abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2012 @ 15:13:57 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108823097
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108823246
Vik! Ze hebben hier in Hull ook en La Perla (Italiaan)! :')
Ja doei.
pi_108823469
Oja voor diegene die zich nu afvroegen hoe het met mij gegaan is sinds ik hier weg ging.
In dieet staan wat before/after en hoe het nu is foto's.
Dus heb jullie hulp wel echt weer nodig :Y
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2012 @ 15:28:56 #4
70532 loveli
N
pi_108823747
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:17 schreef motorbloempje het volgende:
Vik! Ze hebben hier in Hull ook en La Perla (Italiaan)! :')
Ik neem aan dat je het niet over lingerie hebt?
crap in = crap out
pi_108823750
Zit er echt maar 5 kilo tussen die wens-foto en nu Sarabi? Wel goed dat je het weer oppakt. :)
Oh en respect dat je het zo eerlijk laat zien, het onder ogen zien is de eerste stap.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_108823874
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:28 schreef Mini. het volgende:
Zit er echt maar 5 kilo tussen die wens-foto en nu Sarabi? Wel goed dat je het weer oppakt. :)
Yep, zo slank was ik niet echt hoor....was een erg goede foto (die heb ik hier ook al ooit gepost toen en toen geloofde ook niemand het hahaha).
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2012 @ 15:33:20 #7
70532 loveli
N
pi_108823938
Geef een cursus "hoe sta ik goed op foto's" :P
crap in = crap out
pi_108823959
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:31 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Yep, zo slank was ik niet echt hoor....was een erg goede foto (die heb ik hier ook al ooit gepost toen en toen geloofde ook niemand het hahaha).
Nou ja, het kan geen kwaad om een doel te hebben. :P Edit gezien btw?
Wel goede motivatie, zo'n wensfoto... Die heb ik ook nog wel.
Everything has changed
pi_108824002
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:28 schreef Mini. het volgende:
Oh en respect dat je het zo eerlijk laat zien, het onder ogen zien is de eerste stap.
dat vroeg ik me ook al af, maar goede foto skillss! En nu doorbikkelen om die 5 kg eraf te krijgen :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108824048
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:33 schreef Mini. het volgende:

[..]

Nou ja, het kan geen kwaad om een doel te hebben. :P Edit gezien btw?
Wel goede motivatie, zo'n wensfoto... Die heb ik ook nog wel.
Ik zie hem nu :) en is wel de belangrijkste stap, maar moest wel.
Sta nu 2 a 3x in de week in die laatste outfit 1,5 uur voor een grote spiegel te dansen, dan zie je wel dat er iets moet gebeuren.
Sowieso werd ik een beetje verdrietig van mijn slechte etenspatroon.

Oja op mijn wensfoto weeg ik nog steeds zo'n 76 kilo, dus echt niet slank bij 1.68.
Maar wel een mooi gewicht voor mij.
pi_108824087
ik wil mijn collega uit het hoge noorden helpen en krijg het voor elkaar om intern een hele shitstorm te veroorzaken :X

Het is een gave :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2012 @ 15:38:01 #12
70532 loveli
N
pi_108824121
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:37 schreef _aurum_ het volgende:
ik wil mijn collega uit het hoge noorden helpen en krijg het voor elkaar om intern een hele shitstorm te veroorzaken :X

Het is een gave :')
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2012 @ 15:39:50 #13
70532 loveli
N
pi_108824190
Bij een shitstorm kun je het beste aan de juiste kant van de shit staan en bidden dat de wind niet draait.
crap in = crap out
pi_108824279
Wow, 25 eraf is echt veel. ^O^
Ik heb nog moeite met de laatste kilo's.. De laatste tijd lijkt het wel dat bij alles wat ik sport mijn lichaam spieren wil kweken. Ik word iedere keer weer zwaarder, maar vetpercentage daalt nog wel.. En echt veel krachttraining doe ik eigenlijk niet.
pi_108824449
lijstjes update:

O: kwark con todo
T: appeltje
L: niet geluncht maar van de lunchkar een stokbroodje gezond zonder ham gescoord plus beker melk
T: appeltje
D: hartige taart met een salade
T: stukje chocola bij de thee

ik heb nu inderdaad alweer een beetje trek, maar geen t's voorhanden, anders dan dropjes.
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2012 @ 15:48:41 #16
70532 loveli
N
pi_108824501
Hoeveel moet je er nog? Dagje sauna voor je weegmoment kan ook helpen.
crap in = crap out
pi_108824574
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:42 schreef the85mc het volgende:
Wow, 25 eraf is echt veel. ^O^
Ik heb nog moeite met de laatste kilo's.. De laatste tijd lijkt het wel dat bij alles wat ik sport mijn lichaam spieren wil kweken. Ik word iedere keer weer zwaarder, maar vetpercentage daalt nog wel.. En echt veel krachttraining doe ik eigenlijk niet.
Thanks!
Maar spieren erbij is toch niet erg! (ookal weeg je dan wel iets meer maar je weet waardoor dat komt).

Ik wilde vandaag trouwens gaan wandelen omdat ik verder niets aan sport doe, maar het regent echt al de hele tijd }:|
pi_108824579
Ik mag max 80 kg wegen. Duurt nog wel lang voor de eerste grote wedstrijd. Denk ergens april, mei ofzo. Sauna is inderdaad laatste redmiddel, of hardlopen met vuilniszak aan. Maar dat is echt slecht voor je lichaam en je prestaties worden er ook niet echt beter van.. Beter probeer ik van te voren gewoon op gewicht te zijn. Ik ben wel al 1 week onder de 80 geweest :')
pi_108824749
Ik dacht trouwens dat ik 112kg woog, vanmorgen even op de weegschaal (keek er toevallig naar), 117 :o
Meetlint gepakt, middel gewoon nog 97... Net als Mc hier dus ook lichamus in de warrus! 8)7
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108824873
O: 2 volkoren boterhammen met 1 gebakken ei en wat ketchup
T: banaan
S: uurtje fitness B-)
L: vier lijnzaadcrackers filet americain met uitjes :9
T: volkoren puntje met achterham, 2 kiwi's
D: worteltjes (in pakketjes uit de oven), tilapia en aardappelpuree
T: beetje kwark met muesli

Zoiets wordt het, denk ik.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_108824884
Hoe lang ben je ongeveer, viz?
pi_108824896
Loveli, een sportmassage is altijd steviger dan een ontspanningsmassage. Maar weet niet of Elysium verschillende massages aanbiedt en wat voor bon je precies hebt.

XM! Gefeliciteerd!! *O* en kaartjes voor Radiohead *O*

Lunch viel wel mee: bruin bolletje met kipfilet en een mueslibol. Beker halfvolle melk erbij. Wel 2 koekjes bij de koffie (1 om 9 uur en 1 om 11 uur/half 12). Wel een hectische dag (ben ik niet gewend, dat rennen van de ene locatie / vergadering naar de andere) en nu geen concentratie meer over voor mijn 'normale' werkzaamheden.

):O
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108825042
Dat verklaart misschien ook wel die 5 kilo, je kunt natuurlijk op een bepaald gewicht met veel spieren een stuk slanker zijn dan op hetzelfde gewicht met weinig spieren en meer vet.
Bij mij zegt absoluut gewicht ook vrij weinig, ik ben nu maar 4 of max. 5 kilo lichter dan pakweg een half jaar geleden, maar wel bijna 2 kledingmaten dunner. Nu heb ik nog steeds niet veel spieren, maar toen was het echt 0,0. De kleren die ik nu weer aankan paste ik eerst ook pas bij een lager gewicht.
Everything has changed
pi_108825051
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:59 schreef the85mc het volgende:
Hoe lang ben je ongeveer, viz?
Ongeveer 2 meter
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108825183
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:03 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ongeveer 2 meter
Beer!
pi_108825280
Sarabi, ten eerste: props voor je durf ^O^ Ten tweede, je bent echt gezegend met mooie taille, bij ieder gewicht O+ En die kilootjes gaan er wel weer af. Meer eten dus!
pi_108825505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:06 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Beer!
:D
Maar je hebt me op FB, dus jij had wel kunnen weten dat ik best lomp ben :P
pi_108825537
quote:

[..]

Ongeveer 2 meter
De volgende keer dat we gaan meeten doe ik mn hakken aan. B-) Kan ik je bijna recht in de ogen kijken. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108825567
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:14 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:D
Maar je hebt me op FB, dus jij had wel kunnen weten dat ik best lomp ben :P
Nou "lomp" was eigenlijk nog niet echt in me opgekomen :P Ik vind lomp meer hoe je je gedraagt, praat en beweegt enzo, en dat weet ik van jou niet :P
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:18:52 #30
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108825690
Lijstje dan maar...
Een kort dagje vandaag, pas om 10.30 uur het bed uit en om 21.00 weer naar bed.

Br.: 2 volkorenpuntjes met achterham, sla, komkommer, tomaat, beschuit kaas, beker melk
S: 102 baantjes zwemmen
T's: appel, peer, druiven, blokje choco, zoute stokjes, tomatencremesoep met balletjes, gekookt ei
D: Veeeeeeeeeeel hutspot, zoet/scherpe spareribs uit de oven
T: 2 kommen dubbelvla
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2012 @ 16:21:13 #31
70532 loveli
N
pi_108825807
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Doe jij weleens een dag gewoon stilzitten?
crap in = crap out
pi_108825993
quote:

[..]

Ongeveer 2 meter
Naast jou ben ik dan bijna een dwerg met mn 1,84. Op zich is 119 kg bij 2 meter niet echt te zwaar toch?
pi_108825997
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Lijstje dan maar...
Een kort dagje vandaag, pas om 10.30 uur het bed uit en om 21.00 weer naar bed.

Nu nog een racefiets en je kunt een triatlon gaan doen. Dat is mijn doel voor na de urbanathlon.
pi_108826024
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:09 schreef creepycookie het volgende:
Sarabi, ten eerste: props voor je durf ^O^ Ten tweede, je bent echt gezegend met mooie taille, bij ieder gewicht O+ En die kilootjes gaan er wel weer af. Meer eten dus!
En dat vind ik nog steeds moeilijk als ik bezig ben met afvallen, maar het gaat de goede kant op :)

:@ bedankt voor de complimentjes
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:26:35 #35
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108826080
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Doe jij weleens een dag gewoon stilzitten?
Op werkdagen maar als ik vrij ben dan wil ik wel wat doen, er is ook zoveel leuks te doen.. Wandelen is het leukst O+
pi_108826102
Hoihoi.. Hier ook een lijstje in de aanbieding:

O: smoothie banaan, bessen, yoghurt, tarwezemelen, lijnzaad (233 kcal)
T: cupcake (traktatie leerling, was een kleintje) (110?? misschien iets meer)
L: 3 crackers met een pak kipfilet (vleeswaren) en een avocado (459 kcal)
D: chicken chow mein schotel (458 kcal volgens Ainsley, ik doe er iets meer kip in dus gok dat het 500 is)
S: X-co training
T: 2 crackers 20+ kaas denk ik.. (200 kcal)
ongeveer 1500 totaal, mag dus nu ook nog wel een kleine T hebben.. nu nog bedenken wat... :)
pi_108826105
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:25 schreef anna82 het volgende:

[..]

Nu nog een racefiets en je kunt een triatlon gaan doen. Dat is mijn doel voor na de urbanathlon.
^O^ Staat hier ook nog op de wishlist. Als 't lekkerder weer is de racefiets hier weer van stal halen, de normale pedalen er weer onder schroeven en eens wat vaker gaan fietsen, kan hier hartstikke mooi!
Ja doei.
pi_108826157
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:26 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Op werkdagen maar als ik vrij ben dan wil ik wel wat doen, er is ook zoveel leuks te doen.. Wandelen is het leukst O+
Ja, dat wandeltopic moet ik toch écht maar 's gaan openen! Als het even meezit (de weersvoorspellingen zakken ietwat in ;( ) gaan we dit weekend dan eindelijk op pad in 't peak district. En zal dan met de foto's van die hike wel 't topic opengooien! :Y
Ja doei.
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:30:20 #39
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108826256
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, dat wandeltopic moet ik toch écht maar 's gaan openen! Als het even meezit (de weersvoorspellingen zakken ietwat in ;( ) gaan we dit weekend dan eindelijk op pad in 't peak district. En zal dan met de foto's van die hike wel 't topic opengooien! :Y
graag!

Fietsen in de buitenlucht dat vind ik echt zoiets als bleekselderij met kokos eten :')
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2012 @ 16:31:29 #40
70532 loveli
N
pi_108826315
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:25 schreef anna82 het volgende:

[..]

Toch geen hele???
crap in = crap out
pi_108826378
We gaan een kat nemen, en nu heeft mijn huisgenoot een lijstje opgehangen met eventuele kattennamen :') Ik heb nu voor Kip gestemd, maar misschien hebben jullie nog leuke ideeën? :P

http://instagr.am/p/H4FO5oD6y3/
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2012 @ 16:33:59 #42
70532 loveli
N
pi_108826451
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:32 schreef creepycookie het volgende:
We gaan een kat nemen, en nu heeft mijn huisgenoot een lijstje opgehangen met eventuele kattennamen :') Ik heb nu voor Kip gestemd, maar misschien hebben jullie nog leuke ideeën? :P

[ afbeelding ]
Actie. En dan Actie voeren :')
crap in = crap out
pi_108826463
Ow wat leuk een kat!! :P
Ik heb 2 dagen lopen denken over kattennamen (moest er 2 zijn) haha. Suc6.
Maar ik kan de afbeelding niet zien?
Mr. Smith :s)
~ Bonito La Risa ~
pi_108826525
quote:

[ afbeelding ]
Ik moet er vier met beginletter C verzinnen, dus ik sla even over :')
pi_108826541
quote:

http://instagr.am/p/H4FO5oD6y3/
Ik zie geen feauteau, maar O+ Kip O+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_108826545
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Actie. En dan Actie voeren :')
lol. Flauw :D
pi_108826546
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:35 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik moet er vier met beginletter C verzinnen, dus ik sla even over :')
Cadootje O+
~ Bonito La Risa ~
pi_108826552
Tarzan :') Pas maar op creepy, straks beland 'ie dan bij je huisgenotes in het nachtkastje :') :P
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:25 schreef the85mc het volgende:

[..]

Naast jou ben ik dan bijna een dwerg met mn 1,84. Op zich is 119 kg bij 2 meter niet echt te zwaar toch?
117 he! :{ :P :D

Mwah, kan verschillend zijn :') Na 1e keer afvallen (op verkeerde manier van 165kg naar 90kg) was ik dus maar 90kg, maar net nog zo'n laagje vet als nu maar wel veel spiermassa kwijt en kon maar iets van 1800kcal per dag eten om gelijk te blijven.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

En dat vind ik nog steeds moeilijk als ik bezig ben met afvallen, maar het gaat de goede kant op :)

:@ bedankt voor de complimentjes
Het is veel beter om een tekort aan kcal's te creëren door te bewegen dan te weinig te eten :)
Ga je helemaal te laag dan gaat wat je standaard al verbrand ook omlaag, waardoor je na het lijnen dus nog minder kan eten om op gewicht te blijven...
Is klein beetje waar ik bang voor ben bij Minilot, maar hoop dat het niet gebeurt/meevalt... :@
pi_108826560
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:35 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik zie geen feauteau, maar O+ Kip O+
Het is een linkje!
pi_108826583
Lijstje alsnog gelezen: Kip w/ Zet maar een kruisje namens mij :Y
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')