Tijd om in te gaan pakken, kijken wat mee kan, wat weg kan...quote:Op maandag 12 maart 2012 20:05 schreef Femmie13 het volgende:
[..]
ja overdacht is 25 juni, anders ging de koop sowieso niet door
Neger alsjeblieftquote:Op maandag 12 maart 2012 13:31 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook niet? Een redelijk gemiddeld pand, gezien de prijs.
Klinkt heel redelijk!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:06 schreef mark_dabomb het volgende:
Zo, wij hebben dan ook eindelijk een bod gedaan. 2 onder 1 kap, garage, achtertuin met achterom 120m2 woonoppervlakte met oude keuken en badkamer. Vraagprijs 220k gekomen van 239k. 20 maanden te koop.
Wij hebben vandaag 180k geboden. Makelaar reageerde niet negatief en komt hier morgen bij ons op terug. Benieuwd!
Succes, vertel ze gewoon dat ze anders toch nog lekker 3 jaar dat huis leeg laten staan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:37 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik weet dat niet maar ze houden er in ieder geval rekening mee.
Tegenbod: 212.000 kk.
met daarbij gebreken uit bouwteschnische keuring max 5000 euro (wij hadden 2000 voorgesteld).
Nou weer eens beraden op een tegenbod, ik vermoed zo 186k. Willen max 195k betalen maar liever dichter naar de 190 toe.
Oke, dus ze willen wel graag weg.quote:
Als ik dit allemaal zo lees zou ik toch gewoon 190K bieden als eindbod. Take it or leave it!quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:37 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik weet dat niet maar ze houden er in ieder geval rekening mee.
Tegenbod: 212.000 kk.
met daarbij gebreken uit bouwteschnische keuring max 5000 euro (wij hadden 2000 voorgesteld).
Nou weer eens beraden op een tegenbod, ik vermoed zo 186k. Willen max 195k betalen maar liever dichter naar de 190 toe.
Ik zou gewoon 180 bieden, gewoon omdat het kan! Lekker op afstand zeggen wat een ander moet doen is namelijk altijd effectief, zo is uit onderzoek gebleken!quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Als ik dit allemaal zo lees zou ik toch gewoon 190K bieden als eindbod. Take it or leave it!
De huizenmarkt-malaise wordt nog steeds met de maand erger. Als verkopers ook maar enig benul hebben van de situatie en ze snel van het pand af moeten/willen, dan is 190K een alleszins redelijk bod lijkt me zo... beter dan er wellicht nog jaren mee moeten leuren en het uiteindelijk voor een nog lagere prijs moeten verkopen, wat geenszins ondenkbaar is.
Als ze het bod weigeren dan laat je gewoon een paar maanden niks van je horen. Mocht het pand over zes maanden nog steeds te koop staan, herhaal dan het bod - of beter nog, peuzel er nog wat 1000'jes vanaf.
Ik zeg niks wat iemand 'moet doen'. Het is gewoon wat ikzelf zou doen in een dergelijke situatie.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou gewoon 180 bieden, gewoon omdat het kan! Lekker op afstand zeggen wat een ander moet doen is namelijk altijd effectief, zo is uit onderzoek gebleken!
DIt geloof je toch niet? Wacht dan tot het testament echt uitgevoerd wordt, dan heb je pas met de dochter van doen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:50 schreef mark_dabomb het volgende:
Update 1, testamentair is vastgelegd dat de kinderen invloed mogen uitoefenen op de verkoop van het huis...
Beter en bondiger kan ik het niet verwoorden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Als ik dit allemaal zo lees zou ik toch gewoon 190K bieden als eindbod. Take it or leave it!
Ach, het maakt mij niet uit of het is vastgelegd. in ieder geval praat de dochter mee in de gesprekken met de makelaar. Daar kan ik weinig aan doen. Ik ga me eens beraden. MIsschien dat ik nog als tussenstap een keer 185.000 bied maar daar ga ik eens over denken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:39 schreef blomke het volgende:
[..]
DIt geloof je toch niet? Wacht dan tot het restament echt uitgevoerd wordt, dan heb je pas met de dochter van doen.
Als jij er 102k voor wil geven moet je dat bieden. Accepteren ze het niet, niks meer laten horen. Je moet vooral niet meedoen aan die poppenkast van onderhandelen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 01:33 schreef YebCar het volgende:
wat denken jullie van 102.000 als bod bij een appartement van 135k?
Of zijn goedkope appartementen nu juist heel erg gewild
Om maar een goed punt te noemen. Hoe kunnen we nu iets zeggen over de waarde, als we niet eens weten waar het om gaat of waar het pand ligt? De vraagprijs is ook op een bepaalde manier tot stand gekomen; hoe komt jouw bod/waarde-inschatting tot stand?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:57 schreef FrankP het volgende:
Ligt er maar helemaal aan waar het appartement staat en hoe de vraag is.
Maar de vraag is wat er nu werkelijk voor dat huis betaald is?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Om maar een goed punt te noemen. Hoe kunnen we nu iets zeggen over de waarde, als we niet eens weten waar het om gaat of waar het pand ligt? De vraagprijs is ook op een bepaalde manier tot stand gekomen; hoe komt jouw bod/waarde-inschatting tot stand?
Recent heb ik gezien dat in Arnhem Noord, in een zeer goede buurt, een saai jaren '60 huis met nog saaiere tuin&inrichting maar wel pittig geprijsd, binnen een maand werd verkocht.
Min. ¤275.000,-; verkoper wilde de aankoopprijs (¤251.848,-) + k.k. (2001) er uit hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:44 schreef Inlognaam het volgende:
Maar de vraag is wat er nu werkelijk voor dat huis betaald is?
Tsja, daarom is volgens mij een huis ook waard 'wat de gek ervoor geeft'. Wat de één heel belangrijk vindt, is voor de ander irrelevant of zelfs negatief. Er valt geen peil op te trekken.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:01 schreef blomke het volgende:
Mwoah, ik ken het huis van binnen en van buiten en vind het een stevige prijs voor 3x saai.
Maar blijkbaar telt het feit dat het pand in een zeer goede (maar saaie) wijk ligt, en vlak bij uitvalswegen, sterk mee bij de verkoopprijs.
Om maar eens iets te noemen. Wat mij bij die overheidsbezuinigingen opvalt, is dat de kinderfoktoeslag blijkbaar heilig is. Ik snap niet dat dat soort zaken niet wordt aangepakt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:
of 'kindvriendelijk, scholen in de buurt'. Het eerste interesseert mij als niet-autobezitter geen ene mallemoer, van het tweede krijg ik spontaan uitslag want dat vertaal ik naar 'de hele dag krijsende k*tkinderen in de buurt, dus lekker rustig op je balkon of in de tuin zitten is er niet bij!'...![]()
Jammer dat voor mensen zoals jij niet een verplichte abortus met terugwerkende kracht kan worden afgedwongen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:13 schreef blomke het volgende:
Het niet-verwekken van etterbakjes zou gesubsidieerd en beloond moeten worden, i.p.v. een fokvergoeding uit te delen.
1. Als fokvergoeding geen rol speelt (en dat speelt ie wel bij het 3-de kind), kan je 'm ook afschaffen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
1. Alsof er mensen zijn die vanwege het feit dat ze dan kinderbijslag krijgen aan kinderen beginnen.
2. En, zal ik je een tip geven: als je last hebt van krijsende kinderen kun je de ouders aanspreken, of even bedenken dat je zelf ook een keer een klein blomke bent geweest.
Blaat geen onzin koekwaus.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:52 schreef blomke het volgende:
1. Als fokvergoeding geen rol speelt (en dat speelt ie wel bij het 3-de kind), kan je 'm ook afschaffen.
Die deur staat té ver open om in te trappen.quote:En "klein Blomke" schijnt een oervervelend, eigenwijs, pestkopje te zijn geweest....kan je nagaan hoe een mens kan veranderen
Voor mij is het onverteerbaar dat mensen die er zelf voor kiezen te blijven leven na hun 65e gefinancierd worden vanuit mijn belastingcenten. Als er wordt gesproken over afschaffing van de HRA, waarom dan niet over afschaffing van de AOW?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:15 schreef blomke het volgende:
Voor mij is het onverteerbaar dat mensen die er voor kiezen om kinderen te krijgen, in hun keuze en in de financiële consequenties gedurende de hele looptijd mede worden gefinancierd vanuit mijn belastingcenten.
Waarvan akte...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:
, van het tweede krijg ik spontaan uitslag want dat vertaal ik naar 'de hele dag krijsende k*tkinderen in de buurt, dus lekker rustig op je balkon of in de tuin zitten is er niet bij!'...![]()
*zucht* Je weet dat je over alle voorwaarden in het contract natuurlijk gewoon kan onderhandelen? Als je dat te kort vind dan eis je gewoon een langere termijn...quote:Inmiddels hebben ze een eindbod gedaan van 208kk met voorbehoud van bouwtechnische keuring van 5000 in de BTW. Dit moet dan wel binnen 2 weken na tekenen verkoopovereenkomst aangegeven zijn. Is dat niet onwijs kort? Ik moet dan iemand vinden die gelijk na het tekenen overeenkomst komt onderzoeken en dan ook nog is binnen die twee weken het rapport geheel klaar heeft. Is dat gebruikelijk/haalbaar?
Nee, dat is redelijk. Je belt gewoon even rond voor een bouwtechnisch adviseur die tijd heeft. De eerste die ik belde, had al tijd.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:58 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik moet dan iemand vinden die gelijk na het tekenen overeenkomst komt onderzoeken en dan ook nog is binnen die twee weken het rapport geheel klaar
Er zijn dusdanig weinig huizenverkooptransacties, dat er genoeg keurders zijn die een bouwkundig rapport willen uitbrengen.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:58 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik moet dan iemand vinden die gelijk na het tekenen overeenkomst komt onderzoeken en dan ook nog is binnen die twee weken het rapport geheel klaar heeft. Is dat gebruikelijk/haalbaar?
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:33 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat kan alleen helaas niet in Ziggo-gebied
V.
Dat laatste is altijd wel leuk. Beetje de makelaar en wederpartij de indruk geven dat er meer woningen zijn en dat jullie dus rustig verder kijken. Dag potentiele koperquote:Op dinsdag 27 maart 2012 07:13 schreef mark_dabomb het volgende:
ER is geen probleem, ik hou iedereen alleen op de hoogteWe weten ook wel dat we kunnen onderhandelen over de ontbindende voorwaarden. UIteraard.
Het voorbehoud bouwtechnische keuring is er voor dat je als blijkt dat er constructiefouten of gebreken in de woning aanwezig zijn van meer dan 5000 euro je het contract kan ontbinden.
Inmiddels eindbod gedaan van 190k en mee gegaan in het voorstel van verkopende partij betreft bouwkundige keuring. We zitten nog 18k van elkaar af. Ik ben er bang voor, zaterdag maar is wat huizen bekijken op de open huizen dag van de zelfde makelaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |