moet je nagaan. stel we hebben een tijdmachine en we kunnen iemand naar die tijd terug sturen. en dan sturen we hans kazan. Dan was jezus echt een loserquote:Op woensdag 7 maart 2012 12:54 schreef Loppe het volgende:
Volgens mij was Jezus hier om ons te laten zien waar de mens eigenlijk toe in staat is. Daarmee bedoel ik dat aangezien Jezus ook maar een mens van vlees en bloed was, eigenlijk iedereen in staat is de wonderen te verrichten die Jezus zelf verrichtte.
Omdat de kerk in wezen niets met Jezus te maken heeft.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:11 schreef Id_do_her het volgende:
Waarom is het dan de kerk die verantwoordelijk was voor de wetenschappelijke vertraging? Dat spreekt elkaar een beetje tegen.
hij had 's nachts stiekem dikke stenen neergelegd in het water en daar liep hij op.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:11 schreef lurf_doctor het volgende:
Dat lopen over water krijg ik maar niet onder de knie
Behalve dat ze hem als de messias zien niet nee.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:12 schreef Alexios_Komnenos het volgende:
[..]
Omdat de kerk in wezen niets met Jezus te maken heeft.
Ja, zo ziet de kerk dat, maar als je het geschiedkundig bekijkt was Jezus al een tijdje dood voor er een georganiseerde religie ontstond, dus kan en mag je alle fouten (en dat zijn er veel) niet aan de voeten van Jezus leggen, nog maar even in het midden latende of hij wel of niet bestaan heeft.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:13 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Behalve dat ze hem als de messias zien niet nee.
Niet waar. Zonder kerk waren we Jezus al lang vergeten.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:12 schreef Alexios_Komnenos het volgende:
[..]
Omdat de kerk in wezen niets met Jezus te maken heeft.
Interessante theorie, volgens mij was Jezus niet zo bezig met de Romeinen, meer met vrede, tolerantie, en dat soort dingen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:15 schreef Daniel1976 het volgende:
Volgens mij was jezus' doel om al dan niet met geweld de joden te bevrijden van het romeinse juk alleen het mislukte een beetje.
Klopt, maar Jezus heeft zelf niets te maken gehad met de oprichting van de kerk, volgens de overleveringen was dat St. Petrus, zijn...rots, zogezegd. (Van het woord Petras).quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:17 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Niet waar. Zonder kerk waren we Jezus al lang vergeten.
http://academicearth.org/lectures/historical-jesusquote:Op woensdag 7 maart 2012 13:17 schreef Alexios_Komnenos het volgende:
[..]
Interessante theorie, volgens mij was Jezus niet zo bezig met de Romeinen, meer met vrede, tolerantie, en dat soort dingen.
Maar, ik ben wel benieuwd naar waarom je dit denkt. =].
Nou, dat hangt er vanaf. De Joodse religie bestond al en het Christendom was toen een 'sekte' die losgekomen was van de Joden. Dus de fundering lag er al.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:15 schreef Alexios_Komnenos het volgende:
[..]
Ja, zo ziet de kerk dat, maar als je het geschiedkundig bekijkt was Jezus al een tijdje dood voor er een georganiseerde religie ontstond, dus kan en mag je alle fouten (en dat zijn er veel) niet aan de voeten van Jezus leggen, nog maar even in het midden latende of hij wel of niet bestaan heeft.
Het is niet dat de vroege Christenen enorm populair waren bij de Joden, als je de verhalen mag geloven kregen de Joodse priesters nog de keuze tussen Jezus en Barabas (Een moordenaar, kennelijk), wie er mocht overleven, men koos Barabas, dat zegt wel een beetje genoeg.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:21 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nou, dat hangt er vanaf. De Joodse religie bestond al en het Christendom was toen een 'sekte' die losgekomen was van de Joden. Dus de fundering lag er al.
Is het niet wat hoogmoedig om de evangeliën te aanzien als het woord van God, aangezien ze ook maar door mensen zijn geschreven?quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar volgens de evangelien, niet imo?
Ik kan pas na 't kijken van de hele serie een duidelijk antwoord geven, natuurlijk, maar alvast enorm bedankt voor de link.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:21 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
http://academicearth.org/lectures/historical-jesus
Snufje cognitieve dissonantie er over na zijn dood.
En hoera een religie was geboren.
De hele serie staat hier: http://www.virtualprofess(...)yale-rlst-152-martin
Nee, dat lijkt me ook niet, als je jezelf ervan losmaakt om een aparte religie te stichten.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:23 schreef Alexios_Komnenos het volgende:
[..]
Het is niet dat de vroege Christenen enorm populair waren bij de Joden, als je de verhalen mag geloven kregen de Joodse priesters nog de keuze tussen Jezus en Barabas (Een moordenaar, kennelijk), wie er mocht overleven, men koos Barabas, dat zegt wel een beetje genoeg.
Dát is een zeer twijfelachtig stukje getuigenis.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:23 schreef Alexios_Komnenos het volgende:
[..]
Het is niet dat de vroege Christenen enorm populair waren bij de Joden, als je de verhalen mag geloven kregen de Joodse priesters nog de keuze tussen Jezus en Barabas (Een moordenaar, kennelijk), wie er mocht overleven, men koos Barabas, dat zegt wel een beetje genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |