Wtf, dit is echt erg en ook geen incident meer: Amerikaanse soldaten doden Afghanen en bewaren hun afgehakte vingers als trofee, ze urineren op dode Afghanen, laatst werd bekend dat de Britten Afghaanse kinderen hebben verkracht, men verbrandt het heilige boek van de Afghanen de Koran en nu schieten ze ook allerlei Afghanen in hun huizen dood.quote:De Amerikaanse militair die vannacht volgens Afghaanse bronnen vijftien burgers om het leven bracht in Kandahar, ging huizen binnen om zijn slachtoffers te vinden.
Dat bevestigt een Afghaanse minister aan persbureau Reuters. De man, die waarschijnlijk een zenuwinzinking had, zou drie huizen zijn binnengedrongen om op de mensen te schieten. Inwoners van de dorpen Alkozai en Balandi toonden een fotograaf van persbureau AP vijftien lichamen van dorpsgenoten die door de Amerikaan om het leven zouden zijn gebracht.
Eerder vandaag durfde het Amerikaanse kamp nog niet over doden te praten; toen werd gezegd dat er “vier tot zes gewonden” zouden zijn gevallen. In een nieuwe verklaring stelt Adrian J. Bradshaw, plaatsvervangend bevelhebber van de ISAF, de NAVO-missie in Afghanistan:
“Een van onze soldaten heeft volgens de laatste berichten een aantal doden en gewonden veroorzaakt in Afghaanse huizen nabij onze basis. Ik kan zijn motivatie niet begrijpen of uitleggen. Zijn acties zijn op geen enkele manier een bevel van ISAF-autoriteiten geweest. Er loopt een onderzoek en we zullen de grootst mogelijke moeite doen om de feiten te achterhalen en de verantwoordelijke te berechten.”
Dat er Afghaanse burgers omkomen door toedoen van Amerikaanse militairen zorgt voor aanhoudende frictie tussen de Afghaanse president Karzai en de NAVO. De anti-Amerikaanse sentimenten onder Afghanen werden onlangs ook aangewakkerd omdat militairen de Koran hadden verbrand. Bij de demonstraties en aanvallen die daarop volgden, kwamen ongeveer dertig mensen om het leven, onder wie zes Amerikaanse militairen.
Welnee, liegen is niet netjes.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ook hier in nederland ten tijde van ww2 werd het zuiden van nederland leeggeroofd en verkracht door voornamelijk amerikanen.
Dat soort hoofdstukken worden uiteraard eruit geknipt uit de geschiedenisboekjes.
Geen idee of je gelijk hebt over de die Amerkianen in Zuid Nederland maar het is een feit dat de overwinnaars de geschiedenis schrijvenquote:Op zondag 11 maart 2012 14:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
denken dat er in een oorlog nog regels zijn.
ook hier in nederland ten tijde van ww2 werd het zuiden van nederland leeggeroofd en verkracht door voornamelijk amerikanen.
Dat soort hoofdstukken worden uiteraard eruit geknipt uit de geschiedenisboekjes.
Punt is dat er geen "goeie" kant is in een oorlog.
Alleen een minder slechte kant.
Daarom is oorlog nooit een "slimme keus" en dat geldt voor ieder mens of land.
Onzin, zoveel troepen, zo lang, in een "oorlogssituatie" en dan schijnbaar verwachten dat er geen excessen plaatsvinden!?quote:Wtf, dit is echt erg en ook geen incident meer:
precies gevalletje van americaan draait door kan gebeuren in deze situatie. natuurlijk geen vrijbrief om onschuldige burgers af te schieten. laat dat duidelijk zijn, maar met zijn straf mag wel rekening gehouden worden dat hij in een oorlogssituatie zatquote:Op zondag 11 maart 2012 15:13 schreef Jian het volgende:
[..]
Onzin, zoveel troepen, zo lang, in een "oorlogssituatie" en dan schijnbaar verwachten dat er geen excessen plaatsvinden!?
Ja, en de Britten gooiden de hele tijd met atoombommen, de Nazi's deelden alleen maar bloemen uit, de Jappen waren voor wereldvrede (ze wilden de VN oprichten) en de Sovjets bestonden geeneens.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
"Leegroven"... misschien. De site van de KB zegt er het volgende over:quote:Op zondag 11 maart 2012 14:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
denken dat er in een oorlog nog regels zijn.
Maar hoezo werd het zuiden van Nederland "verkracht"? Waar heb je dat gelezen?quote:Door de mislukte operatie Market Garden, oftewel de Slag bij Arnhem, blijven de geallieerde troepen veel langer in bevrijd zuidelijk Nederland dan gepland. In de Betuwe en de regio's rond Arnhem en Nijmegen worden talloze meldingen gemaakt van plunderende geallieerde soldaten. Politieagenten en wachtmeesters van de Koninklijke Marechaussee rapporteren over het slachten van vee, het verzagen van telefoonmasten tot brandhout, het afnemen van een fiets en het beschadigen van woningen. Het Militair Gezag en de geallieerde autoriteiten treden later streng op tegen dit soort excessen.
http://www.kb.nl/galerie/(...)2.13.25_1204_01.html
En dankzij dit soort lompe acties van de Amerikanen zal de support voor de Taliban alleen maar groter worden helaas.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:31 schreef Nobu het volgende:
Moord is inderdaad geen incident in Afghanistan, de Taliban heeft een dagtaak aan het martelen en vermoorden van burgers.
Ach, die achterlijke inboorlingen vinden toch wel een excuus. Het is niet alsof ze argumenten tegen elkaar afwegen.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:32 schreef YazooW het volgende:
[..]
En dankzij dit soort lompe acties van de Amerikanen zal de support voor de Taliban alleen maar groter worden helaas.
Maar wat probeer je nu dan te zeggen? Dat het allemaal de schuld is van de Taliban? Dit artikel gaat over een doorgeslagen Amerikaanse soldaat die onschuldige mensen heeft vermoord.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:34 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ach, die achterlijke inboorlingen vinden toch wel een excuus. Het is niet alsof ze argumenten tegen elkaar afwegen.
Alsof dit een serieus topic is, de ts is een van de simpelen die weer ergens een stok gevonden heeft om de amerikanen mee te slaan. En eerlijk gezegd denk ik dat je dit ook wel aan de Taliban mag toeschrijven, als je overal bommen legt willen mensen daar nog wel eens vreemd op reageren.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:36 schreef YazooW het volgende:
[..]
Maar wat probeer je nu dan te zeggen? Dat het allemaal de schuld is van de Taliban? Dit artikel gaat over een doorgeslagen Amerikaanse soldaat die onschuldige mensen heeft vermoord.
Met andere woorden, de bezetters kunnen het niet winnen van de Taliban, uit frustratie gaan ze maar onschuldige Afghanen doden waardoor de Taliban nog meer wint dan het daarvoor al deed.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:40 schreef Nobu het volgende:
als je overal bommen legt willen mensen daar nog wel eens vreemd op reageren.
Denk je? Dachten ze na Vietnam ook..quote:Op zondag 11 maart 2012 14:49 schreef rutger05 het volgende:
Wat een ontzettend triest incident. Deze soldaat zal zonder twijfel vervolgd worden in de VS.
En zo een maand (voorwaardelijk) celstraf krijgen voor 30 gedode burgers zoals onlang gebeurd is. Is een grap. Deze mensen verdienen het ergste.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:49 schreef rutger05 het volgende:
Wat een ontzettend triest incident. Deze soldaat zal zonder twijfel vervolgd worden in de VS.
Ach ja, als de amerikanen dezelfde tactieken als de Taliban zouden gebruiken was het conflict binnen een maand over. Maar ja, dat is de prijs van beschaving.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:45 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Met andere woorden, de bezetters kunnen het niet winnen van de Taliban, uit frustratie gaan ze maar onschuldige Afghanen doden waardoor de Taliban nog meer wint dan het daarvoor al deed.
Ik ga niet weer deze zinloze discussie voeren, als de Amerikanen deze oorlog konden winnen door zich nog barbaarser te gedragen dan ze nu al doen, dan hadden ze dat zeker gedaan.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:54 schreef Nobu het volgende:
Ach ja, als de amerikanen dezelfde tactieken als de Taliban zouden gebruiken was het conflict binnen een maand over. Maar ja, dat is de prijs van beschaving.
Je bent mij voor. Inderdaad.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:55 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Ik ga niet weer deze zinloze discussie voeren, als de Amerikanen deze oorlog konden winnen door zich nog barbaarser te gedragen dan ze nu al doen, dan hadden ze dat zeker gedaan.
Jammer,quote:Op zondag 11 maart 2012 15:58 schreef Nobu het volgende:
Hebben jullie je eigenlijk al aangemeld voor de strijd of houden jullie het bij hersenloos geblaat op fora?
Maar goed dat jij zelf niet meet doet met dat "hersenloos geblaat".quote:Op zondag 11 maart 2012 15:58 schreef Nobu het volgende:
Hebben jullie je eigenlijk al aangemeld voor de strijd of houden jullie het bij hersenloos geblaat op fora?
quote:Op zondag 11 maart 2012 16:01 schreef YazooW het volgende:
[..]
Maar goed dat jij zelf niet meet doet met dat "hersenloos geblaat".
Op de man spelen is geen discussie voeren.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:06 schreef Nobu het volgende:
Ach ja, met mensen die allerlei terroristische groeperingen steunen omdat ze toevallig in dezelfde god geloven ga ik geen serieuze discussie voeren.
Kan aan mij liggen maar ik zie niemand hier de Taliban steunen hoor. Als je het niet eens bent met wat Amerika doet hoeft dat niet meteen automatisch te betekenen dat je het wel goed vind wat de "tegenstander" doet.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:06 schreef Nobu het volgende:
Ach ja, met mensen die allerlei terroristische groeperingen steunen omdat ze toevallig in dezelfde god geloven ga ik geen serieuze discussie voeren.
Kloptquote:Op zondag 11 maart 2012 16:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Op de man spelen is geen discussie voeren.
Ik zou niet eens de moeite nemen om er serieus op te reageren. Als mensen komen met geblaat als 'taliban steunen' dan maak ik gelijk een rechtsomkeert.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:07 schreef YazooW het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen maar ik zie niemand hier de Taliban steunen hoor. Als je het niet eens bent met wat Amerika doet hoeft dat niet meteen automatisch te betekenen dat je het wel goed vind wat de "tegenstander" doet.
Niemand steunt de debielen van de Taliban. Als je aannames maakt, doe het dan wat beter.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:06 schreef Nobu het volgende:
Misschien moet je eens een jaar of 2 in zo'n oorlogssituatie gaan zitten, waarbij wellicht je beste maatje voor je ogen aan flarden wordt geschoten of de ledematen van je slapie je op een gegeven moment om je oren vliegen omdat hij/zij een mijn over, het toen nog ongeschonden, hoofd zag. Je continue zwaar gestrest en gespannen als een pianosnaar in de rondte loopt omdat de dagelijkse realiteit is dat elk moment je laatste kan zijn.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:44 schreef Ziba het volgende:
Hoe is het mogelijk dat personen in zulke beesten veranderen? Afgehakte vingers bewaren als troffee, urineren op dode mensen, kinderen verkrachten, mensen doden.
Ik zie het merendeel van de mensen in dit topic regelmatig juichverhalen plaatsen onder berichten over bomaanslagen. Ik heb ze ook nog nooit kunnen betrappen op een negatieve uiting over het massale moorden van de Taliban. Om een of andere reden neem ik mensen dan niet meer zo serieus.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:07 schreef YazooW het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen maar ik zie niemand hier de Taliban steunen hoor. Als je het niet eens bent met wat Amerika doet hoeft dat niet meteen automatisch te betekenen dat je het wel goed vind wat de "tegenstander" doet.
Wie heeft er eigenlijk meer moorden op haar naam staan? De Taliban of de 'bevrijder'?quote:Op zondag 11 maart 2012 15:31 schreef Nobu het volgende:
Moord is inderdaad geen incident in Afghanistan, de Taliban heeft een dagtaak aan het martelen en vermoorden van burgers.
Kun je ook nog iets anders dan liegen?quote:Op zondag 11 maart 2012 16:11 schreef Nobu het volgende:
Ik zie het merendeel van de mensen in dit topic regelmatig juichverhalen plaatsen onder berichten over bomaanslagen. Ik heb ze ook nog nooit kunnen betrappen op een negatieve uiting over het massale moorden van de Taliban. Om een of andere reden neem ik mensen dan niet meer zo serieus.
Jaaa, laten we ze allemaal over één kam scheren!quote:Op zondag 11 maart 2012 15:51 schreef Jellereppe het volgende:
Die Amerikaanse soldaten gaan soms wel erg ver. Om nou onschuldige burgers te gaan vermoorden.
Doe eens een paar voorbeelden.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:11 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik zie het merendeel van de mensen in dit topic regelmatig juichverhalen plaatsen onder berichten over bomaanslagen.
de Taliban. 77% van de burgerdoden aldus de vn.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wie heeft er eigenlijk meer moorden op haar naam staan? De Taliban of de 'bevrijder'?
Van Billy-Jazz kan ik het me voorstellen, maar verder? Neuh.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:17 schreef Nobu het volgende:
Gaan jullie het nou ook nog ontkennen? Snuffel eens in je posthistorie als je geheugen zo roestig is.
Ja, wij van WC-eend..quote:Op zondag 11 maart 2012 16:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
de Taliban. 77% van de burgerdoden aldus de vn.
Je kon niks vinden he?quote:Op zondag 11 maart 2012 16:17 schreef Nobu het volgende:
Gaan jullie het nou ook nog ontkennen? Snuffel eens in je posthistorie als je geheugen zo roestig is.
Is de VN zo betrouwbaar dan, jij gelooft alles wat ze zeggen? Maar wanneer de VN zegt dat Israël een bezetter is dan negeer je dat zeker.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:19 schreef Nobu het volgende:
de Taliban. 77% van de burgerdoden aldus de vn.
Volgens mij doe jij hier precies hetzelfde. Dit komt je even niet uit dus het is niet waar.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:25 schreef Billy-jazz het volgende:
Is de VN zo betrouwbaar dan, jij gelooft alles wat ze zeggen? Maar wanneer de VN zegt dat Israël een bezetter is dan negeer je dat zeker.
Ik gebruik de VN dan ook niet als bron... de VN is medeplichtig aan de misdaden van de imperialisten.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:27 schreef Nibb-it het volgende:
Volgens mij doe jij hier precies hetzelfde. Dit komt je even niet uit dus het is niet waar.
Nee, de partij die niet doelbewust op grote schaal burgers vermoord is de beste. Maar dat is in dit geval dezelfde.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:28 schreef YazooW het volgende:
Maar wat maakt het nou uit wie meer burgerdoden op zijn geweten heeft?
De partij met de minste burgerdoden is de beste ofzo?
En daarmee doel je natuurlijk op de Taliban, waar je natuurlijk ook helemaal gelijk in hebt. Maar betekent dat dan dat de Amerikanen dan maar alles mogen?quote:Op zondag 11 maart 2012 16:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, de partij die niet doelbewust op grote schaal burgers vermoord is de beste. Maar dat is in dit geval dezelfde.
De partij die minder burgers vermoord is niet de beste partij. Er bestaat ook nog iets als rechtvaardigheid. De Amerikanen moorden om een bezetting in stand te houden terwijl de andere partij moordt om hun land te bevrijden van de bezetter. De bezetters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis omdat ze strijden voor een onrechtvaardige zaak.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:32 schreef Nobu het volgende:
Nee, de partij die niet doelbewust op grote schaal burgers vermoord is de beste. Maar dat is in dit geval dezelfde.
Nee, dat betekent dat ik moe word van dit soort topics over een eenling die over de schreef gaat temidden van al die ellende. En dan vooral alle posts over het zionistische complot van de babyetende verkrachters dat erachter zou zitten.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
En daarmee doel je natuurlijk op de Taliban, waar je natuurlijk ook helemaal gelijk in hebt. Maar betekent dat dan dat de Amerikanen dan maar alles mogen?
De Taliban was al een decennium aan het moorden voordat de Amerikanen kwamen, mooie bevrijders.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:37 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
De partij die minder burgers vermoord is niet de beste partij. Er bestaat ook nog iets als rechtvaardigheid. De Amerikanen moorden om een bezetting in stand te houden terwijl de andere partij moordt om hun land te bevrijden van de bezetter. De bezetters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis omdat ze strijden voor een onrechtvaardige zaak.
Weldenkende mensen zien dit nu al in en niet over 100 jaar pas.
Zou een goed argument zijn geweest als die eenlingen door de leiding goed bestraft zouden worden voor hun daden, iets wat nu dus niet gebeurt.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, dat betekent dat ik moe word van dit soort topics over een eenling die over de schreef gaat temidden van al die ellende. En dan vooral alle posts over het zionistische complot van de babyetende verkrachters dat erachter zou zitten.
Hoe weet je dat?quote:Op zondag 11 maart 2012 16:44 schreef YazooW het volgende:
[..]
Zou een goed argument zijn geweest als die eenlingen door de leiding goed bestraft zouden worden voor hun daden, iets wat nu dus niet gebeurt.
Nee, voor de Amerikanen waren de Sovjets de bezetters van Afghanistan, na hun vertrek waren de warlords degenen die elkaar aan het uitmoorden waren, de Taliban was hen zat en zorgde er met de harde hand voor dat de rust weer terugkeerde in dat land. Daarna vielen de Amerikanen binnen.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:40 schreef Nobu het volgende:
De Taliban was al een decennium aan het moorden voordat de Amerikanen kwamen, mooie bevrijders.
Dan heb je net als Nobu moeite met begrijpend lezen.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:20 schreef Xa1pt het volgende:
Van Billy-Jazz kan ik het me voorstellen, maar verder? Neuh.
Waarmee niet gezegd wordt dat de Taliban heilig zijn natuurlijk.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:44 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Nee, voor de Amerikanen waren de Sovjets de bezetters van Afghanistan, na hun vertrek waren de warlords degenen die elkaar aan het uitmoorden waren, de Taliban was hen zat en zorgde er met de harde hand voor dat de rust weer terugkeerde in dat land. Daarna vielen de Amerikanen binnen.
Dat beweer ik ook niet, maar ze geloven wel heilig in hun missie en zijn bereid om hun levens op te offeren waardoor ze onverslaanbaar zijn, hun motto is de martelaarsdood of de overwinning.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:01 schreef Dagonet het volgende:
Waarmee niet gezegd wordt dat de Taliban heilig zijn natuurlijk.
Wat mij tot de volgende conclusie brengt: de opstandelingen konden de Russen ook zonder Amerikaanse hulp verslaan, alleen zou het langer hebben geduurd.quote:Dat terwijl de Russen niet eens aan de kant van de opstandelingen staat.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-burgers-dood.dhtmlquote:Karzai woest na roekeloze moordpartij door Amerikaanse militair
Een Amerikaanse militair heeft vanmorgen vlakbij zijn basis in zuid-Afghanistan het vuur geopend op burgers. Daarbij vielen zeker 16 doden. De Afghaanse predident Karzai is woedend en eist een verklaring van het Amerikaanse leger.
Onder de doden waren negen kinderen en drie vrouwen. De militair verliet vogens ooggetuigen in alle vroegte de basis in de provincie Kandahar en ging in het nabijgelegen dorp drie huizen binnen waar hij het vuur opende. Daarna keerde hij terug naar kantoor, waar hij in de boeien werd geslagen.
Het leger liet vandaag weten dat de militair 'een aantal mensen had gedood en verwond'. Een woordvoerder zei: 'Ik kan de reden voor zo'n gevoelloze daad niet uitleggen, maar het was geen goedgekeurde militaire activiteit'.
Het bloedige incident betekent een nieuwe slag in de toch al broze verhoudingen tussen de Amerikanen en de Afghanen. De spanningen tussen de bevolking en de troepen liepen de afgelopen weken hoog op, nadat militairen op de basis Bagram korans hadden verbrand. Afghaanse militairen doodden vervolgens zes Amerikanen.
Karzai is woest om de brute moordaanslag: 'Dit is een bewuste aanslag op onschuldige burgers en dit kunnen we nooit vergeven', zei hij.
Die soldaat verdient het om geëxecuteerd te worden, hij heeft namelijk een misdaad tegen de menselijkheid gepleegd en ook zijn makkers in nog meer gevaar gebracht.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dude, gewoon een soldaat die door het lint is gegaan waarschijnlijk. Komt wel vaker voor in een oorlog. Om hem nu meteen een breivik te noemen. Dat is sowieso appels met peren vergelijken maar goed.
Welk goede doel?quote:Op zondag 11 maart 2012 19:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
oorlog is nooit mooi. gelukkig is deze oorlog er voor een goed doel
Een doel die ze nooit en te nimmer zullen bereiken. Voor elke taliban die ze neerschieten komer er vijf voor terug. Succes.quote:
nederland heeft er ook mankrachten zitten toch? dan moet het wel een goed, nobel doel zijn tochquote:
Arabieren, veel praten maar als het puntje bij het paaltje komt het door het westen laten oplossen en van de zijlijnen kritiek leveren.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:06 schreef Jellereppe het volgende:
Opbokken met die Amerikanen. Als Arabier verafschuw ik ze om sommige acties. En dit is er een van. Een guerilla-oorlog is iets anders dan een oorlog met legers. Dat zouden onze geliefde Amerikanen die zichzelf wereldleiders wanen moeten weten.
Daar gaat dit topic niet over. Maar je hebt wel een punt. Maar wat deze militair heeft gedaan. Gewoon een slachtpartij aanrichten onder burgers. Alsof dat alles oplost. Een enkeltje naar het Internationaal Strafhof te Den Haag zou hem goed doen.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Arabieren, veel praten maar als het puntje bij het paaltje komt het door het westen laten oplossen en van de zijlijnen kritiek leveren.
De VS moet zijn handelen aanpassen? Dus de actie van een individu is meteen het beleid van een land volgens jouw?quote:Op zondag 11 maart 2012 19:15 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten de boete voor het neerschieten van een burger gewoon veel hoger maken. Nu is dat geloof ik iets van 300 dollar. Als dat verhoogd wordt naar 100.000 dollar dan zal de VS zijn handelen wel moeten aanpassen, anders gaat het failliet.
Nee alleen om hun staatsburgers in het geval van een ontvoering door in dit geval een kangaroo court te ontzetten, dat is heel wat anders dan bezettenquote:Op zondag 11 maart 2012 19:18 schreef Jellereppe het volgende:
Sorry. Had Amerika zich niet het recht voorbehouden om Nederland te bezetten als Amerikaanse staatsburgers door het Strafhof worden gevangen genomen. Destijds durfden de Nederlanders daar ook niks op terug te zeggen. Bang voor het almachtige VS.
Nee, maar ook deze actie komt uiteindelijk voort uit het beleid van de VS. Als ze daar niet gezeten hadden was er ook niks gebeurd.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:18 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De VS moet zijn handelen aanpassen? Dus de actie van een individu is meteen het beleid van een land volgens jouw?
In oorlog kun je gewoon niet om burgerslachtoffers heen. Heel vervelend maar dat is gewoon zo.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar ook deze actie komt uiteindelijk voort uit het beleid van de VS. Als ze daar niet gezeten hadden was er ook niks gebeurd.
Het is ook niet het eerste of enige geval natuurlijk. Er zijn al tienduizenden ongewapende Afghanen in hun eigen land door soldaten van de VS omgebracht. Meestal tijdens gevechten natuurlijk.
Ik denk dat als je het simpelweg veel duurder maakt om Afghanen te doden, de Amerikanen vanzelf wat voorzichtiger worden met hun 'collateral damage'. Als nu 4 Talibanners een huis invluchten dan gooien de Amerikanen daar gewoon een bom op, al zitten er 10 burgers in. Maak je dat heel erg duur, dan wordt zo'n optreden onbetaalbaar en moeten ze vanzelf naar andere tactieken omzien.
Onzin. Amerika kan met een druk op de knop heel Afghanistan van leven ontdoen. Iets waar de Taliban niet voor terug terug zouden deinzen als ze dezelfde mogelijkheden hadden.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:55 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Ik ga niet weer deze zinloze discussie voeren, als de Amerikanen deze oorlog konden winnen door zich nog barbaarser te gedragen dan ze nu al doen, dan hadden ze dat zeker gedaan.
zo moeilijk is dat niet he, een heel land kapot maken. amerika heeft al veel meer kapot gemaakt dan de taliban hen heeft aangedaan. iets met, is het middel niet erger dan de kwaal.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin. Amerika kan met een druk op de knop heel Afghistan van leven ontdoen. Iets waar de Taliban niet voor teru terug zouden deinsen als ze dezelfde mogelijkheden hadden.
Andere landen kunnen hetzelfde met de VS doen, het is niet zo dat de VS de enigen zijn die over kernwapens beschikken. Voor de rest vertrouwen moslims op Allah en een beter hiernamaals, ben jij niet degene die geen nut heeft en zich vastklampt aan dit leven?quote:Op zondag 11 maart 2012 19:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Onzin. Amerika kan met een druk op de knop heel Afghistan van leven ontdoen. Iets waar de Taliban niet voor teru terug zouden deinsen als ze dezelfde mogelijkheden hadden.
Amerika heeft niet meer kapot gemaakt als de Taliban hebben gedaan. Verdiep je eerst eens in de geschiedenis van Afghanistan voordat je zulke onzin uitkraamt.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zo moeilijk is dat niet he, een heel land kapot maken. amerika heeft al veel meer kapot gemaakt dan de taliban hen heeft aangedaan. iets met, is het middel niet erger dan de kwaal.
Tot noch toe lijkt allah het met Westerlingen beter voor te hebben, toch apart voor zo'n almachtige.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:41 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Andere landen kunnen hetzelfde met de VS doen, het is niet zo dat de VS de enigen zijn die over kernwapens beschikken. Voor de rest vertrouwen moslims op Allah en een beter hiernamaals, ben jij niet degene die geen nut heeft en zich vastklampt aan dit leven?
God is ook almachtige, en die heeft Jezus nog als hulpjequote:Op zondag 11 maart 2012 19:43 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Tot noch toe lijkt allah het met Westerlingen beter voor te hebben, toch apart voor zo'n almachtige.
Hè is er ook een voormaals? Dus waar je was voor je geboren werd?quote:Op zondag 11 maart 2012 19:41 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Andere landen kunnen hetzelfde met de VS doen, het is niet zo dat de VS de enigen zijn die over kernwapens beschikken. Voor de rest vertrouwen moslims op Allah en een beter hiernamaals, ben jij niet degene die geen nut heeft en zich vastklampt aan dit leven?
Ik reageerde op de situatie die LXIV beschreef maar volgens jouw was de VS op 9-11-01 in oorlog met iemand? En waren die terroristen een legitieme strijdende partij?quote:Op zondag 11 maart 2012 19:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
en dan wel huilen om 9-11. dat zijn ook gewoon burgerslachtoffers. kun je nu eenmaal niet omheen.
Het maakt wel nogal uit of je er 10 maakt of 1000. En wat dat betreft zouden de Amerikanen best wel wat terughoudender en moediger kunnen optreden.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
In oorlog kun je gewoon niet om burgerslachtoffers heen. Heel vervelend maar dat is gewoon zo.
Oh de Taliban cijfers vindt je betrouwbaarder?quote:
1) Amerika kan dat nietquote:Op zondag 11 maart 2012 19:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin. Amerika kan met een druk op de knop heel Afghanistan van leven ontdoen. Iets waar de Taliban niet voor terug terug zouden deinzen als ze dezelfde mogelijkheden hadden.
Nou, het zal elkaar toch niet veel ontlopen. In het geval van Irak is het wat mij betreft erg duidelijk dat de Amerikanen daar véél meer kapot gemaakt hebben dan dat er kapot zou zijn gegaan als ze zich nergens mee bemoeid hadden. En wat Afghanistan betreft: ze hadden dat gewoon slimmer moeten aanpakken en niet op deze manier.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Amerika heeft niet meer kapot gemaakt als de Taliban hebben gedaan. Verdiep je eerst eens in de geschiedenis van Afghanistan voordat je zulke onzin uitkraamt.
legitiem? come on, oorlog is nasty en iedere kant denkt het gelijk aan zijn kant te hebben.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:45 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ik reageerde op de situatie die LXIV beschreef maar volgens jouw was de VS op 9-11-01 in oorlog met iemand? En waren die terroristen een legitieme strijdende partij?
Ja, toen waren we allemaal moslims en zo werden we ook geboren, je taak op deze wereld is om er een te worden, en niet om er als een geboren te worden want dat laatste is geen garantie dat je daadwerkelijk een moslim bent zoals je in het andere topic hebt gezien hoe het is vergaan met Rachid en Jamal die zich allesbehalve islamitisch gedragen.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hè is er ook een voormaals? Dus waar je was voor je geboren werd?
zullen we het eens bepalen aan de hand van burgerslachtoffers, of wil je het liever in geldbedragen uitdrukken?quote:Op zondag 11 maart 2012 19:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Amerika heeft niet meer kapot gemaakt als de Taliban hebben gedaan. Verdiep je eerst eens in de geschiedenis van Afghanistan voordat je zulke onzin uitkraamt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |