Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Omdat je niet dieper kan? Dan zit je dus (veel) te diep.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:29 schreef Oksel het volgende:
Opscheppen? BS.
Ik zit als ik normaal zit inderdaad diep, in de beugels ga ik niet veel dieper, maar moet ik me uitstrekken ofzo.
Als je met gestrekte rug en armen moet rijden om onder in de beugels te zitten zit je inderdaad te diep.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:29 schreef Oksel het volgende:
Opscheppen? BS.
Ik zit als ik normaal zit inderdaad diep, in de beugels ga ik niet veel dieper, maar moet ik me uitstrekken ofzo.
Je begrijpt natuurlijk wel dat je die 300 km niet met 30 km/u gaat fietsen, maar eerder met 20-25 km/uquote:Op zondag 11 maart 2012 21:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
Fijn ritje zaterdag naar A'dam op en neer, heen langs de ringvaart, terug langs de Amstel. Regen en wind, had beter zondag kunnen gaan. Helemaal leeggereden, 147 km, gemiddelde helaas onder de 30Na 60 km tegenwind heb je (ik) het ook gewoon gehad.
Respect voor degenen die de 300 km van Ivo ook daadwerkelijk gaan rijden. Zou er niet aan moeten denken om dat rondje na afloop nog een keer te doen. Alhoewel dat dan wel weer 75 km meewind zou betekenen
Ik zou wel boven de 30 gem kunnen rijden als ik de weg wist. Als ik moet gaan navigeren en kaartlezen wordt dat heel lastig.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Je begrijpt natuurlijk wel dat je die 300 km niet met 30 km/u gaat fietsen, maar eerder met 20-25 km/u
niettemin zou ik het ook never nooit volhouden, volop respect voor iedereen die het doet
En je moet ook nog wachten op de achterblijvers.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou wel boven de 30 gem kunnen rijden als ik de weg wist. Als ik moet gaan navigeren en kaartlezen wordt dat heel lastig.
300km downhill?quote:Op zondag 11 maart 2012 22:31 schreef kiekjesdief het volgende:
ik kan wel boven de 30 gemiddeld blijven als we alleen bergaf gaan. Ik denk dat dat wel niet zal lukken dus.
Dat dus. Mentaal zou ik het ook zwaar krijgen. Zo lang in het zadel.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou wel boven de 30 gem kunnen rijden als ik de weg wist. Als ik moet gaan navigeren en kaartlezen wordt dat heel lastig.
Ik monteer een gps op mn stuur, dus als de techniek ons niet in de steek laat hoeven we nergens te zoeken naar de goede route, maar krijgen we accurate aanwijzingenquote:Op zondag 11 maart 2012 22:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou wel boven de 30 gem kunnen rijden als ik de weg wist. Als ik moet gaan navigeren en kaartlezen wordt dat heel lastig.
Je kunt het natuurlijk wikkelen zoals je wilt. Maar van boven naar beneden zou ik niet doen, ook al zijn er mensen die het wel goed vinden (vooral degenen die geen tape bovenop hun stuur willen). Elke winding is dan aan de kant van de stuurpen 'open' en gaat daar opkrullen en water vangen.quote:Op maandag 12 maart 2012 09:24 schreef Patroon het volgende:
Ik moet binnenkort ff nieuw stuurlintje om mijn nieuwe stuur wikkelen. Nog iemand tips hoe ik dit het beste kan doen? Het van benen naar boven wikkelen ken ik maar er is ook een manier van boven naar beneden begreep ik?
Dank u, gewoon van beneden naar boven rollen dus. Ook logisch anders krult alles op.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:10 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk wikkelen zoals je wilt. Maar van boven naar beneden zou ik niet doen, ook al zijn er mensen die het wel goed vinden (vooral degenen die geen tape bovenop hun stuur willen). Elke winding is dan aan de kant van de stuurpen 'open' en gaat daar opkrullen en water vangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |