abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117164118
OE!! Country Bluegrass Session with Noelie & Gert

Dat vindt Tennessee wel leuk!!

Jammer dat dat op donderdag is :(

Verder prima idee, daar niet van, maar dan wel op een zaterdag en niet op een vrijdag ivm de afstand...
  zondag 23 september 2012 @ 19:47:57 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_117164164
Ik ben nu nog steeds niet in Ierland geweest terwijl ik zo dichtbij woon. Elke keer als ik op het punt sta om te gaan kies ik dan toch weer voor Schotland omdat ik denk dat het daar mooier is (en goedkoper). Als ik toch met de boot moet dan kan ik bijvoorbeeld ook naar een van de Schotse eilanden gaan met sublieme natuur...

Maar misschien heb ik het fout :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_117164260
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2012 19:47 schreef SeLang het volgende:
Ik ben nu nog steeds niet in Ierland geweest terwijl ik zo dichtbij woon. Elke keer als ik op het punt sta om te gaan kies ik dan toch weer voor Schotland omdat ik denk dat het daar mooier is (en goedkoper). Als ik toch met de boot moet dan kan ik bijvoorbeeld ook naar een van de Schotse eilanden gaan met sublieme natuur...

Maar misschien heb ik het fout :P
Schotland goedkoper dan Dublin, vast wel... De rest van Ierland (of het echte Ierland zoals Liz zal zeggen), weet ik niet... en ik ben zelf nog nooit in Schotland geweest... Liz, de microfoon is aan jou!
  zondag 23 september 2012 @ 20:07:30 #204
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_117165184
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:47 schreef Tennessee het volgende:

Verder prima idee, daar niet van, maar dan wel op een zaterdag en niet op een vrijdag ivm de afstand...
Sja, ik nodig geen fokkers meer uit om te blijven slapen hier, want ik ben al een keer aardig misbruikt als gratis B&B voor drie dagen waarbij ik ook nog geacht werd de personen die toen op bezoek kwamen de omgeving te laten zien, met mijn auto en op mijn kosten. Op het moment zelf waren ze mijn 'beste vrienden', guttegut wat zouden we toch contact houden...... naderhand nooit meer iets van gehoord. Ik vind FOK!kers heel aardig hoor, maar niet meer in mijn huis.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 23 september 2012 @ 20:10:31 #205
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_117165351
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:49 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Schotland goedkoper dan Dublin, vast wel... De rest van Ierland (of het echte Ierland zoals Liz zal zeggen), weet ik niet... en ik ben zelf nog nooit in Schotland geweest... Liz, de microfoon is aan jou!
Ik ben in Schotland geweest ook. Volgens mij scheelde dat qua kosten niet zoveel met Ierland hoor. Dublin is peperduur, da's gewoon een feit. Verder ligt het eraan waar je rondhangt. En in welk seizoen. Er zijn nog steeds pubs in Donegal waar ik voor 2,60 euro een pint heb tussen oktober en maart. En er zijn nog steeds pubs in Dublin waar een pint gewoon 5 euro kost, altijd. En alles ertussen in.
pi_117165489
Liz, als ik had willen blijven slapen bij je had ik dat al wel gevraagd hoor... Ik werk vrijdags tot 17:00 uur en dan lukt een meeting in Dublin nog wel maar Galway niet... op een zaterdag wel, en ik zorg dan met alle plezier voor mijn eigen onderdak
pi_117170212
Galway? Geen idee hoe ik daar kom vanaf hier. Gaat mijn voorkeur toch uit naar Dublin :P
pi_117173698
Als we naar Galway gaan kan je met mij meerijden Niles... Maar eerst gaan we meeten in Dublin ;)Vrijdagavond dan/dus?
pi_117173990
tvp..
pi_117200593
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:14 schreef Tennessee het volgende:
Als we naar Galway gaan kan je met mij meerijden Niles... Maar eerst gaan we meeten in Dublin ;)Vrijdagavond dan/dus?
ben wel in voor een Dublin meeting ja. Zijn er nog meer mensen die willen komen? :P
pi_117341071
net thuis vn Arthur's Day (night :P ). Ben best wel in om van 't weekend een paar pints te drinken met m'n medeFok!kers, maar morgen word het voor mij wellicht niet te laat :P
pi_119345475
Vraagje! Ik wil graag naar de Six Nations in Dublin in februari.
Nu schijn je dus eigenlijk alleen aan kaartjes te kunnen komen als je lid bent van een rugbyvereniging in Ierland.
Toevallig iemand die lid is van een rugbyvereniging of die iemand kent die dat is en die kaartjes voor me kan regelen? :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zondag 18 november 2012 @ 17:19:45 #213
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_119348370
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 18:28 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

ben wel in voor een Dublin meeting ja. Zijn er nog meer mensen die willen komen? :P
Waar moet die "meet" dan zijn??

Toch niet bij dat afschuwelijke Sinnons, waar alle Nederlanders naar toe gaan als er een EK/WK is?

Als je naar de Woolshed komt op Parnell Street, dan heb je de kans, dat er een FOKker zit, die zit te genieten van een pint en geweldige chicken wings ;)
The best firms advertise the least...
pi_119663127
Hoe zit het met de huizenprijzen trouwens? Ik weet dat ze met 50% zijn gekelderd maar heb gehoord dat als je met cash betaalt dat je nog eens een stuk minder hoef te betalen? Klopt dat? Iemand nog ervaring daarmee? Iemand een woning gekocht?
pi_123050639
Is er iets van een organisatie die meetings organiseert voor internationale studenten/stagiaires in dublin?
(het liefst nederlands)
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_123054438
Je zou meetup.com kunnen bekijken. Daar worden vaak wel dingen gepland voor in Ierland/Dublin.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_123069381
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:10 schreef RPG het volgende:
Je zou meetup.com kunnen bekijken. Daar worden vaak wel dingen gepland voor in Ierland/Dublin.
Bedankt hier kan ik wel wat mee.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_123950189
Jeej, volgende week weer een weekje naar mn oude huisje, mag ik dit weer ervaren:

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_123954868
Het contact met je ouwe collega's nog niet verbroken zie ik? :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_123956309
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:12 schreef LintuxCx het volgende:
Het contact met je ouwe collega's nog niet verbroken zie ik? :+
Nope, werk zelfs nog wekelijks met ze samen, maar dan als uitvoerende partij voor opdrachten van onze klanten.
  zondag 17 maart 2013 @ 12:19:46 #221
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_124158377
Feckin happy Paddys!!!

zondag 17 maart 2013 @ 14:10:02 #222
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124776893
Alweer dik een half jaar in Ierland woonachtig :) Nog 3 maandjes te gaan voor mij
pi_124794353
Dit kwam ik tegen op Facebook, vond het wel herkenbaar.

quote:

Ryanair's Micheal O'Leary arrives in a hotel in Dublin, he goes to the bar and asks for a pint of draught Guinness. The barman nodded and said, "That will be one Euro please, Mr. O'Leary."
Somewhat taken aback, O'Leary replied, "That's very cheap," and handed over his money.
"Well, we try to stay ahead of the competition", said the barman. "And we are serving free pints every Wednesday evening from 6 until 8. We have the cheapest beer in Ireland"
"That is remarkable value" Michael comments
"I see you don't seem to have a glass, so you'll probably need one of ours.
That will be 3 euro please.
O'Leary scowled, but paid up. He took his drink and walked towards a seat.
"Ah, you want to sit down?" said the barman. "That'll be an extra 2 euro. - You could have pre-book the seat, and it would have only cost you a Euro."
"I think you may to be too big for the seat sir, can I ask you to sit in this frame please"
Michael attempts to sit down but the frame is too small and when he can't squeeze in he complains "Nobody would fit in that little frame".
"I'm afraid if you can't fit in the frame you'll have to pay an extra surcharge of ¤4.00 for your seat sir"
O'Leary swore to himself, but paid up. "I see that you have brought your laptop with you" added the barman. "And since that wasn't pre-booked either, that will be another 3 euro."
O'Leary was so annoyed that he walked back to the bar, slammed his drink on the counter, and yelled, "This is ridiculous, I want to speak to the manager".
"Ah, I see you want to use the counter," says the barman, "that will be 2 euro please." O'Leary's face was red with rage.
"Do you know who I am?"
"Of course I do Mr. O'Leary,"
"I've had enough, What sort of Hotel is this? I come in for a quiet drink and you treat me like this. I insist on speaking to a manager!"
"Here is his E mail address, or if you wish, you can contact him between 9 and 9.10 every morning, Monday to Tuesday at this free phone number. Calls are free, until they are answered, then there is a talking charge of only 10 cent per second"
"I will never use this bar again
"OK sir, but remember, we are the only hotel in Ireland selling pints for one Euro"
pi_125149951
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:10 schreef PeuRac het volgende:
Jeej, volgende week weer een weekje naar mn oude huisje, mag ik dit weer ervaren:

Je doet alsof dat speciaal is?

Ik dacht dat nu wel bekend is dat het weer in Schotland,Wales,Ierland e.d. altijd grauw en schimmig is, een beetje Nederland maar dan met meer bergen. ;)
pi_125164227
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:43 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je doet alsof dat speciaal is?

Ik dacht dat nu wel bekend is dat het weer in Schotland,Wales,Ierland e.d. altijd grauw en schimmig is, een beetje Nederland maar dan met meer bergen. ;)
4 seizoenen in zo'n korte tijd is zelfs voor Dublin wel veel. Ik heb er lang genoeg gewoond om dat te weten.
  donderdag 11 april 2013 @ 20:31:28 #227
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_125168323
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:36 schreef PeuRac het volgende:
Dit kwam ik tegen op Facebook, vond het wel herkenbaar.

[..]

_O- _O- _O-
pi_137102717
heeft het nut om hier toch nog het stof af te blazen?

ik verhuis over enkele weken naar Dublin. Via deze weg was ik eigenlijk opzoek naar andere NL-ers die er nu nog wonen en misschien ook wel voor CPL werken :)
------------_--------
pi_137103388
Cpl is kut bedrijf. Stel doordrammers die erg slecht bekend staan. Hoop dat jij betere ervaring met ze gaat krijgen en anders gewoon snel ander werk zoeken. Worden overal wel Nederlanders gezocht voor leuk salaris (24.000/ 25.000+) als starter.

heb je al leuke locatie gevonden om te wonen? Of ga je op zoek als je hier bent?
pi_137105185
ja ik hoor heel erg wisselende verhalen over CPL. we zullen wel zien hoe het allemaal gaat lopen. In ieder geval heb ik niet zo'n mooi salaris aanbod gekregen. maar als het niet bevalt gaan we gewoon in dublin opzoek naar iets anders..

ik ben nog druk aan het kijken allemaal. Ik twijfel nog of ik alleen ga wonen (duur maar wel privacy) of toch samen met iemand (betaalbaar en misschien een maatje). mijn enigste ervaring met het delen van een huis was met mijn partner, toch even wat anders.

nog tips om een leuk huis te vinden? met een NL huisgenoot bijv..
------------_--------
pi_137105440
Daft.ie is sowieso goed begin en zorgen dat je snel reageert. Al is het stuk lastiger van afstand omdat je niet langs kan gaan om te kijken.

Binnen hp (gok dat je daar gaat werken met cpl) zal je vast ook flyers zien van mensen die huisgenoten zoeken.

ik geloof dat hp ook een personeelsbus heeft vanaf city center dus je zou eerste week in een hostel kunnen gaan zitten en vandaar uit naar huisje zoeken.

Kwa werkgevers zou je Google Facebook PayPal en ebay kunnen proberen die betalen allemaal minimaal 24000 als goed is. Maar dat kan je ook doen als je eenmaal hier bent.

Ben je al eens eerder in Dublin geweest?
pi_137106968
kijk dat is mooi, ik ben via daft al een beetje aan het kijken. morgen toch eens een belletje gaan wagen op een heel mooi/luxe apartement. samen met iemand wonen is financieel gezien ERG interressant!
misschien dat 3 weken wachten nog lukt.

ik ben nog nooit eerder in Dublin geweest, nog nooit in Ierland.. dat maakt het allemaal extra spannend :D
------------_--------
pi_137109808
Ook niet voor je sollicitatie? :o

Nou ja, mijn tweede keer in Dublin was ook al met een enkele reis inderdaad. Vijf jaar lang goed gegaan. Ik wil er wel weer eens een... O+
pi_137110401
haha nee, sollicitatie was telefonisch. bloedzenuwachtig, kreeg een hele relaxte gast aan de lijn. gesprek was erg informeel! kreeg op het einde al te horen dat ik zo goed al zeker aangenomen was.
------------_--------
pi_137112359
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:00 schreef RPG het volgende:
Daft.ie is sowieso goed begin en zorgen dat je snel reageert. Al is het stuk lastiger van afstand omdat je niet langs kan gaan om te kijken.

Binnen hp (gok dat je daar gaat werken met cpl) zal je vast ook flyers zien van mensen die huisgenoten zoeken.

ik geloof dat hp ook een personeelsbus heeft vanaf city center dus je zou eerste week in een hostel kunnen gaan zitten en vandaar uit naar huisje zoeken.

Kwa werkgevers zou je Google Facebook PayPal en ebay kunnen proberen die betalen allemaal minimaal 24000 als goed is. Maar dat kan je ook doen als je eenmaal hier bent.

Ben je al eens eerder in Dublin geweest?
G werkt ook met CPL :)

En CPL is inderaad niet echt bepaald prettig om voor te werken. Aan de andere kant is het een prima manier om die kant op te gaan en dan daar een netwerk op te bouwen voor een betere baan.
pi_137112380
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:22 schreef LintuxCx het volgende:
Ook niet voor je sollicitatie? :o

Nou ja, mijn tweede keer in Dublin was ook al met een enkele reis inderdaad. Vijf jaar lang goed gegaan. Ik wil er wel weer eens een... O+
Alleen de bedrijven zelf doen dat, uitzenders doen het meestal gewoon via skype :)
pi_137113266
Ik zit nu drie maanden in Dublin en werk ook voor CPL. Geen grote klachten hoor. Beetje matige informatievoorziening alleen in het begin, over emergency tax en dergelijke.

Oh en Dublin is best geniaal O+
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_137113555
Dublin is best nice inderdaad. En blijf ook nog tijdje in Dublin terwijl ik er al weer 4 jaar zit. Scheelt ook dat mijn werkgever nog gewoon goede loonsverhogingen geeft elk jaar anders was ik al tijden weggeweest.
pi_137120691
Dat zit er bij mij niet in. Vast basissalaris met vaststaande bonussen en maar een tweejarig contract, dat ook niet verlengd kan worden.
pi_137120905
Dat is grootste nadeel van agency's (en CPL vooral) ze hebben echt kut voorwaarden. En vaak doen ze alsof ze heel veel betalen terwijl ze dan maar 19.000 of 21.000 bieden.

Ik werk gewoon rechtstreeks voor een bedrijf en heb ik gewoon vast contract, elke 3 maanden een bonus, tussendoor extra bonussen en elk jaar gesprek over loon. Maar aan andere kant is geld ook niet alles. Als werk bevalt is het ook goed toch
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:19:52 #241
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137121614
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:33 schreef wicked-j het volgende:
haha nee, sollicitatie was telefonisch. bloedzenuwachtig, kreeg een hele relaxte gast aan de lijn. gesprek was erg informeel! kreeg op het einde al te horen dat ik zo goed al zeker aangenomen was.
Standaard bij CPL, die nemen iedereen aan die behalve Engels nog een taal spreekt.

Ik heb gelukkig nooit voor ze gewerkt, mijn zoon wel, die heeft echt wel verhalen waar de haren je te berge van rijzen. Er kan nooit iets als jij eens wat nodig hebt (doktersbezoek, onverwacht vrij nemen, etc.), en je moet echt alle bank holidays werken voor je gewone salaris, krijgt niet eens compensatie. Daarentegen, als je ziek bent heb je pech, want je krijgt gewoon niets doorbetaald. En bij Social Welfare mag je tegenwoordig eerst 6 dagen wachten voor je een (magere) ziekte-uitkering krijgt, nadat je eerst twee jaar PRSI betaald hebt. Dus heb je een goeie griep te pakken, dan mis je gewoon bijna 1,5 week salaris.

Geen ziektekostenverzekering bij CPL, geen bonussen, geen salarisverhoging, geen gym, geen pensioen, kortom, geen secundaire arbeidsvoorwaarden.

Succes met je baan. Is het bij HP? Dan zo snel mogelijk intern solliciteren, en weg bij CPL. Dat geldt overigens voor willekeurig welke werkgever je dan ook bij gaat beginnen, zie zo snel mogelijk onder het juk van CPL uit te komen!!
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:29:59 #242
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137121933
Net je andere, gesloten, topic gezien, inderdaad HP dus. Nu, die zitten niet in Dublin maar in Leixlip. Scheelt nogal qua reizen.
pi_137122021
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:19 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Standaard bij CPL, die nemen iedereen aan die behalve Engels nog een taal spreekt.

Ik heb gelukkig nooit voor ze gewerkt, mijn zoon wel, die heeft echt wel verhalen waar de haren je te berge van rijzen. Er kan nooit iets als jij eens wat nodig hebt (doktersbezoek, onverwacht vrij nemen, etc.), en je moet echt alle bank holidays werken voor je gewone salaris, krijgt niet eens compensatie. Daarentegen, als je ziek bent heb je pech, want je krijgt gewoon niets doorbetaald. En bij Social Welfare mag je tegenwoordig eerst 6 dagen wachten voor je een (magere) ziekte-uitkering krijgt, nadat je eerst twee jaar PRSI betaald hebt. Dus heb je een goeie griep te pakken, dan mis je gewoon bijna 1,5 week salaris.

Geen ziektekostenverzekering bij CPL, geen bonussen, geen salarisverhoging, geen gym, geen pensioen, kortom, geen secundaire arbeidsvoorwaarden.

Succes met je baan. Is het bij HP? Dan zo snel mogelijk intern solliciteren, en weg bij CPL. Dat geldt overigens voor willekeurig welke werkgever je dan ook bij gaat beginnen, zie zo snel mogelijk onder het juk van CPL uit te komen!!
Ach, hij kan straks een half jaartje ervaring op doen, kijken of het bevalt en dan altijd nog naar Oracle, Salesforce, Google of een van de andere grote jongens gaan
pi_137123640
Nou, ik werk via CPL voor Google en heb niets te klagen. Kan kort vantevoren vrij vragen kan gewoon, ben gewoon vrij op de bank holidays en heb 25 vrije 'paid' leaves. Salaris is heel behoorlijk, vooral omdat het halen van een bonus vrij gemakkelijk is. Kom net niet op 2000 netto p/m uit. Niet betaald worden op sick days is wel jammer idd.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:50:28 #245
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137124203
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:33 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Nou, ik werk via CPL voor Google en heb niets te klagen. Kan kort vantevoren vrij vragen kan gewoon, ben gewoon vrij op de bank holidays en heb 25 vrije 'paid' leaves. Salaris is heel behoorlijk, vooral omdat het halen van een bonus vrij gemakkelijk is. Kom net niet op 2000 netto p/m uit. Niet betaald worden op sick days is wel jammer idd.
Dan bof je en heeft Google beter voorwaarden afgesproken met CPL dan menig ander werkgever, want dat ligt dus aan Google en beslist niet aan CPL. Mijn zoon heeft bij HP gewerkt, en daar was het echt droevig. 20 dagen paid leave, 21.000 basis salaris, geen bonussen, bank holidays werken zonder compensatie, vakantiedagen minstens 6 weken vooraf indienen, en ga zo maar door. 25 dagen vakantie is overigens erg veel in Ierland. Meeste 'goeie' bedrijven hanteren 23.

Kijk, als je voor de Nederlandse markt werkt, is het logisch dat je op Paddy's day bank holiday een bezetting moet hebben, dus moet werken, aangezien in Nederland dan niets dicht is, maar dat je geen enkele compensatie krijgt voor het werken op een bank holiday vind ik wel heeeeeeeel droevig.
pi_137130154
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:33 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Google tuig hier. *O* Mooi om te zien dat el goog CPL een beetje onder bedwang houdt.
pi_137135556
Ik heb zelf ook gewoon 25 vrije dagen per jaar plus elke bankholiday kan ik 200% krijgen of extra vrije dag als ik dat wil. Tevens wordt ziekte gewoon doorbetaald en is vrij nemen erg simpel hier. Maar werkgever is dan ook een erg makkelijke hier.

Het is vaak heel handig om goed naar de extra voorwaarden te kijken bij je werkgever.
pi_137176801
sorry even een paar drukke dagen achter de rug gehad... alles regelen is best veel werk kwam ik achter.

voor zover ik de informatie heb gekregen van CPL heb ik wel betere arbeidsvoorwaarde dan hierboven geschreven word. ik heb iets van een gym langs zien komen en iets van lunch.

mijn plan was ook om rechtstreeks ergens onder contract te komen. meer salaris en pensioen etc zijn natuurlijk ook wel fijjn.

ondertussen al wel voorzien van een huis. hoef ik niet in een B&B te blijven de eerste nachten. Beetje raar om een rondleiding via Skype te krijgen maar ik heb echt een geweldig huis gevonden.
Ticket zit ook al in de mail. op 15 maart gaat mijn grote avontuur beginnen!

nu heb ik eigenljk gelijk nog wat vragen over Dublin:

hoe zit het met de verzekeringen? heb ik een zorgverzekering nodig? aansprakelijkheidsverzekering? misschien nog iets?

en heeft er iemand in Dublin zin om eens een biertje te drinken in de pub? Ik denk dat een paar NL-ers kennen altijd fijn is!
------------_--------
  woensdag 26 februari 2014 @ 23:34:29 #249
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137183422
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:29 schreef wicked-j het volgende:

voor zover ik de informatie heb gekregen van CPL heb ik wel betere arbeidsvoorwaarde dan hierboven geschreven word. ik heb iets van een gym langs zien komen en iets van lunch.

Zeker, de gym is alleen voor HP personeel gratis beschikbaar, als jij als CPL-er gebruik wilt maken van de gym mag je fijn betalen. Dat geld ook voor de lunch. Die kun je gewoon kopen.

Hoever ligt je huis (of kamer eigenlijk, naar ik aanneem) van Leixlip af? Heb je al gekeken naar een goede busverbinding naar Leixlip? Of ga je met de trein naar het station in Leixlip en pak je dan de pendelbus?

Dublin is gewoon de zoveelste grote stad, net als Amsterdam, Parijs, Londen, Brussel..... niets bijzonders aan, en is beslist niet Iers. Voor het echte Ierland en de Ierse mentaliteit O+ moet je toch in de binnenlanden gaan kijken. Alles buiten county Kildare is zoveel malen beter dan Dublin, en valt wel onder de noemer 'echt Iers'!!

Verzekeringen, sja, wat heb je nodig... Als je niets hebt waarvoor je regelmatig naar de dokter moet en geen medicijnen gebruikt, zou ik geen zorgverzekering afsluiten. Iedereen wordt geholpen als er iets gebeurt. Of iedereen ook even goed geholpen wordt is natuurlijk een tweede, en de wachttijden zijn echt absurd. Als je onder een bepaald inkomen zit kun je een medical card aanvragen, dan is alle hulp en medicijnen enzo gratis.... Bedenk wel dat zonder een medical card een bezoek aan de dokter al gauw minstens 50 maar in Dublin vaak zelfs 65 euro kost.

Wij hebben wel een particuliere ziektekostenverzekering en zijn verzekerd voor hulp in een prive kliniek in plaats van in een openbaar ziekenhuis, en ik zou het ook niet anders willen. Ben ooit een keer met iets onbenulligs op de A&E van een openbaar ziekenhuis terecht gekomen. Nog nooit zoiets droevigs gezien ;( Aansprakelijkheidsverzekering zou ik altijd doen. In Nederland niet voor niets verplicht. Kost ook in Ierland niet zoveel geld.

Verder moet je gewoon jezelf inlezen op deze website http://www.citizensinformation.ie/en/
Eigenlijk staat daarin alles wat je moet weten met betrekking tot je vragen, en vast en zeker nog meer ook.

Ik kom niet in Dublin een Guinness met je drinken overigens, ik heb een schijthekel aan Dublin. Ik blijf wel fijn in Galway O+ Waar je van harte welkom bent om een Guinnessje of een Black and Tan te komen weghappen.
  woensdag 26 februari 2014 @ 23:37:20 #250
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137183534
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:03 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Google tuig hier. *O* Mooi om te zien dat el goog CPL een beetje onder bedwang houdt.
Nou inderdaad!! Dat mag in de krant! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')