quote:Op maandag 12 maart 2012 13:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een trainer als Van Gaal of Adriaanse wordt met deze selectie met 100 doelpunten voor (en zo'n 45 tegen) kampioen; Rutten én Brandts hadden inderdaad moeten zien dat deze selectie niet aansluit bij de speelstijl van Rutten.
twitter:thijsslegers twitterde op maandag 12-03-2012 om 13:14:42#PSV laat weten voorlopig geen persconferentie reageer retweet
twitter:RikElfrink twitterde op maandag 12-03-2012 om 13:14:49#PSV meldt dat er nog geen persconferentie is om 13.45. Nadere communicatie is op dit moment afwachten, meldt de club. reageer retweet
Precies, de verdediging was al zo gammel als wat, over de trainer was eigenlijk niemand tevreden. En wat doet die Brands/Sanders of wie er dan ook verantwoordelijk voor is.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:12 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Bij het aankoopbeleid kun je je vraagtekens zeggen, ook ik had graag daar versterking gezien ipv een Derijck. Neemt niet weg dat dit nagenoeg exact dezelfde verdediging is als vorig jaar, die toen ook al gammel was, maar dit seizoen een zeef lijkt te zijn.
Mertens is aan de andere kant ook wel logisch. Maar als ze eerder hadden geweten dat Matavz zou komen hadden ze misschien beter een package-deal met Groningen kunnen sluiten en Tadic er bij kunnen nemen. Neemt niet weg dat Mertens het de eerste seizoenshelft natuurlijk uitstekend gedaan heeft qua goals.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, de verdediging was al zo gammel als wat, over de trainer was eigenlijk niemand tevreden. En wat doet die Brands/Sanders of wie er dan ook verantwoordelijk voor is.
Ze halen een spits die volledig afhankelijk is van buitenspelers die de bal voorgeven terwijl je zelf met buitenspelers speelt die naar binnen trekken. Ze halen een rechtsbuiten die zelf vindt dat hij een middenvelder is voor 5 miljoen, compleet overbodige aankoop ook nog eens. En je haalt ook nog een Belgische verdediger die eigenlijk overal is geflopt op een jaartje Den Haag na.![]()
De enige aankoop die logisch is en was is die van Strootman. Beetje magere score dus. Helemaal als je ziet wat voor geld er is uitgegeven.
Dan is het toch ook niet zo vreemd dat dat gaat falen?
Dat valt nog maar te bezien.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:03 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
Juist daarom ja. Eindelijk komt er verandering.
Waarom Matavz? Had je 4-4-2 willen spelen? Had je liever Lens of Toivonen in de spits gehad?quote:Op maandag 12 maart 2012 13:20 schreef Adames het volgende:
Mertens derijck tyton en Strootman zijn de goede aankopen. Derijck kostte niks zo'n beetje. Alleen matavz en wijnaldum waren achterlijk aankopen
een spits die mee voetbalt.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:21 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Waarom Matavz? Had je 4-4-2 willen spelen? Had je liever Lens of Toivonen in de spits gehad?
Dat weet je niet, kijk naar Feyenoord, kijk naar AZ.. zijn veel jonkies, mooi weervoetballers en afgeschreven 'talenten' ..quote:Op maandag 12 maart 2012 13:25 schreef abdalfawaz het volgende:
Het is over het algemeen gewoon een verzameling mooiweervoetballers. Als het enigszins tegen zit laten ze veel te snel hun kop hangen en denken ze alleen nog maar aan zichzelf. Ook een coachwissel helpt hier niet bij.
Ben echt benieuwd hoe kritisch de spelers daadwerkelijk naar zichzelf zijn. Ik vrees namelijk nauwelijks en heb het idee dat het vooral schuld afschuiven is wat er gebeurt.
Maar gezien de verdediging nagenoeg hetzelfde is, hij met Strootman, Mertens, Matavz etc. de nodige kwaliteit erbij heeft gekregen, mag je meer verwachten. Daarbij flikkert het ook dit jaar na de winterstop weer als een kaartenhuis ineen, zonder ditmaal spelers te verliezen. Dat Matavz en/of Mertens niet de ideale aankopen zijn, soit. Het niveau vergeleken met vorig jaar is omhoog gegaan, dan mag je verwachtingen hebben.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, de verdediging was al zo gammel als wat, over de trainer was eigenlijk niemand tevreden. En wat doet die Brands/Sanders of wie er dan ook verantwoordelijk voor is.
Ze halen een spits die volledig afhankelijk is van buitenspelers die de bal voorgeven terwijl je zelf met buitenspelers speelt die naar binnen trekken. Ze halen een rechtsbuiten die zelf vindt dat hij een middenvelder is voor 5 miljoen, compleet overbodige aankoop ook nog eens. En je haalt ook nog een Belgische verdediger die eigenlijk overal is geflopt op een jaartje Den Haag na.![]()
De enige aankoop die logisch is en was is die van Strootman. Beetje magere score dus. Helemaal als je ziet wat voor geld er is uitgegeven.
Dan is het toch ook niet zo vreemd dat dat gaat falen?
Heeft PSV naar gekeken maar Twente vroeg 10/11/12 miljoen..quote:Op maandag 12 maart 2012 13:26 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Type Luuk de Jong zou niet verkeerd zijn geweest
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Maar de laatste 5 duels was alleen Marcelo zeker van zijn plaats. Manolev is 1 duel geschorst geweest, Pieters kwam terug van blessure. Maar verder speelde Derijck een duel, daarna Bouma weer, toen Derijck weer een duel en daarna Bouma weer. Dan weet je als verdediger ook niet echt waar je aan toe bent. En dat lijkt me voor Marcelo ook, iedere keer weer een verrassing wie er naast je staat..quote:Op maandag 12 maart 2012 13:20 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Dat valt nog maar te bezien.
Ik hoop het natuurlijk van harte, maar wat pijnlijk duidelijk is geworden de laatste tijd is dat het ook gewoon aan kwaliteit ontbreekt. Spelers die bij een ingooi geen bal kunnen kaatsen, passes over 10 meter die fout gaan, een keeper die geen ballen durft/kan trappen (gelukkig er nu uit), verdedigers die de allerkleinste man van het veld in de 5 meter vrij in laten koppen, zijn voorbeelden die zelfs de beste trainer niet zo oplost.
Ik kan ver meegaan met degenen die vinden dat Rutten (helaas) schuldig is aan het vertoond spel, echter zie ik niet dat met het ontslag van Rutten opeens wonderen gaat uitrichten.
Ik vind dat er (te) veel onterechte kritiek op Rutten is.
Neem nu de opstelling achterin. Veel beter kan het gewoon niet met dit materiaal. Dan wordt er wel veel geopperd dat dat Derrijck erin moet, maar die gast is ook verre van goed.
Ik ben bang dat we ons nogal vergist hebben in de kwaliteiten van onze selectie. In het begin van de competitie werd dit nog overschaduwd door persoonlijke kwaliteiten, maar ook toen was het spel nooit echt goed te noemen. Enkele uitzonderingen daargelaten (Ajax, Twente, Heerenveen), maar ik denk (achteraf gezien) dat dat eerder uitschieters waren dan de norm.
Ik hoop natuurlijk dat het nu weer beter gaat, maar ik zie het zo nog niet gebeuren. Zeker niet met Cocu op dit moment, ik denk niet dat hij ineens zoveel afstapt van hetgeen Rutten gedaan heeft.
Dat is volgens mij juist het probleem, PSV speelt te aanvallend. Een middenveld met Strootman, Wijnaldum en Toivonen is te aanvallend.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:28 schreef Sloggi het volgende:
Ach, houd toch op. Gisteren werd er echt wel gewerkt, en PSV heeft met afstand de beste en breedste selectie van Nederland. Alleen de verdediging is lachwekkend slecht. Oplossing: aanvallend voetballen. Wat wil Rutten (en zoals ik zei: Brands had dat moeten weten): degelijk spelen. Daar heb je een fatsoenlijke verdediging voor nodig, maar ja...
Als je deze selectie lekker aanvallend laat voetballen win je iedere wedstrijd met 7-3, en heel af en toe krijg je het deksel eens op je neus en ga je met 5-6 de boot in (ik chargeer even).
Deels waar. Alhoewel je bij Feyenoord een Vlaar hebt die de boel (hoewel ik voetballend ook niet kapot van hem ben) op sleeptouw neemt. Bij AZ zie je de hand van de trainer wel duidelijker, maar daar hebben de spelers ook een betere mentaliteit dan bij PSV heb ik het idee. Ik krijg echt sterk het idee dat een Labyad, een Mertens en een Lens er werkelijk geen zak om geven bij PSV te spelen, als ze over 2 jaar maar bij een grote club ballen en een zak geld krijgen. (denken ze zelf dan)quote:Op maandag 12 maart 2012 13:28 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dat weet je niet, kijk naar Feyenoord, kijk naar AZ.. zijn veel jonkies, mooi weervoetballers en afgeschreven 'talenten' ..
Koeman vond niemand een goede trainer, toch hebben die een grote klik.. en dat is nodig, als je die speler kan raken kun je boven je kunnen uit stijgen of groeien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |