Volgens mij doe jij hier precies hetzelfde. Dit komt je even niet uit dus het is niet waar.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:25 schreef Billy-jazz het volgende:
Is de VN zo betrouwbaar dan, jij gelooft alles wat ze zeggen? Maar wanneer de VN zegt dat Israël een bezetter is dan negeer je dat zeker.
Ik gebruik de VN dan ook niet als bron... de VN is medeplichtig aan de misdaden van de imperialisten.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:27 schreef Nibb-it het volgende:
Volgens mij doe jij hier precies hetzelfde. Dit komt je even niet uit dus het is niet waar.
Nee, de partij die niet doelbewust op grote schaal burgers vermoord is de beste. Maar dat is in dit geval dezelfde.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:28 schreef YazooW het volgende:
Maar wat maakt het nou uit wie meer burgerdoden op zijn geweten heeft?
De partij met de minste burgerdoden is de beste ofzo?
En daarmee doel je natuurlijk op de Taliban, waar je natuurlijk ook helemaal gelijk in hebt. Maar betekent dat dan dat de Amerikanen dan maar alles mogen?quote:Op zondag 11 maart 2012 16:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, de partij die niet doelbewust op grote schaal burgers vermoord is de beste. Maar dat is in dit geval dezelfde.
De partij die minder burgers vermoord is niet de beste partij. Er bestaat ook nog iets als rechtvaardigheid. De Amerikanen moorden om een bezetting in stand te houden terwijl de andere partij moordt om hun land te bevrijden van de bezetter. De bezetters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis omdat ze strijden voor een onrechtvaardige zaak.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:32 schreef Nobu het volgende:
Nee, de partij die niet doelbewust op grote schaal burgers vermoord is de beste. Maar dat is in dit geval dezelfde.
Nee, dat betekent dat ik moe word van dit soort topics over een eenling die over de schreef gaat temidden van al die ellende. En dan vooral alle posts over het zionistische complot van de babyetende verkrachters dat erachter zou zitten.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
En daarmee doel je natuurlijk op de Taliban, waar je natuurlijk ook helemaal gelijk in hebt. Maar betekent dat dan dat de Amerikanen dan maar alles mogen?
De Taliban was al een decennium aan het moorden voordat de Amerikanen kwamen, mooie bevrijders.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:37 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
De partij die minder burgers vermoord is niet de beste partij. Er bestaat ook nog iets als rechtvaardigheid. De Amerikanen moorden om een bezetting in stand te houden terwijl de andere partij moordt om hun land te bevrijden van de bezetter. De bezetters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis omdat ze strijden voor een onrechtvaardige zaak.
Weldenkende mensen zien dit nu al in en niet over 100 jaar pas.
Zou een goed argument zijn geweest als die eenlingen door de leiding goed bestraft zouden worden voor hun daden, iets wat nu dus niet gebeurt.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, dat betekent dat ik moe word van dit soort topics over een eenling die over de schreef gaat temidden van al die ellende. En dan vooral alle posts over het zionistische complot van de babyetende verkrachters dat erachter zou zitten.
Hoe weet je dat?quote:Op zondag 11 maart 2012 16:44 schreef YazooW het volgende:
[..]
Zou een goed argument zijn geweest als die eenlingen door de leiding goed bestraft zouden worden voor hun daden, iets wat nu dus niet gebeurt.
Nee, voor de Amerikanen waren de Sovjets de bezetters van Afghanistan, na hun vertrek waren de warlords degenen die elkaar aan het uitmoorden waren, de Taliban was hen zat en zorgde er met de harde hand voor dat de rust weer terugkeerde in dat land. Daarna vielen de Amerikanen binnen.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:40 schreef Nobu het volgende:
De Taliban was al een decennium aan het moorden voordat de Amerikanen kwamen, mooie bevrijders.
Dan heb je net als Nobu moeite met begrijpend lezen.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:20 schreef Xa1pt het volgende:
Van Billy-Jazz kan ik het me voorstellen, maar verder? Neuh.
Waarmee niet gezegd wordt dat de Taliban heilig zijn natuurlijk.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:44 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Nee, voor de Amerikanen waren de Sovjets de bezetters van Afghanistan, na hun vertrek waren de warlords degenen die elkaar aan het uitmoorden waren, de Taliban was hen zat en zorgde er met de harde hand voor dat de rust weer terugkeerde in dat land. Daarna vielen de Amerikanen binnen.
Dat beweer ik ook niet, maar ze geloven wel heilig in hun missie en zijn bereid om hun levens op te offeren waardoor ze onverslaanbaar zijn, hun motto is de martelaarsdood of de overwinning.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:01 schreef Dagonet het volgende:
Waarmee niet gezegd wordt dat de Taliban heilig zijn natuurlijk.
Wat mij tot de volgende conclusie brengt: de opstandelingen konden de Russen ook zonder Amerikaanse hulp verslaan, alleen zou het langer hebben geduurd.quote:Dat terwijl de Russen niet eens aan de kant van de opstandelingen staat.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-burgers-dood.dhtmlquote:Karzai woest na roekeloze moordpartij door Amerikaanse militair
Een Amerikaanse militair heeft vanmorgen vlakbij zijn basis in zuid-Afghanistan het vuur geopend op burgers. Daarbij vielen zeker 16 doden. De Afghaanse predident Karzai is woedend en eist een verklaring van het Amerikaanse leger.
Onder de doden waren negen kinderen en drie vrouwen. De militair verliet vogens ooggetuigen in alle vroegte de basis in de provincie Kandahar en ging in het nabijgelegen dorp drie huizen binnen waar hij het vuur opende. Daarna keerde hij terug naar kantoor, waar hij in de boeien werd geslagen.
Het leger liet vandaag weten dat de militair 'een aantal mensen had gedood en verwond'. Een woordvoerder zei: 'Ik kan de reden voor zo'n gevoelloze daad niet uitleggen, maar het was geen goedgekeurde militaire activiteit'.
Het bloedige incident betekent een nieuwe slag in de toch al broze verhoudingen tussen de Amerikanen en de Afghanen. De spanningen tussen de bevolking en de troepen liepen de afgelopen weken hoog op, nadat militairen op de basis Bagram korans hadden verbrand. Afghaanse militairen doodden vervolgens zes Amerikanen.
Karzai is woest om de brute moordaanslag: 'Dit is een bewuste aanslag op onschuldige burgers en dit kunnen we nooit vergeven', zei hij.
Die soldaat verdient het om geëxecuteerd te worden, hij heeft namelijk een misdaad tegen de menselijkheid gepleegd en ook zijn makkers in nog meer gevaar gebracht.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dude, gewoon een soldaat die door het lint is gegaan waarschijnlijk. Komt wel vaker voor in een oorlog. Om hem nu meteen een breivik te noemen. Dat is sowieso appels met peren vergelijken maar goed.
Welk goede doel?quote:Op zondag 11 maart 2012 19:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
oorlog is nooit mooi. gelukkig is deze oorlog er voor een goed doel
Een doel die ze nooit en te nimmer zullen bereiken. Voor elke taliban die ze neerschieten komer er vijf voor terug. Succes.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |