plastic.
pi_110188531
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:38 schreef mousy31 het volgende:
http://kassa.vara.nl/tv/a(...)bestrijders/speel/1/

Dit was afgelopen zaterdag te zien bij Kassa van de Vara. Wat is het toch een vies en smerig bedrijf.
Round up zou verboden worden maar na een brief van monsanto is het verbod opgeschort. :(
Toevallig nog meegekregen dat Coca Cola toch maar zn "ingrediënten" heeft gewijzigd?
Nadat ze het rechterlijke bevel kregen om dat te doen, omdat anders ze op de fles moesten zetten: kankerverwekkend...

Het was dus bewezen dat een bepaalde stof bij muizen kanker veroorzaakte

(en we gebruiken ze niet voor niks om dingen voor ons te testen)

maar nee, volgens Coca Cola zei dat helemaal niks....

wat een wereld :X

(nu.nl moet het wel opstaan denk ik)
pi_110188727
Heb het niet op tv gezien maar wel gehoord van anderen.
En ik drink graag cola maar geen coca cola.
Zou die kankerverwekkende stof ook in andere cola's zitten? Hoorde zoiets van dat Pepsi t ook bevatte.
pi_110188907
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:03 schreef mousy31 het volgende:
Zou die kankerverwekkende stof ook in andere cola's zitten? Hoorde zoiets van dat Pepsi t ook bevatte.
Het zou me inderdaad niks verbazen.....weetje ik heb ermee leren leven dat ze dit doet, maar als je erbij stilstaat is het zo gestoord...

Dat je alleen al bewust zoiets doet, los nog even van de overweging of je betrapt wordt...is gewoon een teken van totaal geen geweten....

Achja, gelukkig zijn er nog steeds leuke dingen en mooie mensen op deze planeet O-)
pi_110188918
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:03 schreef mousy31 het volgende:
Coca Cola werkt heel goed tegen onkruid en bij het losdraaien van vastgeroeste ijzeren bouten.
pi_110190318
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:06 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Het zou me inderdaad niks verbazen.....weetje ik heb ermee leren leven dat ze dit doet, maar als je erbij stilstaat is het zo gestoord...

Dat je alleen al bewust zoiets doet, los nog even van de overweging of je betrapt wordt...is gewoon een teken van totaal geen geweten....

Achja, gelukkig zijn er nog steeds leuke dingen en mooie mensen op deze planeet O-)
Coca cola was vroeger ook een medicijn mn man vertelde me dat er vroeger echt coca bladeren ingingen
pi_110190339
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:06 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Coca Cola werkt heel goed tegen onkruid en bij het losdraaien van vastgeroeste ijzeren bouten.
Ja en het lost toch vlees op?

Nu ik hier zo aan zit te denken, toch een goede reden om erg te gaan minderen , maar weer aan de thee :D
pi_110191884
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:37 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Coca cola was vroeger ook een medicijn mn man vertelde me dat er vroeger echt coca bladeren ingingen
Ofwel cocaine, waar je tanden van uitvallen. ;)

Cocal cola ontsmet vanwege de bubbels, maar meer ook niet. De filmpjes waarin het vlees oplost zijn misleidend. ;)
pi_110191971
Niet dat cola goed is; geraffineerd suiker en de zuurgraad werkt niet positief.

Het beste is water drinken, in Nederland uit de kraan. :)
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 18:20:13 #63
249559 crew  Lavenderr
pi_110192082
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:17 schreef Gray het volgende:

En dat is ook prima voor de doorstroming !
Lang leve het Nederlands leidingwater ^O^

op een gevalletje e-coli na, een paar jaar geleden
pi_110192406
Ons leidingwater zit vol met stoffen die ze er niet uit kunnen filteren, zoals resten van medicatie. Was laatst nog op tv. Drink smakelijk
pi_110192421
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat is ook prima voor de doorstroming !
Lang leve het Nederlands leidingwater ^O^

op een gevalletje e-coli na, een paar jaar geleden
Bedoel je misschien legionella?
pi_110194451
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:17 schreef Gray het volgende:

Bier; Bitte ein Bitt !
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 19:29:22 #67
249559 crew  Lavenderr
pi_110195321
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:29 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Bedoel je misschien legionella?
Nee er was hier e-coli. Zat een bacterie in het drinkwater. We konden toen het beste flessen water kopen of het water voor het consumeren eerst koken.
http://www.google.nl/url?(...)qVb9hSSKN8XbZJPNC7ww
pi_110196473
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee er was hier e-coli. Zat een bacterie in het drinkwater. We konden toen het beste flessen water kopen of het water voor het consumeren eerst koken.
http://www.google.nl/url?(...)qVb9hSSKN8XbZJPNC7ww
Ok dat wist ik niet.

Het was trouwens net op het rtl nieuws over dat er medicatie in t oppervlakte water terrecht komt en zelfs in het drinkwater. Ik zat achter de pc dus heb t niet helemaal gezien maar het had met ziekenhuizen te maken.
pi_110207797
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:45 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Ok dat wist ik niet.

Het was trouwens net op het rtl nieuws over dat er medicatie in t oppervlakte water terrecht komt en zelfs in het drinkwater. Ik zat achter de pc dus heb t niet helemaal gezien maar het had met ziekenhuizen te maken.
Een deel daarvan is te danken aan 'de pil'. Vrouwenhormonen voor jonge knulletjes; slecht voor de ontwikkeling van hun genitalien. :{w
pi_110208584
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:23 schreef Gray het volgende:

[..]

Een deel daarvan is te danken aan 'de pil'. Vrouwenhormonen voor jonge knulletjes; slecht voor de ontwikkeling van hun genitalien. :{w
Vruchtbaarheid onder mannen(vrouwen weet ik niet zeker...) neemt toch al een aantal decennia af? Geen toeval dunkt me ;)
pi_110211790
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:35 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Vruchtbaarheid onder mannen(vrouwen weet ik niet zeker...) neemt toch al een aantal decennia af? Geen toeval dunkt me ;)
n.
Denk niet dat dat zozeer aan voedsel is te wijten, eerder aan anticonceptie. ;)
pi_110212268
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:38 schreef Gray het volgende:

[..]

n.
Denk niet dat dat zozeer aan voedsel is te wijten, eerder aan anticonceptie. ;)
Ja dat vrouwen de pil slikken veroorzaakt een vermindering in vruchtbaarheid bij mannen 8)7 .....nee dus, wel even serieus lezen anders krijgen we overbodige discussies ;)

En nee, ook een condoom gebruiken wordt je niet onvruchtbaar van, want daar heb ik het dus over....volgens mij bedoel jij iets heel anders...

los daarvan, schreef ik sneller volwassen(snelgroei) worden toe aan het voedsel, niet onvruchtbaarheid....maar ok.....lezen dus ;)
pi_110222348
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:23 schreef Gray het volgende:

[..]

Ze headden het op t nieuws over chemotherapie en een pharmafilter
Ik heb de uitzending hier ff doorspoelen naar 8:41minuten
http://www.rtl.nl/xl/#/u/499f844f-30d5-3391-9ef8-227cc91431ca

[ Bericht 7% gewijzigd door mousy31 op 12-04-2012 11:34:30 ]
pi_110813998
quote:
Sorry Gates: GMO Crops Proven to be Ineffective at Fighting World Hunger
http://blog.alexanderhigg(...)-world-hunger-89352/
Dat argument valt dus ook al weg.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_111625125
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Lees dat topic zelf nou nog eens dan. Ik vroeg naar GM food in het algemeen, hoe het al die claims moest veroorzaken. Wat ik kreeg was een berg dingen over pesticiden. Uiteraard is er een link tussen de twee, maar dat is niet wat er geclaimed werd.
Het viel mij gewoon erg van je tegen aangezien ik meer van jou verwacht had. Want ik hebt niets te verliezen, jouw gelijk zou een positieve ontwikkeling zijn. (geen correlatie tussen GMO voedsel en de ontwikkelingen die aangestipt werden) Dat sommige zaken juist door de pesticiden komt die gebruikt worden bij die gewassen geef ik je gelijk in, het eindresultaat blijft echter hetzelfde. Dus wat blijft er dan over van jouw OP? Dat je gelijk hebt dat het niet het voedsel is? Dat het de pesticide betreft maakt niet uit? Want jij hebt je gelijk gehaald?
pi_111627191
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:48 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Ja dat vrouwen de pil slikken veroorzaakt een vermindering in vruchtbaarheid bij mannen 8)7 .....nee dus, wel even serieus lezen anders krijgen we overbodige discussies ;)

En nee, ook een condoom gebruiken wordt je niet onvruchtbaar van, want daar heb ik het dus over....volgens mij bedoel jij iets heel anders...

los daarvan, schreef ik sneller volwassen(snelgroei) worden toe aan het voedsel, niet onvruchtbaarheid....maar ok.....lezen dus ;)
Een deel van de stoffen in de anticonceptiepil wordt uitgescheiden in de urine en komt terecht in het milieu. Ook wordt het niet geheel gezuiverd uit het water gebruikt voor kraanwater, dus zodoende.
http://www.arhp.org/publi(...)-journal/august-2011

Afgezien daarvan zijn ook oestrogeen-lijkende stoffen in (natuurlijk!) voedsel van invloed op de ontwikkeling van de mannelijke geslachtsdelen. Zo wordt bijvoorbeeld de ontwikkeling van de plasbuis verstoord door fyto-oestrogenen:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Phytoestrogens

Zoals je zegt: lezen dus. ;)
pi_112232079
quote:
15s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:39 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Het viel mij gewoon erg van je tegen aangezien ik meer van jou verwacht had. Want ik hebt niets te verliezen, jouw gelijk zou een positieve ontwikkeling zijn. (geen correlatie tussen GMO voedsel en de ontwikkelingen die aangestipt werden) Dat sommige zaken juist door de pesticiden komt die gebruikt worden bij die gewassen geef ik je gelijk in, het eindresultaat blijft echter hetzelfde. Dus wat blijft er dan over van jouw OP? Dat je gelijk hebt dat het niet het voedsel is? Dat het de pesticide betreft maakt niet uit? Want jij hebt je gelijk gehaald?
TS heeft denk ik allang door dat z'n OP nergens op slaat.
Geen enkele reactie meer op de vele v.b.en van de schadelijkheid van GM food, dus of hij is er nog mee bezig, of hij zit in z'n schulp.
Eisenhower1961.
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:05:47 #79
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112239909
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:08 schreef Resonancer het volgende:

[..]

TS heeft denk ik allang door dat z'n OP nergens op slaat.
Geen enkele reactie meer op de vele v.b.en van de schadelijkheid van GM food, dus of hij is er nog mee bezig, of hij zit in z'n schulp.
Misschien moet je de OP nog eens goed lezen dan. Voornamelijk het doel wat daar in gesteld werd...
Onikaan ni ov dovah
pi_112243202
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Misschien moet je de OP nog eens goed lezen dan. Voornamelijk het doel wat daar in gesteld werd...
Ik zie door de bomen kennelijk het bos niet meer, maar lees in DIT topic toch echt dit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Oeps, ik zie het ja. Dat is niet goed meegenomen met het quoten. Het gaat om deze post:

[..]

[..]

Wauw, volgens mij had iemand zijn paranoia hoed op toen dit geschreven werd. Vertel, hoe zou GM voedsel nou precies voor al deze punten moeten zorgen?
Eisenhower1961.
  woensdag 30 mei 2012 @ 23:39:06 #81
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112245820
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:49 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik zie door de bomen kennelijk het bos niet meer, maar lees in DIT topic toch echt dit:

[..]

So what?
Onikaan ni ov dovah
pi_112253401
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:39 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

So what?
Oh nu lees ik het , als het andere GM topic (?) maar schoon blijf kan jij hier lekker roepen wat je wilt. Plezier ermee.
Eisenhower1961.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:45:26 #83
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112253525
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:39 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Oh nu lees ik het , als het andere GM topic (?) maar schoon blijf kan jij hier lekker roepen wat je wilt. Plezier ermee.
...
Onikaan ni ov dovah
pi_112253734
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

...
En idd negeren wat je wil, het is immers jouw (imo nietszeggend) topic.
Maar de ander (waar dat ook mag wezen) blijft schoon.
Eisenhower1961.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:04:29 #85
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112253982
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:54 schreef Resonancer het volgende:

[..]

En idd negeren wat je wil, het is immers jouw (imo nietszeggend) topic.
Maar de ander (waar dat ook mag wezen) blijft schoon.
Of je doet dit expres, of je kan niet lezen, of je kent de interface van fok blijkbaar niet goed genoeg...
Onikaan ni ov dovah
pi_112254214
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Of je doet dit expres, of je kan niet lezen, of je kent de interface van fok blijkbaar niet goed genoeg...
Whatever.. Mij is wel duidelijk hoe het werkt...of althans hoe jij werkt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 19:50 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Tja, is het opvallend dat hij ermee aan komt zetten of is het opvallend dat het zo is ?
Ik vind het vnl opvallend dat er weer helemaal niet op de inhoud wordt ingegaan.
Vooral de TS laat het zwaar afweten.

Ik dacht dat ik voldoende info heb gegeven om de punten in z'n OP niet als paranoide denkbeelden af te doen. Maar ach, zo gaat het altijd. Opvallend, maar voorspelbaar.
Eisenhower1961.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:22:19 #87
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112254466
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:13 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Whatever.. Mij is wel duidelijk hoe het werkt...of althans hoe jij werkt.

[..]

Er valt ook een goed argument te maken dat juist jij niet inhoudelijk reageert. Ik stelde vragen over de schadelijkheid van GM gewassen. Jij komt met de schadelijkheid van de pesticiden van 1 fabrikant. Not the same thing...
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:40:40 #88
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_112255033
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 08:01 schreef Resistor het volgende:
Wat is nou eigenlijk het gevaar van GM in voedsel? Alles wat als voedsel bedoeld is wordt toch verteerd in de maag.

Het enige probleem is dat de organismen in de natuur terecht komen, buiten de hekken van het veld waar ze gepoot zijn of de kooien waarin ze horen te zitten, en daar voor schade kunnen zorgen. (verdrukking oorspronkelijke soorten)

Ben ik nou vreemd als ik genetische manipulatie een zegen vind? Gewassen die meer opleveren, tegen extremere omstandigheden kunnen, beter resistent zijn tegen ziekten... gewoon dagelijks voer voor iedereen.

We doen trouwens al eeuwen aan genetische selectie, dat noemen de alleen 'veredeling'. En enten is eigenlijk ook een soort van manipulatie.
mischien het gedeelte waar de voedingswaarde zo goed als 0 is, kun je net zo goed zand uit een fabriek gaan eten oid, ook voedsel voor allen, genoeg zand.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_112255131
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Er valt ook een goed argument te maken dat juist jij niet inhoudelijk reageert. Ik stelde vragen over de schadelijkheid van GM gewassen. Jij komt met de schadelijkheid van de pesticiden van 1 fabrikant. Not the same thing...
Ja hoor..

GM food
GM food
GM food
GM food
GM food
GM food

zucht.. :{w
Eisenhower1961.
pi_112256570
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jezus wat laat jij je kennen zeg. :')
  vrijdag 22 juni 2012 @ 14:11:02 #91
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113234801
quote:
Nature fights back - bugs devour GM Monsanto corn with a vengeance

(NaturalNews) Corn genetically engineered by Monsanto to kill western corn rootworm is reportedly being devoured by those pests with a vengeance. Thanks to heavy reliance on the genetically modified (GM) crops, the tiny rootworm pest has overtaken fields, outsmarting the genetic engineering that was supposed to keep it away.

Nature fights back against GM corn
The GM corn, launched in 2003, is engineered to produce a protein, known as Cry3Bb1, derived from a bacterium known as Bacillus thuringiensis, or Bt. In theory, rootworms ingest Bt corn roots and the protein is fatal. However, recent reports indicate that pesticide-resistant rootworms are showing up weeks earlier and more voraciously than ever.

In a research paper published in the July/August/September 2012 issue of the journal GM Crops & Food, scientists reported that samples taken in 2010 indicated that rootworm populations had an eleven-fold survival rate on Cry3Bb1 maize than did control populations. The paper noted that resistant corn rootworm populations first identified in 2009 had three-fold survival rates on Cry3Bb1 maize at that time compared to other populations.

Mike Gray, a professor of entomology with the University of Illinois reported: "We're still early in the growing season, and the adults are about a month ahead of schedule," explained Gray. "I was surprised to see them - and there were a lot."

Reports of increasing rootworm damage began coming in last year after Iowa State University researcher Aaron Gassmann published a study saying that the rootworms in Iowa were becoming resistant to GM corn, creating so-called "superbugs." Farmers in several states found that the western corn rootworm was surviving after ingesting an insecticidal toxin produced by the corn plants.

With both demand and prices high, many farmers are planting corn year after year and on more acres, increasing the possibility that resistance could develop. Typically, corn farmers have had to rotate corn crops to minimize pest pressures. But with Bt corn, many simply planted "corn on corn," year after year. Federal regulators require a 20 percent "refuge" of non-Bt corn near Bt acres, but many growers have ignored that and oversight has been lax.

The new "superbug" rootworms may lead to serious financial woes for both farmers and the rest of us, according to a letter sent to the Environmental Protection Agency (EPA) by 22 prominent scientists and corn-management experts from the U.S. Department of Agriculture and universities across the Midwestern Corn Belt. Patrick Porter, PhD, associate professor at Texas A&M University, who drafted the letter, noted that farmers are paying almost twice as much for seeds that don't live up to their promises, and are then having to resort to insecticides on top of that.

The potential result, according to Porter, is crop failure which could raise food prices at the grocery store. Porter said, "If farmers start taking damage (from) any pest, that will lower yields. That will reduce the supply of corn and increase prices." Porter also noted that when prices for corn go up, more farmers start planting corn despite the risks, and when growers shift to growing more of one crop, they grow less of other crops and those crops' prices also go up.

Adding to GM crop concerns, recent research from Canadian scientists found that pesticides used on genetically modified (GM) crops and, in some cases, the genes used to create GM crops are able to survive in our digestive tracts, move into our bloodstreams and, in the case of pregnant women, show up in their developing infants. The research contradicts repeated contentions by Monsanto and the EPA that only insects would be hurt by GM crops.

Sources included:

http://www.stltoday.com
http://www.rodale.com/gmo-corn
http://www.rodale.com/genetically-modified-food-0

Learn more: http://www.naturalnews.co(...)s.html#ixzz1yWVs3jv8

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_117140414
GM food terug in de media en mogelijk binnenkort uit de wereld:
http://www.nu.nl/wetensch(...)ezorgd-gen-mais.html

Feit:
Nederlandse koeien eten nu al de genmais. :o
  zondag 23 september 2012 @ 09:19:57 #93
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_117140461
quote:
4s.gif Op zondag 23 september 2012 09:11 schreef Gray het volgende:
GM food terug in de media en mogelijk binnenkort uit de wereld:
http://www.nu.nl/wetensch(...)ezorgd-gen-mais.html

Feit:
Nederlandse koeien eten nu al de genmais. :o
en het zit in de meeste chips.

Maar het mag (wat een verassing) niet meer 'genetisch gemanipuleerd' heten, nu heet het 'gemodificeerd'
pi_117140522
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 09:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

en het zit in de meeste chips.

Maar het mag (wat een verassing) niet meer 'genetisch gemanipuleerd' heten, nu heet het 'gemodificeerd'
Mag wel, maar het klinkt beter. Het is een ietwat propagandistische methode om iets aan het publiek te verkopen. ;)
  zondag 23 september 2012 @ 09:35:35 #95
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_117140571
Ik zou er genetisch 'gemodificeerde' muilperen aan verkopen iig.
  woensdag 24 april 2013 @ 15:42:19 #96
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_125681918

quote:
March against Monsanto

This is a Call to Action for a
Non-Hierarchical Occupation of Monsanto Everywhere

Whether you like it or not, chances are Monsanto contaminated the food you ate today with chemicals and unlabeled GMOs. Monsanto controls much of the world's food supply at the expense of food democracy worldwide. This site is dedicated to empowering citizens of the world to take action against Monsanto & it's enablers like the FDA, USDA, EPA, GMA, BIO, and the processed food companies that use Monsanto's products.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 24 april 2013 @ 19:18:27 #97
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_125689406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 08:01 schreef Resistor het volgende:
Wat is nou eigenlijk het gevaar van GM in voedsel? Alles wat als voedsel bedoeld is wordt toch verteerd in de maag.

Het enige probleem is dat de organismen in de natuur terecht komen, buiten de hekken van het veld waar ze gepoot zijn of de kooien waarin ze horen te zitten, en daar voor schade kunnen zorgen. (verdrukking oorspronkelijke soorten)

Ben ik nou vreemd als ik genetische manipulatie een zegen vind? Gewassen die meer opleveren, tegen extremere omstandigheden kunnen, beter resistent zijn tegen ziekten... gewoon dagelijks voer voor iedereen.

We doen trouwens al eeuwen aan genetische selectie, dat noemen de alleen 'veredeling'. En enten is eigenlijk ook een soort van manipulatie.
Het gevaar van GM voedsel is dat het ontzetten slecht is voor je. De resultaten van een grootschalig onderzoek zijn een tijdje terug uitgekomen waaruit blijkt dat ratten die GM voedsel te eten krijgen gigantische kankertumoren ontwikkelen.
Feyenoord!
  woensdag 24 april 2013 @ 20:03:20 #98
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_125691516
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 19:18 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het gevaar van GM voedsel is dat het ontzetten slecht is voor je. De resultaten van een grootschalig onderzoek zijn een tijdje terug uitgekomen waaruit blijkt dat ratten die GM voedsel te eten krijgen gigantische kankertumoren ontwikkelen.
en er zitten ook bijna geen voedinswaarden in GM voedsel . daarmee bedoel ik vitame's die zitten er bijna niet in.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  woensdag 24 april 2013 @ 20:18:11 #99
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_125692199
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:03 schreef tribalwars het volgende:

[..]

en er zitten ook bijna geen voedinswaarden in GM voedsel . daarmee bedoel ik vitame's die zitten er bijna niet in.
Dat weet ik niet, is dat zo? Wat ik wel weet is dat er sowieso veel minder vitamines en mineralen in groentes en fruit zit tegenwoordig vergeleken met vroeger. En dat komt omdat de huidige landbouw de grond uitput. Daarom kan je het best je eigen groente en fruit kweken.
Feyenoord!
pi_125721172
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:03 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Wat een pure kul kraam je uit, dat slaat werkelijk nergens op.

Veredeling/genetische modificatie voedt de groeiende mensheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')