abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108985452


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje



Fietsen met Fokkers
De 300 km van Ivo:

Aanwezig:
Ivo
Kaasplankje
Gripper
Oksel
No-P

Misschien:
Kanovinnie
Yankee
Kiekjesdief
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:

In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.

De route:
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_108985490
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:53 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Meer buikspieren trainen :{w
Of hij zit te diep.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_108985949
kan gewoon je buik in de weg zitten?
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_108986621
Lol @ Oksel. Al 2 jaar op lopen scheppen over die achterlijke drop en nu janken over een te diepe zit :')
  zondag 11 maart 2012 @ 21:29:11 #5
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108987441
Opscheppen? BS.

Ik zit als ik normaal zit inderdaad diep, in de beugels ga ik niet veel dieper, maar moet ik me uitstrekken ofzo.
  zondag 11 maart 2012 @ 21:29:27 #6
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108987461
Echte helden hoeven niet op te scheppen trouwens.
  zondag 11 maart 2012 @ 21:31:54 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108987668
Nu noem je buzz een held. Waar gaat het heen met deze SC?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_108987842
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:29 schreef Oksel het volgende:
Opscheppen? BS.

Ik zit als ik normaal zit inderdaad diep, in de beugels ga ik niet veel dieper, maar moet ik me uitstrekken ofzo.
Omdat je niet dieper kan? Dan zit je dus (veel) te diep.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_108988211
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:29 schreef Oksel het volgende:
Opscheppen? BS.

Ik zit als ik normaal zit inderdaad diep, in de beugels ga ik niet veel dieper, maar moet ik me uitstrekken ofzo.
Als je met gestrekte rug en armen moet rijden om onder in de beugels te zitten zit je inderdaad te diep.
Lees deze blogs van Gerard Vroomen (Cervelo) eens:
http://gerard.cc/2011/07/29/body-vs-bar-1/
http://gerard.cc/2011/08/02/body-vs-bar-2/
http://gerard.cc/2011/08/08/body-position-vs-bar-height-part-3/

The information below we also share with our pro riders, to combat the misconception that lower handlebars are better. The basics:

The riders bodies have built in angles at which they can perform the best. So when a rider is at maximum effort, the body will put the body in the position most suited for that effort. In particular this pertains to the hip angle as it is the angle between legs and torso that determines mostly how the power is generated. Note: I am not talking here about increasing power by changing body angles, the power a rider can deliver is pretty much determined by his ability to transport oxygen and flush out lactic acid, but to generate that power (whatever level that is), the body will want to put itself into its optimal position, i.e. its optimal hip angle in order to best use the muscles best suited for the effort.
This means that with the bottom bracket and saddle fixed, when the body assumes its optimal hip angle, the back position is also determined. There simply is a position for the back at which the body is best capable of giving maximum performance, because it is the back position at which its angle with the legs are such that the optimal hip angle is achieved.
Hence, changing the handlebar height does not really change the back position, at least not during serious exertion. Therefore, with the back position more or less fixed, a change in handlebar position means a change in arm stretch/reach/angles. With the back more or less fixed, meaning the shoulders more or less fixed, the arms will assume whatever position it takes to connect the shoulders to the hands holding the handlebars (basically the elbows take up the slack).

The idea that you will sit lower if you just lower your bars is not true in most cases, other than the extreme (basically if you can only reach your bars with stretched arms, which is a bad idea based on the Lubberding point, then lowering those barrs would pull down your entire body into an unnatural position. But if that is a position you can sustain, then you can also keep your back in that position when you raise your bars from there and bend your elbows.


Het komt er op neer dat hoe hoog je je stuur ook doet. Je lichaam neemt zelf de diepe zit wel aan door de armen meer te buigen. Wanneer je je stuur te laag hebt heeft het lichaam niet die vrije speling en kan dus niet de gewenste houding aannemen. De positie van Henk Lubberding wordt hierin als voorbeeld genomen (hij had het stuur altijd vrij hoog maar zat wel aerodynamisch).
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_108988569
Fijn ritje zaterdag naar A'dam op en neer, heen langs de ringvaart, terug langs de Amstel. Regen en wind, had beter zondag kunnen gaan. Helemaal leeggereden, 147 km, gemiddelde helaas onder de 30 :@ Na 60 km tegenwind heb je (ik) het ook gewoon gehad.

Respect voor degenen die de 300 km van Ivo ook daadwerkelijk gaan rijden. Zou er niet aan moeten denken om dat rondje na afloop nog een keer te doen. Alhoewel dat dan wel weer 75 km meewind zou betekenen :P
  zondag 11 maart 2012 @ 21:52:13 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_108988907
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
Fijn ritje zaterdag naar A'dam op en neer, heen langs de ringvaart, terug langs de Amstel. Regen en wind, had beter zondag kunnen gaan. Helemaal leeggereden, 147 km, gemiddelde helaas onder de 30 :@ Na 60 km tegenwind heb je (ik) het ook gewoon gehad.

Respect voor degenen die de 300 km van Ivo ook daadwerkelijk gaan rijden. Zou er niet aan moeten denken om dat rondje na afloop nog een keer te doen. Alhoewel dat dan wel weer 75 km meewind zou betekenen :P
Je begrijpt natuurlijk wel dat je die 300 km niet met 30 km/u gaat fietsen, maar eerder met 20-25 km/u

niettemin zou ik het ook never nooit volhouden, volop respect voor iedereen die het doet
pi_108989797
zou wel wat zijn zeg 300km met 30km/u gemiddeld en dan een hartslag van 130 ;)
Haters gonna hate.
  zondag 11 maart 2012 @ 22:05:58 #13
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108989800
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Je begrijpt natuurlijk wel dat je die 300 km niet met 30 km/u gaat fietsen, maar eerder met 20-25 km/u

niettemin zou ik het ook never nooit volhouden, volop respect voor iedereen die het doet
Ik zou wel boven de 30 gem kunnen rijden als ik de weg wist. Als ik moet gaan navigeren en kaartlezen wordt dat heel lastig.
pi_108991730
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik zou wel boven de 30 gem kunnen rijden als ik de weg wist. Als ik moet gaan navigeren en kaartlezen wordt dat heel lastig.
En je moet ook nog wachten op de achterblijvers.
pi_108991824
ik kan wel boven de 30 gemiddeld blijven als we alleen bergaf gaan. Ik denk dat dat wel niet zal lukken dus.
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_108992255
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:31 schreef kiekjesdief het volgende:
ik kan wel boven de 30 gemiddeld blijven als we alleen bergaf gaan. Ik denk dat dat wel niet zal lukken dus.
300km downhill? O+ Waar kan ik me inschrijven?!
pi_108992691
zou ook wel eens kicken zijn
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_108992927
Fok! King of the Hill 2012

Ik ruik een ideetje :)
pi_108993326
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik zou wel boven de 30 gem kunnen rijden als ik de weg wist. Als ik moet gaan navigeren en kaartlezen wordt dat heel lastig.
Dat dus. Mentaal zou ik het ook zwaar krijgen. Zo lang in het zadel.
pi_109000683
Ikzelf ben in training voor de 250km amstel goldrace tourversie over 5 wkn. Maar pff zie daar al stiekem een beetje tegenop.. en dan gaan jullie 300.. respekt hoor!!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_109001660
Ik moet binnenkort ff nieuw stuurlintje om mijn nieuwe stuur wikkelen. Nog iemand tips hoe ik dit het beste kan doen? Het van benen naar boven wikkelen ken ik maar er is ook een manier van boven naar beneden begreep ik?
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 12 maart 2012 @ 09:29:18 #22
130803 Gripper
Get a grip
pi_109001780
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik zou wel boven de 30 gem kunnen rijden als ik de weg wist. Als ik moet gaan navigeren en kaartlezen wordt dat heel lastig.
Ik monteer een gps op mn stuur, dus als de techniek ons niet in de steek laat hoeven we nergens te zoeken naar de goede route, maar krijgen we accurate aanwijzingen :)
De enige stops die we dan hoeven te maken zijn voor pasta, koffie&vlaai, en lekkere Ardense omeletjes!

En godver zeg, wat heb ik gebaald dit weekend. Ik was ziek, een echte goeie griep. ben 2 dagen mn huis niet uitgeweest, compleet lam. Nu op het werk nog steeds slapjes. Ik had zo graag willen fietsen, zonde dat ik dat lekkere weer niet heb kunnen benutten.
M'n vriendin signaleerde vanochtend dat ik flink afgevallen was, dus dat is dan misschien een voordeel: dat ik lekker licht aan het wielerseizoen begin.. :')
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 12 maart 2012 @ 09:50:56 #23
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_109002208
Gisteren ook de fiets maar weer eens gepakt. Snel weer werken om de 100km te gaan halen :@
pi_109002689
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:24 schreef Patroon het volgende:
Ik moet binnenkort ff nieuw stuurlintje om mijn nieuwe stuur wikkelen. Nog iemand tips hoe ik dit het beste kan doen? Het van benen naar boven wikkelen ken ik maar er is ook een manier van boven naar beneden begreep ik?
Je kunt het natuurlijk wikkelen zoals je wilt. Maar van boven naar beneden zou ik niet doen, ook al zijn er mensen die het wel goed vinden (vooral degenen die geen tape bovenop hun stuur willen). Elke winding is dan aan de kant van de stuurpen 'open' en gaat daar opkrullen en water vangen.
pi_109004675
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:10 schreef eentwee het volgende:

[..]

Je kunt het natuurlijk wikkelen zoals je wilt. Maar van boven naar beneden zou ik niet doen, ook al zijn er mensen die het wel goed vinden (vooral degenen die geen tape bovenop hun stuur willen). Elke winding is dan aan de kant van de stuurpen 'open' en gaat daar opkrullen en water vangen.
Dank u, gewoon van beneden naar boven rollen dus. Ook logisch anders krult alles op.
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')