Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Omdat je niet dieper kan? Dan zit je dus (veel) te diep.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:29 schreef Oksel het volgende:
Opscheppen? BS.
Ik zit als ik normaal zit inderdaad diep, in de beugels ga ik niet veel dieper, maar moet ik me uitstrekken ofzo.
Als je met gestrekte rug en armen moet rijden om onder in de beugels te zitten zit je inderdaad te diep.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:29 schreef Oksel het volgende:
Opscheppen? BS.
Ik zit als ik normaal zit inderdaad diep, in de beugels ga ik niet veel dieper, maar moet ik me uitstrekken ofzo.
Je begrijpt natuurlijk wel dat je die 300 km niet met 30 km/u gaat fietsen, maar eerder met 20-25 km/uquote:Op zondag 11 maart 2012 21:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
Fijn ritje zaterdag naar A'dam op en neer, heen langs de ringvaart, terug langs de Amstel. Regen en wind, had beter zondag kunnen gaan. Helemaal leeggereden, 147 km, gemiddelde helaas onder de 30Na 60 km tegenwind heb je (ik) het ook gewoon gehad.
Respect voor degenen die de 300 km van Ivo ook daadwerkelijk gaan rijden. Zou er niet aan moeten denken om dat rondje na afloop nog een keer te doen. Alhoewel dat dan wel weer 75 km meewind zou betekenen
Ik zou wel boven de 30 gem kunnen rijden als ik de weg wist. Als ik moet gaan navigeren en kaartlezen wordt dat heel lastig.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Je begrijpt natuurlijk wel dat je die 300 km niet met 30 km/u gaat fietsen, maar eerder met 20-25 km/u
niettemin zou ik het ook never nooit volhouden, volop respect voor iedereen die het doet
En je moet ook nog wachten op de achterblijvers.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou wel boven de 30 gem kunnen rijden als ik de weg wist. Als ik moet gaan navigeren en kaartlezen wordt dat heel lastig.
300km downhill?quote:Op zondag 11 maart 2012 22:31 schreef kiekjesdief het volgende:
ik kan wel boven de 30 gemiddeld blijven als we alleen bergaf gaan. Ik denk dat dat wel niet zal lukken dus.
Dat dus. Mentaal zou ik het ook zwaar krijgen. Zo lang in het zadel.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou wel boven de 30 gem kunnen rijden als ik de weg wist. Als ik moet gaan navigeren en kaartlezen wordt dat heel lastig.
Ik monteer een gps op mn stuur, dus als de techniek ons niet in de steek laat hoeven we nergens te zoeken naar de goede route, maar krijgen we accurate aanwijzingenquote:Op zondag 11 maart 2012 22:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou wel boven de 30 gem kunnen rijden als ik de weg wist. Als ik moet gaan navigeren en kaartlezen wordt dat heel lastig.
Je kunt het natuurlijk wikkelen zoals je wilt. Maar van boven naar beneden zou ik niet doen, ook al zijn er mensen die het wel goed vinden (vooral degenen die geen tape bovenop hun stuur willen). Elke winding is dan aan de kant van de stuurpen 'open' en gaat daar opkrullen en water vangen.quote:Op maandag 12 maart 2012 09:24 schreef Patroon het volgende:
Ik moet binnenkort ff nieuw stuurlintje om mijn nieuwe stuur wikkelen. Nog iemand tips hoe ik dit het beste kan doen? Het van benen naar boven wikkelen ken ik maar er is ook een manier van boven naar beneden begreep ik?
Dank u, gewoon van beneden naar boven rollen dus. Ook logisch anders krult alles op.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:10 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk wikkelen zoals je wilt. Maar van boven naar beneden zou ik niet doen, ook al zijn er mensen die het wel goed vinden (vooral degenen die geen tape bovenop hun stuur willen). Elke winding is dan aan de kant van de stuurpen 'open' en gaat daar opkrullen en water vangen.
Je bedoelt tijdens de 300 he? Ik zou zeggen: laten we in ieder geval de eerste 200 gewoon bij elkaar blijven, en daarna maar zien hoe verder. Gewoon niet te gek hard rijden in het begin.quote:Op maandag 12 maart 2012 12:06 schreef Oksel het volgende:
Kaas & Gripper, gaan we op elkaar wachten? Dat hoeft alleen bovenop de heuvel (op mij), op het vlakke kan ik bijblijven.
Wat voor gps heb je die het zolang doet?quote:Op maandag 12 maart 2012 09:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik monteer een gps op mn stuur, dus als de techniek ons niet in de steek laat hoeven we nergens te zoeken naar de goede route, maar krijgen we accurate aanwijzingen![]()
De enige stops die we dan hoeven te maken zijn voor pasta, koffie&vlaai, en lekkere Ardense omeletjes!
En godver zeg, wat heb ik gebaald dit weekend. Ik was ziek, een echte goeie griep. ben 2 dagen mn huis niet uitgeweest, compleet lam. Nu op het werk nog steeds slapjes. Ik had zo graag willen fietsen, zonde dat ik dat lekkere weer niet heb kunnen benutten.
M'n vriendin signaleerde vanochtend dat ik flink afgevallen was, dus dat is dan misschien een voordeel: dat ik lekker licht aan het wielerseizoen begin..
We hebben meerdere GPS'en in huis, maar ik neem met fietsen meestal de Garmin colorado mee. Gewoon goeie volle batterijen erin (Energizer Lithium, de beste), plus desnoods een reserve setje.quote:Op maandag 12 maart 2012 12:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor gps heb je die het zolang doet?
Nee, ter plekke inschrijven is prima. Zou wel leuk zijn! Start in Delft, na afloop bij mij gebakken eieren eten? No_P zat er ook over te denken om mee te doen.quote:Op maandag 12 maart 2012 12:36 schreef Oksel het volgende:
Routebeschrijvingen zijn kut idd.
En a.s. weekend kan ik zaterdag overdag 150km fietsen. Moet je je opgeven voor die tocht?
Plan blijft gewoon om te gaan hoor. Heb wat kilometers in te halen!quote:Op maandag 12 maart 2012 12:48 schreef No-P het volgende:
Net terug van een klein rondje. Zaterdag ga ik wel mee idd. Zondag ook wss als je nog gaat maar dan moet ik nog even kijken hoe ik daar kom.
Zaterdag wil een vriend wss ook mee, die heeft een auto. Anders ga ik met de trein. Met het spul komt het wel goed en een beetje rotzooi maakt me niet uit.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:20 schreef Gripper het volgende:
Zie http://www.swift-joopzoetemelkclassic.nl/
No-P: je bent welkom, maar we zijn wel onze badkamer aan het verbouwen. Ik heb goeie hoop dat er zaterdag al een douche staat (er wordt nu nog getegeld) maar het zal een beetje behelpen zijn, hele huis is de afgelopen weken tot bouwput omgetoverd.
Neem aan dat je ook wat spul meeneemt wat je ergens kwijt moet, zaterdag kan dat wel achterin mn auto, en zondag kan ik je vanuit maastricht wel thuisbrengen. Hoe kom je naar Delft zaterdag?
Ik heb zelf een Vista HcX, die doet 't een uur of 20 op een volle set batterijen. 1 setje reserve meenemen en je komt heel ver.quote:Op maandag 12 maart 2012 12:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
We hebben meerdere GPS'en in huis, maar ik neem met fietsen meestal de Garmin colorado mee. Gewoon goeie volle batterijen erin (Energizer Lithium, de beste), plus desnoods een reserve setje.
Scherp!quote:Op zondag 11 maart 2012 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
Nu noem je buzz een held. Waar gaat het heen met deze SC?
quote:Op zondag 11 maart 2012 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
Nu noem je buzz een held. Waar gaat het heen met deze SC?
Is dat een antwoord?quote:
Wat heb je besteld?quote:Op maandag 12 maart 2012 14:25 schreef Oksel het volgende:
Morgen komen er weer fietspakjes binnen jeuh.
Beetje duur.quote:Een SICI bikefit omvat:
- Intake
- Meting
- Beweeglijkheidsonderzoek
- Voetanalyse
- Analyse op eigen fiets
- Analyse op SICI sizecycle (middels 2D beeldanalyse)
o Bewegingspatroon
o Zadelpositie
o Stuurpositie
o Houding
- Samenvatting
- Evaluatie
De kosten van zo'n bikefit bedragen 270 euro.
De wachttijd bedraagt op dit moment ongeveer 3 weken.
Zeker bij Jan Glorie? Eigenwijs mannetje. Ik kan je nu al vertellen dat hij je stuur 6cm omhoog gaat zetten en je een zadel van SQlab gaat aansmeren.quote:
De bikefitting van Specialized kost 160. Ze gaan nu ook Quickstep doen.quote:
Ik demarreer ná 250km. Zeker niet eerder.quote:Op maandag 12 maart 2012 12:06 schreef Oksel het volgende:
Kaas & Gripper, gaan we op elkaar wachten? Dat hoeft alleen bovenop de heuvel (op mij), op het vlakke kan ik bijblijven.
Op de laatste helling dus.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik demarreer ná 250km. Zeker niet eerder.
Ja, die dus.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:41 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zeker bij Jan Glorie? Eigenwijs mannetje. Ik kan je nu al vertellen dat hij je stuur 6cm omhoog gaat zetten en je een zadel van SQlab gaat aansmeren.
Oeh, da's zuur. Zakelijk?quote:Op maandag 12 maart 2012 18:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Beterschap Grippert. Ik voel me behalve een flinke financiële tegenvaller wel goed. Goed dat je een gps navje hebt want ik maakte me daar al zorgen over.
Ik mag die van mij zo ophalenquote:Op maandag 12 maart 2012 14:25 schreef Oksel het volgende:
Morgen komen er weer fietspakjes binnen jeuh.
Klinkt goed, ik ga ervoor. Als je een kaart hebt met de route kan je die dan misschien pm-en of posten? Dan kan ik vast kijken hoe 't loopt.quote:
Nee, faillisement van een flinke debiteur. Je koopt er een leuke fiets voor.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
2 lekke banden op 1 dag? Gestolen fietstas?
Ai zuur.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, faillisement van een flinke debiteur. Je koopt er een leuke fiets voor.
4uren? Hoe bedoel je? Dan zit mijn training er alweer bijna op. Ik heb vaak na een half uurtje dat ik al lekker rond draai..quote:Op maandag 12 maart 2012 20:50 schreef JohnDDD het volgende:
Cipollini schijnt weer op de fiets te stappen trouwens hè! Misschien weer in het peloton binnenkort!
Over demarreren na 250km gesproken, hoelang doen jullie er nou over om warm te worden?
Ik heb soms wel 4 uur nodig voordat ik het idee heb dat ik echt lekker warmgedraaid ben.
mooi witquote:Op maandag 12 maart 2012 19:16 schreef eentwee het volgende:
Als iemand deze voor een zacht prijsje (XXL typisch ITA fit, ongedragen) over wil nemen kan dat.. ik vind het materiaal te flexibel voor alle shit die ik altijd meeneem (portemonnee, pda, banaan, repen). Is echt een zomershirt, dun en licht. Ideaal voor de wannabepro's hier met volgwagen of klimtijdritten
Nou ik fiets niet altijd 4 uur...maar soms wel. Meestal heb ik 45 min nodig om een béétje warm te worden, maar pas na 4 uur voel ik dat ik echt energie heb en goed ben. Mijn trainingen zijn meestal ook korter, maar toen ik naar Frankrijk ben gefietst deze zomer merkte ik wel dat ik als ik dan 7 uur op de fiets zat, ik pas de laatste 3 uur echt goed was...quote:Op maandag 12 maart 2012 20:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
4uren? Hoe bedoel je? Dan zit mijn training er alweer bijna op. Ik heb vaak na een half uurtje dat ik al lekker rond draai..
Ik herken dat wel. In tijden dat ik echt veel fiets; zeg 500km per week ofzoiets, kom ik pas lekker los na meerdere uren fietsen. Het lijkt dan wel hoe langer je rijdt hoe beter het gaat. Dat is natuurlijk niet zo maar de 1e uren ben je gewoon ontzettend stijf.Het hart incluis want dat is tenslotte ook een spier.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou ik fiets niet altijd 4 uur...maar soms wel. Meestal heb ik 45 min nodig om een béétje warm te worden, maar pas na 4 uur voel ik dat ik echt energie heb en goed ben. Mijn trainingen zijn meestal ook korter, maar toen ik naar Frankrijk ben gefietst deze zomer merkte ik wel dat ik als ik dan 7 uur op de fiets zat, ik pas de laatste 3 uur echt goed was...
Tuurlijk, het heeft gewoon met stijfheid e.d. te maken. Na een paar uur ben je echt lekker soepel.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik herken dat wel. In tijden dat ik echt veel fiets; zeg 500km per week ofzoiets, kom ik pas lekker los na meerdere uren fietsen. Het lijkt dan wel hoe langer je rijdt hoe beter het gaat. Dat is natuurlijk niet zo maar de 1e uren ben je gewoon ontzettend stijf.Het hart incluis want dat is tenslotte ook een spier.
Ik wil niet eens zeggen dat ik nog keihard ga, maar meer dat ik me fysiek gewoon top voel na een paar uur. Meestal voel ik me niet lekker in mijn vel, overdag, heb ik wel ergens een spanninkje of ongemakje, zit ik in de verkeerde houding, ben ik moe, etc. Na 4 uur fietsen voel ik me op de top....quote:Op maandag 12 maart 2012 21:36 schreef eentwee het volgende:
Dat zijn ook de leukste ritten, dat je op het eind niet verslechtert maar gewoon nog lekker kunt doorstampen
Deze is van vorig jaar: http://www.gpsies.com/map(...)g&referrer=trackListquote:Op maandag 12 maart 2012 19:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klinkt goed, ik ga ervoor. Als je een kaart hebt met de route kan je die dan misschien pm-en of posten? Dan kan ik vast kijken hoe 't loopt.
Op zich val ik wel in die doelgroep, maar ik ben veel te blij dat mn winterkilo´s er al zo vroeg in het seizoen af zijn, en ik ga niet weer dubbele porties etenquote:Op maandag 12 maart 2012 19:16 schreef eentwee het volgende:
Als iemand deze voor een zacht prijsje (XXL typisch ITA fit, ongedragen) over wil nemen kan dat.. ik vind het materiaal te flexibel voor alle shit die ik altijd meeneem (portemonnee, pda, banaan, repen). Is echt een zomershirt, dun en licht. Ideaal voor de wannabepro's hier met volgwagen of klimtijdritten
Awel, die staat ook al in de OP, geen kaart van dit jaar?quote:Op maandag 12 maart 2012 22:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Deze is van vorig jaar: http://www.gpsies.com/map(...)g&referrer=trackList
De route loopt rond Gouvy anders, voor de rest zijn er geen veranderingen.
Heb ik ook tijdens vakantietochten...tot de lunch ben ik bezig het afval van de vorige dag uit m'n lijf te trappen. Na twaalven gaat het opeens veel harder voor m'n gevoelquote:Op maandag 12 maart 2012 21:05 schreef JohnDDD het volgende:
toen ik naar Frankrijk ben gefietst deze zomer merkte ik wel dat ik als ik dan 7 uur op de fiets zat, ik pas de laatste 3 uur echt goed was...
quote:De zadelpen is ver uit te schuiven, zelf vond ik de ietwat kleinere framemaat handig (zo heb je minder last van de wind (lagere liggin)).
Die orienteert zich niet maar koopt gewoon een Bryton, Garmin én Dakota om ze daarna in de kast te laten liggen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:11 schreef Oksel het volgende:
Je klinkt als een vrouw die nieuwe schoenen gaat kopen.
Ik ga de rit over anderhalve week voorrijden. Daarna komt de GPS track als download op de ERN site. Het gaat eerst naar Banneux en Lierneux, dan door naar Gouvy, Bastogne en Rochefort. Het slot is via Huy.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 07:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Awel, die staat ook al in de OP, geen kaart van dit jaar?
Is ´t over Huy, Bastogne dan Aywaille of andersom?
Als 't weer een beetje oké is ga ik graag mee kramperen. Gezellig biertje drinken de avond vooraf.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:12 schreef Gripper het volgende:
Ik doelde op a.s. zondag gappie, niet de 300-tocht van 8 april. Dan is het devies uiteraard wel om bij het eerste daglicht te starten, dus 7 uur is dan prima! Kom je nog om 9 uur 's avonds aan, begin april is dat al behoorlijk schemerig.
Ik denk er dan ook sterk over na om zaterdag 7 april al te gaan kamperen in maastricht, zondag rij ik wel meteen naar huis na de rit.
kusje op je Okselquote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:16 schreef Oksel het volgende:
Ohja joh, GAPPIE.
Ik ga met de kampert, als 't goed is. Gooi ik die op de camping neer. Hebben we meteen een koelkast + gastfornuis (de tweede werkt, de eerste nog niet).
En misschien ben ik er a.s. zaterdag ook bij.
Ik ookquote:Op maandag 12 maart 2012 23:28 schreef Oksel het volgende:
Ik wil die Vacansoleil fiets voor m'n verjaardag.
Om 8 uur is de start. Voor iedereen. Inschrijven is tussen 7 en 8 uur. Na de start pak ik m'n spullen en ga door naar een (geheime) controle. Kom je tegen 9 uur zul je alleen het personeel van de Stay Okay aantreffen maar niemand van de tocht zelf.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:34 schreef Gripper het volgende:
Oh, Ivo, voor a.s. zondag: hoe laat sluit de inschrijving? Als je niet de avond tevoren al in maastricht overnacht is het tenslotte best vroeg opstaan voor een autorit van 2 uur, en als we ook nog om 9 uur mogen starten, dan zal ik niet om 7 uur aan de start staan te trappelen
Die afgeragde (want de ongebruikte reservefietsen waren voor familie en vrienden gereserveerd) Vacance Soleil fietsen werden vorig seizoen toch bij TenTusscher te koop aangeboden, zoals die Rabo troep met hele goedkope Quasar wielen erin in Bruchem bij CC5311 of wel Gijs van Tuyl te koop was.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:59 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik ookZal eens vragen waar einde vh seizoen de racefietsen heen verdwijnen
Dat doen er genoegquote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
Stay okay hostel bij de finish en start? Klinkt goed. Na 300 km neerstorten op een bedje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |