8.8.8.8quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:53 schreef Tennessee het volgende:
ik heb UPC en ik heb wel erg vaak dat de DNS server ineens zoek is... al lijkt dat met mijn nieuwe modem eigenlijk bedenk ik nu iets minder te gebeuren...
Terwijl ze heel onorgineel twee jaar op een rij Jedward hebben gestuurd?quote:en natuurlijk; gesprekken hier gaan in de eerste plaats over het weer, dan over voetbal/rugby/hurling en dan de crisis/bailout... Ik kan me eigenlijk niet herinneren in drie jaar tijd dat het ergens anders over ging.... Oh wacht, het songfestival, das ook erg populair hier
Bedankt, dat gta ik de volgende keer eens proberen... Maar als mijn hele verbinding weg zou vallen, zou dan mijn tv het niet ook niet meer doen?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 10:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
8.8.8.8
8.8.4.4
(Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je hele verbinding wegvalt en dan is DNS natuurlijk het eerste wat je merkt..)
Soms wel, soms niet, hangt heel erg af van wat er precies stuk is.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:20 schreef Tennessee het volgende:
Bedankt, dat gta ik de volgende keer eens proberen... Maar als mijn hele verbinding weg zou vallen, zou dan mijn tv het niet ook niet meer doen?
Yep! Zit eindelijk mijn laatste week in het tijdelijke appartement af te tellen, vanaf volgend weekend woon ik in Battersea met vanaf het balkon uitzicht over de Thames.quote:Hoe is het trouwens in Londen? bevalt het een beetje?
Deze is een aanrader om te testen en dan de 2 beste DNS-servers instellen:quote:Op zaterdag 16 juni 2012 10:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
8.8.8.8
8.8.4.4
(Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je hele verbinding wegvalt en dan is DNS natuurlijk het eerste wat je merkt..)
[..]
De salarisberekening is overigens niet goed. Als single krijg je maar 1650 Tax Credits terwijl op die site 3300 staat aangegeven. Oftewel je betaald 1650 per jaar meer tax dan die site op deze manier uitrekent.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:57 schreef RPG het volgende:
[..]
Om het goed te vergelijken:
Salaris:
Stel je vediend 25000 per jaar
In Ierland hou je netto over: ¤21.495,36 (Bron )
In Nederland hou je netto over: ¤19.090,00 (Bron
Overige verplichte kosten:
Ierland: TV license (160 per jaar)
Dus hou je 21.335,36 over
Nederland: ziektekosten verzekering (rond 1200 per jaar), rioolheffing (verschillend per gemeente maar rond 200 per jaar), afvalstoffenheffing(verschillend per gemeente maar rond 200 per jaar)
Dus hou je 17490,00 over
In Ierland heb je dus 1778 per maand om te besteden
In Nederland heb je dus 1457 per maand om te besteden (mogelijk met zorg toeslag heb je 50 euro meer)
Huur prijzen:
Gemiddelde huur prijs in Dublin is: 1000 http://www.daft.ie/report/Daft-Rental-Report-Q4-2011.pdf
Gemiddelde huur prijs in Amsterdam is: 1100 http://gemiddeldgezien.nl(...)gemiddelde-huurprijs
Stroom is iets duurder in Ierland dan NL (Bron
Daarentegen is Water gratis in Ierland en niet in NL
Dus zelfs als producten hier duurder zijn in de winkel zal dat nooit 300 euro duurder zijn. Dus hou je hier met zelfde bruto salaris aanzienlijk meer over.
Niet waar. Je hebt Single Tax Credit (1650) plus Paye Tax Credit (1650) Je hebt namelijk recht op beide zie ook bijvoorbeeld dit voorbeeld: http://www.revenue.ie/en/(...)my-tax.html#section5quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:23 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
De salarisberekening is overigens niet goed. Als single krijg je maar 1650 Tax Credits terwijl op die site 3300 staat aangegeven. Oftewel je betaald 1650 per jaar meer tax dan die site op deze manier uitrekent.
Ooh dat had ik helemaal niet door. Helemaal mooi, haal ik 1800 per maand binnenquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:45 schreef RPG het volgende:
[..]
Niet waar. Je hebt Single Tax Credit (1650) plus Paye Tax Credit (1650) Je hebt namelijk recht op beide zie ook bijvoorbeeld dit voorbeeld: http://www.revenue.ie/en/(...)my-tax.html#section5
Ik keek inderdaad rond ja, maar had begrepen dat een single person slechts 1650 tax credit kreeg. Is het mogelijk dat een buitenlander extra krijgt? In Nederland is het volgens mij wel zo dat Buitenlanders die (voor korte tot langere tijd) naar Nederland komen max 30% betalen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:50 schreef RPG het volgende:
Mogelijk kan je nog meer tax credits krijgen. Zo had ik in 2010 nog rent relief (extra 1200 tax credits) Het is handig om dus even op de paye.ie of revenue.ie rond te kijken.
Dit is zo'n beetje het hele rijtje wat mogelijk is:quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:52 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Ik keek inderdaad rond ja, maar had begrepen dat een single person slechts 1650 tax credit kreeg. Is het mogelijk dat een buitenlander extra krijgt? In Nederland is het volgens mij wel zo dat Buitenlanders die (voor korte tot langere tijd) naar Nederland komen max 30% betalen.
Gaan we dan nu eindelijk de "meet" houden?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:09 schreef LintuxCx het volgende:
Volgende week weer even twee dagen in Ierland.
Volgens mij kom je alleen nog maar voor rent relief in aanmerking als je sinds vóór 2010 of zo iets huurt...quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:08 schreef RPG het volgende:
Ja, ik weet dat de regels omtrent de rent relief wel strenger zijn geworden omdat ze het willen afschaffen. Maar hier kan je zien hoe je het kan aanvragen:http://www.citizensinform(...)ief_for_tenants.html
quote:Op maandag 30 juli 2012 17:57 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Gaan we dan nu eindelijk de "meet" houden?
Zal de PM wel in het topic gooien zodat andere mensen eventueel ook mee kunnen discussiërenquote:Op maandag 30 juli 2012 17:55 schreef Tennessee het volgende:
Hoi Niles, ik dacht dat je naar Dundalk ging om pennen te verkopen? Plan gewijzigd?...
Ik heb zelf ook even in Noord Dublin gewerkt en van wat ik hoor kan je daar goed misgaan wat werkgever betreft (bijvoorbeeld Xerox zou ik uit persoonlijke ervaring niet direct aanraden)... En je plan om voor 400 a 500 euro een studio met gedeelde badkamer te huren... Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat eigenlijk niet heel erg realistisch vind klinken... Op een positievere noot... In Swords kan je voor niet veel geld leuk wonen... Maar "voor niet veel geld" begint in Dublin volgens mij met een euro of 600 per maand hoor... Hebben ze je gezegd hoeveel K je paar jaar gaat verdienen? Stuur anders eventueel even een PM...
In Swords vindt je geen studio voor mijn prijsklasse, wel een redelijk aanbod gedeelde huizen/appartementen!quote:Hee, inderdaad change of plans wb werk in Ierland. Dundalk liet lang op zich wachten en in Dublin had ik in een week al een job offer binnen, dus die heb ik aangenomen.
Verdien 23,5k per jaar (wat neerkomt op 1700 per maand netto, via hookhead) en krijg 160 per maand allimentatie gestort vanuit het ouderlijk nest. Via Daft ben ik genoeg studio's van rond de 500 per maand tegengekomen, vaak in de buurt van Drumcondra oid.
Ik moet dichtbij Malahide Rd of Swords/Drumcondra Rd zitten om aan de buslijnen naar Swords te zitten (33, 41 en 43).
ben echter recent aan de twijfel gegaan wb studio's huren en aan een lease vastzitten. Hier kom je niet makkelijk vanaf. Ik zou graag echt een plekje voor mezelf willen omdat het echt onafhankelijk op mezelf wonen erg leuk lijkt (eigen financiën, boodschappen en simpele dingen zoals koken/was leren). Echter ben ik ivm die lease nu toch een beetje aan het kijken voor gedeelde kamers. Ben op zich een sociaal persoon, maar zou niet weten of gedeeld wonen nou echt iets voor mij is. Bovendien ben ik 19 en is de kans vrij groot dat ik bij mensen van dik in de 20/30 terechtkom, daar zit ik ook niet zo op te wachten. Dus wat dat betreft is een semi-gedeeld studiootje voor mij het best (met een gedeelde badkamer heb ik niet zoveel problemen)!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |