quote:
Bouwen met geleend geldquote:Op maandag 12 maart 2012 11:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ze mogen beide financieringsrente aftrekken, alleen mogen 'ze' ook alle andere kosten aftrekken, en de panden afschrijven. Mooi is dat toch, dubbelgesubsidideerd, en er nog geen brood in kunnen ontdekken.
quote:Op maandag 12 maart 2012 11:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
Als pensioenfonds kan je toch gewoon huizen bouwen en verhuren met een mooi rendement? Lijkt mij een heel solide belegging
Kunnen ze beter een langlopende Nederlandse staatsobligatie kopen: levert meer op, en minder gezeik. Ze kunnen het ook aan mij lenen voor weinig, dan koop ik er wel een.... o, wachtquote:Op maandag 12 maart 2012 11:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Bouwen met geleend geld![]()
Als pensioenfonds kan je toch gewoon huizen bouwen en verhuren met een mooi rendement? Lijkt mij een heel solide belegging
Meer bouwen zorgt voor prijsdalingen, ze houden fictieve prijzen liever hoog.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
Pensioenfondsen mogen niet zelf ontwikkelen. Maar wie houdt jou en remco tegen om voor een appel en een ei huizen te gaan bouwen die jullie met dikke winsten kunnen gaan verhuren. Er zijn in dit topic een paar walstaande stuurlui aanwezig.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Bouwen met geleend geld![]()
Ik ben niet zo van het besturen ik houd mij liever bezig met delegerenquote:Op maandag 12 maart 2012 12:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Pensioenfondsen mogen niet zelf ontwikkelen. Maar wie houdt jou en remco tegen om voor een appel en een ei huizen te gaan bouwen die jullie met dikke winsten kunnen gaan verhuren. Er zijn in dit topic een paar walstaande stuurlui aanwezig.
De gemeente met het bestemmingsplan die eerst 800 euro per vierkante meter wil voor je een bouwvergunning krijgt?quote:Op maandag 12 maart 2012 12:21 schreef Basp1 het volgende:
Maar wie houdt jou en remco tegen om voor een appel en een ei huizen te gaan bouwen
Ah krijgen nu weer de gemeentes de schuld terwijl we in dit topic al meermaals hebben laten zien dat er weldegelijk goedkopere grond in schubbekutteveen te koop is maar daar wil je dus niet bouwen. En hieruit blijkt dus dat locatie zelfs voor jou een selectief punt blijkt te zijn. Selectief in de zin van vergelijkingen willen maken met dunbevolkte regios en daaraan het niet causele verband te willen hangen dat je daarom in dichtbevolkte regios het ook voor die prijzen zou moeten kunnen realiseren.quote:Op maandag 12 maart 2012 12:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De gemeente met het bestemmingsplan die eerst 800 euro per vierkante meter wil voor je een bouwvergunning krijgt?
Ja.... in die druk bevolkte regio's gaan de vierkante meterjes bouwgrond nog als warme broodjes over de toonbankquote:Op maandag 12 maart 2012 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah krijgen nu weer de gemeentes de schuld terwijl we in dit topic al meermaals hebben laten zien dat er weldegelijk goedkopere grond in schubbekutteveen te koop is maar daar wil je dus niet bouwen. En hieruit blijkt dus dat locatie zelfs voor jou een selectief punt blijkt te zijn. Selectief in de zin van vergelijkingen willen maken met dunbevolkte regios en daaraan het niet causele verband te willen hangen dat je daarom in dichtbevolkte regios het ook voor die prijzen zou moeten kunnen realiseren.
En als je nog een derde werkende hersencel hebt trek je daar een conclusie uit....quote:Op maandag 12 maart 2012 15:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
leentokkies in Den Haag Iedereen met meer dan twee werkende hersencellen begrijpt dan ook wel waarom men niet zo graag aan de leensubsidie komt, snijden in eigen vlees is immers tegen de menselijke aard.
Ik begrijp het niet helemaal. Hoe rijm ik 'particuliere investeerder' met 'sociale huurders'?quote:Op maandag 12 maart 2012 14:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel een aardig bericht om te volgen, in Amsterdam is er een particuliere investeerder over kop gegaan, op 100 woning/panden kwam beslag en de intentie is om dit allemaal leeg op de verkoopmarkt te brengen want leeg levert het nou eenmaal meer op, de sociale huurders gaan met de woonbond naar de rechter om dit te voorkomen.
Veel van die mensen staan niet ingeschreven bij woningnet dus dreigen op straat terecht te komen als zij verliezen.
Het zal mij benieuwen hoe dit gaat vorderen.
De grap is dat de exploitant geen toestemming van zijn hypotheekbank had om zijn panden te verhuren. Nogal raar want A) waar zou 'ie deze panden anders voor kopen en B) welke huisjesmelker is zo stom omdat niet goed te regelen?quote:Op maandag 12 maart 2012 15:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal. Hoe rijm ik 'particuliere investeerder' met 'sociale huurders'?
Op welk argument breekt koop huur? Ik ken er maar twee: bestemmingswijziging/algemeen belang en eigen gebruik. Hoe kunnen ze het dan leeg verkopen?
Een nette manier om over onze volksvertegenwoordigers te sprekem hoor. Het zou dit topic sterk verbeteren als je eens ophield iedereen te beledigen die het beter heeft dan jij, namelijk driekwart nederland.quote:Op maandag 12 maart 2012 15:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
leentokkies in Den Haag Iedereen met meer dan twee werkende hersencellen begrijpt dan ook wel waarom men niet zo graag aan de leensubsidie komt, snijden in eigen vlees is immers tegen de menselijke aard.
Dat wordt een interessante uitspraak dan. Nieuwsgierig hoe zwaar de rechter onderzoeksplicht gaat aandikken als de huurders weten dat ze van een huisjesmelker huren.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:44 schreef dvr het volgende:
[..]
De grap is dat de exploitant geen toestemming van zijn hypotheekbank had om zijn panden te verhuren. Nogal raar want A) waar zou 'ie deze panden anders voor kopen en B) welke huisjesmelker is zo stom omdat niet goed te regelen?
Ik vind dat je een beetje laag gaat zitten met je schattingquote:Op maandag 12 maart 2012 18:58 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Een nette manier om over onze volksvertegenwoordigers te sprekem hoor. Het zou dit topic sterk verbeteren als je eens ophield iedereen te beledigen die het beter heeft dan jij, namelijk driekwart nederland.
Ik denk dat die onderzoeksplicht eerder bij de bank ligt. Als professionele partij dient die te weten dat A) voor het betreffende soort panden in Amsterdam een verhuurplicht geldt en B) dat die panden nergens anders geschikt voor waren.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat wordt een interessante uitspraak dan. Nieuwsgierig hoe zwaar de rechter onderzoeksplicht gaat aandikken als de huurders weten dat ze van een huisjesmelker huren.
Hypotheekakten zijn openbaar en in te zien in het kadaster. Ik ken de status van de verhuurder niet, maar als je van een huisjesmelker huurt, mag je wel wat meer op je hoede zijn, en wellicht op zijn minst vragen of hij het mag verhuren. En misschien is dat ook wel gebeurd.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:36 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik denk dat die onderzoeksplicht eerder bij de bank ligt. Als professionele partij dient die te weten dat A) voor het betreffende soort panden in Amsterdam een verhuurplicht geldt en B) dat die panden nergens anders geschikt voor waren.
Bovendien, welke huurder krijgt inzage in de hypotheekacten van zijn huisbaas?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |