Dankje! Dat ga ik proberenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:29 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Als je potten hebt: touw in zout water laten weken en om je potten wikkelen.
Touw af en toe nat sproeien.
Een klein kikkervijvertje in je tuin!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je kan ook savonds op slakkenjacht gaan. Gewoon met een zaklantaarn en ze allemaal weghalen. Leuk klusje voor je.En als de planten wat groter zijn dan kunnen ze wat meer hebben en ze hebben vooral een voorkeur voor de jonge blaadjes. Maar het zijn idd ontiegelijke rotbeesten. Trouwens slakken met huisjes moet je laten zitten want die eten de eitjes van de naaktslakken.
O ja en de beste slakkeneters zijn eenden. Verder egels en lijsters en kikkers. Dus proberen om die dieren in je tuin te krijgen. Succes ermee!
Wat er aan biodiversiteit uitsterft gaat er in n heel extreme vorm bijkomen.quote:Tens trillion Bq of Tritium has leaked to the sea since 5. 2011
Tepco 40,000,000,000,000 Bq of Tritium leaked to the Pacific / still 100,000,000,000 Bq leaking to the sea per day
http://fukushima-diary.co(...)28Fukushima+Diary%29
Ja inderdaad. En als het van die hele kleine naaktslakjes zijn, vind je ze ook nog eens moeilijk. Maar dat van dat touw in zout water lijkt me ook een goeie.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die heb ik hier in de tuin!
Eenden moet ik even uit de sloot verderop halen![]()
Ik heb wel veel slakken gevangen met een appelmoespot gevuld met pils. Daar kropen ze allemaal in.
En die blauwe korrels hielpen ook wel.
Maar toch zijn sommige planten niet te beschermen. Ze zeggen dat slakken langzaam zijn, nou echt niet. Ze vreten razendsnel je tuin kaal met z'n allen.
Die tip van ChungLingSoo ga ik ook zeker uitproberenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja inderdaad. En als het van die hele kleine naaktslakjes zijn, vind je ze ook nog eens moeilijk. Maar dat van dat touw in zout water lijkt me ook een goeie.
Krijgen we deze bullshit weer, zolang er niet wetenschappelijk is bewezen dat een bepaald produkt ergens goed voor is mag je dat niet als zodanig verkopen. Volkomen terecht, maar erg moeilijk te bevatten voor de kruidendokters en aanhangers.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:46 schreef Manke het volgende:
wou er geen topic voor openen en hier past het denk ik wel, maar codex alimentarius is echt en wordt toegepast of afgedwongen, en als je de wet overtreedt, betaal je dacht 36.000 euro aan een boete.
http://www.vitaminedesk.e(...)00-capsules-now.html
dat is ieders eigen verantwoordelijkheid wat ie gelooft en wilt gebruiken en of ie normale medicijnen wilt gebruiken. Wetenschappelijk bewezen medicijnen falen ook, maar dat mag, want de dood als bijwerking is ingecalculeerd.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:49 schreef .SP. het volgende:
[..]
Krijgen we deze bullshit weer, zolang er niet wetenschappelijk is bewezen dat een bepaald produkt ergens goed voor is mag je dat niet als zodanig verkopen. Volkomen terecht, maar erg moeilijk te bevatten voor de kruidendokters en aanhangers.
Ziet het als een verbod om gedroogd gras als medicijn tegen AIDS te verkopen, dat is niet bewezen en dus terecht strafbaar om te doen.
En terecht dat niet klakkeloos geaccepteerd word. Al eeuwenlang worden planten op geneeskrachtige wijze gebruikt. En helaas denkt de industrie dat ze dat tegen moeten gaan via wetgeving. Zo kan er geen onderzoek gedaan worden naar de geneeskrachtige eigenschappen van cannabis. Ondertussen is de industrie hard bezig met synthetische THC e.d. omdat die eigenschappen er toch zijn.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:49 schreef .SP. het volgende:
[..]
Krijgen we deze bullshit weer, zolang er niet wetenschappelijk is bewezen dat een bepaald produkt ergens goed voor is mag je dat niet als zodanig verkopen. Volkomen terecht, maar erg moeilijk te bevatten voor de kruidendokters en aanhangers.
Strafbaar???quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:49 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ziet het als een verbod om gedroogd gras als medicijn tegen AIDS te verkopen, dat is niet bewezen en dus terecht strafbaar om te doen.
Strafbaar ja, de wetgeving is er ter bescherming van kwetsbare (=zieke) mensen die geld wordt afgetroggeld door ongefundeerde claims van laffe fabrikanten. Als die fabrikanten zo overtuigd zijn van de werking van hun produkt moeten ze maar de moeite doen om dit fatsoenlijk en volgens wetenschappelijke richtlijnen te bewijzen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 23:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Strafbaar???
Het probleem hiermee is dat alleen maar fabrikanten met bakken met geld produkten wetenschappelijk goed gekeurd kunnen krijgen. Wil je serieus in een wereld leven waarin dat zo werkt?
En by the way jij mag homeopathie en accupunctuur en chinese kruiden etc kwakzalverij vinden, veel van deze geneeswijzen en producten worden al eeuwen gebruikt. Dus beetje raar en arrogant als je denkt dat zulk soort dingen niet werken.
Lees mijn bericht nou nog eens door. Het is financieel niet mogelijk voor kleine producenten of accupuncturisten of homeopathen om hun produkt wetenschappelijk bewezen te krijgen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:32 schreef .SP. het volgende:
[..]
Strafbaar ja, de wetgeving is er ter bescherming van kwetsbare (=zieke) mensen die geld wordt afgetroggeld door ongefundeerde claims van laffe fabrikanten. Als die fabrikanten zo overtuigd zijn van de werking van hun produkt moeten ze maar de moeite doen om dit fatsoenlijk en volgens wetenschappelijke richtlijnen te bewijzen.
Homeopathie is bewezen oplichterij, ik daag je uit om het tegendeel te bewijzen.
Bewezen of niet, ik heb geen behoefte aan chemicaliën die mijn lichaam vernaggelen en het milieu beïnvloeden. Wat mijn depressie betreft heb ik veel baat bij Sint Janskruid. Is vast niet bewezen, ook maar verbieden dan? Bovendien, wie betaalt en bepaalt maar al te vaak de onderzoeken naar natuurlijke middelen? Juist, de farmaceutische industrie.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:49 schreef .SP. het volgende:
[..]
Rustig aan, wat homeopathie betreft zijn er al ontzettend veel onderzoeken gedaan en is uit ten treure aangetoond dat stofjes tot het onmeetbare verdunnen geen klap doet, dus pure oplichterij.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lees mijn bericht nou nog eens door. Het is financieel niet mogelijk voor kleine producenten of accupuncturisten of homeopathen om hun produkt wetenschappelijk bewezen te krijgen.
Geen geld hebben is trouwens geen vrijbrief om maar te doen wat je wilt als producent.
We moeten dan trouwens ook alle reclame strafbaar stellen waar een product word aangeprijsd wat goed voor je is. En als iemand bv tegen je vertelt dat er in een sinaasappel vitamine C zit wat goed voor je is, huppakee de bak in.
Echt je weet niet wat je zegt.
Homeopathie is zeker geen bewezen oplichterij. Ik daag jou uit om dat te bewijzen.
Lol,en je denkt niet dat er chemicalien in st Jans kruid zitten?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:50 schreef cerebella het volgende:
[..]
Bewezen of niet, ik heb geen behoefte aan chemicaliën die mijn lichaam vernaggelen en het milieu beïnvloeden. Wat mijn depressie betreft heb ik veel baat bij Sint Janskruid. Is vast niet bewezen, ook maar verbieden dan? Bovendien, wie betaalt en bepaalt maar al te vaak de onderzoeken naar natuurlijke middelen? Juist, de farmaceutische industrie.
Ik heb doorschijnende capsules waar de vermalen kruiden in zitten. Hypericine, pseudohypericine en hyperforine kunnen misschien wel als scheikundige stof gebruikt worden, maar zit niet als zodanig in die capsules want ze zijn in de natuurlijke mengeling aanwezig. Het zal vast wel met één of ander behandeld zijn tijdens de groei, en ik baal van de rundergelatine die gebruikt wordt voor de capsules, maar dat is in de verste verte niet te vergelijken met het gemiddelde anti-depressivum.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:02 schreef .SP. het volgende:
[..]
Lol,en je denkt niet dat er chemicalien in st Jans kruid zitten?
(wil niet zeggen dat ik tegen het gebruik van kruiden in de gezondheidszorg ben, in tegendeel.)
Als het je helpt is het geweldig en vast een stuk goedkoper dan de traditionele opties.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:16 schreef cerebella het volgende:
[..]
Ik heb doorschijnende capsules waar de vermalen kruiden in zitten. Hypericine, pseudohypericine en hyperforine kunnen misschien wel als scheikundige stof gebruikt worden, maar zit niet als zodanig in die capsules want ze zijn in de natuurlijke mengeling aanwezig. Het zal vast wel met één of ander behandeld zijn tijdens de groei, en ik baal van de rundergelatine die gebruikt wordt voor de capsules, maar dat is in de verste verte niet te vergelijken met het gemiddelde anti-depressivum.
Er zijn meerdere alternatieve methoden tegen kanker die werken. Persoonlijk zal ik never nooit niet mijn lichaam volstoppen met puur vergif zoals chemotherapie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:59 schreef .SP. het volgende:
[..]
Rustig aan, wat homeopathie betreft zijn er al ontzettend veel onderzoeken gedaan en is uit ten treure aangetoond dat stofjes tot het onmeetbare verdunnen geen klap doet, dus pure oplichterij.
Dus jij vindt het goed als een arme producent een gras-extract op de markt brengt en claimt dat het kanker geneest? Vind je niet dat de daar enig bewijs achter zou moeten zitten om radeloze kankerpatienten te beschermen?
Tuurlijk werkt dat. In de natuur is alles te vinden wat we nodig hebben om ziektes of aandoeningen te bestrijden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:23 schreef .SP. het volgende:
[..]
Als het je helpt is het geweldig en vast een stuk goedkoper dan de traditionele opties.
Nou, dat is een hele lijst, zou je me kunnen helpen en onderzoek eruit pikken dat:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere alternatieve methoden tegen kanker die werken. Persoonlijk zal ik never nooit niet mijn lichaam volstoppen met puur vergif zoals chemotherapie.
En tuurlijk vind ik dat daar bewijs achter moet zitten, maar hoe zit dat dan met vaccinaties? Daar zit ook geen enkel bewijs achter en dat vind je prima? De griepprik bv, helemaal nooit bewezen dat dat werkt. Net zoals een heleboel middelen uit de farmaceutische industrie.
Wat je zegt over homeopathie is je reinste onzin. Er is juist heel veel wetenschappelijk bewijs dat het wel werkt.
http://www.voorvrijekeuze.nl/waarom-niet-gewoon-registreren-dan/
tuurlijk, wat helpt tegen Ebola?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tuurlijk werkt dat. In de natuur is alles te vinden wat we nodig hebben om ziektes of aandoeningen te bestrijden.
It doesquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:23 schreef .SP. het volgende:
[..]
Als het je helpt is het geweldig en vast een stuk goedkoper dan de traditionele opties.
Verzwegen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:36 schreef cerebella het volgende:
[..]
It does
Het is gewoon zo jammer dat het bij voorbaat verzwegen of zelfs verguisd wordt. Mijn arts heeft het nooit gesuggereerd terwijl hij weet dat ik al jaren met depressies worstel en fel gekant ben tegen de (farmaceutische) multinationals. Heb wel klassieke AD's geprobeerd maar ben er natuurlijk niet lang trouw aan vanwege die predispositie. Dus ik ben zeker heel blij dat ik hiermee ben begonnen.
Het is idd goedkoper maar wordt, in tegenstelling tot veel van de typische psychofarmaca, natuurlijk niet vergoed.
Wat betreft de discussie over het bestrijden van kanker hierboven, ik las vanochtend iets over tarwegras wat wel degelijk preventieve invloed zou kunnen hebben. Daar moet ik me nog even verder in verdiepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |