quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:00 schreef Leipo666 het volgende:
jaloers op je 'werkplek'![]()
ik heb mijzelf vandaag getrakteerd op een accuboormachine:
[ afbeelding ]
en eindelijk maar eens de knoop doorgehakt voor een invalzaag:
[ afbeelding ]
die wilde ik al een tijd hebben, maar vond hem te duur, nu had ik hem de afgelopen tijd regelmatig nodig en vervloekte ik mezelf dat ik hem nog niet had
en JA! weer internetfoto's: ik hoop ze volgende week in ontvangst te mogen nemen
en er wordt ook geklust:quote:Op donderdag 22 september 2011 23:47 schreef bluemoon23 het volgende:
Nieuwe waterpas van 200 cm van Stanley (rechts) vandaag gekocht, Sola waterpas van 150 cm deze had ik 2 maand geleden gekocht en een inklapbare winkelhaak van Stanley van 120x120x172cm.
De inklapbare winkelhaak zag ik laatst hangen bij de plaatselijke Gamma en kon ik niet laten liggen.[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:54 schreef densmee het volgende:
hierbij een first preview collega had een camera bij dus daar moet ik nog foto's van krijgen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
as dinsdag gaan we de liggers inleggen met een verreiker
quote:Op woensdag 21 september 2011 20:36 schreef densmee het volgende:
en weer gevorderd met de brug, vanaf de rode pijl ligt het vast.
[ afbeelding ]
de eerste en laatste 7 meter zijn oplopend dus die hebben we even appart gehouden en daar liggen de balken dan ook nog los
[ afbeelding ]
verzinkboren, en dat geeft dit resultaat
[ afbeelding ]
en dit is het resultaat als het vast zit, de schroeven zitten op een lijn maar de balken "golven" een beetje
[ afbeelding ]
als ik alle foto's bij elkaar heb zal ik een apart topic openen
Game on!quote:
slijpen vind ik niks, je zit altijd met een vonkenregen en een bak slijpstof als je een beetje doorslijptquote:Op maandag 12 maart 2012 22:34 schreef Drexciyan het volgende:
Je zou ook naar een metaalafkorter kunnen kijken. Hetzelfde principe, maar dan een vaste machine waarmee je vaak ook onder verstek kunt afkorten. Zit je nog wel met het afbramen, tenzij je zo'n model neemt met een metaalzaagblad i.p.v. een doorslijpschijf.
Zo'n bandzaag zaagt natuurlijk wel wat fijner.
Super! Thanks! Ziet er goed uit. En voor minder dan 25 euro is het nog best aardig te doenquote:Op maandag 12 maart 2012 21:27 schreef Drexciyan het volgende:
@ bleiblei
Hier de foto's van de adapter;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan zou je kunnen kijken naar een metaalafkorter met zaagblad i.p.v. slijpschijf.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:42 schreef densmee het volgende:
[..]
slijpen vind ik niks, je zit altijd met een vonkenregen en een bak slijpstof als je een beetje doorslijpt
keie butse,quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:38 schreef bleiblei het volgende:
Wellicht is dit wel een interessante aanbieding voor de makita heren hier?
http://www.axminster.co.u(...)c&utm_content=lxt600
En om weer ontopic te gaan.
Zelf heb ik afgelopen weken binnen gekregen:
Een Matador kruiwagen:
[ afbeelding ]
Een straathamer:
[ afbeelding ]Rijlat:
[ afbeelding ]
(Ik had denk ik beter 1 met handvat kunnen kopen, maar goed, deze doet de job).
Spade & schop
[ afbeelding ]
1 keer raden wat er op de klus to do lijst staat.
En een shitload aan elektrakabel, waterleiding en utp wat in de grond gaat.
Ik heb met dank aan een vriend 40m2 gebakken handvorm klinkers uit +/- 1910 op de kop kunnen tikken voor 300 euroquote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:42 schreef densmee het volgende:
[..]
keie butse,
een afrijlat zonder handvat werkt net zo goed hoor, je houdt je hand er toch gewoon bovenop.
en kijk uit met de klinkerhamer want je hebt snel beschadigingen, ik weet niet wat je gaat leggen maar met gebakken klinkers moet je echt opletten
kappen moet je met de "hamerkant" doen en leggen en kloppen met de platte kant.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb met dank aan een vriend 40m2 gebakken handvorm klinkers uit +/- 1910 op de kop kunnen tikken voor 300 euro. Dus ik neem je advies serieus. Zal de rubberen hamer erbij leggen.
Moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit gedaan hebt, dus dat wordt interessant.
Dat is vrij veel jargon in 1 postquote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:58 schreef densmee het volgende:
[..]
kappen moet je met de "hamerkant" doen en leggen en kloppen met de platte kant.
eerst rond kappen en dan met een stevige tik door slaan, altijd op de smalle kant kappen.
zorg dat het voldoende is vlak gelegd en met de hand steen voor steen inkloppen en dan met de trilplaat aftrillen
Wa kost daquote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:06 schreef PalmRoyale het volgende:
Vanochtend even snel mijn nieuwe accuboor van het postkantoor opgehaald.
[ afbeelding ]
Ik ben altijd al een fan geweest van Panasonic accuboormachines. De accu's die Panasonic zijn zo'n beetje de beste die te krijgen zijn (en daarom leveren ze cellen aan bv Makita en veel andere fabrikanten) en de motor is heel sterk en duurzaam.
Poeh, dat is zeker een wat duurdere machine ! Waterdicht en stofdichtquote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:06 schreef PalmRoyale het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben altijd al een fan geweest van Panasonic accuboormachines. De accu's die Panasonic zijn zo'n beetje de beste die te krijgen zijn (en daarom leveren ze cellen aan bv Makita en veel andere fabrikanten) en de motor is heel sterk en duurzaam.
mooi apparaat! Zeker voor de branche waarin je werkt. Lijkt mij erg handig.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:06 schreef PalmRoyale het volgende:
[ afbeelding ]
dat is goed te doen. Je moet alleen letten op voltage van de lader.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:23 schreef cvboer het volgende:
Mooie set van Makita BleiBlei, heb alleen geen ervaring met bestellen in de UK.
350 euro bij Toolmaxquote:
Ik heb 'm gekocht omdat ik tijdelijk weer ga scheepstimmeren. We hebben een 13 meter casco voor een spotprijs op de kop getikt die ik ga betimmeren. Ik heb met Red Hat overlegd en ik neem 3 maanden onbetaald verlof, kan ik lekker op m'n gemak dat ding betimmeren terwijl m'n vriendin iedere dag hard aan het werk is om geld binnen te brengenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
mooi apparaat! Zeker voor de branche waarin je werkt. Lijkt mij erg handig.
Top apparaat!quote:Op zondag 25 maart 2012 23:04 schreef betyar het volgende:
[ afbeelding ]
Woensdag ophalen via Troostwijk, wel 4 andere biedingen misgelopen.
Alles vanochtend opgehaald. Die L-Box dingen zijn super handig voor vervoer!quote:Op maandag 26 maart 2012 09:41 schreef Bouwclone het volgende:
Vanochtend besteld en donderdag als het goed is in huis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou ik een heel eind mee moeten komen in mijn project.
Later komt er een GCM 8S of GCM 8SJ met een GTA 3800 bij, maar daar heb ik nu geen plek voor en die is ook niet in de aanbieding in tegenstelling tot het gereedschap hierboven.
Een Bosch PLL 360 SET Zelfnivellerende lijnlaser staat ook nog op de verlanglijst.
Voor hetzelfde geld had je de Panasonic accuboor die ik op pagina 1 heb gepost kunnen kopen. Dan had je een kwalitatief betere machine gehad met een veel betere accu.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:04 schreef Vinz0r het volgende:
[ afbeelding ]
De makita BDF440RFX incl m-box
Is jouw meningquote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:42 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld had je de Panasonic accuboor die ik op pagina 1 heb gepost kunnen kopen. Dan had je een kwalitatief betere machine gehad met een veel betere accu.
Alleen wel jammer dat ze met de L-Box niet op het systainerformat gemaakt hebben.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:26 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Alles vanochtend opgehaald. Die L-Box dingen zijn super handig voor vervoer!
Het gereedschap ligt goed in de hand, maar ik heb het nog niet geprobeerd, komt in de loop van de paasvakantie wel.
ca 1200¤ voor dat alles (18v accuboor, 18v decoupeerzaag, 2x18v accu, ledlamp, set met 77 boren/bits, 10,8v slagschroevendraaier, 10,8v accuboor, 10,8v multimachine, 10,8v bajonetzaag, 10,8v ledlamp, 3x10,8v accu) vind ik erg meevallen, al blijft het best veel geld voor 1 aankoop. Maar, naast de lijnlaser en de kap/afkortzaag kan ik zo niks verzinnen wat ik nog meer bij mijn project nodig zou kunnen hebben (wat ik nog niet heb).
Heb je een bron over die accu's? Dit is namelijk de eerste keer dat ik er van hoor.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:42 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld had je de Panasonic accuboor die ik op pagina 1 heb gepost kunnen kopen. Dan had je een kwalitatief betere machine gehad met een veel betere accu.
Het is een feit dat Panasonic zijn eigen accu's maakt en ze komen ook steeds weer in verschillende tests als beste of 1 van de beste qua looptijd uit de bus. Ik heb zelf 15 jaar als scheepstimmerman gewerkt en altijd Panasonic gebruikt en kon met een accu altijd langer doorwerken als collega's die met Makita, Bosch of een ander merk werkten.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heb je een bron over die accu's? Dit is namelijk de eerste keer dat ik er van hoor.
De nieuwe machines zijn IP56 gecertificeerd en of het bullshit is weet ik niet. Extra bescherming tegen stof kan nooit kwaad.quote:Moet wel zeggen dat ik erg goede dingen gelezen heb over panasonic, maar ikzelf toch geen meerwaarde zie in het IP54 gedoe. Imho beetje bullshit feature.
Kwaliteit kost nu eenmaal geld. Ik kan alleen maar uit eigen ervaring zeggen dat het de prijs wel waard is.quote:En Panasonic is toch wel erg aan de hoge prijs vergelijkbaar met andere merken. Heb zelf 375 euro betaald 3 jaar terug voor de Bosch GSB 14,4 ve-2-li betaald en kreeg er de slagschroevendraaier bij. Dat lukt je niet bij een verglijkbare Panasonic 3 jaar later
Milwaukee is prima spul.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 09:56 schreef FranticDJ het volgende:
Wat is jullie mening over milwaukee (accu (m28)) apparatuur?
Dat klopt, maar je moet wel ergens een grens trekkenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 03:17 schreef PalmRoyale het volgende:
Kwaliteit kost nu eenmaal geld. Ik kan alleen maar uit eigen ervaring zeggen dat het de prijs wel waard is.
Er wordt bij een vergelijkende test gekeken hoeveel schroeven van lengte X en dikte Y een reeks machines van verschillende merken met gelijk voltage en amperage met een volle accu in een stuk hout kan schroeven. De machine die de meeste schroeven aankan is de winnaar. Heeft dus niks met mijn mening te maken maar wordt op een hele simpele manier objectief vastgesteld. Dat is de reden dat de Panasonics al jarenlang in vele tests en op beurzen als de beste allround machines worden aangewezen.quote:
met die Li-IOn accu's van tegenwoordig is je accu zo opgeladen denk ik dan.. Anders heb je ff pauze:Pquote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:04 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Er wordt bij een vergelijkende test gekeken hoeveel schroeven van lengte X en dikte Y een reeks machines van verschillende merken met gelijk voltage en amperage met een volle accu in een stuk hout kan schroeven. De machine die de meeste schroeven aankan is de winnaar. Heeft dus niks met mijn mening te maken maar wordt op een hele simpele manier objectief vastgesteld. Dat is de reden dat de Panasonics al jarenlang in vele tests en op beurzen als de beste allround machines worden aangewezen.
idd: 2x 3ah accu met 15min snellader: voordat ik een verse accu weer leeg heb is de ander alweer opgeladenquote:Op zondag 1 april 2012 12:22 schreef cracktor het volgende:
[..]
met die Li-IOn accu's van tegenwoordig is je accu zo opgeladen denk ik dan.. Anders heb je ff pauze:P
Makita heeft het tot vandaag goed uitgehouden, alleen vandaag vloog hij bij het uittappen in de fikquote:Op donderdag 24 november 2011 18:42 schreef ClintOosthout het volgende:
Ik heb me vandaag deze maar aangeschaft:
[ afbeelding ]
Makita BDF452RFX. Morgen maar eens goed uittesten. Wilde eigenlijk de Panasonic EY7460LN2S maar ik hoorde dat Panasonic om onduidelijke redenen deze uit de handel haalt....
WTF?quote:Op maandag 2 april 2012 21:57 schreef ClintOosthout het volgende:
[..]
Makita heeft het tot vandaag goed uitgehouden, alleen vandaag vloog hij bij het uittappen in de fik![]()
wist niet dat zo'n klein machientje zoveel kon roken
gewoon goed, vooral de nieuwe libelle kan ik erg waarderen. Nauwkeuriger dan de anderenquote:
Ik gebruik hem veel voor schroefdraad (op) tappen vind ie blijkbaar niet zo leukquote:Op dinsdag 3 april 2012 07:35 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
WTF?
ik heb de 442 (de 14,4v versie) en heb hem al wel mishandeld, maar tot nu toe heeft hij nog geen krimp gegeven....
Ik geen idee wat systainers zijn, dus ik zal ze vast ook niet missenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Alleen wel jammer dat ze met de L-Box niet op het systainerformat gemaakt hebben.
De M-Box van Makita kan wel gewoon op de systainers van Tanos.
Op mijn verlanglijstje staat dan ook nog een aantal systainers om al mijn veelgebruikte niet-systainer gereedschap in op te bergen.
Maareh, mooi gereedschap. Flinke investering. Pastte de 18v aanschaf niet in de huidige aanbieding die overal aangeboden wordt? Dan had je er een extra accu en systainer bij gehad.
Eind vorige week eindelijk ontvangen (via Toolnation uiteindelijk, die waren sneller). Geweldig apparaat, erg blij mee!quote:Op zondag 25 maart 2012 23:02 schreef Rio het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.toolsxl.nl/met(...)-klasse-p-19546.html
Nu nog ff wachten tot ie geleverd kan worden; voorraden zijn overal uitgeput :-(
Gaaf setje gereedschap. Wat voor werk doe je?quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:13 schreef Markster het volgende:
Nieuwe baan, nieuw gereedschap
[ afbeelding ]
http://www.makita.nl/bore(...)boor-schroefmachine/
[ afbeelding ]
http://www.makita.nl/bore(...)lagschroevendraaier/
[ afbeelding ]
http://www.makita.nl/bore(...)1rfx-18v-combihamer/
[ afbeelding ]
http://www.makita.nl/slij(...)akse-slijper-115-mm/
[ afbeelding ]
http://www.makita.nl/zage(...)v-cirkelzaag-165-mm/
[ afbeelding ]
http://www.makita.nl/zage(...)1zk-18v-reciprozaag/
en nog een zaklamp maar die kon ik niet vinden op de site.
Uiteraard met acculader en mooie koffertjes, waarbij alle accu's onderling te gebruiken zijn, mooi spul !
Beveiliging (camerasystemen en alarm)quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:11 schreef cvboer het volgende:
[..]
Gaaf setje gereedschap. Wat voor werk doe je?
kreeg vandaag de folder van de nieuwe TS55 binnen. Moest direct aan jou denken... Heeft die Niels bij Baptist niet aangegeven dat je ff een weekje moest wachten zodat je het nieuwste model had ?quote:Op zaterdag 14 april 2012 11:33 schreef PalmRoyale het volgende:
Bij Baptist is nu de Festool TS 55 invalzaag, 48 tands zaagblad, FS1400 liniaal, systainer en 3 Protool zaalbladen in de aanbieding voor 499 euro...gelijk besteld. De invalzaag van Mafell is geweldig maar deze set voor 500 euries, ben goed gek als ik die niet gelijk bestel.
de aanbiedingen die nu rond gaan met de ts55 zijn juist omdat er een nieuwe komt. Die overigens nog stukken minder schijnt te zijn dan de mafell, maar dat heeft palm mogen testen en hij vind wat anders. De ts55 kan je nu vinden voor 500 eur met 2 linialen en 3 extra zaagbladen. Dat redt je niet met de ts55r voor die prijs.quote:Op woensdag 25 april 2012 00:54 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
kreeg vandaag de folder van de nieuwe TS55 binnen. Moest direct aan jou denken... Heeft die Niels bij Baptist niet aangegeven dat je ff een weekje moest wachten zodat je het nieuwste model had ?
Dat je zo superdicht langs de kanten kunt zagen met dit ding vind ik wel een mooie optie. op 12mm strak langs de muur is ideaal als je weer een vloertje hebt gelegd.
De aanbiedingen van festool met dit nieuwe ding zijn me overigens een raadsel. De goedkoopste versie kost 410 euro met een standaard algemeen blad. Een stapje hoger levert je een aankoopprijs op van 516 euro maar je krijgt er enkel een ander blad voor in de plaats. Een blad dat los nog geen 100 euro kost...![]()
Pas bij optie nummer 3, 570 euri komt er een lineaal bij (normaal 93). Bij alle varianten zit standaard een systainer 4.
Het voordeligste ben je dus af bij de goedkoopste variant van 410 met los erbij gekocht een extra zaagblad en lineaal... dan heb je een extra blad voor iets van 15 euro![]()
Goedkope versie heeft geen elektronische snelheidsregeling en rem (TS55Q). Voor 100 Euro meer krijg je de letters E en B er bij...quote:De aanbiedingen van festool met dit nieuwe ding zijn me overigens een raadsel. De goedkoopste versie kost 410 euro met een standaard algemeen blad. Een stapje hoger levert je een aankoopprijs op van 516 euro maar je krijgt er enkel een ander blad voor in de plaats. Een blad dat los nog geen 100 euro kost...![]()
Ah natuurlijk. Dat had ik moeten wetenquote:Op woensdag 25 april 2012 13:02 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Goedkope versie heeft geen elektronische snelheidsregeling en rem (TS55Q). Voor 100 Euro meer krijg je de letters E en B er bij...
ik ben erg tevreden met mijn Makita MEU019 combi-set: een 125mm en een 230mm slijper in 1 koffer voor een leuke prijs. de 125mm is volgens mij wel met 1 hand te bedienen (al gaat mijn voorkeur juist uit naar 2 handig: ik vind die slijpers maar enge dingenquote:Op woensdag 2 mei 2012 22:44 schreef densmee het volgende:
heeft iemand ervaring met een goede haakse slijper 125mm?
mijn lagers zijn ondertussen ver op dus het wordt tijd voor een nieuwe
en dan moet mijn fein 180 mm ook maar vervangen worden door een 230 mm
dus een mooie set in de aanbieding is ook te overwegen
btw de 125mm moet met 1 hand te bedienen zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |