SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor die-hard burgermeesters is het denk ik niks (omdat veel dingen nu (voor mij) veel minder frustrerend zijn) maar ik was nooit zo van het micromanagement (de helft van de tijd bezig zijn met schuifjes ipv bouwen) dus voor mij is dit veel beter.
Overigens zitten er in mijn modje geen wietplantjes![]()
quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
*Schopje*
Ik heb dit spel maar weer eens uit de kast gepakt en ben weer lekker aan het bouwen.
Naja, lekker? Het probleem voor mij was dat mn steden out-of-the-box nogal snel verliesgevend zijn.
En daar bovenop vond ik het vreemd dat een stadje van 60k inwoners gewoon 5 grote ziekenhuizen nodig heeft omdat die radiussen zo klein zijn en de capaciteit van de ziekenhuizen ook zo klein zijn.
En omdat ik kwa mods de bomen door het bos niet meer zie (en je vele dependancies hebt, dwz voor het installeren van 1 mod moet je eerst nog even 10 andere mods installeren) ben ik zelf maar aan de slag gegaan en heb de afgelopen dagen mn eigen modje in elkaar gezet.
(dit ook omdat ik zonder te cheaten mn stad nauwelijks winstgevend kan krijgenmaar goed, blijft evengoed nog een leuk spel)
Dan heb je het over een mod, maar heb je geen link of uitleg hoe of wat je gedaan hebtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor die-hard burgermeesters is het denk ik niks (omdat veel dingen nu (voor mij) veel minder frustrerend zijn) maar ik was nooit zo van het micromanagement (de helft van de tijd bezig zijn met schuifjes ipv bouwen) dus voor mij is dit veel beter.
Overigens zitten er in mijn modje geen wietplantjes![]()
In de spoiler stond al dat ik ilives reader heb gebruikt en voor de rest was het vooral een kwestie van veel dingen uitproberen en googlen. Ik weet niet meer waar ik ilives reader gehaald heb, ik had het blijkbaar een jaar of wat geleden geinstalleerd.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:14 schreef mschol het volgende:
[..]
Dan heb je het over een mod, maar heb je geen link of uitleg hoe of wat je gedaan hebt
ahh oke Ilives reader ken ik.. idd een draak van een programmaquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
In de spoiler stond al dat ik ilives reader heb gebruikt en voor de rest was het vooral een kwestie van veel dingen uitproberen en googlen. Ik weet niet meer waar ik ilives reader gehaald heb, ik had het blijkbaar een jaar of wat geleden geinstalleerd.
Het is een draak van een programma maar uiteindelijk (na 1 herinstallatie van sc4![]()
) kreeg ik toch dingen voor elkaar
Verder is er geen download, ik ben nog maar enkele dagen geleden aan mn modje begonnen en tis nog nergens geupload...eerst maar even zien of daar überhaubt wel interesse voor is en even playtesten of er nog bugs in zitten
Als ik al wat upload dan zou dat een beta zijn, want het is nog niet af
die is wel briljant jaquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:56 schreef DJKoster het volgende:
En natuurlijk het vuilnis-over-het-rand-duw gebouw.
Gebruik je ook de NAM?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat ik gedaan heb is dit:
De energiecentrales:
De maandelijkse kosten meer gelijk aan elkaar gemaakt (kolencentrales zijn nog steeds het goedkoopst) maar wel verschil in aanschafprijs. Kerncentrale en fusiecentrale produceren veel meer stroom maar zijn ook een stuk duurder
Het verouderingsproces flink vertraagd zodat je in grote steden niet elke maand 2 versleten centrales moet vervangen
Civil buildings:
Radiussen van ziekenhuizen, politiebureau's e.d. flink groter gemaakt.
Ziekenhuizen zijn nu 5x zo duur maar hebben ook 5x meer capaciteit (maandelijkse lasten zijn gelijk gebleven). Capaciteiten van andere gebouwen min of meer verdubbeld of anderzijds "verbeterd".
Rewards:
Zijn nu goedkoper in maandlasten en enkele rewards heb ik op een andere manier aangepast (het strand had een heel klein bereik, nu willen mensen iets verder weg ook graag vanwege het strand wonen)
Landmarks:
Enkelen beter en ook duurder gemaakt, maar dit is nog niet af
Wat ik nog wil veranderen:
Industrie meer werkplaatsen zodat je niet 3 kwart van je gebied met akkerbouw of industrie hoeft vol te bouwen.
Zorgen dat mensen wat sneller de bus of de subway pakken (daar is al een mod voor btw, maar ik houd het lekker simpel en kleinschalig).
Wat heb ik gelaten voor wat het is:
De watervoorziening vond ik wel prima, dus die heb ik niet veranderd
Wegen verstoppen nog steeds net zo snel als voorheen, anders heeft het geen zin met openbaar vervoer te gaan
En nog wat dingetjes, kom er straks eventueel op terug maar ik heb nu bezoek dus dit was even een snelgetikt bericht zo uit mn hoofd
Iets wat ik in gedachten moet houden dus, maar sowieso heb ik door trial&error wel geleerd dat extreme veranderingen vaak onverwachte effecten hebben (ik mod al aardig wat jaartjes spellen).quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:10 schreef mschol het volgende:
[..]
die is wel briljant ja
alleen soms heb ik het idee dat de mods niet meer werken, en dan stort echt alles helemaal inelkaar..
maar meestal gebeurd dat bij de gebouwen die b.v. de lucht wat extreem reinigen
dat gaat als je speelt wel goed, maar als je dan opslaat en opnieuw start helemaal mis..
Ik heb hem wel gedownload, maar nooit geinstalleerd. Dat is namelijk een soort van totaalpakket en ik wou het dit keer zelf doenquote:
Heb jij echt die graphics gemaakt? Nice!quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:16 schreef Fir3fly het volgende:
Parkje dat ik gemaakt heb:
[ afbeelding ]
Voor mij dus wel jaquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:17 schreef DjinN het volgende:
Nog iets veranderd aan de game in positieve zin?
[Edit] Verkeerd gelezen oopsquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zo ik ben er weer
*flinke lel tekst*
in simcity4? al een jaar of 10 zijn daar geen updates meer voorquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:49 schreef DjinN het volgende:
[..]
Nee lieve schat, ik bedoelde eigenlijk of er nog goede updates zijn geweest, waardoor de game eindelijk echt leuk wordt om te spelen
Ah sorry, ik zit in het verkeerde topic te lezenquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:53 schreef mschol het volgende:
[..]
in simcity4? al een jaar of 10 zijn daar geen updates meer voor
quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:49 schreef DjinN het volgende:
[..]
Nee lieve schat, ik bedoelde eigenlijk of er nog goede updates zijn geweest, waardoor de game eindelijk echt leuk wordt om te spelen
Precies, dit topic is van de voorloper van die nieuwe simcity die ik dus lekker in de schappen heb laten staanquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:53 schreef mschol het volgende:
[..]
in simcity4? al een jaar of 10 zijn daar geen updates meer voor
Zie bovenstaande postquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Precies, dit topic is van de voorloper van die nieuwe simcity die ik dus lekker in de schappen heb laten staan
Ja we postten bijna tegelijkertijdquote:
Ik heb die geloof ik nog wel ergens liggen, zal wel eens kijken of ik die kan vinden voor jequote:Op dinsdag 29 april 2014 16:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja we postten bijna tegelijkertijd
Jammer alleen dat het zo lastig is sc4 deluxe media 2ehands te krijgen, nou maar hopen dat mn schijfje niet stukgaat![]()
O dat zou super zijnquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:57 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik heb die geloof ik nog wel ergens liggen, zal wel eens kijken of ik die kan vinden voor je
Doe er niks meer mee, dus als ik hem vind mag je hem zo van me overnemenquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
O dat zou super zijn
Maar weet je wel zeker of je die wel kwijt wilt?
O super! Dank je wel alvastquote:Op dinsdag 29 april 2014 17:00 schreef DjinN het volgende:
[..]
Doe er niks meer mee, dus als ik hem vind mag je hem zo van me overnemen
NAM is alleen voor traffic, verder doet hij niets. Ik zou sowieso versie 32 installeren. Het spel wordt er oneindig veel beter van. Er zitten namelijk nogal wat bugs in de originele traffic simulator.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb hem wel gedownload, maar nooit geinstalleerd. Dat is namelijk een soort van totaalpakket en ik wou het dit keer zelf doen
Ook heeft het installeren van al die mods nogal wat voeten in de aarde vanwege de vele dependancies.
Anyway, ik wou snel resultaat hebben en ipv me te wagen aan al die mods die de afgelopen 10 jaar gemaakt zijn dacht ik dat het sneller was om zelf aan de gang te gaan
Das ook waar ik een beetje tegenaan liep. Ik heb (naar eigen zeggen) aardig wat meegemaakt op het moddinggebied en zo'n weelderige chaos aan mods nog nooit eerder gezien.quote:Op donderdag 1 mei 2014 01:48 schreef Saninl het volgende:
Ik zou graag op mijn Macbook Air 2011 SC4 weer installeren. Maar ik zie echt door de bomen de mods niet meer... Iemand de "musthavesmods" of een lijstje met wat info wat het doet (en die mogelijk zijn voor Mac?)
Alvast bedankt,
Het lijkt mij wel gaaf om weer ff volle bak te spelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |