quote:Durex Fiesta
Voor meer plezier in je seksleven zijn de gekleurde Durex Fiesta condooms ook voorzien van een bijpassend smaakje.
Euh.. gewone durex-condooms. Niets speciaals aan.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:40 schreef Lu_uK het volgende:
Wat voor condooms gebruiken jullie? want volgensmij hangt het dan daar van af.
En ik ben nog jong en ik woon bij mijn moeder dus ik heb hier liever geen pakje met condooms op de deurmat liggen. Ook al zitten ze dan in een verpakking waar je het niet in zou herkennen. Ze vraagt heus wel wat er in zit![]()
ik ben 16, maar daar ligt het niet aan hoor, ik heb een relatie van langer dan een jaar. Ze weet dat we daar al een klein jaar geleden mee zijn begonnen. Maar zo'n soort relatie heb ik verder niet met mijn moeder, en ik haal het sowieso liever in de winkel want dan heb ik het gelijk. En ik had het vrijdag direct nodig. Vandaar ook.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:47 schreef leonieke het volgende:
[..]
Euh.. gewone durex-condooms. Niets speciaals aan.
Ik begrijp wel wat je bedoelt met het niet graag hebben dat ouders dat ontdekkenMaar ik ben er al 24 en had gewoon gezegd tegen mijn ma dat er een pakje ging toekomen en heb toen maar gewoon gezegd wat het was. Een voordeel natuurlijk als je al meer dan 2 jaar een relatie hebt. Dan verschiet ze niet opeens dat haar jongste dochter al aan seks denkt
![]()
Maar hoe jong ben je dan dat je moeder nog denkt dat je geen seks hebt?
aha dan zal het daar aan liggen. Naja daar moet ik dan maar eens mee gaan oefenenquote:Op zondag 30 oktober 2005 16:05 schreef MikeyMan het volgende:
Nee, dat is niet handig... Gewoon topje dichthouden en op je eikel houden... Voorhuid naar achter, en het ding naar achter rollen... Is gewoon een kwestie van oefenen... Ging bij mij de eerste 10x ook voor geen meter...
Creatief zijn..quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:40 schreef Lu_uK het volgende:
En ik ben nog jong en ik woon bij mijn moeder dus ik heb hier liever geen pakje met condooms op de deurmat liggen. Ook al zitten ze dan in een verpakking waar je het niet in zou herkennen. Ze vraagt heus wel wat er in zit![]()
NEEEEE!!!! Hierrrrr vind je een goede gebruiksaanwijzing voor condooms en helemaal onderaan vind je ook nog een link naar een filmpje daarover.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:03 schreef Lu_uK het volgende:
over het om doen van een comdoom had ik ook een vraag, het ging nogal moeilijk. aan het begin bleef ie niet goed zitten enzo, net of ie te klein wa, maar dat kan ik me niet voor stellen want die dingen kan je om je hoofd binden en opblazen...
Moet ik het condoom eerst uit elkaar strekken zodat het wat breder wordt ofzo?
Nog leuker, in het doosje zit zo'n papiertje dat gebruiksaanwijzing/bijsluiter heet, en daar staat heel mooi op getekend hoe je dat ding moet gebruiken, inclusief do's & don'ts...quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:53 schreef ingegeel het volgende:
NEEEEE!!!! Hierrrrr vind je een goede gebruiksaanwijzing voor condooms en helemaal onderaan vind je ook nog een link naar een filmpje daarover.
dit lijkt me dus een beter antwoord.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:05 schreef MikeyMan het volgende:
Nee, dat is niet handig... Gewoon topje dichthouden en op je eikel houden... Voorhuid naar achter, en het ding naar achter rollen... Is gewoon een kwestie van oefenen... Ging bij mij de eerste 10x ook voor geen meter...
Zal wel mosterd na de maaltijd zijn, maar Natural is even groot als Comfort XL. (54mm)quote:
Ik geloof 90% van die verhalen niet. Het blijkt dat dit maar bij 2 op de 1000 vrouwen voor komt per jaar als de pil goed gebruikt wordt (en daar ben je zelf bij). Dan ook nog in risicogevallen voornamelijk, dus bij een te groot overgewicht bijvoorbeeld (daarvan is bewezen dat de pil minder werkt).quote:Op zondag 6 november 2005 23:50 schreef flamoes het volgende:
Best een gekloot om zo'n ding om te krijgen als je daar weinig ervaring mee hebt.. het is dan een onderbreking van het spel en als ie dan eindelijk zit is je stemming weg en lijkt het net alsof je lul is afgebonden, dus geen gevoel meer.... Blijkbaar hebben heel veel mensen daarom een hekel aan condooms. Maar na goed oefenen heb je er bijna geen erg meer in vind ik zelf. Ik heb al een tijdje verkering, maar de keren sex zonder condoom is op 2 handen te tellen. We hadden uiteindelijk besloten om helemaal niet meer zonder te doen, omdat we steeds vaker hoorden dat jongelui in onze omgeving werden verrast door ongewenste zwangerschap bij enkel gebruik van de pil..Nou, dat is iets wat we nog even niet willen, dus daarom maar gewoon rubbers gebruiken. En het is gewoon zo, je merkt op laatst bijna niks meer van zo'n ding, gewoon even wennen.
Zouden het geen bewuste foutjes zijn? Volgens mij zijn er toch behoorlijk wat vrouwen die op die manier proberen een man aan zich te binden.quote:Op maandag 7 november 2005 10:21 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik geloof 90% van die verhalen niet. Het blijkt dat dit maar bij 2 op de 1000 vrouwen voor komt per jaar als de pil goed gebruikt wordt (en daar ben je zelf bij). Dan ook nog in risicogevallen voornamelijk, dus bij een te groot overgewicht bijvoorbeeld (daarvan is bewezen dat de pil minder werkt).
Volgens mij is er in veel gevallen toch een (onbewust) foutje gemaakt. Als ik zo her en der verspreid over internet de onkunde lees met betrekking tot de pil, dan denk ik echt dat het in veel gevallen aan die meiden zelf ligt. Soms lees je letterlijk " ach, spugen na innemen maakt niet uit", "ik ben drie weken geleden de pil drie dagen vergeten, wat moet ik doen?" of "ach, de pil vergeten in week 1 is niet zo'n gevaar hoor, dat kan best een keertje".Tja, duidelijke gevalletjes eigen schult, dikke bult denk ik dan...
Kortom, hier gewoon alleen pil. Condooms vind ik inderdaad ondingen, ook na veelvuldig gebruik. Niet alleen om de onderbreking, ook omdat het zelfs met liters glijmiddel nog gaat schuren van binnen. Het verschil in veiligheid tussen condoom en pil en alleen pil is ook niet dusdanig groot dat ik een condoom noodzakelijk acht, en ik vertrouw mezelf.
Die zijn er ook van Durex, maar ook van een ander merk, die niet latex-condooms schijnen erg confortabel vergeleken met latex. Die Durex Avanti is van een ander materiaal en er zijn er ook van lamsdarm, maar die zijn alleen geschikt om zwangerschap te voorkomen en niet tegen SOA. Uitleg over deze rubbertjes staan op deze pagina over condooms bij latex-allergiequote:Op donderdag 3 november 2005 21:42 schreef mystery1980 het volgende:
en voor de niet latex condooms, welke vinden jullie daar de beste van??
Eigen schuld dikke bult zeg je dus... Dat vind ik niet. Ik denk dat het je gewoon overkomt. Niet omdat je zo stom ben, maar gewoon door de omstandigheden. Dingen over het hoofd zien is menselijk. Het gebeurd niet voor niks zo vaak hoor!quote:Op maandag 7 november 2005 10:21 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik geloof 90% van die verhalen niet. Het blijkt dat dit maar bij 2 op de 1000 vrouwen voor komt per jaar als de pil goed gebruikt wordt (en daar ben je zelf bij). Dan ook nog in risicogevallen voornamelijk, dus bij een te groot overgewicht bijvoorbeeld (daarvan is bewezen dat de pil minder werkt).
Volgens mij is er in veel gevallen toch een (onbewust) foutje gemaakt. Als ik zo her en der verspreid over internet de onkunde lees met betrekking tot de pil, dan denk ik echt dat het in veel gevallen aan die meiden zelf ligt. Soms lees je letterlijk " ach, spugen na innemen maakt niet uit", "ik ben drie weken geleden de pil drie dagen vergeten, wat moet ik doen?" of "ach, de pil vergeten in week 1 is niet zo'n gevaar hoor, dat kan best een keertje".Tja, duidelijke gevalletjes eigen schult, dikke bult denk ik dan...
Kortom, hier gewoon alleen pil. Condooms vind ik inderdaad ondingen, ook na veelvuldig gebruik. Niet alleen om de onderbreking, ook omdat het zelfs met liters glijmiddel nog gaat schuren van binnen. Het verschil in veiligheid tussen condoom en pil en alleen pil is ook niet dusdanig groot dat ik een condoom noodzakelijk acht, en ik vertrouw mezelf.
Dat zijn dus geen ongelukken... Die dingen staan gewoon in de bijsluiter. Probleem is geloof ik alleen dat niemand die nog leest tegenwoordig...quote:Op maandag 7 november 2005 16:53 schreef flamoes het volgende:
[..]
Eigen schuld dikke bult zeg je dus... Dat vind ik niet. Ik denk dat het je gewoon overkomt. Niet omdat je zo stom ben, maar gewoon door de omstandigheden. Dingen over het hoofd zien is menselijk. Het gebeurd niet voor niks zo vaak hoor!
Die kennissen van ons gingen er ook altijd zorgzaam mee om dachten ze. Wat collega's dachten ook dat ze hem goed slikten.
Als je bijv. antibiotica krijgt, is het bijna zeker dat de pil niet meer werkt. Wat nou zo lullig is, de meeste huisartsen vertellen dat er niet bij! Een ongelukje zit echt in een klein hoekje, en sommige dingen kan je je gewoon in vergissen. Bij diaree denk je vast niet meteen "o jee me pil". En stel nou dat je blaasontsteking heb, wat je ook vaak krijgt zonder dat je het door heb? En ik vind het ook nog eens irritant dat je het gewoon niet weet als ze niet beschermd is op het moment van sex, dus altijd onverwacht zwanger.
Mjah... Hoe je het ook wendt of keert... Lees eens de laatste 50 topics over de pil... Wedden dat 99% van die topics ontstaat uit het niet lezen van de bijsluiter danwel stommiteiten...quote:Op maandag 7 november 2005 17:43 schreef flamoes het volgende:
En als je nou niet weet dat je blaasontsteking hebt? En als je nou van de dokter een keertje een medicijn hebt waarvan je niet weet dat het bijv een antibiotica is en dus de pil onderdrukt? Er komen trouwens steeds nieuwe medicijnen op de markt waarvan niet eens bekend is wat het doet samen met de pil.
En als een meisje nou wel overal rekening mee heeft gehouden en alles goed gedaan volgens bijsluiter, dan zal je dat nooit weten, want iedereen loopt meteen te blèren dat ze vast wat verkeerd heeft gedaan.
Ik vind gewoon nog steeds dat mensen te vaak zwanger worden tijdens de pil.
Dachten ze ja... Als ik hier ook op Fok! lees wat mensen over de pil denken, dan verbaast het me dus echt niks dat er zo veel fout gaat. Dat ligt niet aan die pil, maar aan de onkunde van mensen. Zoals gezegd, als ik lees dat "je best een pil kan vergeten in week 1 zonder invloed" dan zakt mijn broek echt af. Toch lees je het in elk topic over vergeten pillen wel een keer of vier.quote:Op maandag 7 november 2005 16:53 schreef flamoes het volgende:
Die kennissen van ons gingen er ook altijd zorgzaam mee om dachten ze. Wat collega's dachten ook dat ze hem goed slikten.
En natuurlijk zijn mensen allemaal robots die braaf doen wat de huisarts zegt? Joh, er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid, en daar hoort het lezen van de bijsluiter bij. As said, daar staat keurig in wat er bekend is over wisselwerkingquote:Als je bijv. antibiotica krijgt, is het bijna zeker dat de pil niet meer werkt. Wat nou zo lullig is, de meeste huisartsen vertellen dat er niet bij! Een ongelukje zit echt in een klein hoekje, en sommige dingen kan je je gewoon in vergissen.
Ik wel hoor. Eén keer de bijsluiter lezen en je weet dat dat gevaarlijk kán zijn. Hoewel dit nog het minst gevaarlijke is, diarree moet dan echt waterdun zijn en worden veroorzaakt door een infectie aan de dunne darm, waar de meeste diarree komt door problemen in de dikke darm (ja, ik vraag dat soort dingen na ja als het speelt. Of tenminste, in dit geval is vriendje het gaan vragen bij de apotheek)quote:Bij diaree denk je vast niet meteen "o jee me pil".
De pil is niet verminderd werkzaam bij blaasontsteking, alleen door de medicijnen die je daarbij krijgt voorgeschreven. Niet doorhebben dat je een blaasontsteking hebt kan dus helemaal geen kwaad. En voor die medicijnen, wederom, bijsluiter.quote:En stel nou dat je blaasontsteking heb, wat je ook vaak krijgt zonder dat je het door heb?
Da's je eigen pakkie an. Maar projecteer dat niet op de hele berg leugens en onkunde die de wereld door gaat (waarvan ik er dus ook al iets bij jou heb ontdekt, over je ongemerkte blaasontsteking).quote:En ik vind het ook nog eens irritant dat je het gewoon niet weet als ze niet beschermd is op het moment van sex, dus altijd onverwacht zwanger.
Een rubber kan stuk gaan ja, maar dat weet je dan donders goed omdat alles er uit loopt, dus is er nog tijd voor een morning after pil.
quote:Het schurende gevoel komt vaak door een te groot condoom
Staat in de bijsluiter van de antibiotica, en ik persoonlijk slik dus niks zonder dat ik de bijsluiter heb nageplozen op invloed op de pil. Zouden meer meiden moeten doen, wetende dat er medicijnen bestaan die invloed kunnen hebben. Is een kleine moeite. Andere mogelijkheid is dat je even bij de apotheek vraagt of het medicijn de pil kan beïnvloeden als je het op haalt. Heel simpel, heel basic, maar de meeste mensen zijn daar gewoon te lui voor.quote:Op maandag 7 november 2005 17:43 schreef flamoes het volgende:
En als je nou niet weet dat je blaasontsteking hebt? En als je nou van de dokter een keertje een medicijn hebt waarvan je niet weet dat het bijv een antibiotica is en dus de pil onderdrukt?
Dan staat er in de bijsluiter van dat medicijn dat de invloed op de werking onbekend is en dat zodoende gebruik van extra voorbehoedsmiddelen wordt aangeraden. Het is zo moeilijk net allemaal (gebeurt ook bij zwangerschap, soms is de invloed op de foetus ook onbekend, mag je 't niet gebruiken)quote:Er komen trouwens steeds nieuwe medicijnen op de markt waarvan niet eens bekend is wat het doet samen met de pil.
Nee dat klopt, dat zal je nooit weten. Maar aangezien er uit betrouwbare cijfers (pearl-index) blijkt dat dit maar bij 2 op de 1000 vrouwen in een jaar gebeurt, ga ik twijfelen bij een hoop van die verhalen. Kijk, wie er liegt weet je niet, maar dat er een paar gelogen verhalen tussen zitten moet gewoon wel als je het puur met je botte verstand benadert.quote:En als een meisje nou wel overal rekening mee heeft gehouden en alles goed gedaan volgens bijsluiter, dan zal je dat nooit weten, want iedereen loopt meteen te blèren dat ze vast wat verkeerd heeft gedaan.
Je goed recht, maar met een lesje statistiek achter de rug word je wat sceptischer over die verhalen.quote:Ik vind gewoon nog steeds dat mensen te vaak zwanger worden tijdens de pil.
Neuh hoor, met gewoon gezond verstand ben je daar toch echt zelf bij.quote:Op maandag 7 november 2005 21:57 schreef flamoes het volgende:
Ja tuurlijk, overal zijn argumenten voor en theoretisch is alles te voorkomen. Alleen wat ik bedoel te zeggen; Het is allemaal zo makkelijk lullen. In de praktijk werkt dat toch vaak net ff anders.
Als een vrouw er niet mee om kan gaan juich ik condoom gebruik ook toe, maar jij stelt het hier alsof de pil de helft van de tijd niks doet, en dat ís gewoon niet zo. Negen van de tien keer maakt de gebruikster een fout. Misschien niet expres, aangezien een hoop mensen niet eens schijnen te weten hoe het ding werkt, maar echt, heel vaak is het een menselijke fout.quote:Het hoeft maar 1 keer mis te gaan en je bent de lul! Of me vriendin hem nou goed slikte of niet, dat blijft gissen. Ik heb ook een ex die te roekeloos was met de pil, maar die vertelde dat gelukkig. Een ander deed dat misschien niet. Heb me gewoon voorgenomen dat ik het zelf ook graag in de hand wil hebben. Dus geen "OEPS!"
Snap echt niet wat je moeilijk doet. Een pil vergeten merk je snel genoeg, dan kun je een morning after pil halen áls dat nodig is, want twee van de drie weken dat je 'm moet slikken kun je 'm een keer vergeten zonder problemen. Onderdrukt wordt een pil niet, tenzij je vriendin ernstig overgewicht heeft of gewoon bijsluiters van andere medicijnen niet leest.quote:Ik ben nu 25 en ben gewoon in de laatste 10 jaar tot de conclusie gekomen dat er een best grote kans is op zwangerschap door de pil heen. Voorbeeld: in 10 jaar slikt me vriendin pakweg 3000 pillen. Wat nou als eentje is vergeten, weigerd of word onderdrukt? Misschien niks loos. OF WEL!
Nogmaals, allemaal best, maar jij loopt hier een hoop shit te verkondigen over de onveiligheid van de pil, terwijl alle punten van onveiligheid die je aan stipt zelf te voorkomen zijn en in veel gevallen zelfs nog terug te draaien zijn met een morning after pil. Heb sowieso het idee dat je hetzelfde probleem hebt als een groot deel van de Nederlanders: je weet dat 't ding zwangerschap voorkomt, dat je 'm niet moet vergeten en dat je er een menstruatie mee kunt uitstellen, maar je hebt werkelijk geen idee wat nou precies de werking van 't ding is en hoe je 'm het beste kunt gebruiken, getuige opmerkingen over blaasontsteking of "onderdrukte" pillen. Dan zou ik 't inderdaad bij condooms houden als ik jou was...quote:Ik vind: kans is er, dus die wil ik op dit moment gewoon uitsluiten. Me vriendin is 4 jaar jonger dan ik en moet nog een jaartje thuis wonen (net als ik). Ik zou het mezelf erg moeilijk maken als ze nu zwanger word, dus liever geen/minimaal risico.
Wow, 32 %... en waarom verbaast het me niet? Denk dat veel vrouwen niet eens goed op de hoogte zijn van hoe ze de pil moeten gebruiken, echt heel slecht.quote:Op zaterdag 26 november 2005 12:48 schreef flamoes het volgende:
Ik was net even aan het zoeken over de veiligheid van condooms en de pil, toen kwam ik een stukje tekst tegen waarin stond dat 32% van de pilgebruiksters hem 1 keer per maand fout slikt of gebruikt.. Daar ga ik dan maar van uit als man zijnde, want ik heb het niet in de hand.
Maargoed.. me vriendin stopte vorige maand met de pil, omdat we toch altijd rubbers gebruiken, en dan liever geen hormoon-rommel in haar lichaam. Wat nu het geval is, ze had vorige week al loops moeten worden, maar het blijft uit.. Ik had al begrepen dat menstruatie even kan veranderen doordat ze is gestopt met de pil. Maar toch... beetje zenuwen, dus ben ik op zoek naar antwoorden hoe groot de kans is om zwanger te worden door een geringe hoeveelheid zaad.
Voorbeeld; je heb net geneukt, doet het rubber af en 10 minuten later wil je nog een keer. Oke, nieuw rubber om en gaan. Maarrrr dan zit er natuurlijk nog wat zaad aan je vingers en je eikel, ook omdat contact met de penis onvermijdelijk is bij het omdoen v/h condoom. Het komt dus aan de buitenkant van het condoom. Mijn vraag is nu, is er dan kans op zwangerschap? Of is het op deze manier bijna onmogelijk om zwanger te raken?
Een abortus is gratis in Nederland en even wat anders dan de vuilnis aan de weg zetten.quote:Op zaterdag 26 november 2005 16:49 schreef Genjuro het volgende:
condooms![]()
Moest ze dan zwanger raken van alleen de pil betaal ik gaarne de abortuskosten
Kost minder als een jaar neuken met condoom
Je bent een vleesneuker of je bent het niet
Hier is het 150 euro tot de 6de week ofzo, daarna meer en moest het gebeuren is het een ongelukje door de pil, en ook geen weekelijkse gebeurtenisquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:05 schreef innovative het volgende:
[..]
Een abortus is gratis in Nederland en even wat anders dan de vuilnis aan de weg zetten.
Goede kant boven?quote:Op zondag 27 november 2005 17:51 schreef xinarm het volgende:
ben nieuw in de wereld van condooms.
wel al keer getest met condooms, zodat het niet geheel vreemd is als je ze moet gebruiken (maagd, en trots)
nu heb ik probleem...ik krijg condoom niet verder uitgerold dan het einde van mn eikel. daar blijft ie achter hangen, in die "geul"
was met condooms van Condomi en met Durex Topsafe. beiden keren zelfde probleem. iemand zelfde ervaring of ideeën wat hier aan te doen is??
Zorg er voor dat je (of je vriendin) je voorhuid helemaal naar achteren trekt zodat er achter de eikel geen geul zit waar het condoom in kan blijven hangen. Dan trek je hem er in een keer overheen zonder problemen.quote:Op zondag 27 november 2005 17:51 schreef xinarm het volgende:
ben nieuw in de wereld van condooms.
wel al keer getest met condooms, zodat het niet geheel vreemd is als je ze moet gebruiken (maagd, en trots)
nu heb ik probleem...ik krijg condoom niet verder uitgerold dan het einde van mn eikel. daar blijft ie achter hangen, in die "geul"
was met condooms van Condomi en met Durex Topsafe. beiden keren zelfde probleem. iemand zelfde ervaring of ideeën wat hier aan te doen is??
daar ga ik ff op letten....quote:Op maandag 28 november 2005 16:18 schreef Bigsmile het volgende:
Zit de condoom altijd op dezelfde manier verpakt? Dus met het topje in de richting van de blauwe zijde van een Durex condoom?
Zit vooral tussen de oren. Als ze ophoudt met de pil te slikken... moet je kijken hoe lang je je kunt inhoudenquote:[b]Op woensdag 30 november 2005 23:16
Oh en over het vraagstuk met of zonder condoom; Ik vind zonder lekkerder maar dat houd ik minder lang vol, en om je vriendin te zien genieten is toch veel meer waard, dus ik liever met.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |