...... dat je nog steeds geen antwoord hebt gegeven op mijn vraag: Wat verstaat jij onder ' koninkrijk van God '. Niet te geloven!quote:
Je plempt hier weer wat data neer, maar je gaat verder volledig voorbij aan Iblardi's post. Pretendeer je nou dat dit soort late dateringen consensus zijn? Of dat deze data waarschijnlijker zijn? Zo ja, waarom?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:39 schreef ATON het volgende:
Nogmaals voor alle misverstanden te voorkomen :
- Brieven Paulus : ca.50 n.C.
- Marcus : 70 - 110 n.C.
- Matteüs en Lukas : 90 - 135 n.C.
- Johannes : 120 n.C.
- Handelingen v/d apostelen : 150 - 177 n.C.
- Brieven v/d apostelen : 170 - 220 n.C.
( even van een andere topic gehaald )
Bewijs mij het tegendeel !quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:27 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je plempt hier weer wat data neer, maar je gaat verder volledig voorbij aan Iblardi's post. Pretendeer je nou dat dit soort late dateringen consensus zijn? Of dat deze data waarschijnlijker zijn? Zo ja, waarom?
vandaan haalt, waar je deze dateringen op baseert, en waarom je de mogelijkheid serieus neemt dat Matteus en Lukas voor het Johannes-evangelie zijn geschreven.quote:- Handelingen v/d apostelen : 150 - 177 n.C.
- Brieven v/d apostelen : 170 - 220 n.C.
http://en.wikipedia.org/wiki/S_G_F_Brandonquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:14 schreef Haushofer het volgende:
Uhm, zo werkt het niet, wie beweert die "bewijst"Ik ben met name benieuwd naar waar je
[..]
vandaan haalt, waar je deze dateringen op baseert, en waarom je de mogelijkheid serieus neemt dat Matteus en Lukas voor het Johannes-evangelie zijn geschreven.
Je kunt toch wel kort aangeven waar je deze dateringen vandaan haalt?
Ok, dank je. Kun je ook kort aanstippen waarom je deze data boven de consensus verkiest, ook mbt Iblardi's post?quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:47 schreef ATON het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/S_G_F_Brandon
The fall of Jerusalem blz.227
Ja, ik vergiste me; ik bedoelde natuurlijk "waarom je de mogelijkheid serieus neemt dat het Johannes-evangelie voor Matteus en Lukas zijn geschreven.", gezien je dateringquote:Effe logica, waar ook wetenschappers mee werken, en die gaan niet verder op profetiën of een glazen bol he ? Matteus en Marcus weten al af van de verwoesting van de tempel. Conclusie ?
quote:- Matteüs en Lukas : 90 - 135 n.C.
- Johannes : 120 n.C.
Dat moet-ie zelf maar weten; als ik het zo teruglees ben je imo weer nogal vermoeiend aan het reageren, dus ik kan me goed voorstellen dat Cognitor er even geen zin in heeftquote:En heb je Cognitor nog geen opmerking geven waarom hij mijn vraag niet wil ( of kan ) beantwoorden wat hij verstaat onder ' het koninkrijk van God ' ?
Consensus ? Niet volgens mijn bronnen. En niet vergeten; de logica ! Overgelezen ?quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:21 schreef Haushofer het volgende:
Ok, dank je. Kun je ook kort aanstippen waarom je deze data boven de consensus verkiest, ook mbt Iblardi's post?
Volgens de consensus. Laat mij maar eens weten wie denkt dat Johannes vóór Matt. en Luk. zou geschreven zijn. Geef ik niet genoeg speling in data of heb jij aanwijzingen voor een exacte datum ?quote:Ja, ik vergiste me; ik bedoelde natuurlijk "waarom je de mogelijkheid serieus neemt dat het Johannes-evangelie voor Matteus en Lukas zijn geschreven.", gezien je datering
Ik vermoeiend ? Ga dan maar een tukje doen.quote:Dat moet-ie zelf maar weten; als ik het zo teruglees ben je imo weer nogal vermoeiend aan het reageren, dus ik kan me goed voorstellen dat Cognitor er even geen zin in heeft
Hoe kan een consensus nu van bronnen afhangenquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:01 schreef ATON het volgende:
[..]
Consensus ? Niet volgens mijn bronnen.
Jouw datering laat daar ruimte voor open.quote:Volgens de consensus. Laat mij maar eens weten wie denkt dat Johannes vóór Matt. en Luk. zou geschreven zijn. Geef ik niet genoeg speling in data of heb jij aanwijzingen voor een exacte datum ?
Omdat er helemmal geen consensus over bestaat. ( moet ik er nu ook een grappig icoontje bij plaatsen ?)quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:08 schreef Haushofer het volgende:
Hoe kan een consensus nu van bronnen afhangen
Waar zanikt je dan over ?quote:Jouw datering laat daar ruimte voor open.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |