Beetje zuur natuurlijk als er flink naast zit en we keiharde economische klappen krijgen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat lijkt me verstandiger dan het advies te volgen van mensen die ruimschoots hebben aangetoond dat ze er niets van snappen. Mooie dure woorden zeggen mij vrij weinig als de resultaten waardeloos zijn.
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat lijkt me verstandiger dan het advies te volgen van mensen die ruimschoots hebben aangetoond dat ze er niets van snappen. Mooie dure woorden zeggen mij vrij weinig als de resultaten waardeloos zijn.
De kans dat we er flink naast zitten lijkt mij groter als we mensen blijven volgen die er al de hele tijd flink naast zitten.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje zuur natuurlijk als er flink naast zit en we keiharde economische klappen krijgen.
Hoe weet je dat zeker? Iedereen kan dat roepen. Anders wordt het als je nu bijvoorbeeld juist met je eigen geld gaat speculeren op de volgens jou aanstaande recessie. En dat is precies wat sommige partijen gedaan hebben in 2006/2007, in 2006/2007 constateerden zijn dat er problemen met sub-prime en dergelijken aan zaten te komen en zij hebben daar actief op gereageerd door een speculatieve positie in te nemen. Dat is dus heel wat meer dan simpelweg roepen dat er ooit een economische crisis komt. Moment, aard en omvang werden correct voorspeld door sommige partijen, en de verantwoordelijke autoriteiten zitten daar niet bij.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:59 schreef Ulx het volgende:
Nee, maar ik weet zeker dat er over X jaar weer een recessie komt.
Ok, iemand zegt tegen je: luister naar mij, en dan komt alles goed en zal je meer gaan verdienen. Je luistert naar die persoon, en je moet zoveel geld aan de bank geven dat je minder geld hebt voor gezondheid, onderwijs en veiligheid. Die iemand wordt intussen wel schatrijk.quote:
Ik wel.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:08 schreef Cher- het volgende:
Jullie weten toch wel dat die gulden niet terugkomt he?
Wie is "die iemand"?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ok, iemand zegt tegen je: luister naar mij, en dan komt alles goed en zal je meer gaan verdienen. Je luistert naar die persoon, en je moet zoveel geld aan de bank geven dat je minder geld hebt voor gezondheid, onderwijs en veiligheid. Die iemand wordt intussen wel schatrijk.
En dat al vijf jaar lang.
Wordt het dan misschien niet eens tijd iets anders te proberen?
Waarom lees je zulke uitspraken nooit over het centraal planbureau?quote:Het is helemaal niet mogelijk te berekenen of het financieel voor- of nadelig is om over te stappen op de gulden. Dat zegt hoogleraar financiële economie Sylvester Eijffinger in reactie op het onderzoek dat de PVV vanmiddag presenteerde. "Het hangt er helemaal vanaf van welke aannames of vooronderstellingen je uitgaat."
Omdat die altijd gelijk hebben. Nu mond houden, anders komt er oorlog.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:14 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.nujij.nl/polit(...).lynkx#ixzz1oL0PbKn6
[..]
Waarom lees je zulke uitspraken nooit over het centraal planbureau?
Alle politici, bankiers, economen en andere "experts" die blijven waarschuwen dat we vooral alles moeten kapotbezuinigen en tientallen miljarden aan falende bankiers moeten blijven geven (iedereen moet de pijn delen behalve degenen die het veroorzaakt hebben), omdat anders de economie kapot gaat.quote:
sorry, dat wist ik nietquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
Omdat die altijd gelijk hebben. Nu mond houden, anders komt er oorlog.
uit het onderzoek blijkt dat de baten de kosten overstijgenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:20 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat zou het voordeel ervan zijn als de gulden terug komt? Die euro had voor mij destijds niet gehoeven maar het lijkt mij dat je niet zomaar de gulden terug kunt invoeren want dit gaat toch ook niet kosteloos of zie ik het verkeerd?
Omdat in het EU verdrag staat dat men de euro moet invoeren. Uit de euro, is uit de EU. Als ze alleen uit de euro willen maar in de EU willen blijven moet er een uitzondering op het verdrag worden gemaakt en is er de mogelijkheid dat een land z'n veto gebruikt om dat te blokkeren. Griekenland bijvoorbeeld. Die naait een land als Nederland in dat geval gewoon. Dan is uit de EU de enige snelle optie.quote:
Dat kun je niet weten, die jojoot zeker in het begin flink.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:23 schreef Re het volgende:
Welke waarde zou de gulden eigenlijk hebben bij nieuwe invoering?
Volgens wie? Bedenk ook dat we niet Griekenland redden, maar de banken die veel te roekeloos aan Griekenland geleend hebben.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat in het EU verdrag staat dat men de euro moet invoeren. Uit de euro, is uit de EU. Als ze alleen uit de euro willen maar in de EU willen blijven moet er een uitzondering op het verdrag worden gemaakt en is er de mogelijkheid dat een land z'n veto gebruikt om dat te blokkeren. Griekenland bijvoorbeeld. Die naait een land als Nederland in dat geval gewoon. Dan is uit de EU de enige snelle optie.
Maar uit de EU stappen is niet zo goedkoop als Griekenland redden.
En die moet je niet redden als er geen euro meer is?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Volgens wie? Bedenk ook dat we niet Griekenland redden, maar de banken die veel te roekeloos aan Griekenland geleend hebben.
Nee waarom zou Nederland Franse en Duitse banken moeten redden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
En die moet je niet redden als er geen euro meer is?
Wat is het nadeel als je niet in de EU zit maar wel de richtlijnen invoert waar het Nederlandse parlement zich niet tegen verzet? Beetje a la Turkije?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat in het EU verdrag staat dat men de euro moet invoeren. Uit de euro, is uit de EU. Als ze alleen uit de euro willen maar in de EU willen blijven moet er een uitzondering op het verdrag worden gemaakt en is er de mogelijkheid dat een land z'n veto gebruikt om dat te blokkeren. Griekenland bijvoorbeeld. Die naait een land als Nederland in dat geval gewoon. Dan is uit de EU de enige snelle optie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |