abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125878949
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 20:40 schreef Japie77 het volgende:

[..]

[..]

Heb ik ook gekocht :)
Dan moet het helemaal goed komen met de mierenoverlast. Het topic verloopt overigens niet helemaal als een BNW-topic. ;)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  Moderator maandag 29 april 2013 @ 20:43:33 #227
249559 crew  Lavenderr
pi_125878966
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 20:37 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Afrikaantjes planten wil ook nog weleens helpen tegen mieren.
Foei !
pi_125878987
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2013 20:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Foei !
Foei? Het zijn gewoon van die zwarte zaadjes waar van die leuke gekleurde bloemetjes uit komen! :P
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  Moderator maandag 29 april 2013 @ 20:45:52 #229
249559 crew  Lavenderr
pi_125879070
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 20:43 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dan moet het helemaal goed komen met de mierenoverlast. Het topic verloopt overigens niet helemaal als een BNW-topic. ;)
Nee, heerlijk toch voor een keer?
Geen complot der komkommers tegen de bloemkolen.
De enige valse vlaggen die je hier tegenkomt zijn de wapperende vogelverschrikkers in de tuintjes.
pi_125879136
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 20:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een maggiplant wil ik ook! Die had mijn oma in de tuin.

Dan vraag je aan japie77 of hij de wortel van zijn plant in 2 breekt, die dingen groeien toch als onkruid.
pi_125879168
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 20:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De enige valse vlaggen die je hier tegenkomt zijn de wapperende vogelverschrikkers in de tuintjes.
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel ontspannend.
  maandag 29 april 2013 @ 21:56:21 #232
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_125882308
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 20:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar weet je wat het grappige is. Dit is juist een heel belangrijk onderdeel van BNW denk ik. Als ik naar de nieuwe wereld kijk die wij gaan creeren dan bv permacultuur en het verbouwen van gezond eerlijk voedsel daar een heel belangrijk onderdeel van. Plus wat ik zei over het breken van de macht van de Big Business. Verbouwen van je eigen voedsel is daar een enorme groot onderdeel van. Dit geeft je kracht. Ik heb zelf ook jarenlang documentaires gekeken en interviews en boeken gelezen en ben er inmiddels helemaal van overtuigd dat ons Systeem (niet de mensen) totaal corrupt is. Maar ik ben me dat nu bewust en wil me op constructieve dingen richten. En voor mij is het verbouwen van je eigen voedsel daar een enorme belangrijke stap in. Om heel veel redenen.

Thx guys voor de goeie vibes. :)
Feyenoord!
  Moderator maandag 29 april 2013 @ 22:01:12 #233
249559 crew  Lavenderr
pi_125882525
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 21:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Maar weet je wat het grappige is. Dit is juist een heel belangrijk onderdeel van BNW denk ik. Als ik naar de nieuwe wereld kijk die wij gaan creeren dan bv permacultuur en het verbouwen van gezond eerlijk voedsel daar een heel belangrijk onderdeel van. Plus wat ik zei over het breken van de macht van de Big Business. Verbouwen van je eigen voedsel is daar een enorme groot onderdeel van. Dit geeft je kracht. Ik heb zelf ook jarenlang documentaires gekeken en interviews en boeken gelezen en ben er inmiddels helemaal van overtuigd dat ons Systeem (niet de mensen) totaal corrupt is. Maar ik ben me dat nu bewust en wil me op constructieve dingen richten. En voor mij is het verbouwen van je eigen voedsel daar een enorme belangrijke stap in. Om heel veel redenen.

Fijn die positiviteit ^O^
pi_125885141
Go Japie!
  dinsdag 30 april 2013 @ 00:30:41 #235
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_125888571
quote:
GMO multi-toxin crops continue to backfire as more insects become resistant to crop chemicals

Promises made by the biotechnology industry about the alleged robustness of its genetically modified (GM) crops are proving to be false, as research out of the University of Arizona (UA) uncovers a growing resistance by pests to even the most advanced crop chemical technologies in use today. Published in the journal Proceedings of the National Academy of Sciences, the new study explains how multi-toxin GM crops are quickly losing their ability to fend off pests, which could lead to a complete GMO failure in the very near future if alternate interventions are not enacted.

The study evaluated specific GM crops like corn and cotton that have been infused with a genetic mutation involving the bacterium Bacillus thuringiensis (Bt), as well as several other toxins that grow inside the plant to target pests. This so-called "pyramid" strategy, which involves using multiple GM toxins to target the same pests, is said to have been designed for the purpose of thwarting pesticide and insecticide resistance by targeting pests with two or three different toxins all at once rather than just one at time.

But according to the UA report, insects and other pests are outsmarting this approach. After evaluating a series of laboratory experiments they conducted, as well as various computer simulations and other published data on the subject, the team learned that multi-toxin GM crops do not necessarily kill pests redundantly -- that is, if a pest is resistant to one toxic GM trait, it does not necessarily respond automatically to the other toxic GM traits. In fact, the pest response to multi-toxin GMOs is so complex and unpredictable that it is already shaping up to be a complete failure.

"[T]he team's analysis of published data from eight species of pests reveals that some degree of cross-resistance between Cry1 and Cry2 toxins occurred in nineteen of twenty-one experiments," explains Homeland Security News Wire about the study's findings. Cry1 and Cry2 are two types of GM toxins used in conjunction with each other in some multi-toxin GM crops. "Contradicting the concept of redundant killing, cross-resistance resistance means that selection with one toxin increases resistance to the other toxin."

GMO technology will never overcome pests and weeds, and will only make the problem worse over time

What this means, of course, is that the practice of combining multiple toxins into a single GM crop has actually made pest resistance worse rather than better. This is particularly true in light of the fact that the U.S. Environmental Protection Agency (EPA), taking its cues from the biotechnology industry, has been lax in requiring that pest "refuges" be established in crop fields to mitigate the spread of pest resistance.

"Our simulations tell us that with 10 percent of acreage set aside for refuges, resistance evolves quite fast, but if you put 30 or 40 percent aside, you can substantially delay it," says Yves Carriere, a professor of entomology at the UA College of Agriculture and Life Sciences and lead author of the study. "Our main message is to be more cautious, especially with a pest like the cotton bollworm," he adds, referring to a common crop pest that has already developed resistance to both Cry1 and Cry2.

Earlier research out of UA that was published in the Journal of Economic Ecology warned that western corn rootworm beetles are also growing resistance to multi-toxin GMOs. Like the new paper, this previous study urged that larger acreages of pest refuges be installed to help slow the problem, although this intervention admittedly will not solve the problem forever.

Sources for this article include:

http://www.homelandsecuritynewswire.com

http://uanews.org

http://www.reuters.com
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 april 2013 @ 00:58:40 #236
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_125889241
quote:
14s.gif Op maandag 29 april 2013 23:04 schreef Gray het volgende:
Go Japie!
THX :)

Maar ik sta wel voor het grootste gedeelte achter Lambiekje en Tribal Wars statements hoor. Ook al verwoorden ze het niet helemaal zoals ik zou doen. Dus wees niet te blij. ;)
Feyenoord!
pi_125894187
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 21:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Mooi! ^O^
Bijkomend voordeel is dat je uit protest je gewassen kunt laten uitbloeien zodat er veel ongepatenteerd stuifmeel in de lucht komt.
Dat zal de GM landbouw niet eenvoudiger maken.. Het omgekeerde van wat ze bij die arme boer hebben geflikt dus. En dan een proces aanspannen vanwege het ongeoorloofd gebruik van het biologisch-dynamische materiaal van Japie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 30-04-2013 13:01:44 ]
  dinsdag 30 april 2013 @ 12:37:48 #238
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_125899069
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 10:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Mooi! ^O^
Bijkomend voordeel is dat je uit protest je gewassen kunt laten uitbloeien zodat er veel ongepatenteerd stuifmeel in de lucht komt.
Dat zal de GM landbouw niet eenvoudiger maken.. Het omgekeerde van wat ze bij die arme boer hebben geflikt dus. En dan een proces aanspannen vanwege het ongeoorloofd gebruik van de biologisch-dynamische materiaal van Japie.
Goed idee. Gaan we doen. :)
Feyenoord!
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:55:04 #239
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129608013
The Future of Agriculture:

De feiten over genetisch gemanipuleerd voedsel door iemand die zelf in het veld werkzaam is geweest.
Feyenoord!
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:31:09 #240
249559 crew  Lavenderr
pi_129613806
Voor mijn verjaardag heb ik een tuintje voor in de vensterbank gekregen. Drie ijzeren bakjes met daarin tijm, basilicum en koriander. Van Örtig. Nu vraag ik me af of dat ook met Monsanto te maken heeft?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:48:56 #241
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129614402
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
Voor mijn verjaardag heb ik een tuintje voor in de vensterbank gekregen. Drie ijzeren bakjes met daarin tijm, basilicum en koriander. Van Örtig. Nu vraag ik me af of dat ook met Monsanto te maken heeft?
Zou ik zo niet weten maar je kan het beste zoveel mogelijk voor biologische zaden en plantjes gaan.

Bij mij hangen de tomaten aan bossen eraan en de puntpaprikas doen het ook lekker. En ik heb al ongeveer 30 komkommers geoogst.

Verder nog:

Aardappelen, wortels, uien, suikermais, courgettes, spinazie, sla, boontjes, uien, knoflook, munt, citroenmelisse, maggi en 1 pompoenplantje. :)
Feyenoord!
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:18:58 #242
249559 crew  Lavenderr
pi_129615547
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:48 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zou ik zo niet weten maar je kan het beste zoveel mogelijk voor biologische zaden en plantjes gaan.

Bij mij hangen de tomaten aan bossen eraan en de puntpaprikas doen het ook lekker. En ik heb al ongeveer 30 komkommers geoogst.

Verder nog:

Aardappelen, wortels, uien, suikermais, courgettes, spinazie, sla, boontjes, uien, knoflook, munt, citroenmelisse, maggi en 1 pompoenplantje. :)
Zo hallo zeg, dat is een flinke oogst ^O^
Hoe hou jij slakken en ander gespuis tegen?

Oh, en ik heb dat kruidentuintje niet zelf gekocht maar gekregen .
pi_129616185
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:43:44 #244
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129616537
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo hallo zeg, dat is een flinke oogst ^O^
Hoe hou jij slakken en ander gespuis tegen?

Oh, en ik heb dat kruidentuintje niet zelf gekocht maar gekregen .
Nou bladluis is vervelend maar geen ramp. Naaktslakken daarentegen is een ander verhaal. Wat een klotebeesten zijn dat zeg. In mijn achtertuin heb ik niet zo enorm veel last van maar kunnen ze af en toe ook flink aan mijn planten zitten maar in mijn moestuin is er enorm veel schade aangericht door die beesten. Heb drie keer op nieuw courgette moeten zetten.

Je kunt van alles doen maar het help allemaal maar een beetje. Biervallen, stro, slakkenkorrels heb ik het meest gebruikt.
Feyenoord!
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:44:48 #245
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129616588
quote:
Tjezus. Nou duidelijk ja. Thx.
Feyenoord!
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:46:04 #246
249559 crew  Lavenderr
pi_129616632
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nou bladluis is vervelend maar geen ramp. Naaktslakken daarentegen is een ander verhaal. Wat een klotebeesten zijn dat zeg. In mijn achtertuin heb ik niet zo enorm veel last van maar kunnen ze af en toe ook flink aan mijn planten zitten maar in mijn moestuin is er enorm veel schade aangericht door die beesten. Heb drie keer op nieuw courgette moeten zetten.

Je kunt van alles doen maar het help allemaal maar een beetje. Biervallen, stro, slakkenkorrels heb ik het meest gebruikt.
Nou dat bedoel ik dus. Als ik hier wat plant , bijv dahlia's vind ik de andere dag alleen nog een stukje stronk. Alles weggevreten door die slakken in 1 nacht.
Hosta's zelfde probleem.
Oleander dito.
Ze hebben wel voorkeur die krengen.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:17:19 #247
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129617890
quote:
Jammer dat ze in het plaatje de twee extremen van de beide groepen pakken, in het onderzoek zelf is er al wat meer nuance in het beeldmateriaal.

Voor de rest even snel gescand en zag er interessant uit, vanavond maar eens goed doorlezen.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 18:59:53 #248
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_129622787
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou dat bedoel ik dus. Als ik hier wat plant , bijv dahlia's vind ik de andere dag alleen nog een stukje stronk. Alles weggevreten door die slakken in 1 nacht.
Hosta's zelfde probleem.
Oleander dito.
Ze hebben wel voorkeur die krengen.
Je kan ook savonds op slakkenjacht gaan. Gewoon met een zaklantaarn en ze allemaal weghalen. Leuk klusje voor je. ;) En als de planten wat groter zijn dan kunnen ze wat meer hebben en ze hebben vooral een voorkeur voor de jonge blaadjes. Maar het zijn idd ontiegelijke rotbeesten. Trouwens slakken met huisjes moet je laten zitten want die eten de eitjes van de naaktslakken.

O ja en de beste slakkeneters zijn eenden. Verder egels en lijsters en kikkers. Dus proberen om die dieren in je tuin te krijgen. Succes ermee! :)
Feyenoord!
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 19:04:53 #249
249559 crew  Lavenderr
pi_129622928
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 18:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je kan ook savonds op slakkenjacht gaan. Gewoon met een zaklantaarn en ze allemaal weghalen. Leuk klusje voor je. ;) En als de planten wat groter zijn dan kunnen ze wat meer hebben en ze hebben vooral een voorkeur voor de jonge blaadjes. Maar het zijn idd ontiegelijke rotbeesten. Trouwens slakken met huisjes moet je laten zitten want die eten de eitjes van de naaktslakken.

O ja en de beste slakkeneters zijn eenden. Verder egels en lijsters en kikkers. Dus proberen om die dieren in je tuin te krijgen. Succes ermee! :)
Die heb ik hier in de tuin!
Eenden moet ik even uit de sloot verderop halen :P

Ik heb wel veel slakken gevangen met een appelmoespot gevuld met pils. Daar kropen ze allemaal in.
En die blauwe korrels hielpen ook wel.
Maar toch zijn sommige planten niet te beschermen. Ze zeggen dat slakken langzaam zijn, nou echt niet. Ze vreten razendsnel je tuin kaal met z'n allen.
pi_129623672
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die heb ik hier in de tuin!
Eenden moet ik even uit de sloot verderop halen :P

Ik heb wel veel slakken gevangen met een appelmoespot gevuld met pils. Daar kropen ze allemaal in.
En die blauwe korrels hielpen ook wel.
Maar toch zijn sommige planten niet te beschermen. Ze zeggen dat slakken langzaam zijn, nou echt niet. Ze vreten razendsnel je tuin kaal met z'n allen.
Als je potten hebt: touw in zout water laten weken en om je potten wikkelen.

Touw af en toe nat sproeien.
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')