abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109090979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:25 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Jij bent niet blind, dat suggereer ik ook niet. Maar ik suggereer wel dat je niet exact weet wat "duizenden centrifuges" in relatie zijn tot een vermeend kernwapen(programma). Iemand die dat kan uitleggen, zal meer van deze materie moeten weten dan jan-met-de-pet. Misschien dat Diederik Samsom dit wil toelichten, die heeft recht van spreken aangaande dit onderwerp.

En de beperkte toegang van IEAE vandaag de dag is niet voldoende toereikend om een dergelijke conclusie te trekken. Onder El-Baradei en Blix waren die restricties er niet en dat is (geprojecteerd op de duur van ontwikkeling kernwapen/programma) nog maar pas geleden. Het zal er ook mee te maken hebben dat IEAE de suggestie is gaan hanteren in haar berichtgeving, met uitdrukkingen als "possible" en "Maybe". En met gebruik van obscure inlichtingen van stakeholders om die suggestie enige bijval te geven.

Kort gezegd: Er is nog geen bewijs mee geleverd! Verre van.
ik beweer NERGENS dat het bewezen is dat ze aan een nuke werken en ik zeg ook dat we niet kunnen aanvallen als we dat bewijs niet hebben.

maar jij schijnt ALLE tekenen die er wel degelijk zijn weg te nemen met het is niet bewezen dus bestaat het niet. en that my friend is a bunch of BS
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109090994
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:27 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ga eens op de inhoud in, in plaats van wetenschapsfilosofie te bedrijven. Jij beweert steeds dat je zeker weet dat Iran geen atoomwapens maakt, terwijl de door jou aangeprezen IAEA dat niet uit durft te sluiten (het zijn politici, geen wetenschappers!) en zich daarom zorgen maken. Ik lees nergens in hun rapporten dat er geen reden is tot zorgen. Integendeel. Maar jij, wilt rustig slapen, dat snap ik wel.
Dat zeg ik nergens. Mijn standpunt in de discussie is: Er is geen bewijs, ook geen sterke aanwijzingen maar hooguit (gezochte) onzekerheden: Dus er is voor mij geen reden om aan te nemen dat het er tóch is. Het is geen bewijs en ik vind het niet overtuigend maar hooguit suggestief.
El-Baradei heeft hardop verklaard dat er geen aanwijzingen zijn, toen de relatie Iran-IAEA nog goed was en ze daar regelmatig research uitvoerden. Dat vind ik nog eens een uitspraak.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:41:29 #203
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_109091273
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:32 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Mijn standpunt in de discussie is: Er is geen bewijs, ook geen sterke aanwijzingen maar hooguit (gezochte) onzekerheden: Dus er is voor mij geen reden om aan te nemen dat het er tóch is. Het is geen bewijs en ik vind het niet overtuigend maar hooguit suggestief.
El-Baradei heeft hardop verklaard dat er geen aanwijzingen zijn, toen de relatie Iran-IAEA nog goed was en ze daar regelmatig research uitvoerden. Dat vind ik nog eens een uitspraak.
El-Baradei, wie neemt die man nou serieus. Heeft de hele wereld voor de gek gehouden met zijn leugens omtrent de nucleaire aspiraties van Iran en heeft ervoor gezorgd dat Amano nu zijn troep moet opruimen.
pi_109091385
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:41 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

El-Baradei, wie neemt die man nou serieus. Heeft de hele wereld voor de gek gehouden met zijn leugens omtrent de nucleaire aspiraties van Iran en heeft ervoor gezorgd dat Amano nu zijn troep moet opruimen.
Dat is een bestaande theorie: Zeggen de Israëlies ook.
pi_109091420
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:41 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

/inkop mode
chooselife schijnt erg veel waarde te hechten aan zijn kuche uitspraken :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:49:39 #206
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_109091540
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:32 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Je zou toch eens de moeite moeten nemen om het tweede document te lezen waar ik naar linkte. Als je dat doorleest krijg je een beeld van een heleboel losse eindjes en onzekerheden, die samen toch een opmerkelijk geheel vormen.
nogmaals: http://www.iaea.org/Publi(...)/2011/gov2011-65.pdf
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:53:34 #207
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_109091698
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:45 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

/inkop mode
chooselife schijnt erg veel waarde te hechten aan zijn kuche uitspraken :{
Chooselife schijnt wel vaker waarde te hechten aan uitspraken van mensen met een enigszins dubieuze reputatie. Die man zingt steeds dezelfde riedeltje en lijkt er nog steeds veel plezier in te hebben. Even los gezien van het feit dat zelfs onafhankelijke experts erover eens zijn dat de nucleaire installaties van Iran te groot zijn en te afgelegen liggen voor het bijvoorbeeld maken van medische isotopen.
pi_109091836
Wat een harmonie binnen dit topic. Dan is het maar te hopen dat het "bewijs" gauw concreet wordt, dan kan ik alsnog overtuigd worden en me bij jullie voegen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:57:57 #209
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_109091907
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:56 schreef Chooselife het volgende:
Wat een harmonie binnen dit topic. Dan is het maar te hopen dat het "bewijs" gauw concreet wordt, dan kan ik alsnog overtuigd worden en me bij jullie voegen.
Chooselife, ik hoop vanuit het diepst van mijn hart dat jij gelijk hebt.
bron
pi_109091956
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:57 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Chooselife, ik hoop vanuit het diepst van mijn hart dat jij gelijk hebt.
Dat claim ik niet, ik ben alleen niet overtuigd. :)

Wat is jouw reden om Iran te vrezen?
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:06:26 #211
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_109092224
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat claim ik niet, ik ben alleen niet overtuigd. :)

Wat is jouw reden om Iran te vrezen?
Ik vrees Iran niet zo zeer, want ik denk niet dat als ze een atoombom zouden bouwen er dan meteen als een stelletje idioten mee zullen gaan gooien. Wat me wel zorgen baart is of zo'n wapen dan via Hezbollah of Hamas bij de echte extremistische idioten van deze wereld terecht komt. Hoe meer atoomwapens, hoe groter de kans dat het fout gaat. Bovendien kan (ik zeg: kan) het een wapenwedloop in de MO triggeren. Lijkt een ook geen gezond perspectief.
bron
pi_109092535
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:06 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik vrees Iran niet zo zeer, want ik denk niet dat als ze een atoombom zouden bouwen er dan meteen als een stelletje idioten mee zullen gaan gooien. Wat me wel zorgen baart is of zo'n wapen dan via Hezbollah of Hamas bij de echte extremistische idioten van deze wereld terecht komt. Hoe meer atoomwapens, hoe groter de kans dat het fout gaat. Bovendien kan (ik zeg: kan) het een wapenwedloop in de MO triggeren. Lijkt een ook geen gezond perspectief.
precies vooral de mogelijkheid dat iran terroristen een nuke geeft.

en het zijn kernwapens atoomwapens zijn zo 1980 :{
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:20:11 #213
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_109092804
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:13 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

precies vooral de mogelijkheid dat iran terroristen een nuke geeft.

en het zijn kernwapens atoomwapens zijn zo 1980 :{
Sorry, ik stam ook uit die tijd :P
bron
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:56:12 #214
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109094330
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:06 schreef PhysicsRules het volgende:
Hoe meer atoomwapens, hoe groter de kans dat het fout gaat.
Dan zou ik me veel drukker maken om de duizenden die nog her en der door de voormalige USSR liggen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109094599
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dan zou ik me veel drukker maken om de duizenden die nog her en der door de voormalige USSR liggen.
er zit een groot verschil tussen zorgen dat iemand geen kernwapens krijgt en landen/regimes die kernwapens hebben af te nemen. maar dat snap je zelf ook wel :{
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:03:25 #216
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109094647
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:02 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

er zit een groot verschil tussen zorgen dat iemand geen kernwapens krijgt en landen/regimes die kernwapens hebben af te nemen. maar dat snap je zelf ook wel :{
Als je bang bent dat ze in de handen van terroristen kunnen komen zou ik mij persoonlijk veel drukker maken om de duizenden die rondslingeren in een corrupt en failliet land dan over een hypothetisch toekomstig geval in een streng religieus land.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_109094950
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Als je bang bent dat ze in de handen van terroristen kunnen komen zou ik mij persoonlijk veel drukker maken om de duizenden die rondslingeren in een corrupt en failliet land dan over een hypothetisch toekomstig geval in een streng religieus land.
beiden zijn zorgwekkend verschil is in de ene zijn ze al en de andere is (zeer waarschijnelijk) bezig ze te maken. en doe eens een gok over welke DIT topic gaat? voel je vrij om een nieuw topic te starten over de kernwapens in de voormalige USSR
pi_109120677
Een vreemd bericht: Azerbeidzjan heeft 22 van haar eigen burgers gearresteerd, die al jarenlang zouden samenwerken met het Iraanse Sepak om aanslagen tegen westerse instelligen uit te voeren:
http://www.aljazeera.com/(...)314161654420758.html
  donderdag 15 maart 2012 @ 13:48:33 #219
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_109128628
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 23:25 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Nee, want God heeft gezegd dat de Islam Zijn religie is en de Islam alle andere religies zal domineren. Dit feit kun je accepteren of je kunt je als een struisvogel gedragen en mij een troll noemen.
Een God die een heel universum kan scheppen maar die niet kan voorkomen dat er op zijn lievelingsplaneet een veelvoud aan religies ontstaat, is een waanbeeld.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_109128643
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:48 schreef TitusPullo het volgende:
Een God die een heel universum kan scheppen maar die niet kan voorkomen dat er op zijn lievelingsplaneet een veelvoud aan religies ontstaat, is een waanbeeld.
Ontopic blijven, atheïstje.
  donderdag 15 maart 2012 @ 13:53:21 #221
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_109128795
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:49 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Ontopic blijven, atheïstje.
Dit hele conflict draait om twee krankjoreme verdichtselen, het was dus bijzonder relevant.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  donderdag 15 maart 2012 @ 13:53:38 #222
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109128802
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:12 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

beiden zijn zorgwekkend verschil is in de ene zijn ze al en de andere is (zeer waarschijnelijk) bezig ze te maken. en doe eens een gok over welke DIT topic gaat? voel je vrij om een nieuw topic te starten over de kernwapens in de voormalige USSR
Ik zeg alleen dat het je druk maken over het mogelijkwijs in handen van terroristen komen van een hypothetisch in aanbouw zijnde wapen redelijk zonde van de tijd is.

Als terroristische groeperingen namelijk kernwapens hadden willen hebben, dan hadden ze ze al gehad.

Een kernwapen heb je ter afschrikking, met zo'n ding ben je minder kwetsbaar omdat je je tegenstander altijd een enorme klap kan toedienen en soms meer dan één. Dan maak je een aanval erg kostbaar. Te kostbaar.

Jij bent er heilig van overtuigd dat Iran een kernwapen aan het bouwen is en dat zal gebruiken om ergens een aanslag te plegen, in Tel Aviv ofzo.

Ik ben er heilig van overtuigd dat de machthebbers in Iran zichzelf liever niet in warme stoomwolkjes zien opgaan en gewoon aan de macht willen blijven.
pi_109129478
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat het je druk maken over het mogelijkwijs in handen van terroristen komen van een hypothetisch in aanbouw zijnde wapen redelijk zonde van de tijd is.

Als terroristische groeperingen namelijk kernwapens hadden willen hebben, dan hadden ze ze al gehad.

Een kernwapen heb je ter afschrikking, met zo'n ding ben je minder kwetsbaar omdat je je tegenstander altijd een enorme klap kan toedienen en soms meer dan één. Dan maak je een aanval erg kostbaar. Te kostbaar.

Jij bent er heilig van overtuigd dat Iran een kernwapen aan het bouwen is en dat zal gebruiken om ergens een aanslag te plegen, in Tel Aviv ofzo.

Ik ben er heilig van overtuigd dat de machthebbers in Iran zichzelf liever niet in warme stoomwolkjes zien opgaan en gewoon aan de macht willen blijven.
en ik zeg je dat dit topic niet gaat over nukes in de voormalige USSR en jij zou als modje wel beter moeten weten zeker nadat er hier continue offtopic gepost wordt over sprookjes en dergelijke zaken die in WFL thuis horen.

dus kunnen we vanaf nu weer ontopic posten :?
pi_109141484
De Enterprise (CVN65) is bijna met pensioen, maar wordt nog even erbij gezet.

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_109143754
quote:
2s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:59 schreef iehlaak het volgende:
De Enterprise (CVN65) is bijna met pensioen, maar wordt nog even erbij gezet.

[ afbeelding ]
interessant maar ik kan uit het plaatje niet halen dat de enterprise naar de US 5th fleet gaat... heb je meer info? en als die er echt bij komt dan moet daar toch wel aanleiding voor zijn (lees meer aan de hand zijn dan wij nu weten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')