ladderfabriek en hogerop komen?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:21 schreef Bosbeetle het volgende:
haha ik stond ook een keer bij het UWV bij zo'n verplicht uitzendbureau rondje, even rondgewaggeld, bij alle uitzendbureau's te horen gekregen "oh, huh, nou ja nee dat moet je toch echt zelf opzoeken"
uiteindelijk een paar maandjes via een heel klein uitzendbureau aan het werk geweest bij een ladderfabriek, en die jongen van dat uitzendbureau kon eigenlijk alleen maar heel hard lachen om de situatie(ik ben namelijk vrij recent gepromoveerd en dus dr. in celbiologie, dus een ladderfabriek is niet echt de plek om hoger op te komen
) Al zeiden ze na die 2 maand bij de ladderfabriek wel dat ze me heel graag terug zouden willen hebben
ja ik heb die grap dan ook te vaak gemaaktquote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:14 schreef YebCar het volgende:
[..]
ladderfabriek en hogerop komen?
is toch een inkoppertje
Precies, net zoals het bedrijf jou ook niet gaat vertellen dat de kans groot is dat ze je maar een jaartje ofzo nodig hebben en dat je never nooit geen vaste aanstelling gaat krijgen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toekomstige baas: "waar zie je jezelf over 5 jaar" Jij: "in iedergeval niet bij julie" toekomstige baas:
Ik snap best dat je weer naar school wilt maar dat hoef je toch niet aan je toekomstige baas zijn neus te hangen.
misschien trekt hij wel lekker een uitkeringquote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Precies, net zoals het bedrijf jou ook niet gaat vertellen dat de kans groot is dat ze je maar een jaartje ofzo nodig hebben en dat je never nooit geen vaste aanstelling gaat krijgen.
Hebben ze tegen mij wel eens gezegd. Ik ben toen toch akkoord gegaan, elk jaartje werkervaring is mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Precies, net zoals het bedrijf jou ook niet gaat vertellen dat de kans groot is dat ze je maar een jaartje ofzo nodig hebben en dat je never nooit geen vaste aanstelling gaat krijgen.
En je hebt een jaar de tijd om iets anders te zoekenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:24 schreef Daboman het volgende:
[..]
Hebben ze tegen mij wel eens gezegd. Ik ben toen toch akkoord gegaan, elk jaartje werkervaring is mooi meegenomen.
Even je reacties gelezen er proberen te analyseren.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:25 schreef FerryNL het volgende:
Lol wordt er nu nog steeds over mijn sollicitatie gesproken. Ik heb het allang uitgelegd en snap niet dat er nog steeds rare reacties komen.![]()
Hij had trouwens nog even gebeld omdat die het idee had dat ik me een beetje aangevallen voelde tijdens het gesprek.
Hij had nogmaals uitgelegd dat het niet perse te maken had met school, maar dat ze echt iemand zochten die voor lange tijd daar wou werken.
Hopelijk is het nu wel duidelijk.
Er zijn genoeg bedrijven die hun sollicitanten wel bellen bij afwijzing, ik werd iig bijna altijd wel gebeld als ik een gesprek heb gehad. Moet het natuurlijk wel enigszins te behappen zijn. Ze kunnen niet 125 sollicitanten bellen, maar een stuk of 4, bijv de mensen die de laatste selectieronde hebben gehaald, kan prima.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:07 schreef YebCar het volgende:
[..]
Even je reacties gelezen er proberen te analyseren.
Een werkgever die je na een gesprek nog persoonlijk opbelt komt niet voor. Waarschijnlijk zag hij dat zijn afwijzing je diep heeft geraakt en dat je het er blijkbaar moeilijk mee hebt. Anders belt een werkgever nooit een sollicitant terug.
Je vergelijkt jezelf met je broertje, dat hij hem wel alles lukt en bij jou niet, vrienden, werk etc etc
Zo maak je jezelf alleen maar depri en dan ben je over een aantal jaar echt raak voor een psycholoog.
Leg bij een sollicitatie niet teveel emotie, vertel niet teveel over je verleden. Zorg dat je zelfverzekerd overkomt en als je problemen hebt met praten probeer met een vriend een sollicitatie gesprek na te doen. Een eerste indruk is zo belangrijk. Praat je als een raket dan kun je het gewoon schudden. Probeer ook niet wanhopig te doen. Als je later nog naar school wil zeg je gewoon dat je in de toekomst nog eventuele studie naast je werk wil doen.
Je zegt dat je een punt hebt bereikt dat je alles aanpakt wat je kan krijgen. Dat moet je een werkgever niet laten merken natuurlijk.
Oja en voel je niet te snel aangevallen. Als je zo een persoon bent dan zal je lichaamshouding bij elk negatieve opmerking opspringen. Waarschijnlijk krijg je dan trekjes (stresstekenen, gezichtsuitdrukkingen ) die opvallen bij iemand.
als ik het goed gelezen heb is hij op gesprek al afgewezen m.b.t. school en vast dienstverbandquote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:15 schreef Daboman het volgende:
[..]
Er zijn genoeg bedrijven die hun sollicitanten wel bellen bij afwijzing, ik werd iig bijna altijd wel gebeld als ik een gesprek heb gehad. Moet het natuurlijk wel enigszins te behappen zijn. Ze kunnen niet 125 sollicitanten bellen, maar een stuk of 4, bijv de mensen die de laatste selectieronde hebben gehaald, kan prima.
Ik ben wel met je eens dat je een afwijzing bij een sollicitatie niet persoonlijk op moet vatten
dus m.a.w. Hij is op gesprek al afgewezen.quote:Maar ja toen kwam het punt dat ik weer naar school wou. En je raad het al, ze konden me niet meer verder helpen.
Ze wilden echt iemand die daar 10-15 jaar ging werken, en aangezien je 2 jaar nodig hebt om ingewerkt te worden werd dat dus niks.
Dus een werkgever die na een afwijzing bij het gesprek nog een x gaat bellen om het nogmaals uit te leggen.quote:Hij had trouwens nog even gebeld omdat die het idee had dat ik me een beetje aangevallen voelde tijdens het gesprek.
Hij had nogmaals uitgelegd dat het niet perse te maken had met school, maar dat ze echt iemand zochten die voor lange tijd daar wou werken.
En als pluspunt zou ik nog willen noemen dat je , FerryNL wel vaak uitgenodigd wordt. Dat wil zeggen dat ze echt wat in je zien. Misschien toch eens een sollicitatiecursus volgen. Daar leer je wat je handiger zou kunnen doen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:07 schreef YebCar het volgende:
[..]
Even je reacties gelezen er proberen te analyseren.
Een werkgever die je na een gesprek nog persoonlijk opbelt komt niet voor. Waarschijnlijk zag hij dat zijn afwijzing je diep heeft geraakt en dat je het er blijkbaar moeilijk mee hebt. Anders belt een werkgever nooit een sollicitant terug.
Je vergelijkt jezelf met je broertje, dat hij hem wel alles lukt en bij jou niet, vrienden, werk etc etc
Zo maak je jezelf alleen maar depri en dan ben je over een aantal jaar echt raak voor een psycholoog.
Leg bij een sollicitatie niet teveel emotie, vertel niet teveel over je verleden. Zorg dat je zelfverzekerd overkomt en als je problemen hebt met praten probeer met een vriend een sollicitatie gesprek na te doen. Een eerste indruk is zo belangrijk. Praat je als een raket dan kun je het gewoon schudden. Probeer ook niet wanhopig te doen. Als je later nog naar school wil zeg je gewoon dat je in de toekomst nog eventuele studie naast je werk wil doen.
Je zegt dat je een punt hebt bereikt dat je alles aanpakt wat je kan krijgen. Dat moet je een werkgever niet laten merken natuurlijk.
Oja en voel je niet te snel aangevallen. Als je zo een persoon bent dan zal je lichaamshouding bij elk negatieve opmerking opspringen. Waarschijnlijk krijg je dan trekjes (stresstekenen, gezichtsuitdrukkingen ) die opvallen bij iemand.
Wat voor functie's?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Volgende week gesprek voor een functie en vandaag ook gebeld voor info voor iets anders. Eindelijk weer iets!
Het zijn dan wel echt domme baantjes maar zolang het maar fulltime is dan vind ik het best.
Er zijn natuurlijk vast werkgevers die daar heel eerlijk in zijn, wat ik er maar mee wil zeggen is dat een werkgever zich óók beter presenteert dan ze zijnquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:24 schreef Daboman het volgende:
[..]
Hebben ze tegen mij wel eens gezegd. Ik ben toen toch akkoord gegaan, elk jaartje werkervaring is mooi meegenomen.
Die ervaring heb ik dus ook, ik heb de laatste maanden ook vrij veel testen moeten doen bij inschrijven bij uitzendbureaus. Taaltesten, persoonlijkheidstesten en competenties etc. Ik vind mezelf niet dom, maar ook absoluut niet slim, maar bij 80 procent van die testen scoorde ik bovengemiddeld en ver bovengemiddeld.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:25 schreef Blind_Guardian het volgende:
Ik was trouwens de enige van mijn groepje van 8 man die de test (ruim) voldoende had gemaakt om een baan aangeboden te krijgen. Twee hadden een magere score en de overige 5 onvoldoende. Toch wel bizar, zo moeilijk vond ik die test niet.
Geen idee. Dit was puur een logica-test, om te zien hoe goed je regels en de praktische uitvoering daarvan kon vergelijken (eerst "concreet" dmv. data als werknemers, afdelingen en projecten, vervolgens abstract dmv. cirkels en vierkantjes die aan een patrron moesten voldoen). Niet echt het soort logica dat je op school leert denk ik. Je zou dus ook kunnen stellen dat mensen steeds onlogischer wordenquote:Op donderdag 15 maart 2012 09:52 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik dus ook, ik heb de laatste maanden ook vrij veel testen moeten doen bij inschrijven bij uitzendbureaus. Taaltesten, persoonlijkheidstesten en competenties etc. Ik vind mezelf niet dom, maar ook absoluut niet slim, maar bij 80 procent van die testen scoorde ik bovengemiddeld en ver bovengemiddeld.![]()
Is het onderwijsniveau dan zo gedaald dat de standaard ook ineens een stuk lager ligt??
Is een proeftijd van een maand niet meer gangbaar?quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Pfff, net te horen gekregen dat ze mijn proeftijd van twee maanden niet verlengen omdat ze geen klik zien qua persoonlijkheid met de rest van het team. Dit is echt te kut, want ik dacht net uit het bijstandsgezeur te zijn, maar nu mag ik weer de mallemolen in, mits ik niet iets zsm vind... Dit wordt heel erg actief gaan zoeken.
Ik zou na die twee maanden een contract aangeboden krijgen. Dus of die vacaturestop die ze hadden geldt nog steeds en proberen ze er nu met een smoes vanaf te komen, of ze vinden echt dat er geen klik is tussen mij en de rest. Mja, ik ben verdeeld. Aan de ene kant zijn het wel allemaal mensen die al samenhokken, kids hebben enzo, dus in die zin ben ik een vreemde eend in de bijt, maar aan de andere kant kan ik goed opschieten met enkele collega's en je hebt altijd dat je wat minder praat met anderen. Anyway, ik kan vanaf volgende week weer 'lekker' de banenmarkt op en bijstand gaan aanvragen, woehoe! Al die korte baantjes doen mijn cv iig geen goed.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:59 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Is een proeftijd van een maand niet meer gangbaar?
Wegens een foutje intern heb ik een maand proeftijd, maar de rest die begint/begon drie maanden, dat had ik niet eens geaccepteerd...
Overigens zit ik nog bijna in dezelfde situatie, de klik is er niet echt denk ik. Maar ik kan nu nog even blijven zitten.
Ik heb daar ook al eens op gesolliciteerd, maar tot nu toe zijn er nog geen aanvragen bij mij in de buurt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:49 schreef Anonymousz het volgende:
gesolliciteerd voor huishoudelijke hulp
Waar zitten hun precies in Rotterdam?quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:04 schreef FerryNL het volgende:
En weer afgewezen.
Mocht iemand interesse hebben: http://www.zoekbijbaan.nl(...)t__in_rotterdam.html
Alles tussen ** is persoonlijk en eruit ge-edit.quote:Geachte ***,
Middels deze e-mail wil ik graag mijn interesse tonen in de vacature voor OCT-er, welke ik op de website van *** tegenkwam.
Mijn naam is ****, ik ben ** jaar oud en woonachtig in ***.
Sinds mijn schoolverlaten van de ****** ben ik altijd werkzaam geweest in de IT, veelal als ZZP’er en een korte periode in loondienst.
Helaas moest ik tijdens mijn laatste aanstelling in de functie van Programmeur, in December 2011 concluderen dat fulltime kantoorwerk niets voor mij is. Deze vermoedens had ik rond deze periode vorig jaar, toen ben ik me al gaan oriënteren op een opleiding in het onderwijs.
Dit jaar heb ik definitief de keuze gemaakt niet verder te gaan in de IT, en me te richten op een carrière in het onderwijs. Voor aankomend schooljaar 2012-2013 heb ik me ingeschreven voor de Lerarenopleiding Wiskunde (2e graads) aan de Hogeschool Rotterdam.
Ik ben een zeer leergierig en sociaal persoon met een rustige uitstraling. De 5 jaren die ik nu werkzaam ben als horecaportier hebben mij leren omgaan met de jeugd (14+) en een geduldig karakter opgeleverd.eze zin vind ik zelf niet zo mooi, veranderen?*
Uiteraard kan ik met mijn uitgebreide kennis in de IT altijd een bijdrage leveren aan administratieve werkzaamheden en uw IT infrastructuur.
De functie OCT-er lijkt mij de ideale opstap naar een carrière in het onderwijs als docent en ik zou graag de kans krijgen mijn kennis bij uw organisatie in de praktijk te brengen.
In afwachting van uw reactie verblijf ik,
*ikke*
Bijlagen: Curriculum Vitae, Uitslag Beroepskeuzetest HRO, Uitslag Competentietest HRO.
quote:De OCT-er is deels werkzaam op het techniekplein (bouw, metaal, electro en hout) en houdt toezicht op leerlingen in tussenuren en keuzewerktijduren tijdens het maken van huiswerk of specifieke opdrachten. Hij ziet daarbij toe op een actieve werkhouding bij de uitvoering van de opdrachten. Hij zal tevens ingezet worden om toezicht te houden tijdens toetsuren. Daarnaast verricht hij conciërgetaken.
bitches zijn hetquote:Op donderdag 15 maart 2012 17:04 schreef FerryNL het volgende:
En weer afgewezen.
Mocht iemand interesse hebben: http://www.zoekbijbaan.nl(...)t__in_rotterdam.html
ik had eerder op gesolliciteerd in een ander buurtquote:Op donderdag 15 maart 2012 17:05 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik heb daar ook al eens op gesolliciteerd, maar tot nu toe zijn er nog geen aanvragen bij mij in de buurt.
- De maanden van het jaar schrijf je zonder hoofdletter, dus het moet 'december' worden.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:47 schreef Teeno het volgende:
Ik ga nu al proberen het onderwijs een beetje in te rollen, maar beginnen bij Congiërge / Toezichthouder, wat vinden jullie hiervan?
[..]
Alles tussen ** is persoonlijk en eruit ge-edit.
Dank, aangepast.. zijn de kleine dingetjes hequote:Op donderdag 15 maart 2012 20:16 schreef tennisster198 het volgende:
[..]
- De maanden van het jaar schrijf je zonder hoofdletter, dus het moet 'december' worden.
- Verder staat er een keer een komma, gevolgd door 'en'. Dat is dubbelop: of een komma, of 'en'.
Zo'n aanlegtest kost je 45 euro en een halve dag, heb ik al eerder gezegd, dan weet je waar je aan toe bent.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:39 schreef FerryNL het volgende:
Maarja ik twijfel nog enorm of ik toch een 21+ toets ga proberen op het HBO, of toch eerst nog maar een MBO diploma binnensleep. Want ik weet ook niet of die 21+ toets wel te doen is voor mij.
Dat klopt inderdaad.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:39 schreef FerryNL het volgende:
Want ik ben nu 25 en kan dan nog mooi een aantal jaar studiefinanciering krijgen.
Als ik naar mijn broertje kijk en soms op zijn bankafschrift zie wat hij dan krijg. Dan denk ik ook soms van, wow hoeveel kan je krijgen.![]()
Want na je 30e krijg je volgens mij geen studiefinanciering meer toch?
Je kunt ook eerst MBO niveau 4 doen ('veiliger' wat betreft het niveau) en daarna eventueel nog versneld het HBO doen? Dat kan na een MBO-opleiding op niveau 4 vaak in drie jaar.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:39 schreef FerryNL het volgende:Maarja ik twijfel nog enorm of ik toch een 21+ toets ga proberen op het HBO, of toch eerst nog maar een MBO diploma binnensleep. Want ik weet ook niet of die 21+ toets wel te doen is voor mij.
Ja ik zit daar ook nog weleens aan te denken, maar het probleem is dan dat ik toch eerst een MBO3 diploma moet halen. Voordat ik gelijk toegelaten word tot het MBO4. Het merendeel van de MBO4 opleiding laten geen MBO2 leerlingen toe.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:43 schreef tennisster198 het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad.
[..]
Je kunt ook eerst MBO niveau 4 doen ('veiliger' wat betreft het niveau) en daarna eventueel nog versneld het HBO doen? Dat kan na een MBO-opleiding op niveau 4 vaak in drie jaar.
Ja ik moet dat ook een keertje gaan doen inderdaad, maar ik moet eerst iets van een bijbaantje hebben. Want ik ben nu echt blut en kan echt niks meer uitgeven wat voor nu niet het belangrijkste is.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:43 schreef Teeno het volgende:
[..]
Dank, aangepast.. zijn de kleine dingetjes he
[..]
Zo'n aanlegtest kost je 45 euro en een halve dag, heb ik al eerder gezegd, dan weet je waar je aan toe bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |