Ach, misschien heeft hij geluk en krijgt hij het daadwerkelijk voor ~75% van de oorspronkelijke vraagprijs, maar de kans is groot dat de verkopende partij er niet op ingaat.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Heerlijk, denken te weten wat de verkoper denkt en wil
Doe je tegenwoordig ook al gratis consultancy op afstand blomke? Knap van je.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Strategie: bied 190.000,- en laat niet meer van je horen. Geef geen antwoord op vragen van de verkoper.
Wat je dus zegt is dat er geen algemene uitspraak over kan worden gedaan en dat je puur en alleen op persoonlijke titel spreekt. Dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 8 maart 2012 00:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het is heel erg simpel: als jij als verkoper een bepaalde minimumprijs in gedachten hebt, dan ga je er uiteraard voor om die prijs ook binnen te halen. De vraag is alleen, hoe realistisch is die minimumprijs eigenlijk?
Het hangt helemaal van je situatie af als verkoper, en de gok die je wenst te nemen om af te wachten tot een hoger bod. In deze markt is het niet zo heel erg realistisch om als je nog nauwelijks biedingen hebt ontvangen, de 'hoofdprijs' te willen ontvangen. En dan komt het aan op je eigen keuze: blijft je inderdaad maar afwachten op die 'hoofdprijs', met het risico dat hoe langer je wacht, hoe lager de prijzen worden, of neem je eieren-voor-je-geld en onderhandel je met een geïntereseerde koper tot uiteindelijk een redelijke prijs door beide partijen wordt aanvaard?
In deze markt stel ik dat de laatstgenoemde attitude de juiste is. Uiteraard is eea afhankelijk van eenieders persoonlijke situatie, en is het een heel verschillende situatie als je een pand wilt verkopen dat volledig is afbetaald en je dus geen hypotheekschuld hebt, itt tot de verkopers die in een problematische situatie verkeren waar ze wel een zeker bedrag 'moeten' vangen om hun restschuld zo minimaal mogelijk te houden.
Het is aan de koper om een inschatting te maken van de situatie van de desbetreffende verkoper.
Nogmaals: de procedure van het kopen van een huis is volledig vormvrij, het komt toch echt min-of-meer neer op: wat heb je ervoor over, en wenst de verkoper daarmee accoord te gaan. Het blijft altijd een gok of je wel of niet en bepaald bod moet doen, en of de verkoper daarmee accoord gaat. Nee heb je - ja kun je krijgen.
De koper van mijn pandje twee maanden geleden was het hier helemaal mee eens.
En het dan gek vinden dat de huizenmarkt op zijn gat ligtquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:32 schreef blomke het volgende:
Strategie: bied 190.000,- en laat niet meer van je horen. Geef geen antwoord op vragen van de verkoper.
Waar suggereer ik dat? Ik bekijk alleen objectief de gegevens.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Heerlijk, denken te weten wat de verkoper denkt en wil
Hoe hoog schat je de kans in dat je het voor 190 gaat krijgen? Just curiousquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:30 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Waar suggereer ik dat? Ik bekijk alleen objectief de gegevens.
Het is maar wat je objectief noemt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:30 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Waar suggereer ik dat? Ik bekijk alleen objectief de gegevens.
Geen idee, ik kan niet in de portemonnee van de verkoper kijken.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe hoog schat je de kans in dat je het voor 190 gaat krijgen? Just curious
Nee, dat vind ik niet gek. Zolang kopers nog het idee hebben dat hun huis een droomhuis is (natte droom effect: je voelt de nattigheid pas als je ontwaakt), ligt "de huizenmarkt op z'n gat". Een term die ik btw niet onderschrijf........mijn nuancering: de huizenmarkt koerst langzaam maar zeker naar "normale" transactieprijzen. Er zijn nl. nog steeds transacties op een lager prijsniveau. En dat prijsniveau daalt in de loop van de tijd.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:18 schreef Worteltjestaart het volgende:
En het dan gek vinden dat de huizenmarkt op zijn gat ligt
Knap? Knap is dat het een aanpak is die werkt!quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:16 schreef Scorpie het volgende:
Doe je tegenwoordig ook al gratis consultancy op afstand blomke? Knap van je.
Dus jij garandeert dat hij met de door jou gevolgde methode het huis voor 190.000 euro koopt? mark_dabomb, lees je mee?quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Knap? Knap is dat het een aanpak is die werkt!
Gewoon blomke zijn advies opvolgen joh, succes gegarandeerd ! En zo niet, dan hou je hem gewoon verantwoordelijk.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:48 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik lees mee, ik vind het nogal umm...kamikaze?
Dit slaat gewoon echt nergens op.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:42 schreef blomke het volgende:
Kleine toevoeging: naast het niet beantwoorden van vragen, ook niet ingaan op tegenbiedingen van de verkoper(s).
Koop een huis zou ik zeggen, altijd handig om er 1 achter de hand te hebben, zeker met die prijzen van nu! Gewoon hup 50% eraf dit dat hoppatee.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:53 schreef blomke het volgende:
Je begrijpt nog steds niets van de huidige woningmarkt. Als je met een huis omhoog zit, nou dan wil je wel op ieder bod (hoe bot ook) springen.
Nee.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:53 schreef blomke het volgende:
Je begrijpt nog steds niets van de huidige woningmarkt. Als je met een huis omhoog zit, nou dan wil je wel op ieder bod (hoe bot ook) springen.
Er is geen normale handelstransactie.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:58 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Nee.
Ook al wil ik mijn huis in principe verkopen, ik ga niet op een idioot bod in. En een idioot bod is elk bod waarvan ik vind dat het te laag is, ongeacht of de koper vindt of het huis wel of niet meer waard is.
Op die manier kan je net zo goed ¤10000 euro bieden op een vrijstaande woonvilla in Blaricum en verontwaardigd zijn als het bod afketst.
Dat heeft niets met (on)begrip over de huizenmarkt te maken, maar alles met een normale handelstransactie tussen 2 partijen. Dat jij dat niet begrijpt, kun je anderen niet aanrekenen.
Ga nou niet zitten mierenneuken. Er is een gebruikelijke manier om een huis te kopen. En dat is bieden en loven. In de huidige markt begint dat met een bod tussen de 15 en 5 procent onder de verkoopprijs, waarop de verkoper reageert met een tegenbod, en daarna kom je ruwweg in het midden uit.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Er is geen normale handelstransactie.
Defineer normaal.
Het is een combinatie van factoren. De koper heeft een maximum prijs in gedachten, en de verkoper wil een minimum hebben. En pas als deze een overlap hebben, kom je tot een overeenstemming. En dan geldt, wie kan (en wil) het langst volhouden...quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dit slaat gewoon echt nergens op.
Ik ben het eens met de gedachte dat in principe de koper bepaalt of een huis een bepaalde prijs waard is, en niet de verkoper.
Maar als ik als verkoper een koper tref die zo omgaat met het proces, kan hij in de stront zakken.
Partij A biedt iets aan, en partij B wil dat kopen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Er is geen normale handelstransactie.
Defineer normaal.
Waarom MOET dat?quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:21 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat er allerlei juridische en financiële bijkomende zaken zijn is irrelevant t.o.v. het feit dat de partijen overeenstemming moeten bereiken over de prijs.
1. Waar staat dat? Wie zegt dat? Overigens valt een prijs van 190.000,- nog binnen de 15%-marge bij die vraagprijs van 220.000,- waarmee mijn prijsstelling dus deel uit maakt van jouw "gebruik".quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:34 schreef Heinlein het volgende:
1. Er is een gebruikelijke manier om een huis te kopen. En dat is bieden en loven. In de huidige markt begint dat met een bod tussen de 15 en 5 procent onder de verkoopprijs, waarop de verkoper reageert met een tegenbod, en daarna kom je ruwweg in het midden uit.
2. Maar dat wist je vast wel. We weten dat het anders kan, en je hebt jouw visie ook gegeven, maar die is gewoon ongebruikelijk. Hij kan best werken, dat weet ik niet, maar hij is wel ongebruikelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |