1. Dat is dus het merendeel van de huizenmarkt: = geen handel, alleen handel op een lager prijsniveau. Maar is snap dat MOETEN niet zo.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:10 schreef Worteltjestaart het volgende:
Omdat er anders geen handel is.
Jezus, ben je nou echt zo dom of doe je alleen maar zo?
Juist niet handig met de prijzen van nu: die dalen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:55 schreef Scorpie het volgende:
Koop een huis zou ik zeggen, altijd handig om er 1 achter de hand te hebben, zeker met die prijzen van nu! Gewoon hup 50% eraf dit dat hoppatee.
1. Hoe kun je spreken van een overeenkomst als je het niet over de prijs eens bent? Als je het niet over de prijs eens bent wordt het huis niet verkocht, dus als je het huis wilt verkopen MOET je het over de prijs eens zijn. Dat is geen optie, want anders is er gewoon geen overeenkomst.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:15 schreef blomke het volgende:
1. Dat is dus het merendeel van de huizenmarkt: = geen handel, alleen handel op een lager prijsniveau. Maar is snap dat MOETEN niet zo.
2.Ik ben niet gepromoveerd, nee.
Daarom zijn er ook zo weinig transacties: men wordt het niet over de prijs eens, zo er al een prijs geboden wordt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:24 schreef Worteltjestaart het volgende:
1. Hoe kun je spreken van een overeenkomst als je het niet over de prijs eens bent? Als je het niet over de prijs eens bent wordt het huis niet verkocht, dus als je het huis wilt verkopen MOET je het over de prijs eens zijn. Dat is geen optie, want anders is er gewoon geen overeenkomst.
Je praat erom heen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:29 schreef blomke het volgende:
Daarom zijn er ook zo weinig transacties: men wordt het niet over de prijs eens, zo er al een prijs geboden wordt.
Groot verschil: de hypotheekgever (bewoner) is niet de verkoper. Dat is de hypotheeknemer (bank).quote:Overigens, bij executoriale verkopen wordt men het ook niet over de prijs eens, er wordt zogenaamd een hoogste prijs gegenereerd door een stel mannen in de zaal, maar ik denk dat weinig verkopers het "eens" zullen zijn over die prijs, voor zover hen al iets wordt gevraagd.
Blomke, ik ben het volledig met je eens, en de manier waarop jij de deal hebt beklonken, is creatief en lucratief (voor jou althans, haha). Maar de kapitein doet net alsof 'ie gek is, en er geen normale en gebruikelijke manier is. Die is er wel.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:13 schreef blomke het volgende:
[..]
1. Waar staat dat? Wie zegt dat? Overigens valt een prijs van 190.000,- nog binnen de 15%-marge bij die vraagprijs van 220.000,- waarmee mijn prijsstelling dus deel uit maakt van jouw "gebruik".
2. Juist door ongebruikelijke manieren van handelen, kom je tot unieke resultaten. "We doen iets omdat we het altijd al zo gedaan hebben......", dan zouden we nog in berenvellen rondrennen.
Success!quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:10 schreef Femmie13 het volgende:
We hebben vanmorgen een openingsbod gedaan van 184.000 en hebben 2,5 uur later telefoon gehad met een tegenbod van 210.000
Morgen doen we weer een bod. We zullen zien hoever we komen. Het is een erg leuk huis, maar niet ons droomhuis want die kunnen we niet betalen
Snotverdrie zeg, die willen graag van hun huis af! Denk dat je het ook wel voor ¤180.000,- had kunnen kopen als ze er zo graag vanaf willen!quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:10 schreef Femmie13 het volgende:
We hebben vanmorgen een openingsbod gedaan van 184.000 en hebben 2,5 uur later telefoon gehad met een tegenbod van 210.000
Maak je nou een grapje?quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Snotverdrie zeg, die willen graag van hun huis af! Denk dat je het ook wel voor ¤180.000,- had kunnen kopen als ze er zo graag vanaf willen!
Als je nou eens ophoudt met trollen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Snotverdrie zeg, die willen graag van hun huis af! Denk dat je het ook wel voor ¤180.000,- had kunnen kopen als ze er zo graag vanaf willen!
Ja, ze willen er echt graag vanaf gezien hun gekelderde huizenprijs, ze hebben er maar liefst 2% afgedaan, allemaal te danken aan jouw kei- en keiharde onderhandelingstechniek.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat is daar nou lomp aan?quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:50 schreef Inlognaam het volgende:
Dat is het lompe van dat geonderhandel. Er volgt een eerste bod, een tweede bod, een derde bod. En keer op keer wordt er verhoogd danwel verlaagd.
Op een veemarkt doe je dat wel.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:13 schreef Inlognaam het volgende:
Het is lomp omdat je weet dat er onderhandeld gaat worden en je eerste bod toch niet geaccepteerd gaat worden maar toch dat bod doet. En dat er weer uren/dagen overheen gaan en je niet weet of het wat gaat worden. Dat is gewoon lomp en dat je daarna weer extra bod gaat doen met een verhoging van xxxx euro, waarop weer een prijsverlaging volgt van xxxx euro.
Doe je op de markt toch ook niet als je een kilo druiven gaat kopen? Bied dan gewoon het bedrag wat je als tweede bod wou doen met mededeling eindbod. Take it or leave it.
Netjes! Hier zit wel potentie in.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:10 schreef Femmie13 het volgende:
Morgen doen we weer een bod. We zullen zien hoever we komen. Het is een erg leuk huis, maar niet ons droomhuis want die kunnen we niet betalen
Jij bent echt nog dommer dan een aap?quote:
En wanneer doe jij nou je oogkleppen eens af? Je doet steeds alsof jij de waarheid in pacht hebt en er maar een weg en een waarheid is. Dat geloof je toch zelf niet?quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:17 schreef blomke het volgende:
Ach jongelui, wanneer gaan jullie de ogen nou eens open.....et is allemaal perceptie waar het om draait. De kopers "geloven" in hun droomhuis en betalen daar de hoofdprijs voor.
Vind je het erg als ik het met je eens ben?quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wanneer doe jij nou je oogkleppen eens af? Je doet steeds alsof jij de waarheid in pacht hebt en er maar een weg en een waarheid is. Dat geloof je toch zelf niet?
Dat klinkt goed. Ik was al niet van plan om met 5k te verhogen want dan lijkt het net of ik ga doen wat zij ook doen, waardoor ze me kunnen manipuleren.Tenminste dat denk ik.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:50 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Netjes! Hier zit wel potentie in.
Wat je zou kunnen doen is 191.500 bieden of iets in die richting. Psychologisch is dat beter dan 189 bieden in mijn ogen. Als je er een beetje druk achter wil zetten is het een idee om de verkopende makelaar te melden dat je heel ver in de richting van de verkopers gaat, en dat je eerst met 189 in je hoofd zat maar toch vind dat 191.500 het wel waard is. En dat je verwacht dat als de verkoper serieus is dat ze dan niet weer met 5k omlaag moeten komen.
Nu meer omhoog gaan dan dat de verkoper naar beneden gaat is juist een signaal dat je (te) gretig bent.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:51 schreef Femmie13 het volgende:
[..]
Dat klinkt goed. Ik was al niet van plan om met 5k te verhogen want dan lijkt het net of ik ga doen wat zij ook doen, waardoor ze me kunnen manipuleren.Tenminste dat denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |